Wysłany: 2015-04-15, 20:07 porady do zakupu dustera
Witam Wszystkich.
Chciałbym wszystkich powitać.
Jest mi bardzo miło że grono forumowiczów pojazdów Dacia jest tak obszerna.
Proszę o porady
rozważam zakup Dacia Doster 1.6 benzyna 105 km, napęd 4x2
rocznik 2015
na co zwrócić uwagę, co domagać się u dilera itp.
macie jakiś na pewno doświadczenie i możecie poradzić,
bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki itd.
pozdrawiam.
czy pojazd może wybrać z inna jednostka napędową?
nie robię dużo km. około 15 tys rocznie - przeważnie cyk miejski 75 %
Polecam turbo benzynę, tak jak u mnie.
Bardzo przyjemnie się jeździ.
A jeśli bardziej Ci zależy na oszczędnym spalaniu, to możesz rozważyć benzynę wolnossącą z dołożonym gazem.
manola napisał/a:
na co zwrócić uwagę, co domagać się u dilera itp.
Przedłużona gwarancja (z 3 na 5 lat) jest dobrym pomysłem.
A jeśli masz już jakąś Dacię lub Renault, to wtedy przedłużenie kosztuje tylko złotówkę.
Jeśli chodzi o rabat, to ciężko będzie zejść poniżej 2 tysięcy. Szczególnie jeśli nie byłeś jeszcze w konkurencyjnym salonie Dacii.
Pomyśl o wyposażeniu dodatkowym - łatwiej wynegocjować dodatek gratis niż upust w wysokości jego ceny sprzedaży.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 12:28
Z ciekawości:
- dlaczego przy 75% przejazdach miejskich z napędem tylko na 1 oś takie "koromysło" jak Duster? Ani to pakowne ani nie ma dobrego Cx, o wyglądzie nie dyskutuję a jedyny plus to ten napęd 4x4 za rozsądną cenę.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-04-16, 16:43
jeśli nie ścigasz się spod świateł, to do 2x4 ze skrzynią piątką 1,6 16V wystarczy. Bardzo prosta , bezawaryjna, tania w obsłudze, elastyczna jednostka, która jednak lubi swoje wypić. Można ją za to łatwo uzbroić w LPG
mojo napisał/a:
- Ani to pakowne ani nie ma dobrego Cx
a po co mu ten Cx, jak chce jeździć po mieście? Może ma wysokie krawężniki i dziurawe ulice? Do takiej eksploatacji (krótkie odcinki, częste gaszenie i uruchamianie, jazdy "na zimno") prosty benzyniak nie będzie tani z uwagi na spalanie ale z pewnością jest najmniej problemowy z uwagi na brak turbiny i innych wynalazków
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-04-16, 16:53, w całości zmieniany 2 razy
Po czterech miesiącach użytkowania mogę powiedzieć że daje radę ten silnik ( z gazem również ).musisz się liczyć z spalaniem rzędu 10-11 l/100 km, pomyśl nad chlapaczami, pakiet Off Road oprócz walorów wizualnych , zabezpieczy tylne nadkola i drzwi przed piaskowaniem, jeśli chcesz podłokietnik to zamawiaj od razu, później dopłacisz za montaż ,tempomat, ogranicznik fajna sprawa, nie dokupuj dywaników (chyba że Ci dają, ale bez szału, ja wymieniłem),lepiej kupić np z Rezaw Plast -fajnie dopasowane, to samo kuweta do bagażnika i taniej niż ASO. Jeśli fabryczny gaz to alusy tylko w pakiecie Look2. Medianav sprawa indywidualna, zależnie od potrzeb i kasy, chyba że bierzesz w full wypas to masz w cenie , ale z fabrycznym LPG nie ma takiej możliwości .
Duster jest zbyt niezgrabny na miasto, zbyt mułowaty na autostradę, za cienki w teren. Nie kupuj!
Skuteczny jest jedynie na męski kryzys wieku średniego.
Na światłach wybieraj w miarę możności pas za dziadkiem-skodziarzem w kapeluszu. Mniejszy obciach przy starcie - niektórzy pomyślą, że dziadyga cię zablokował.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2015-04-16, 18:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 19:57
Dar1962 napisał/a:
jeśli nie ścigasz się spod świateł, to do 2x4 ze skrzynią piątką 1,6 16V wystarczy. Bardzo prosta , bezawaryjna, tania w obsłudze, elastyczna jednostka, która jednak lubi swoje wypić. Można ją za to łatwo uzbroić w LPG
a po co mu ten Cx, jak chce jeździć po mieście? Może ma wysokie krawężniki i dziurawe ulice?
Nie do końca mnie zrozumiałeś
1 jak jeździsz sam lub w 2 osoby + po walizce dla każdego bierzesz - Sandero
2 jak wyżej + 1 dziecko i niezbyt dużo gratów - MCV
3 chcesz coś czasami poprzewozić i jesteś bałagniasz jak ja i nie chce Ci się w bagażniku układać -Dokker
3 jw + więcej osób - Lodgy
a Duster jak mieszkasz np pod miastem i nie odśnieżają dobrze, polną drogą jeździsz np na działkę po błocie to z 4x4 jak najbardziej
Oglądając Dacie oglądałem i Dustera i to jest wg mnie trochę tylko więcej miejsca niż w Sandera no ale jest 4x4.
Na krawężniki wystarczy Stepway w jakimkolwiek modelu bo jest podwyższany.
Cx zawsze ma wpływ na spalanie choć fakt, przy wyższych prędkościach więcej bo opór rośnie w kwadracie prędkości.
Serio to zupełnie nie kumam po co komu Duster 2x4
PS
Co do leczenia "kryzysu" to sam bym, sobie podleczył tak raz w miesiącu i wtedy Fiest ST (182KM) za 70 tys nówka z salonu albo moja ulubiona Corsa OPC Nurburgring tylko na ch... mi auto do jazdy raz w m-cu
Ostatnio zmieniony przez mojo 2015-04-16, 20:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-16, 20:02
mojo napisał/a:
Na krawężniki wystarczy Stepway w jakimkolwiek modelu bo jest podwyższany.
Cx zawsze ma wpływ na spalanie choć fakt, przy wyższych prędkościach więcej bo opór rośnie w kwadracie prędkości.
Serio to zupełnie nie kumam po co komu Duster 2x4
Tylko na miasto to faktycznie trochę dziwne.
Ale po prostu może się komuś bardziej podobać.
Tak ogólnie (czyli nie tylko na miasto) to mniej dziwne, bo Duster ma większe i mocniejsze silniki niż Sandero.
zanim zaczniecie nabijać się na pal poczekacie puki autor nie napisze więcej informacji .
Do aktualnych warunków to ja polecę lamborghini galardo koniecznie wzbogacony o podtlenek lpg
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-17, 22:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-04-17, 07:53
laisar napisał/a:
mojo napisał/a:
po co komu Duster 2x4
Bo się wygodnie wsiada.
i używając kobiecego określenia - jest ładny - a 4x4 i tak nie widać
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Witam
Z góry dzięki za wszelkie dobre i niedobre odpowiedzi,
każdy samochód to plusy i minus,
próbkowałem już Doster ON o Pb ,
nie jest źle,
świetne warunki jezdne,
chyba Pb będzie wybrane
jeszcze negocjacje trwają itd.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-19, 07:47
manola napisał/a:
Witam
Z góry dzięki za wszelkie dobre i niedobre odpowiedzi,
każdy samochód to plusy i minus,
próbkowałem już Doster ON o Pb ,
nie jest źle,
świetne warunki jezdne,
chyba Pb będzie wybrane
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum