Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-26, 17:33
laisar, zadowolenie klientów jest mierzalne - robią to niezależne podmioty.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Net_Promoter
Od czasu jak wskaźnik zadowolenia został powiązany z premia (badany był już dużo wcześniej) widać spore inwestycje w rozwój rzeczy które niekoniecznie przynoszą twarde zyski ale mają szansę wpływać na przywiązanie klienta (a przez to oczywiście na zysk ale w sposób nieoczywisty dla prostego biznesu).
Nie mówię że jest idealnie bo zawsze się znajdzie biznes który zapomina o kliencie ale akurat ja pracuję na takim odcinku który dbanie o klienta ma w celach
Czyli to twoja wersja optymistyczna - prowadzimy badania, współpracujemy z klientami i produkujemy na podstawie tego zmiany i nowe rozwiązania.
w pewnym momencie łatwiej zdobyć dodatkowy hajs z zadowolenia niż z wyniku
W pewnych momentach to nawet Ziemia jest naprawdę płaska.
Cytat:
Co do firmy - pozostawmy sobie pewną ułudę prywatności
Przyznanie się do nazwy firmy w niczym by tej ułudy zmniejszyło. Za to niechęć do jej wyjawienie może wywoływać podejrzenia co do Twojej oceny jej faktycznej konduity...
kapelusznik napisał/a:
zadowolenie klientów jest mierzalne - robią to niezależne podmioty
Bynajmniej - one mierzą jedynie to, co zostało zdefiniowane jako zadowolenie na potrzeby badania. Do rzeczywistego zadowolenia ma się to w najlepszym przypadku dość luźno.
(Na marginesie: przeczytałem zalinkowany w Wiki harvardzki artykuł źródłowy nt tych badań za pomocą Jednego Uniwersalnego Pytania i widzę olbrzymie podobieństwo do aktualnego podawania wyników testów EuroNCAP, o którym mam jak najgorsze zdanie. Prostota jest fajna tylko tak długo, jak nie przeradza się w prostactwo).
kapelusznik napisał/a:
[rzeczy wpływające na] zysk ale w sposób nieoczywisty
Czyli: "liczy się tylko i wyłącznie zysk", QED.
kapelusznik napisał/a:
akurat ja pracuję na takim odcinku który dbanie o klienta ma w celach
No tak coś zacząłem podejrzewać, że chyba przydepnąłem jakiś zawodowy odcisk (; więc zakończę ten off-top szczerymi życzeniami powodzenia w Twojej pracy. Naprawdę mam nadzieję, że zmniejszy ona chociaż o 20% stan obecny, opisany w mojej pierwotnej wypowiedzi, która tak Cię sprowokowała.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-03-27, 20:26
To może jeszcze ja się wtrącę. Na moje oko przy takich sprawach spornych nie traci Dacia jako marka, ale bardziej sam serwis czy tam dealer. Opinia się rozchodzi i strata na jednym kliencie kilkuset złoty czasami jest tańsza niż zła opinia wśród znajomych.
Co do Fiata to ja osobiście tak dobrych wspominek z serwisem nie mam, ale uważam to za problem jednego ASO, a nie całej grupy.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-26, 14:08
Czarna seria napraw gwarancyjnych:
1. wyciek płynu chłodniczego - usunięty,
2. padnięte fabryczne radio - wymienione,
3. łuszcząca się kierownica - zamówiona i czeka na wymianę.
Wcześniej było rozsypane łożysko mcphersona i gaśnięcie silnika na lpg.
Łącznie pięć awarii w ciągu 20 m-cy. Cóż, jakość Fiata staje pod pewnym znakiem zapytania.
Podtrzymuję dobre zdanie o serwisie Fiata w LU. Co prawda są te cholerne naprawy, ale wykonywane bez fochów i grzecznie.
Ciekawą sprawą jest łuszczcząca się kierownica. Sądziłem, że będą wydziwiać, że uszkodziłem obrączką, albo jakąś chemią, albo szorowaniem. A tu nic. Zdjęcie i informacja, że nowa jest zamówiona.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-27, 07:47
wuju napisał/a:
Nie ma aut bez awaryjnych. Wychodzę z założenia że pierwsze auto sprzedaje salon a każde następne serwis
Właśnie.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Z jednej strony nic gorszącego.
Z drugiej może denerwować człowieka, który chce przepłacić nówkę za święty spokój.
Trzymamy kciuki, żeby teraz był spokój na następne 5 lat.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-06, 09:57
1 400 km po PL. Głównie dwupasmówki typu S. Komplet na pokładzie, bagażnik pod sufit, dwa kajaki na dachu i trzy rowery na haku, prędkość do 115 km/h.
Spalanie mierzone od pompy do pompy LPG równo 10 l/100km.
Miło.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-29, 08:43
boban666 napisał/a:
OOOO to moja nowa Lodgy za 5 lat może będzie klepana w Tychach
Raczej w Turcji, jak Doblo. Zresztą za 5 lat Lodgy i/lub Dokker to może być Doblo, które pod względem użytkowym swobodnie zastępuje a nawet wyprzedza oba te modele. Biorąc pod uwagę, że Dacia korzyta ze starszych rozwiązań Renault, może się okazać że obecne stare Doblo zostanie nową Dacią. Co nie byłoby takie złe, bo Doblo to świetny wóz pod względem praktycznym.
Co do jakości wykonania to już hm... gorzej.
W ciągu dwóch miesięcy gwarancyjnie wymieniono mi radio, kierownicę i alternator.
Mam nadzieję że to już koniec bo gwarancja się kończy za miesiąc.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2019-05-29, 08:44, w całości zmieniany 1 raz
gwarancyjnie wymieniono mi radio, kierownicę i alternator
Czyżby u Fiata nic się nie zmieniło w kwestii kontroli jakości od czasu, gdy paręnaście lat temu jeździłem nowym Punto (nie swoim na szczęście) i w pierwszym miesiącu przestały działać wycieraczki, otwieranie okien i jeszcze parę drobnych szczegółów związanych z elektroniką lub osprzętem?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-29, 13:53
Ewidentnym plusem w tej minusowej sytuacji, jest jednak to że ASO Fiata działa dość sprawnie i bezproblemowo. Daje też darmowe auta zastępcze na czas naprawy, co w Dacii było niemożliwe. To znacz,y Dacia raz dała mi auto zastępcze płatne z ubezpieczenia, ale okazało się równie zepsute co moje i nie nadawało się do jazdy.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ewidentnym plusem w tej minusowej sytuacji, jest jednak to że ASO Fiata działa dość sprawnie i bezproblemowo. Daje też darmowe auta zastępcze na czas naprawy, co w Dacii było niemożliwe. To znacz,y Dacia raz dała mi auto zastępcze płatne z ubezpieczenia, ale okazało się równie zepsute co moje i nie nadawało się do jazdy.
Jakby połączyć cenę dacii z jakością serwisu fiata.... to byłby w takim razie sukces.
Godzej, jakpołączą ceny fiata z jakością obsługi dacii
PS. zdaje się, że konkretnie jeden serwis dacii/renault takie piętno zrobił... Ja ciągle się łudzę, że są też inne ASO... czas pokaże jak bardzo naiwny jestem...
Kamperem z wielkim napisem RAM jeździł też bohater (skądinąd świetnego) filmu "Free Solo"; patrzyłem, patrzyłem i nie mogłem zrozumieć co mi się nie podobało -- a to przecież po prostu Fiat Ducato był
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-05-29, 20:12
Punto I, Punto II, Stilo, Croma. Wszędzie tam wali woda po alternatorze i po ludzku je rozrywa. Niestety, ale wymiana na chińczyka obniża koszty, ale nie pomaga :) Doświadczyłem tego w dwóch autach fiata. W stilo jakieś 600km od domu - wymiana na OEM 750zł i w cromie na szczęście blisko i mogłem swoją lawetą zwieźć - tutaj skromne 650zł za nowy Magnetti Marelli :)
Skoro wiadomo, w czym problem, to naprawdę przez tyle lat nikt nie był w stanie wymyślić jakiejś osłony? Absolutnie nie sugeruję, że producent, bo ty faktycznie byłoby chyba jakieś kuriozum <; ale nikt, naprawdę nikt z użytkowników? Żaden patenciarz, majsterklepka, pomysłowy Dobromir?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum