a tylko o jednym - odstąpieniu od umowy, mogę zadecydować ja sam, jednostronnie, nikogo nie musząc o to prosić.
Cytat:
kasę na prawnika mam, sprawy przegrać się nie da
Oj, Cav... naprawdę bym chciał wierzyć, że Ci się uda. Obawiam się jednak, że są to tylko Twoje pobożne życzenia i Twoje "argumenty" zostaną szybko zbite przez prawników i rzeczoznawców Renault jeśli tylko dojdzie do sprawy sądowej.
Osobiście uważam, że nie masz racji, ale życzę powodzenia.
P.S. Nie ma silników "za słabych" do danego auta. Są tylko kierowcy, którzy źle wybrali samochód.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-25, 09:34
ZbujMadej napisał/a:
Cytat:
a tylko o jednym - odstąpieniu od umowy, mogę zadecydować ja sam, jednostronnie, nikogo nie musząc o to prosić.
Cytat:
kasę na prawnika mam, sprawy przegrać się nie da
Oj, Cav... naprawdę bym chciał wierzyć, że Ci się uda. Obawiam się jednak, że są to tylko Twoje pobożne życzenia i Twoje "argumenty" zostaną szybko zbite przez prawników i rzeczoznawców Renault jeśli tylko dojdzie do sprawy sądowej.
Osobiście uważam, że nie masz racji
W jakim sensie?
Że nierówna praca silnika (falujące wolne obroty), nieprawidłowe wskazania komputera pokładowego (zakłamane o 2l) i odbiegające od podawanych parametry silnika nie są wadami samochodu?
To ostatnie pewnie jakoś można zbić, testy do katalogów mogą być przeprowadzane w specyficznych warunkach i wyniki mogą się nieco różnić - to prawda.
Ale dwa pierwsze?
Tego zanegować się nie da, nie ma takiego sposobu.
A fakt występowania wady, której sprzedawca nie jest w stanie usunąć przez 2 miesiące, w zupełności wystarczy żeby odstąpić od umowy z tytułu RĘKOJMI (słowo klucz, nie mylić z obrotem konsumenckim i specjalnym trybem reklamacji w takim przypadku), nie pytając już nikogo więcej o jego zdanie na ten temat.
Więc dlaczego uważasz, ze nie mam racji?
Sugerujesz może że kłamię, że te wady nie występują, czy że nie są to wady?
Wady są, ale na podstawie ich ciężko stwierdzić że Dacia czy Renault robią kiepskie samochody, bo Twój przypadek jest jednostkowy.. Ile osób z takim problemem widziałeś na forum? To nawet nie jest promil sprzedaży wszystkich aut. Jednym słowem w tym wątku wyolbrzymiasz i generalizujesz, ale masz do tego prawo... w końcu jesteś niezadowolony. Nie ma to natomiast nic wspólnego z rzeczywistością którą próbujesz zaklinać.. miałeś pecha i tyle ;)
Ostatnio zmieniony przez czacha79 2014-05-25, 10:13, w całości zmieniany 2 razy
posłuchaj na spokojnie, być może masz te wady w swoim aucie, tego nie nie negujemy. występują one zresztą w większości aut które posiadamy. moim zdaniem to nie masz argumentów do procesu czy do zwrotu kasy bo nie są to wady decydujące. nikt nie zwróci ci kasy dlatego, że uważasz że pali on dużo. na każdej hamowni udowodnią ci że spalanie jest w normie a wskazania komputera są tylko uśrednionymi informacjami. rozumiem twoje rozgoryczenie ale nie skacz do połowy ludzi tutaj i nie obrażaj się, bo wygląda to niepoważnie.
Cytaty poproszę, że ja coś do kogokolwiek osobiście zacząłem.
Bo nie muszę chyba cytować, że Ty albo walduś zaczęliście podskakiwać do mnie personalnie, jak napisałem MERYTORYCZNIE O JAKOŚCI samochodu?
Wystarczy się cofnąć kilka postów i wszystko jak na dłoni - ja o samochodach, a Wy z pazurami do mnie osobiście.
Nie tylko Wasza dwójka zresztą.
P.S.
Jak nie znajdziesz stosownych cytatów, to pod stół i odszczekiwać oszczerstwa.
Bo do przeprosin trzeba by mieć odrobinę cywilnej odwagi, ale może mnie zadziwisz....
WOW!!!
ostro pojechałeś, ale dzięki temu wszytko jasne... w końcu się obnażyłeś... i to wystarczy a zarazem potwierdza wiele wcześniejszych domysłów...
- ja zgodnie z wcześniejszą deklaracją definitywnie zamykam swój udział w tym OT zwłaszcza, że sprowadzasz dyskusję do poziomu dla mnie nieakceptowalnego...
- dam Ci jedynię tą satysfakcję i niech ostatnie słowo należy do Ciebie...
- a teraz daj upust swojej elokwencji
- ja mówię BASTA
(niezależnie od różnicy poglądów oraz "klimatu" polemiki - szczerze życzę Ci powodzenia w osiągnięciu celu)
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-25, 18:25
waldek72 napisał/a:
posłuchaj na spokojnie, być może masz te wady w swoim aucie, tego nie nie negujemy. występują one zresztą w większości aut które posiadamy. moim zdaniem to nie masz argumentów do procesu czy do zwrotu kasy bo nie są to wady decydujące.
Masz pojęcie o czym gadasz?
Czy jak zwykle tylko coś Ci się wydaje?
Wada nie musi być "decydująca" cokolwiek to znaczy, jeśli mowa o rękojmi.
Wady ma W OGÓLE nie być, albo należy ją bezwłocznie usunąć.
Poczytaj trochę przepisów zanim zaczniesz tego typu rad udzielać.
Do tego momentu nie pisz takich rzeczy, bo tylko siejesz dezinformację.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-25, 18:27
TD Pedro napisał/a:
Cav napisał/a:
Łżesz.
Cytaty poproszę, że ja coś do kogokolwiek osobiście zacząłem.
Bo nie muszę chyba cytować, że Ty albo walduś zaczęliście podskakiwać do mnie personalnie, jak napisałem MERYTORYCZNIE O JAKOŚCI samochodu?
Wystarczy się cofnąć kilka postów i wszystko jak na dłoni - ja o samochodach, a Wy z pazurami do mnie osobiście.
Nie tylko Wasza dwójka zresztą.
P.S.
Jak nie znajdziesz stosownych cytatów, to pod stół i odszczekiwać oszczerstwa.
Bo do przeprosin trzeba by mieć odrobinę cywilnej odwagi, ale może mnie zadziwisz....
WOW!!!
ostro pojechałeś,
Bo kazałem Ci prostować Twoje kłamstwa?
Rozumiem, że cytatów nie będzie, czym potwierdzasz że nie przeszkadza Ci skłamać i uważasz że nie musisz swoich kłamstw prostować?
W sumie - niczego innego się nie spodziewałem, tacy co to potrafią kamieniem zza węgła rzucić, nie są zdolni do przeprosin.
Ktoś im się nie podoba (albo nawet fakty które opisuje), więc można powypisywać dowolne kłamstwa i udawać że nic się nie stało.
Przykre.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-25, 18:32
waldek72 napisał/a:
życzę sukcesu i napierdzielaj się z innymi ja również nie mam ochoty pisać z tobś
I bardzo dobrze, szkoda że tak późno.
Lepiej byłoby żebyś w ogóle nie zaczynał, bo z Twojej strony merytorycznej zawartości było ZERO, od początku frontalny, personalny atak za przedstawianie faktów.
Ja też nie mam ochoty odpowiadać na Twoje wieczne zaczepki personalne, ale nie zwykłem nadstawiać drugiego policzka gdy ktoś na mnie pluje.
Duster 1.5 DCI 110 4x4/ Citroen C3 1.4 HDi/ Peugeot 206 1.4 HDi
Moc maksymalna 109 KM / 70 KM / 70 KM
60-100 km na IV biegu 10.8 sn (5. vites) / 10,3 s / 11,2 s
80-120 km/h na V biegu 16.2 sn (6. vites) / 14,6 s / 15,1 s
Duster na powyższej stronie to Ph1, mój jest cięższy, więc zapewne będzie miał jeszcze gorsze wyniki.
W każdym razie wyniki w konkurencji o której pisałem, są mocno zbliżone, nawet Peugeot czasem bywa faktycznie lepszy (w co mi się nie do końca chciało wierzyć).
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-25, 19:45, w całości zmieniany 1 raz
@Cav: Sprawdź sobie przełożenia - w dusterze 4x4 pierwszy bieg to właściwie "podbieg", więc wszystkie kolejne tak naprawdę odpowiadają biegom o jeden numer mniejszym w innych autach. Czyli np IV w dusterze tak naprawdę odpowiada pewnie III w peugeocie.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-25, 21:36
Kolego Cav. Masz rację, że Twój duster ma problemy z silnikiem. Jednak to nie oznacza, że każdy jest tak skopany. Ciekawi mnie finał tej sprawy. Jeśli ktoś szuka Dustera do dynamicznej jazdy to nie ma sensu kupować 4x4. Jak pisał Laisar, nie te przełożenia. Wtedy warto zainteresować się 4x2 1.5 dci 110 KM lub 4X2 1.2 Tce 125 KM.
Przy okazji, nie wiem czy tytuł tematu jest adekwatny do jego treści. Miało być o kosztach eksploatacji SUVa - jak na tym polu poczyna sobie duster. Zaś zdominował go problem z jednym egzemplarzem Cav'A. Może warto zmienić na np: Duster Cav'a - historia problemów. Wtedy za jakiś czas będzie wiadomo o co w tym wątku chodzi.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-05-25, 21:38, w całości zmieniany 1 raz
Duster 1.5 DCI 110 4x4/ Citroen C3 1.4 HDi/ Peugeot 206 1.4 HDi
Moc maksymalna 109 KM / 70 KM / 70 KM
60-100 km na IV biegu 10.8 sn (5. vites) / 10,3 s / 11,2 s
80-120 km/h na V biegu 16.2 sn (6. vites) / 14,6 s / 15,1 s
Zajrzałem na strony źródłowe - źle skopiowałeś dane. Przyśpieszenie dustera 60-100 zostało zmierzone na V biegu, a nie na IV, jak napisałeś. Tak samo z elastycznością 80-120: podany wynik odnosi się do biegu VI, nie V.
Poprawne dane można zobaczyć np na stronie http://www.automobile-catalog.com - nie mają tam niestety peżo, więc skorzystam dla niego z danych z Twojego drugiego linka:
Dacia Duster dCi 110 4x4 (2014) / Citroen C3 1.4 HDi 70 X (2005) / Peugeot 206 1.4 HDi
60-100 km na IV biegu: 7.4 s / 11.6 s / 11,2 s
80-120 km/h na V biegu: 11.9 s / 18.5 s / 15,1 s
Duster 1.5 DCI 110 4x4/ Citroen C3 1.4 HDi/ Peugeot 206 1.4 HDi
Moc maksymalna 109 KM / 70 KM / 70 KM
60-100 km na IV biegu 10.8 sn (5. vites) / 10,3 s / 11,2 s
80-120 km/h na V biegu 16.2 sn (6. vites) / 14,6 s / 15,1 s
Zajrzałem na strony źródłowe - źle skopiowałeś dane. Przyśpieszenie dustera 60-100 zostało zmierzone na V biegu, a nie na IV, jak napisałeś. Tak samo z elastycznością 80-120: podany wynik odnosi się do biegu VI, nie V.
Nie do końca masz rację, dane Dustera są na dwóch najwyższych biegach - tak to się mierzy w przypadku skrzyni 6 biegowych.
Jest to zaznaczone w nawiasie, tyle że w obcym języku.
Porównanie elastyczności na biegu 4 z biegiem 4 w skrzyni 5 biegowej mijałoby się z celem, zwłaszcza w wersji 4x4, gdzie 100 km/h to jest praktycznie Vmax na tymże biegu i tak się po prostu nie jeździ.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-26, 06:07
mekintosz napisał/a:
Kolego Cav. Masz rację, że Twój duster ma problemy z silnikiem. Jednak to nie oznacza, że każdy jest tak skopany. Ciekawi mnie finał tej sprawy. Jeśli ktoś szuka Dustera do dynamicznej jazdy to nie ma sensu kupować 4x4.
Oczywiście, że nie każdy Duster jest skopany, ja cały czas mam nadzieję że mój też nie będzie, że w końcu w ten czy w inny sposób dadzą radę wydać mi auto wolne od wad, niekoniecznie w tym samym egzemplarzu czy silniku.
Ale karygodny jest nie sam fakt, że zdarzają się buble (to się zdarza wszędzie), ale fakt, że nikt z nim nic nie zrobił przez 2 miesiące, nie wymienili w nim nawet jednej śrubki.
To już się NIE MA PRAWA ZDARZYĆ - kupujesz nowe auto i zostajesz sam ze swoim problemem.
I każdy kto zechce kupić nową Dacię czy Renault może przez sieć serwisową Renault potraktowany identycznie - warto się zastanowić czy naprawdę chce się ponosić takie ryzyko.
Co do 4x4 - nie widzę sensu kupowania innej wersji Dustera, nie posiada ona prawie żadnej cechy która dawałby mu dużą przewagę nad konkurencją.
Cenowo jest to już różnica stosunkowo niewielka, zwłaszcza w porównaniu do crossoverów, wyposażenie gorsze i brak szans na lepsze nawet w opcji, osiągi nadal żenujące, zużycie paliwa nie z tej epoki, zawieszenie również z lat 90-tych.
Więc właśnie 4x4 to IMO jedyna wersja która naprawdę ma sens, a to że się skopało skrzynię to nie jest pozytyw, ale negatyw dla producenta.
Jak chcieli mieć krótkie przełożenia w teren, to trzeba było zrobić krótkie 2,3 pierwsze biegi, a pozostawić dłuższe pzostałe 3 biegi które służą WYŁĄCZNIE do jazdy po drogach i autostradach.
A nie pozostawić skrzynię bez zmian i zakombinować na przełożeniu głównym - to jest kretynizm czystej wody i jedyne co nimi kierowało to pseudooszczędność, za którą później płacą klienci w zużyciu paliwa.
Przy swoim Vmax (licznikowe 175) mój Duster pali 15 l, już przy 130 (czyli normalna prędkość autostradowa) pali 9-10 l - to jest katastrofa jak na małego diesla.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-26, 06:10, w całości zmieniany 2 razy
Kol. Cav, bardzo często pomykam A1 z prędkością śr. 140 na odcinku 90 km i nigdy mój silnik nie spalił 8 l/100 km, pali z kilku pomiarów około 7,5 litra. Silnik 1.5 dCi 4X4 112 KM (pomiar z hamowni) z 2011 roku. Te dane które podajesz to chyba są błędnie pomierzone. Zresztą jak pisałeś masz bardzo poważną usterkę tzw. komputera pokładowego i może lepiej niech ASO wymieni wskaźniki, bo rozumiem, że falowanie po wymianie softu ustało.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-26, 06:35
chriskb napisał/a:
Kol. Cav, bardzo często pomykam A1 z prędkością śr. 140 na odcinku 90 km i nigdy mój silnik nie spalił 8 l/100 km, pali z kilku pomiarów około 7,5 litra. Silnik 1.5 dCi 4X4 112 KM (pomiar z hamowni) z 2011 roku. Te dane które podajesz to chyba są błędnie pomierzone.
Czyli potwierdzasz, że zużycie które obserwuję jest zbyt wysokie.
Ja właśnie chcę, żeby palił tak jak Twój.
Zużycie chwilowe - odczytane z kompa pokładowego.
Faktycznie Duster pali jeszcze więcej niż podaje komp.
Wczoraj np. rezerwa (i sygnalizacja 60 km zasięgu) włączyła się po przejechaniu jakichś 110 km od momentu w którym komp pokazywał zasięg 300 km, co oznacza że faktycznie spalił o tyle więcej, iż zabrakło paliwa na 130 km, czyli minimum 10 l na jednym baku.
chriskb napisał/a:
Zresztą jak pisałeś masz bardzo poważną usterkę tzw. komputera pokładowego i może lepiej niech ASO wymieni wskaźniki, bo rozumiem, że falowanie po wymianie softu ustało.
Nie ustało niestety, po tygodniu wróciło z jeszcze większą mocą.
Czyli wszystkie zabiegi ASO nie przyniosły dokładnie ŻADNEGO efektu, a wręcz lista problemów rośnie po wizycie na hamowni.
Twój egzemplarz (tak jak inne) wykazał 112 KM, a mój tylko 105.
Ktoś się dziwi, że to mi się nie podoba?
KOREKTA:
Odwołuję to co napisałem o mocy i momencie, prawodopodobnie wyjdą zbliżone do innych, niedługo będę wiedział jakie wyniki wyszły faktycznie.
Okazało się bowiem, że Dacia nawet zważyć auta nie potrafi, pusty samochód z nawet nie połową baku, nie waży 1320 (tak jak powinien zgodnie z dowodem), tylko równe 1400 kg.
Co fajnie tłumaczy, dlaczego mimo nie najgorszych parametrów silnika, ma on większe kłopoty z napędzaniem auta niż powinien mieć.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-26, 12:18, w całości zmieniany 1 raz
Kol. Cav, ja nie mam zużycia chwilowego na moim "komputerze pokładowym". Poprzednio miałem merca i zużycie chwilowe osiągałem 50l/100 km. Nigdy ten odczyt nie miał dla mnie znaczenia. Proponuję wziąść niezależnego rzeczoznawcę i doprowadzić do wymiany silnika jeżeli po badaniach będzie jednoznacznie wskazywało, że jest wadliwy. Życzę pozytywnego załatwienia Twojego problemu.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-26, 09:03
kolego laisar - sugeruję zamknięcie tematu - zmienił się w pyskówki i wzajemne wycieczki - ewentualnie - jeśli ma to sens - wydzielić nie związane z nim wątki do tematu odrębnego
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-26, 17:53
Zgadzam się, że ta skrzynia w wersji 4x4 powinna być inaczej zestopniowywana by przy 6 biegu zachować realne spalanie 7-9 l/100 przy prędkości ok 160-170 km/h. Tylko duster 4x4 110 KM ma gorsze osiągi ( przyspieszenia dynamikę ) niż 1.2 tce 125 KM. Część osób 4x4 używa sporadycznie, jednak cenią sobie zwiększony prześwit i duży jak na kompaktowego suva bagażnik. Ja z powodu prześwitu zdecydowałem się na sandero by nie jechać dupą po asfalcie. Psioczę na słaby silnik ale na swoje "życzenie" - zamiast szukać wersji 85 KM napaliłem się na konkretny dostępny i kupiłem po krótkiej jeździe testowej. W przyszłości jeśli dacia to raczej 4x2 duster z 1.2 tce Zatem warto zawsze dodać - " dla mnie nie ma sensu " zamiast uogólniać swe tezy na całokształt opłacalności zakupu daci.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-26, 18:14
Cav napisał/a:
KOREKTA:
Odwołuję to co napisałem o mocy i momencie, prawodopodobnie wyjdą zbliżone do innych, niedługo będę wiedział jakie wyniki wyszły faktycznie.
Okazało się bowiem, że Dacia nawet zważyć auta nie potrafi, pusty samochód z nawet nie połową baku, nie waży 1320 (tak jak powinien zgodnie z dowodem), tylko równe 1400 kg.
Co fajnie tłumaczy, dlaczego mimo nie najgorszych parametrów silnika, ma on większe kłopoty z napędzaniem auta niż powinien mieć.
Dacia nawet zważyć auta nie potrafi, pusty samochód z nawet nie połową baku, nie waży 1320 (tak jak powinien zgodnie z dowodem), tylko równe 1400 kg.
Moje auto (DD 1,5 dCi 4x4 110 KM laureat 2) ma napisane w dowodzie rej. pod pozycją masa własna pojazdu 1387 kg. Sadzę, że i tak należy to traktować jako wartość "przybliżoną".
I trzeba sobie jasno powiedzieć: przy mocy 110 KM i momencie 240 Nm nie należy się spodziewać cudów. Jest to tylko wystarczające. Na szczęście skrzynia jest nieźle zestopniowana i jakoś to działa. Warto jednak zauważyć, że niektóre auta o wadze 1100 kg i mocy 90 KM (pisze o dieslu) jadą 130 km/h przy obrotach 2500, a moja Rumunka potrzebuje do tego 3000 obrotów, czyli odpowiednio więcej paliwa.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-27, 06:38
johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
KOREKTA:
Odwołuję to co napisałem o mocy i momencie, prawodopodobnie wyjdą zbliżone do innych, niedługo będę wiedział jakie wyniki wyszły faktycznie.
Okazało się bowiem, że Dacia nawet zważyć auta nie potrafi, pusty samochód z nawet nie połową baku, nie waży 1320 (tak jak powinien zgodnie z dowodem), tylko równe 1400 kg.
Co fajnie tłumaczy, dlaczego mimo nie najgorszych parametrów silnika, ma on większe kłopoty z napędzaniem auta niż powinien mieć.
czym to auto hamowałeś? dynometem?
A co to jest?
Byłem na jakiejś hamowni, gość użył inercyjnej, stwierdzając że z rolkami i 4x4 różnie bywa.
Założył jakieś ustrojstwo na tylne koło, wsadził skrzynkę do samochodu, podłączył komputer i pojechał sobie na 20 minut.
Ale po korekcie wagi wyniki wyszły ok - 110 KM i 235 Nm.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-27, 06:40
piku napisał/a:
Na szczęście skrzynia jest nieźle zestopniowana i jakoś to działa. Warto jednak zauważyć, że niektóre auta o wadze 1100 kg i mocy 90 KM (pisze o dieslu) jadą 130 km/h przy obrotach 2500, a moja Rumunka potrzebuje do tego 3000 obrotów, czyli odpowiednio więcej paliwa.
Dokładnie o tym pisałem - to jest bardzo złe zestopniowanie skrzyni biegów.
Nie wiem jak Ci wychodzi, że jest inaczej.
Niestety przełożenia w Dusterze 4x4 dCi są krótkie. Muszą takie być aby silnika nie rozwalić. Mały silniczek 1.5 litra musi kręcić się szybciej aby miał siłę jechać niż silnik o większej pojemności. Owszem, moim zdaniem spokojnie 6 bieg mógłby mieć mniejsze przełożenie (być dłuższy) ale wtedy auto by zupełnie nie przyspieszało na tym biegu a każdy podjazd pod najmniejszą nawet górkę wymuszałby obowiązkową redukcję na 5.
No i różnica wagi 1100 a 1400 kg robi swoje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum