Po przygodzie z dwoma Daciami, a raczej z ich serwisami, wracam do Dacii.
Na nie mam do Dacii stosunku fanatycznego, nie potrzebuję grupy wsparcia, mam porównanie do innych aut budżetowych i nie muszę samemu sobie udowadniać, że zrobiłem dobry wybór. I co najważniejsze, nie będę jeździł Dacią, a co najwyżej pożyczał co jakiś czas, serwisował, naprawiał i zgłaszał reklamacje gwarancyjne.
Z tych oto przyczyn, jeśli łaskawa Administracja zacnego Forum nie wywali tego wątku gdzieś, będę co jakiś czas opisywał przygody z Dusterem 999 LPG 2022r.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Dzienniczki pokładowe są bardzo mile widziane, bo po to jest forum, żeby dzielić się doświadczeniami. Przyjęliśmy natomiast prowadzić je w "Galerii naszych samochodów" - mam nadzieję, że przeniesienie tam nie jest "wywaleniem", a sam dział nie jest "gdziesiem"... (::)
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-02-11, 18:28
Łaskawco, lata mijają a my wciąż tacy sami... W galerii, powinny być zdjęcia, w tym wątku nie będzie żadnego. Może przeniesiesz do działu technicznego? Albo gdzieś?
EDYCJA: widzę że w profilu masz ciągle ten sam wóz. Nadal masz MCV z 2007?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2022-02-11, 18:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-02-12, 07:56
Nie byłbym sobą gdybym się do czegoś nie przyczepił. I tak, nowy wózek kolejnej generacji a wkurzające rzeczy te same co dawniej. Zauważone wtrącenia paprochów i kłaków w lakierze, niedokładne lakierowanie elementów pod maską, niestaranne lakiernicze wykończenie krawędzi blach poszycia. Oczywiście w nowym aucie nie ma po co tego reklamować, zobaczymy czy coś wylezie w tych miejscach. Kurde... Znam takich co lepiej w garażu malują samochody.
Tradycyjnie dla Dacii za krótkie pióra wycieraczek - do wymiany.
Drążek zmiany biegów mało precyzyjny i wyraźnie drgający przy zmianach obciążenia.
Co pochwalić?
Wreszcie sensownie rozwiązane kontrolki LPG w kabinie, które już nie wygląda jak dołożone w garażu. Wreszcie komputer widzi fabryczny LPG. Dobrze rozwiązane tankowanie LPG, stałe gniazdo bez dokręcanych przejściówek, jak miałem w poprzedniej Dacii.
Co jeszcze pochwalić? To że auto nie nie ma asystenta pasa ruchu, który w sposób absolutnie wkurzający szarpie kierownicą (Captur) i niespodziewanie przyhamowuje auto (Scala).
Co jeszcze? Kamery - niby cztery, widok z nich co prawda szeroki, za to jakościowo marny w porównaniu do Scali.
Start/Stop - padaka.
Tryb ECO w połączeniu z tempomatem, na ekspresówce daje super niskie wyniki średniego spalania. Chyba mi się spodoba. Choć wątpię czy stała kierowczyni auta to doceni.
W skrajnym położeniu fotel kierowcy lekko się buja, a więc to samo co wcześniej. Można jednak znaleźć pozycję bez bujania.
Radio i nawigacja bez uwag - nie mam wielkich wymagań.
Estetyka wnętrza i zewnętrza jakby lepsza od wcześniejszych modeli. Niestety Dacie brzydko się starzeją. Raczej jak Olbrychski niż DeNiro...
Auto jest zaskakująco zwinne i lekkie w prowadzeniu.
Silnik od kosiarki? Zobaczymy. Na razie bez uwag.
Wyciszenie wnętrza. Albo głuchnę, albo się poprawiło. Pamiętam sprzed lat namiętne dyskusje na tym forum jak domowo wyciszyć wyjące cholery. Sam wyciszałem dacię przez dokładanie mat z diesla i wykładzin w kabinie. Teraz jakby OK.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-02-12, 18:56
Michał B24 napisał/a:
A mozesz powiedzieć, czemu start/stop padaka? Bo jest, czy źle działa?
Bo w ogóle jest. Na odcinku 7 kilometrów zgasił mi samochód 9 razy. To przesada. na szczęście jest guziczek do wyłączania tego g.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-02-13, 11:11
Michał B24 napisał/a:
Ma swoje wady i w korku sie nie sprawdza, ale w normalnym ruchu miejskim sie sprawdza. 3 cylindry telepią, więc wolę jak na swiatłach się wyłącza.
No tak, tylko jak policzyć ile tysięcy razy w roku silnik będzie dodatkowo się odpalał, to powstaje pytanie ile to wytrzyma. Prawdopodobnie do końca gwarancji.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Start&Stop został wprowadzony w Dacii w 2015 r., po jakichś 10 latach po innych producentach - i jak na razie nie wygląda na to, żeby jakoś znacząco obniżał żywotność silników i akumulatorów ani u pionierów, ani u maruderów.
Ja mam w tyle, czy zwiększa, czy zmniejsza żywotność. Wiem, że mniej telepie na światłach. A przez czas kiedy Drakulą będę jeździł, raczej się nie zepsuje.
Wyłączam ten system w korku, bo zaczyna przeszladzać naprawdę, oraz wyłączam zjeżdżając z autostrady na stację benzynową. Mam jakieś głupie przeczucie, że przedłużam tym żywotność turbiny. Robię na tyle nieczęsto, że nie mam zamiaru dociekać, czy czynie słusznie. Zdarzyło się może ze 3 razy w przez pięć lat. W sensie zjazdu z autostrady, z dużej prędkości, na stację od razu. Nie podoba mi się że silnik staje od razu.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2022-02-13, 19:51, w całości zmieniany 1 raz
Co więcej, z okazji S&S jest montowany mocniejszy/trwalszy/whatever rozrusznik, więc może się okazać, że podziała dłużej niż taki, który by włożono bez tego systemu.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Bo start stop, jak na razie kontrowersyjny jedynie. Sama kamera cofania jest bardzo dobra w Daci, ale szybko się brudzi. Nie wiem, jak ta 360...
Silnik 1.0 miałem w Kia Ceed z wypożyczalni i jeżdził zaskakująco dobrze, a w focusie miałem też, też z wypożyczalni do jazdy po górach 1.0 100 koni, był zupełnie wystarczający.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-02-15, 16:44
Michał B24 napisał/a:
Sama kamera cofania jest bardzo dobra w Daci, ale szybko się brudzi. Nie wiem, jak ta 360...
To nie jest kamera 360, tylko cztery kamery pokazujące do przodu, do tyłu (z tymi giętkimi liniami) i dwie kamcie po bokach dające obraz na przednie błotniki. Nie działają razem, trzeba przełączać guzikami. W sumie prawie OK, ale obraz jest dość fatalny (jakość). Skoda Scala ma coś podobnego i Mazda 3, ale tam obraz brzytwa, a tu jedynie jest coś widać. Pewnie się przyda, do momentu gdy kierowca akurat ten jeden, jedyny jednością raz nie zapomni pyknąć guziczkiem i nie porysuje boków auta.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-16, 11:32
jan ostrzyca napisał/a:
W sumie prawie OK, ale obraz jest dość fatalny (jakość). Skoda Scala ma coś podobnego i Mazda 3, ale tam obraz brzytwa, a tu jedynie jest coś widać.
Serio- w kamerze tylnej fatalny? To co oni tam teraz montują? Mam kamerę sprzed 4 lat i nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń do jakości obrazu- po prostu widać wyraźnie wszystko, co jest za samochodem... Czyżby Kolega pragnął mieć tam obraz w 4k? Ta kamera nie służy do czytania książek leżących na asfalcie, ale wyraźnie pokaże że książka tam leży..
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-02-16, 11:36, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-16, 11:57
U mnie jakość teraz jest słabsza,ale: jak się kamera zasoli. A tak to jest bardzo OK
Nie wykluczam jednak, że w dobie problemów z dostawami elektroniki montują w fabrykach co popadnie..
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-02-16, 21:08
Dymek napisał/a:
Serio- w kamerze tylnej fatalny? To co oni tam teraz montują? Mam kamerę sprzed 4 lat i nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń do jakości obrazu
A widziałeś obraz w Skodzie Scala? Cena wozu podobna, a obraz a kamery super, bez porównania lepszy niż w Dusterze.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-17, 10:51
jan ostrzyca napisał/a:
A widziałeś obraz w Skodzie Scala? Cena wozu podobna, a obraz a kamery super, bez porównania lepszy niż w Dusterze.
Zaraz, zaraz... nie o to przecież chodzi, uściślijmy to- z całą pewnością znajdziemy inne samochody ze znacznie lepszym obrazem z kamery, ale nie mogę się po prostu zgodzić ze sformułowaniami, które użyłeś. Napisałeś, że w Dacii obraz jest "fatalny" i że "tu jedynie jest coś widać" a takie określenia nijak nie pasują do tego, co ja (i chyba inni użytkownicy) widzą u siebie na ekranie. Ten obraz jest dobry- o jakości odpowiedniej dla funkcji jaką tu spełnia. "Fatalny" to w mojej opinii zupełnie co innego...
@Dymek, jak troche w deszczu pojeżdżę to obraz robi sie fatalny... Ale to nie wina kamery, tylko dbałości o czystość oraz nie do końca przemyślana aerodynamika okolic kamery. Auta, które mają kamerę chowaną/wysuwaną na czas cofania, są wolne od tego problemu.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-02-17, 16:04
Misiowie puszyści... Obraz kamer Dustera jest dość denny. Był denny w salonie, był denny na jeździe próbnej, jest denny w nowym aucie. Szczególnie jak się porówna z samochodami z podobnej półki cenowej. Możecie się pocieszać, że nie jest. Wasza sprawa.
Dla mnie jest słaby, to nie narzekanie, to fakt. Czy wybrałbym znowu kamery do Dustera? Tak. Pomimo tego, że obraz jest słaby, zapewnia jakieś minimum widoczności.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2022-02-17, 16:05, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum