Marka: Dacia
Model: 1310TX
Silnik: 1.3
Rocznik: 1991 Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 41 Skąd: Żabia Wola
Wysłany: 2012-01-15, 15:03
Nie chciałem zakładać innego tematu, więc napisze tutaj. Od kilku dni jestem posiadaczem Dacii 1310 z 1991 roku. Myślałem, że takie okazje nie istnieją... a jednak. Dacia od dziadka 36 rocznik, cały kufer części zamiennych - wszystko co może ulec uszkodzeniu w komplecie. Przebieg oryginalny 60 000 km ;)
Samochód kupiliśmy z myślą o udziale w tegorocznej edycji rajdu złombol Katowice - Archaia Olympia w Grecji. Dziadek niestety nieudolnie naprawił zerwany gwint świecy, więc na prędkości zrzuciliśmy głowicę do profesjonalnej naprawy. Poza tym nie mamy co robić w autku ;)
Krótki film z rozbierania silnika:
http://www.youtube.com/wa...=1&feature=plcp
Marka: Dacia
Model: 1310TX
Silnik: 1.3
Rocznik: 1991 Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 41 Skąd: Żabia Wola
Wysłany: 2012-01-15, 20:50
Wielkiego tematu o przygotowaniach nie będzie... bo nie ma co przygotowywać.
Niebawem jak skończymy głowicę zrobię małą sesję zdjęciową - zobaczycie jaki dziadek rodzynek uchował. Później mycie, suszenie i do garażu aż śniegi nie pójdą w cholerę ;)
EDIT:
Tak, ta bordowa z Gorzowa Wlkp z Allegro/otomoto.
Ostatnio zmieniony przez samson 2012-01-15, 23:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: 1310TX
Silnik: 1.3
Rocznik: 1991 Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 41 Skąd: Żabia Wola
Wysłany: 2012-01-16, 20:36
Dzisiaj po kilkugodzinnych bojach założyliśmy z powrotem głowicę. Nie obyło się bez ręcznej roboty, i dremelowaniu komory spalania. Dzień zakończyliśmy gotowym do odpalenia silnikiem, zabrakło tylko filtra oleju który Inter Cars dał zły Jutro jeździmy
Marka: Dacia
Model: 1310TX
Silnik: 1.3
Rocznik: 1991 Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 41 Skąd: Żabia Wola
Wysłany: 2012-01-18, 09:45
Z przyjemnością muszę się pochwalić, że Dacia po założeniu naprawionej głowicy odpaliła bez proszenia i jeździ, aż miło. Jedyny mankament do zrobienia to nierównomierna praca poniżej 1100-1200 obrotów więc tymczasowo takie ustawiliśmy wolne obroty. Macie może pomysł co może być przyczyną?
Po pierwszej jeździe, już wiem, że bez skrzyni 5 biegowej się nie obędzie. Skrzynie już namierzyłem, niemniej jednak ciekawy jestem co więcej może być potrzebne? Belka pod skrzynie ?
Belke pod skrzynię 5-tkę masz na allegro. Jeszcze potrzebne poduszki do skrzyni, a reszta powinna pasować. Napisz do Michała Dacia1310p (GG 1451996) on przekładał to ci wszystko powie.
Jeżeli belkę kupiłeś na allegro u AC-Grojec to dzwoń do gościa bo miał hurtownie części do dacii, a teraz robi wyprzedaże stanów magazynowych. Jak nie będzie miał to ci coś doradzi.
Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990 Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 130 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-18, 15:05
Belka jest inna, poduszki takie same. Za to musisz dorwać wodzik do skrzyni 5 biegowej ten od czwórki jest za długi.
EDIT:
Swoją drogą - piąty bieg w ów pojeździe załącza się dość specyficznie... Można kilka lat jeździć nie wiedząc, że go mamy. Aha, a różnica obrotów silnika między 4 a 5 to jakieś 300 rot/min...
Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990 Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Gru 2009 Posty: 130 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-18, 16:29
Piątkę najlepiej jest wrzucać z czwórki - tak jakbyś chciał normalnie zapiąć 5ty bieg, z tym że po skosie i energicznie :) Ciężko może być ją wyczuć, bo ten rumuński łącznik (o czym pisałem wcześniej i o czym wspomniał Marek1603) jest wykonany z iście rumuńską precyzją i np. u mnie po założeniu fabrycznie nowego wogóle nie dało się załączyć 5tki.
Przerobiłem sobie go po swojemu i teraz jest jak należy.
I taki smaczek na koniec - w mojej Dacii fabrycznie (taaak jest u mnie od nowości) była założona jedna opona o innych rozmiarach niż pozostałe i gałka lewarka z oznaczeniem na 5 biegów, a skrzynia czwórka
Jeśli ma oznaczenie TLX, powinna być skrzynia 5-cio biegowa i silnik 1397ccm, ale teraz uwaga: jak kupowałem swoją w 1991r (na placu było ok 50 szt) znajomy sprzedawca powiedział żebym wszystko sprawdził bo: gałki lewarka były założone jak popadnie- 4 na piątce i odwrotnie, oznaczenia na klapie też, w niektórych były podłużne półki pod deską rozdz. Dopiero 4-ty egzemplarz był taki jak chciałem - TLX, 1397ccm(miały trochę wieksze przepustnice) i 5-ka skrzynia.
Siema wtrącę się troszkę. A może byłbyś zainteresowany kupnem całej daczki z tego samego rocznika w mechanicznie bardzo dobrym stanie za kilka groszy?? cena do negocjacji??
Marka: Dacia
Model: 1310TX
Silnik: 1.3
Rocznik: 1991 Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 41 Skąd: Żabia Wola
Wysłany: 2012-01-29, 14:40
Dzięki. Powoli kompletuję zestaw do przekładki skrzyni.
Teraz nasunęło mi się pytanie - czy Dacia posiada utwardzanie gniazda zaworowe - pytam w kontekście lania paliwa bezołowiowego.
Tak przy okazji - padła mi dmuchawa ogrzewania, dosyć ładnie wpasowałem tam dmuchawę od BMW E36 (taka profanacja zabytku na szybko, żeby nie zamarznąć) i uwaga - gdyby ktoś próbował, nie ma to sensu. Łopatki są inaczej ułożone i dmuchawa dmucha... nie wiadomo gdzie. Założyłem już oryginalną sprawną i w końcu jest ciepło :)
Zawory i gniazda w 1300 i 1310 nie były utwardzane, do Et 95 trzeba dolewać dodatek. Można je łatwo szlifować. Ja chyba jeszcze bym znalazł zawory, ale od TLX.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum