Dzisiaj postanowiłem w ramach pracy skrócić sobie drogę i wykorzystać prześwit Dustera - oto zdjęcia z drogi, była super - miejscami zmrożony śnieg o wysokości do pół metra - po tym przejechałem po wierzchu. Jak dojechałem to mieszkający na drugim końcu drogi powiedział, że teraz tamtędy to "nawet traktory nie jeżdżą".
Duster 5.jpg
Plik ściągnięto 594 raz(y) 42,14 KB
Duster 4.jpg
Plik ściągnięto 676 raz(y) 45,96 KB
Duster 3.jpg
Plik ściągnięto 462 raz(y) 55,62 KB
Duster 2.jpg
Plik ściągnięto 472 raz(y) 52,75 KB
Duster 1.jpg
Plik ściągnięto 648 raz(y) 46,36 KB
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-03-27, 12:28, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-24, 23:13
Ok, ale przy obecnych, kilkunasto stopniowych mrozach to niegrożne, zwłaszcze że ziemia przy gruncie jest zmarznięta nawet parę dni po odejściu mrozów.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-25, 16:10
Sądząc po fotkach naszła mnie myśl że dałoby radę przejechać stepwayem lub czymś co ma podobny prześwit ale nie widziałem terenu a fotki nie wszystko obrazują...
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-03-27, 11:46 Wyjazd pierwszy
Po dwóch i pół miesiąca jazdy " wokół komina" przyszedł czas na pierwszy dalszy wyjazd - byliśmy na nartach w Zell am See.
Przejazd w jedną stronę 790 km, na miejscu trochę - z pensjonatu pod wyciąg i z powrotem, w sumie 1762km, średnia 79,1 km/h
( ale bezpośrednio po przyjeździe było 93,2km/h), spalanie 8,3 l/100km, co dla mało aerodynamicznego auta uważam za dobry
wynik. Podczas jazdy autostradą 130 - 140 był lekki hałas, ale dało się przeżyć. Przydałby się silnik 2,0 lub szósty bieg
jako nadbieg nad 5.
Rozglądaliśmy się po drodze za Daciami, ale poza jednym Loganem sprzed liftu na autostradzie - na rumuńskich blachach- nie
widzieliśmy żadnej, pomimo ogromnych parkingów pod wyciągami, w Kaprun tak na oko z 1000 stanowisk.Był duży przegląd marek,
trafiało się po dwa - trzy Ssang Yongi, nawet widzieliśmy Maserati, nie mówiąc o tak popularnych markach jak Lexus, Infiniti
czy Porsche. Za to bezcenny był widok kierowcy Astry, który na nasz widok zrobił oczy jak talerzyki, dopiero rzut oka na
rejstrację wyjaśnił wszystko - RO! Dopiero w piąty dniu spotkaliśmy dwie MCV i srebrnego Dustera, a przed samym wyjazdem
czarnego, wszystkie na austryjackich rejstracjach. Widzieliśmy także dwa bannery - "Dacia Duster ab 11 500"
Teraz - odliczamy czas do 11.06
IMAG_0032.jpg Tak wygląda Duster zapakowany na tydzień na dwie osoby na narty - w środku są narty 193cm
Plik ściągnięto 697 raz(y) 101,51 KB
IMAG_0020.jpg Duster pod wyciągiem na Schmittenhohe
Plik ściągnięto 877 raz(y) 154,64 KB
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-03-27, 11:52, w całości zmieniany 3 razy
PiotrWie,
średnia prędkość przejazdu wyszła całkiem przyzwoita i zużycie paliwa w odniesieniu do niej również...
jakie masz odczucia jeżeli chodzi o ergonomię siedzenia, osobiście nie zaliczyłem jeszcze trasy dłuższej niż 200 km w jeździe non-stop i uważam, że siedzenie jest ergonomiczne ale czytałem gdzieś w necie wypowiedzi że na dłuższej trasie siedzenie nie jest za wygodne...
Przydałby się silnik 2,0 lub szósty bieg jako nadbieg nad 5.
Racja, jak od czasu do czasu wyjadę na autostradę, to też mam"need for six"
Co do 2,0 to... odczułem deficyt mocy jadąc w terenie górskim, w lecie (klimatyzacja)
z czterema pasażerami na pokładzie (razem 3 dużych, 2 średnich + 5*10 kg klamotów =delegacja) wyszło 7,8 L/100 km
Strach było wyprzedzać "pekałesa"
Myślę, że jakieś 140 KM zaradziłoby tu sporo.
TD Pedro napisał/a:
uważam, że siedzenie jest ergonomiczne ale czytałem gdzieś w necie wypowiedzi że na dłuższej trasie siedzenie nie jest za wygodne...
Siedzenia są wygodne acz jednorazowo, wysiedziałem w DD 360 km, ale w międzyczasie i tak robiłem przerwy, bo nie wysiedzę godzinami, za kółkiem czy przed ekranem. Ot, typ perypatetyka
W Loganie Ph I miałem regulację lędźwiową, a w DD Laureate nie
Loganem robiłem kilka razy trasy po 750 km i nie narzekałem.
PiotrWie napisał/a:
trafiało się po dwa - trzy Ssang Yongi,....,nie mówiąc o tak popularnych markach jak Lexus, Infiniti...
Dziwne to prawie jak w RZ, gdzie tych ostatnich średnio widuję więcej niż Dacii. A i Acura, czy F. Mustang (nowy!) się przydarzy
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-03-27, 12:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-03-27, 12:45
TD Pedro napisał/a:
PiotrWie,
średnia prędkość przejazdu wyszła całkiem przyzwoita i zużycie paliwa w odniesieniu do niej również...
jakie masz odczucia jeżeli chodzi o ergonomię siedzenia, osobiście nie zaliczyłem jeszcze trasy dłuższej niż 200 km w jeździe non-stop i uważam, że siedzenie jest ergonomiczne ale czytałem gdzieś w necie wypowiedzi że na dłuższej trasie siedzenie nie jest za wygodne...
Mi się wydawało po jazdach 130-150 km niezbyt wygodne, ale po 800 stwierdziłem że wbrew pozorom wygodne - nie byłem zmęczony po jeździe, nic mnie nie bolało - z tym że dla mnie nie jest to ekstremalna odległość, zdarzyło mi się 1450 km.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-11, 19:59
Dzisiaj korzystając z trochę spokojniejszego dnia zrobiłem kilka zdjęć dróg, po których poruszam się prawie co dzień - żeby było widać dlaczego wybrałem Dustera.
Oczywiście nie są to drogi ekstremalnie terenowe - ot normalne drogi nieasfaltowe z dużą ilością nierówności - gdybym nastawiał się na prawdziwy off-road to kupiłbym za te piniądze używaną prawdziwą terenówkę, np Land Rovera Discovery czy Toyotę Land Crusaira - oczywiście miałoby to trochę lat.
IMAG_0042.jpg
Plik ściągnięto 514 raz(y) 203,08 KB
IMAG_0041.jpg
Plik ściągnięto 566 raz(y) 254,39 KB
IMAG_0040.jpg
Plik ściągnięto 518 raz(y) 114,99 KB
IMAG_0039.jpg
Plik ściągnięto 573 raz(y) 148,44 KB
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-04-11, 20:03, w całości zmieniany 1 raz
gdybym nastawiał się na prawdziwy off-road to kupiłbym za te piniądze używaną prawdziwą terenówkę, np Land Rovera Discovery czy Toyotę Land Crusaira - oczywiście miałoby to trochę lat.
Dobrze zrobiłeś że nówkę(Daćkę) kupiłeś, bo jak byś kupił to co piszesz to by Cie utrzymanie zjadło. Nawet w diesel-u by paliły więcej niż ten co masz benzyny, a o kosztach napraw nie wspomnę. Mam znajomego z Land Roverem (używką) na stanie i wizyt u mechaników i elektryków przez dwa lata eksploatacji nie może się doliczyć !
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-12, 08:56
lukka16 napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
gdybym nastawiał się na prawdziwy off-road to kupiłbym za te piniądze używaną prawdziwą terenówkę, np Land Rovera Discovery czy Toyotę Land Crusaira - oczywiście miałoby to trochę lat.
Dobrze zrobiłeś że nówkę(Daćkę) kupiłeś, bo jak byś kupił to co piszesz to by Cie utrzymanie zjadło. Nawet w diesel-u by paliły więcej niż ten co masz benzyny, a o kosztach napraw nie wspomnę. Mam znajomego z Land Roverem (używką) na stanie i wizyt u mechaników i elektryków przez dwa lata eksploatacji nie może się doliczyć !
Takie są po prostu koszty ekstremalnego off-roadu - Duster do tego się nie nadaje. No chyba że znajomy kupił żeby jeździć po asfalcie i lekkim terenie, w takim razie zdecydowanie przesadził ( do tego właśnie służą auta typu SUV)
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-04-12, 08:56, w całości zmieniany 1 raz
Zdjęcie z poziomu niemalże ziemi bardziej odda dramaturgię drogi ...;) posiłbym forumowiczy o balansowanie swoich fotografii, nawet w darmowym Gimp-ie wystarczy użyć pipety i wskazać obszar obrazu koło bieli lub 20% szarosci. Może za dużo wymagam ;) ale naprawdę lepiej się będzie oglądać Wasze zdjęcia.
Przejechac to i stare uno by przejechalo na bucie, inna kwestia ile by takich przejazdow wytrzymalo taka droga idealna dla dzisiejszych suvow a jeszcze jak rozmieknie to nawet troszke emocji bedzie.
_________________ Jeep ZJ 5.2 V8, to był super samochód.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-06-26, 22:37
Włąśnie wróciliśmy z kolejnego wyjazdu - dwa tygodnie w La Ciotat - nadmorski masyw górski w okolicy Marsylii - miejsce niesamowite. Podróż bez problemu - tylko trochę korków. Jazda autostradą - najlepiej 120+, bo jak pojechałem 300 km 130+ to średnie spalanie wzrosło powyżej 11l/100.
Parametry powrotu - odległość - 1750km, ilość paliwa - 155,9 l. ,spalanie - 8,9l/100, średnia prędkość 101,7 km/h.
We Francji Dacia jest bardzo popularna - oczywiście najwięcej jest Citroena, Renault i Peugotów, potem Fiaty, Fordy Volkswageny, A potem podobna ilość Toyot, Nissanów, Seatów i Dacii - pozostałych marek ilość niewielka, np Skoda - śladowe ilości.
Więcej napiszę jak będę miał więcej czasu i dołączę link do zdjęć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum