Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Szalony pomysł - przekładka silnika zamiast chiptuningu ...
Autor Wiadomość
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-12-07, 22:07   Szalony pomysł - przekładka silnika zamiast chiptuningu ...

Witam. Wpadłem na szatański pomysł aby np za 3 lata po gwarancji kupic silnik i przelozyc ... Co wy na to ??
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-07, 22:10   

Jaki silnik, jakiej pojemności, diesel benzyna? O ile mocniejszy? Fabryczne wersje z mocniejszymi silnikami często różnią się także różnymi częściami w zawieszeniu, układzie kierowniczym, przeniesieniem napędu i wieloma innymi rzeczami... Osobiście nie jestem zwolenników wszelkiego rodzaju "swapów"
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-12-07, 22:13   

wstepnie byloby z wydechem i skrzynia... mam 1,5 dci 68 KM, a zamiana na 85 KM fabryczny ...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-07, 22:27   

za 3 lata silnika 85 km w ogóle nie kupisz jako podzespołu w aso (nie wspominając nawet koszmarnie wysokiej ceny) więc pozostają używane np z rozbitych, których nie jest zbyt wiele z uwagi na ogólnie małą liczbę Dacii. Jak dla mnie prościej i taniej chiptuning zrobić, np w vtechu
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-07, 23:26   

benny86 napisał/a:
za 3 lata silnika 85 km w ogóle nie kupisz jako podzespołu w aso

Bo ponieważ dlatego że...?

(Ale fakt - cena może być, że ho, ho...).
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-07, 23:29   

laisar napisał/a:
Bo ponieważ dlatego że...?

W sumie szedłem takim tokiem rozumowania że silnik ten obecnie przestaje być montowany (euroV) więc założyłem że również nie będzie dostępny jako podzespół do kupna, natomiast nie wiem czy takie załozenie jest słuszne... Na logikę jeśli samochód wyposażony w ten silnik nie spełnia normy emisji spalin, to sam silnik również jej nie spełnia... Tylko nawet jeśli tak jest, czy stoi to na przeszkodzie jego sprzedaży?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-08, 00:38   

No więc ja oczywiście nie wiem jak jest z faktyczną dostępnością, ale przynajmniej wg renówkowego katalogu części zamiennych można zamówić silniki co najmniej od początku lat 80. ubiegłego wieku (do R4 - dalej nie chciało mi się sprawdzać). Jednak z faktu, że są przy nich podane ceny wyciągam wniosek, że nie jest to możliwość jedynie teoretyczna - bo w owym katalogu są też części "bezcenne", a nawet bezreferencyjne, których rzecz jasne w takim przypadku zamówić się po prostu nie da. (A przynajmniej: nie w pierwszym lepszym ASO - dla szalonego kolekcjonera-milionera centrala Reno pewnie coś by tam była w stanie zrobić (; ).


...Aczkolwiek wszystko to jednak chyba trochę akademickie rozważania, bo jakoś nie sądzę, żeby autor tematu chciał wybulić 18 kzł za nowy silnik - poszukanie jakiejś używanej okazji będzie pewnie faktycznie rozsądniejsze.

Albo może kupno Stepwaya II - 110 KM 4x4? (;
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-12-08, 07:46   

Jak dla mnie pomysł był ciekawy do momentu gdy napisałeś że chcesz iść w fabryczne 85koni - po chipie masz ze swojego 90 koni bez dłubaniny której nigdy nie odzyskasz (chodzi o poniesione koszta) a sprzedanie auta po szczepie silnika (nawet jeśli pakujesz silnik teoretycznie fabrycznie montowany (teoretycznie fabryczny bo wkładany przez Ciebie) ograniczy Ci zainteresowanych zakupem do do kilku osób o podobnej filozofii jak Twoja. 8-)
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-12-08, 09:00   

jjmalin napisał/a:
Wpadłem na szatański pomysł aby np za 3 lata po gwarancji kupic silnik i przelozyc ... Co wy na to ??

Mówisz poważnie o tym SWAPie? Sprawdziłem kalendarz dziś nie jest 1 kwietnia.
A jaki silnik wsadzisz, nowy za 20tys. czy ze "szrota" z Francji za 2tys.?
A co na to Tata?
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-12-08, 09:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-12-08, 10:09   

jakiś np z małym przebiegiem ... wczoraj napisałem do Vtechu co oprocz poniesionych kosztów chipu powinienem jeszcze wymienić, aby z tego silnika wyciagnać fabryczne 85 KM. a z innej beczki ... nie wiem jak u Was ale u mnie przy zmianie biegu przy 2,5 tys obrotów jakoś strasznie silnik wyje a przenajmniej wydech... czy zmiana wydechu mogłaby wyciszyć te wycie??
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-12-08, 12:56   

Nie jest to pierwszy pomysł swapa... jakiś czas temu poruszałem podobny temat - tyle że moim celem było przynajmniej 1.6 16v...
największym problemem okazało się znalezienie warsztatu który podjąłby się czegoś takiego (o dziwo), zakup silnika z przebiegiem 30-40k wydaje się nie być trudne, podobnie skrzyni biegów itp...
drugi istotny (przynajmniej z mojego punktu widzenia) aspekt to fakt że jest to uziemienie samochodu na ponad 2 tygodnie.

Reasumując - może kiedyś...
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-12-08, 19:05   

Vtech zaproponował mi chip tuning + 15KM i + 30/35 Nm
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-08, 19:13   

I ile sobie życzą plnów za taka usługę? Robią badanie na hamowni przed i po robocie?
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-12-08, 19:45   

napisali, że będzie to robione pod kątem mojego samochodu. przed i po hamownia. koszt z tego co widzialem to około 1500
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-08, 20:01   

Więc MSZ jeśli chcesz podnosić moc to jest to najlepsza opcja. No, chyba że chcesz wrzucić power-boxa którego odczepiasz np na czas przeglądu w serwisie :mrgreen:
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-12-08, 20:07   

tez przeszlo mi to przez mysl... benny vtecha mamy w jastrzebiu
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2010-12-08, 20:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-12-08, 22:05   

Ostatnio zrobiłem test 500 km przejechałem normalnie bez power boxa i z power boxem .
Podstawowa różnica to spalanie z power boxem jest o 0,5-1 L/100KM mniej (mój spokojny styl jazdy).
Druga sprawa to praca silnika z powerboxem silnik pracuje jakoś inaczej tak mniej drga . Jestem bliski tezy ze reanault nie ustawia tych silników dobrze , ustawie je pod niską emisję na niekorzyść użytkownika . Po ustawieniu silnika pod optymalne działanie , 1.5 dci działa bardziej równomiernie (mniej trzęsie) mnie pali i ma większą moc.
Wypróbuj proszę power boxa z regulacją mocy zanim weźmiesz się za zmianę silnika - być może Ci wystarczy.
Ostatnio zmieniony przez Dawid 2010-12-08, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-08, 23:05   

Dawid napisał/a:
Jestem bliski tezy ze reanault nie ustawia tych silników dobrze , ustawie je pod niską emisję na niekorzyść użytkownika

W kwestii formalnej: wysoka emisja też jest na niekorzyść użytkownika - i to nawet bardziej niż parę straconych minut na kilkusetkilometrowej trasie...
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-12-09, 07:47   

laisar napisał/a:
wysoka emisja też jest na niekorzyść użytkownika

Oczywiście. Tak samo jak brak filtra cząstek stałych - to podpada pod ekoterroryzm.
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-12-09, 08:32   

laisar napisał/a:
wysoka emisja też jest na niekorzyść użytkownika - i to nawet bardziej niż parę straconych minut na kilkusetkilometrowej trasie...


To wszytko prawda , z tym , że różnica finansowa na każde 100 km to 3-5 zł tyle mniej paliwa spali 1,5 dci "przestawiony".
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-09, 09:16   

Dawid napisał/a:
Ostatnio zrobiłem test 500 km przejechałem normalnie bez power boxa i z power boxem .
Podstawowa różnica to spalanie z power boxem jest o 0,5-1 L/100KM mniej (mój spokojny styl jazdy).
Druga sprawa to praca silnika z powerboxem silnik pracuje jakoś inaczej tak mniej drga . Jestem bliski tezy ze reanault nie ustawia tych silników dobrze , ustawie je pod niską emisję na niekorzyść użytkownika . Po ustawieniu silnika pod optymalne działanie , 1.5 dci działa bardziej równomiernie (mniej trzęsie) mnie pali i ma większą moc.
Wypróbuj proszę power boxa z regulacją mocy zanim weźmiesz się za zmianę silnika - być może Ci wystarczy.


Masz wlasnie BOX z regulacja mocy ? Jak to wyglada w praktyce ? Jest przelacznik ? Gdzie to sie wpina ( jakies foto ?;-))Czytalem ze ten box "oszukuje" fabryczne czujniki i przez to wymusza inna charakterystyke pracy silnika. Dopiero zmodyfikowana mapa, czy oprogramowanie komputera jest lepsze. Czy na pewno ? Uwazam, ze pomysl na wyciagniecie dodatkowych KM z silniczka jest warty zachodu ale czy nie jest to niebezpieczne dla skrzyni biegow. Ona ma max moment ktory prznosi 160 Nm. W wersji 85 KM jest inna skrzynia przystosowana do 200 Nm.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-09, 12:55   

marektbg napisał/a:
Tak samo jak brak filtra cząstek stałych - to podpada pod ekoterroryzm.

To chyba miało być sarkastyczne, ale odpowiem zupełnie poważnie:

tak, zgadzam się - diesle bez FAP-a/DPF-a to naprawdę ekoterroryzm.

A już w mieście - do kwadratu... /:

Hwgh.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 419 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18036
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-09, 12:59   

Dawid napisał/a:
różnica finansowa na każde 100 km to 3-5 zł tyle mniej paliwa spali 1,5 dci "przestawiony".

Być może - bardzo jestem jednak ciekawe co pokazałby analizator spalin...

(I wcale nie twierdzę, że na pewno coś strasznego - ale obawiam się, że prawdopodobnie jednak tak /: ).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-09, 13:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-12-09, 13:04   

no właśnie co do skrzyni biegów. może wystarczy zmienić przełożenia ?? też mam wrażenie że nie jest ten silnik wyregulowany. tak samo bylo w naszym Hyundaiu i10 CRDi. po przegladzie już cacy
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2010-12-09, 13:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-09, 20:17   

jjmalin napisał/a:
no właśnie co do skrzyni biegów. może wystarczy zmienić przełożenia ?? też mam wrażenie że nie jest ten silnik wyregulowany. tak samo bylo w naszym Hyundaiu i10 CRDi. po przegladzie już cacy


Co Masz na mysli zmienic przelozenia skrzyni ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2010-12-09, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne