Za około 14 dni stanę się właścicielem Daci Logan MCV 1.4 MPI Ambienc szary platine prosilbym o opinie o dynamice tego rodzaju silnika gdyż nie mogę znależć opini a ułatwiło by mi użytkowanie tego auta(chciałem kupić 1.5 dCI ale nie bylo w salonach a nie mogłem czekać).
Z max dwoma pasażerami na pokładzie i mieście może być, na trasie brakuje dynamiki i przy wyprzedzaniu trzeba mocno redukować biegi i wysoko kręcić silnik.Plusem jest niezawodność i trwałość jednostki (jak głoszą opinie użytkowników Renault z tym silnikiem)
Przy wysokich obrotach szybszy od 1.5 DCi 68KM. Przy niższych silnik po prostu do popychania autka do przodu. Jeździłem ośmiozaworówkami Renault wg następujących zasad: Jazda normalna obroty 2000-3000 (na piątce do 4000), jazda bardzo oszczędna 1500-2500, wykorzystanie elastyczności silnika 3000-4000 (jazda dynamiczna), pełna moc, maksymalne osiągi 4000-5800. Zimnego silnika nigdy nie kręcę ponad 2500 obrotów i nie wciskam gazu w podłogę dopóki nie załapie temperatury. Przy takich warunkach silnik powinien być przy 150 000 km w idealnym stanie. Do 100 000km spokojnie można jeździć na syntetyku, po 100 000km można zacząć się zastanawiać nad półsyntetykiem. Odradzam długą jazdę z pustym bakiem (siada pompa paliwa szybko). Lepiej dotankowywać po 30 zł do prawie pełnego baku niż wlewać symboliczne ilości do pustego (jeśli ktoś tak tankuje). Na zimę/ po zimie warto zabezpieczyć kable elekrtyczne i gniazda sprayem zapobiegającym "śniedzeniu" (zwłaszcza masa akumulatora).
Dzieki właśnie taki opis mnie interesował jeszcze trochę i wykorzystam w praktyce Troszkę się obawiam mialem Forda Escorta 1.6 16v kombi z 96R to tak jakoś podobnie eksploatowałem ten silnik żeby trochę odjechać trzeba było cisnąć obroty powyżej 3500 :)
Dobry silnik na który nie będziesz raczej narzekał no i co najważniejsze sprawdzony w wielu pokoleniach renówek. Co do dynamiki to na nasze drogi starczy. Co do oszczędności to można założyć po 10tys. gaz i jeździć.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
To będzie samochod do jazdy z córką na rechabilitację,myśle że instalację gazową przemyślę jak zobaczę ile spali i ile km będziemy nim robić ,do pracy będę jeżdził nadal daewo TICO :)
_________________ DACIA LOGAN MCV 1.4M 65000 km :)
No cóż chyba się nie doczekam mojej MCV miała przyjechać 30 11 2007 na sklad powinna byc wczoraj 07 12 2007 u Zdunka ale jeszcze jej nie ma może za kilka dni już ją zobaczę i potem przed świętami będę już pomykal
No cóż chyba się nie doczekam mojej MCV miała przyjechać 30 11 2007 na sklad powinna byc wczoraj 07 12 2007 u Zdunka ale jeszcze jej nie ma może za kilka dni już ją zobaczę i potem przed świętami będę już pomykal
dluzsze wyczekiwanie to wieksza radosc przy odbiorze! wytrwalosci!
Witam , 12 12 2007 mcv-ka dojechała,mam fakturke ,teraz ino przelew,kartę pojazdu i do rejestracji(ciekawe czy od razu numery dają) i autko zabieram do domku ,w święta chyba będę siedział w aucie zamiast w domku
Witam , 12 12 2007 mcv-ka dojechała,mam fakturke ,teraz ino przelew,kartę pojazdu i do rejestracji(ciekawe czy od razu numery dają) i autko zabieram do domku ,w święta chyba będę siedział w aucie zamiast w domku
jacek napisał/a:
Gratulacje. Ja rozwiązałem problem spędzania świąt w mojej daci, kupiłem sobie model daci w salonie. Teraz jak tylko się stęsknie oglądam model.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 19 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-19, 09:42
Witam - nowy jestem i pozwalam sobie odświeżyć temat - żeby nie powtarzać.
Czy wykres zamieszczony w tym temacie oznacza, że normą jest nagłe ożywianie się silnika powyżej 4200 obr/min. Ja swoje auto już nawet do serwisu wstawiałem bo muli poniżej tych obrotów - przyspiesza, ale jakoś tak no wiecie... (nie stwierdzili żadnych usterek). A przy 4200 jakby się coś przełączało - gwałtowny przyrost mocy. Jest to o tyle dziwne, ze wg. danych maksymalny moment pojawia się już przy 3000 i od tego momentu silnik powinien ciągnąć.
Ja wprawdzie ostanio TD silniki miewałem i tam to wygląda zupełnie inaczej, ale zastanawia mnie ten nagły-skokowy przyrost mocy.
Też tak macie u siebie
Tak poza tym to ok. Wczoraj sprawdzałem spalanie poza miastem i przy spokojnej jeździe (max 110) na trasie z bagażnikiem i rynienkami pod rowery na dachu (nie chciało mi się zdejmować) 6,2 spaliła.
A - dzwoniłem na puławską w sprawie skrzypiących wycieraczak - mają oddzwonić.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 19 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-20, 07:03
Hej, to nie jest prowokacja Napiszcie coś bo mnie to ciekawi strasznie. No i efekt jest bardzo wyraźny - nie wydaje mi się. Na jedynce nie czuć tego jeszcze, ale na dwójce już jak najbardziej. A, silnik ma 3 tys. przejechane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum