Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-08-31, 17:10
Przy okazji dla Megane RS 160KM, znane mi ASO zaleca klientom którzy chcą na dłużej związać się z samochodem, wymianę oleju w przypadku eksploatacji miejskiej co 5tyś km.
Też 160-163 to max moc jaką widziałem dla tego silnika w wydaniu fabrycznym,
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-08-31, 19:37
Ja to rozumiem tak, że softem bez zmiany podzespołów mechanicznych można uzyskać 190. W taki sposób uzyskujemy maksymalną moc fabryczna silnika :) Czyli tyle na ile pozwala najsłabszy element układanki.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-09-05, 20:51
Marek1603 napisał/a:
Fabrycznej nie ale kolega się orientował i tyle można wyciągnąć.
Ale pytanie za jaką cenę ?
Zaprzyjaźnione ASO Renault, osobom które eksploatują Megane RS 1.3 w najsilniejszej wersji w znacznym stopniu w ruchu miejskim i chcą pojeździć dłużej, zalecają wymianę oleju co 5tyś km.
Z jakiegoś powodu te silnika mają tyle a nie więcej mocy - to nie są już czasy kiedy wszystko było mocno przewymiarowane.
"Bez kozery powiem pięćset" - co najwyżej zakres prac przy "wyciąganiu" jest większy ;) Jednakże to dalej wcale nie oznacza, że "te silniki tyle mają"...
toka93 napisał/a:
wątpię żeby to skróciło jego żywotność
A to jeszcze zależy od eksploatacji - jeżeli ktoś ciągle będzie gonił galopem owe 130 kuni, to na pewno wykończy je szybciej, niż gdyby miał mniejszy tabun.
Podobnie z serwisowaniem, o czym pisze kol. r70 (bez względu na faktyczny typ silnika).
mnie by spokojnie wystarczyło i 170 KM.
Co do wymiany oleju co 5.000 km to nie problem.. Tyle robię w roku więc tak czy inaczej wymieniałbym raz w roku...Tylko niech ktoś proszę poda jakiś sprawdzony warsztat...
Widziałem już ten film, poprawa osiągów bardzo wyraźna. Jednak przydałby się jeszcze prawdziwy pomiar z hamowni bo tam widzę w pomiarze referencyjnym 110KM pokazuje, tak naprawdę 1.0 wychodzi tak:
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-03-14, 16:46
To i ja się pochwalę, wczoraj oddałem auto na przeprowadzenie Chip Tuningu u siebie w Loganie. Na hamowni w serii auto wypluło 102KM i 149Nm czyli o 12KM i 9Nm więcej niż podaje producent. Po Chip tuningu auto posiada 121KM oraz 186Nm. Jak na razie przejechałem około 40km i jest odczuwalna różnica, ale niestety turbina nadal wstaje przy 2250obr./min. Jak na razie jestem zadowolony, pojeźdzę , potestuję i zobaczę jak będzie dalej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum