Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 410 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-10, 20:47
Belphegor napisał/a:
A co powiecie na 1.0 TCe 100 KM w Dusterze?
Dramat. Nie jestem zwolennikiem downsaisingu. Patrząc po niektórych markach da się zrobić silnik wolnossący bez systemu start&stop spełniający obecne normy
I tak 1.0 tce pojedzie lepiej niż 1.6, to co tu narzekać, że koni mało?
To nie jest kwestia tylko i wyłącznie tego który ma lepsze przyspieszenie, moment a nawet zużycie paliwa. Myślę że dobrym przykładem dla zrozumienia tematu są tutaj motocykle, które od wielu lat korzystają z dwóch rodzajów rozwiązań silnika: jedne biorą moc i moment z pojemności i budowy silnika (np. bokser, v-ka), inne nadrabiają prędkością obrotową silnika ( wszystkie tzw. ścigacze). I pomimo że te drugie są często szybsze i mają większą moc, zdecydowanie gorzej nadają się np. do turystyki.
Ostatnio zmieniony przez Pedros 2019-04-11, 07:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-11, 08:20
Normalnie , na długich przejazdach bez przyspieszeń gdzie obroty są w okolicach maksymalnego momentu obrotowego taki silnik pali mało i jest cichy.
Najlepszym przykładem są silniki okrętowe - pojemność kilkaset litrów a obroty 100 - 300 minutę :
https://autokult.pl/12579,najwiekszy-silnik-diesla-na-swiecie-109-000-km
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-11, 09:04
kicpra napisał/a:
I tak 1.0 tce pojedzie lepiej niż 1.6, to co tu narzekać, że koni mało?
Odejście pewnie będzie miał lepsze, wrażenie przyspieszenia też. Ale... jak to marketingowo wygląda, jak to ludziom wytłumaczyć...
Poza tym ten silnik zniknie pod maską. Mechanik będzie mógł wejść pod maskę obok silnika i jeszcze będzie miał miejsce.
Jan Dusigaz napisał/a:
Może będzie 1,3 o mocy 115 KM, megane ma ten silnik w podstawie a wcześniej był 1,6 sce.
Niestety nie. Będzie 1.0 TCe.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-04-11, 09:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-11, 09:37
Belphegor napisał/a:
Poza tym ten silnik zniknie pod maską. Mechanik będzie mógł wejść pod maskę obok silnika i jeszcze będzie miał miejsce.
Czy ja wiem... Porównując komorę w Sandero z silnikami 0,9TCe i starym, czterocylindrowym 1,2, to jakiegoś progresu miejsca za bardzo nie widać. Przeciwnie TCe jest jakby wyżej i zajmuje więcej miejsca "na głębokość", bo jest pochylony- umieszczony w komorze silnika pod kątem.
Wygląda na to że 1.6 Sce wypadnie z Lodgy/Dokkera i Dustera i będzie tam podstawowym silnikiem. W Loganie i Sandero zastąpi 0,9 Tce i bedzie we wszystkich modelach oferowany z LPG.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum