Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-09-23, 19:24
Jednak zmieniam fabryczne landi na staga, wystarczyło przepiać wtyczkę z instalacji landi do listwy wtryskowej i auto chodzi już na benzynie bez sterownika LPG, jestem w trakcie opisywania kabelków bo chcę się wpiąć do fabrycznej wiązki troszkę lutowania będzie ale cóż :) jedynie trzeba dociągnąć kabel z sondy i kabel z cewki bo w fabrycznej instalacji widocznie po CAN-ie szczytuje obroty i sondę. Jak mam wyłożyć 800zł na jakieś MED-y to mam za 650zł sterownik qbox basic i listwę ACW02, roboty nie liczę bo robię to sam ;)
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-09-26, 14:45
Dzisiaj odpaliłem staga i żałuję że juz dawno tego fabrycznego landi nie wywaliłem, z fabrycznej instalacji został reduktor butla i wielozawór resztę wywaliłem, sterownik qbox basic + wtryski ACW02 w końcu błoga cisza, z wtyku centrali landi wziąłem sygnały z wtrysków benzynowych,+ po stacyjce i tyle dodatkowo trzeba się wpiąć w wiązke aby uzyskać obroty z cewki i sonda lambda w landi sterownik czyta sobie po CAN-ie obroty,sonda itd, trzeba było dołożyć czujnik temp który ulokowałem na wężu bo nie ma miejsca gdzie go wkręcić, niestety trzeba zmienić także przycisk gazu i czujnik poziomu na butli całość mnie wyszła 650zł + moja robota :) to i tak 200zł taniej niż same wtryski do landi które są badziewiem drogie i nietrwałe, ciepłe autko odpala na samym gazie :)
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Czujnik poziomu lpg jest zwykłym opornikiem na sprężynce i w sterowniku ustawiasz jego zakres u mnie był 0-60 ohm
u ciebie może być inny bo butla wewnątrz auta , sprawdzenie to 5 min bo 2 śruby i multimetr
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-09-27, 14:48
Fruxo napisał/a:
Czujnik poziomu lpg jest zwykłym opornikiem na sprężynce i w sterowniku ustawiasz jego zakres u mnie był 0-60 ohm
u ciebie może być inny bo butla wewnątrz auta , sprawdzenie to 5 min bo 2 śruby i multimetr
czujnik landi ma piny +5V,masa,sygnał dla staga 12V,sygnał,masa więc to nie to samo
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Witam
Czy ktos montował lpg zaraz po zakupie do wersji sandero z CVT
Ja tak zrobiłem dzisiaj mi stuknęło 66 tys.km automat + LPG bez problemu jezdzi bardzo polecam mam LPG firmy Landi Renzi
Na daniach odbieram duster z 1.3 1500km Automat i odrazu montuje LPG
Witam.Przymierzam sie do montażu LPG.Mam do wyboru STAG lub BRC.które polecacie do lagana 1.2 16v ? Bliżej mi do STAGa bo można wziąśc na raty 0%. zastanawia mnie też czy na LPG będzie słabszy niż na Pb ?bo muł i tak jest ,nie wyobrażam sobie żeby mógłbyć jeszcze słabszy.Pozdrawiam.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-04-20, 20:24
Seba napisał/a:
Witam.Przymierzam sie do montażu LPG.Mam do wyboru STAG lub BRC.które polecacie do lagana 1.2 16v ? Bliżej mi do STAGa bo można wziąśc na raty 0%. zastanawia mnie też czy na LPG będzie słabszy niż na Pb ?bo muł i tak jest ,nie wyobrażam sobie żeby mógłbyć jeszcze słabszy.Pozdrawiam.
Naucz się jeździć tym autem na wyższych obrotach czyli tak jak przewiduje producent ( maksymalny moment obrotowy przy 4250obr./min) i będzie jako tako jeździł a spalanie w cale nie będzie duże - mi MCV II w Warszawie spalała 7l/PB a gazu maksymalnie 8,2l/100km, natomiast w trasie to zależy od prędkości z jaką się poruszamy ale z tego co pamiętam to kiedyś cisnąłem mając boxa na dachu z prędkościami dochodzącymi do licznikowych 170km/h i spalanie wyszło 7,1l/100km LPG. Silnik nie starci na dynamice, będzie pracował tak samo jak na PB. Co do samej instalacji gazowej ja miałem KME i sprawowała się w porządku chociaż na początku miałem pewne problemu które były spowodowane błędami popełnionymi w trakcie montażu i to jest najważniejsza rzecz. To są stare, proste silniki i każda instalacja dobrze zamontowana będzie działać prawidłowo. Jeżeli miałbym wybierać między STAgiem a BRC to wybrałbym STAGa ponieważ w tych centralkach (Qbox) masz już w standardzie emulator poziomu paliwa ponadto możesz założyć sobie wtryski jakie chcesz i sam serwis będzie z pewnością tańszy. No i pamiętaj 1.2 16v czyli D4F = kontrola luzów zaworowych co 20tyś. km podczas jazdy na LPG
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2024-04-20, 20:25, w całości zmieniany 1 raz
mam 1.3Tce z 2024r 150km i instalacje KME od 2 miesięcy. Kilka upierdliwości się znajdzie o których nie wiedziałem przed montażem. Mam też 1.6SCe Opitme i tam jest mniej upierdliwości.
Witam. A ja polecam BRC ale mówił Duduś najważniejszy jest monter. W Dusterze BRC ma 12 lat i 290 tys. km bezawaryjnie, w loganie MCV BRC i 320 tys. km tfu tfu bezawaryjnie.Polecam
Na razie wymieniłem tylko zbiorniki w obydwu i tyle.
Serwis tylko u tego samego montera i jeździć
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2024-04-20, 21:08, w całości zmieniany 1 raz
Dziękuje wam za odpowiedź.Własnie regulowałem zawory.,walczyłem z nimi raczej.trzech mechaników.pierwszy ustawił mi tak ze obr falowały miedzy 620 a 750 obr/min.Drugi ustawił tak że klekotały 0.3 i 0,4. Trzeci zmniejszył mi luzy na 0,2 i 0,3 Na zimnym troche falują ale jak sie rozgrzeje jest super.Nie chciałbym już ich ruszać czwarty raz.Czy przed montażem LPG będe musiał zrobić jakąś korekte zaworów ??
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-04-21, 21:28
Seba napisał/a:
Dziękuje wam za odpowiedź.Własnie regulowałem zawory.,walczyłem z nimi raczej.trzech mechaników.pierwszy ustawił mi tak ze obr falowały miedzy 620 a 750 obr/min.Drugi ustawił tak że klekotały 0.3 i 0,4. Trzeci zmniejszył mi luzy na 0,2 i 0,3 Na zimnym troche falują ale jak sie rozgrzeje jest super.Nie chciałbym już ich ruszać czwarty raz.Czy przed montażem LPG będe musiał zrobić jakąś korekte zaworów ??
Czytałem Twój post dotyczący regulacji zaworów. Według mnie mechanik źle ustawił Tobie luz zaworowy bo w dolnej granicy, i podczas jazdy na LPG szybo wyjdzie on poza dane producenta i będziesz miał zawory podparte. Ja bym ustawił tak jak zrobił to drugi mechanik czyli ssące na 0.3mm a wydechowe na 0,4mm. Z tego co pamiętam to te silniki jak sie rozgrzeją tak sobie klekoczą, nie są bardzo ciche. Może głupie pytanie zadam ale jesteś pierwszym właścicielem tego auta? Jeśli nie to jesteś pewien że nikt wcześniej nie wymieniał Tobie silnika na inny? Patrzyłeś po oznaczeniu na bloku tz. kod silnika?
0,3 i 0,4 klekotał.przed regulacją nie.Nie potrzebnie ruszałem wogóle.Auto pewne ,rodzinne.Na oznaczenie nie patrzyłem bo w nie wiem gdzie jest ale wałek z rowkiem.A luzy się zwiększają ? Np z 0,2 i 0,3 robi sie np 0,25 i 0,35 czy idą w dół tzn np 0,15 ,0,25 ?
Ostatnio zmieniony przez Seba 2024-04-23, 12:41, w całości zmieniany 1 raz
Witam montował ktoś do 1.0 tce instalację gazową poza fabryką ?
Posiadam Sandero Stepway z tym silnikiem i skrzynią CVT.
automat u mnie ze względu zdrowotnych jest przymusowo.
Instalować podobne części typu reduktor wtryski listwa jak w fabryce czy to nie ma znaczenia ?
Czy może ktoś wie czy na zegarach da się odpalić pokazywanie zasięgu z LPG jak przy fabrycznej instalacji gazowej ?
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-11-13, 19:19
oktawian napisał/a:
Witam montował ktoś do 1.0 tce instalację gazową poza fabryką ?
Posiadam Sandero Stepway z tym silnikiem i skrzynią CVT.
automat u mnie ze względu zdrowotnych jest przymusowo.
Instalować podobne części typu reduktor wtryski listwa jak w fabryce czy to nie ma znaczenia ?
Czy może ktoś wie czy na zegarach da się odpalić pokazywanie zasięgu z LPG jak przy fabrycznej instalacji gazowej ?
Nie wgłębiałem się już w szczegóły 2 silników oferowanych wtedy w Sandero Stepway ale czy przypadkiem jeden z nich nie był na wtrysku pośrednim a drugi bezpośrednim? Jeżeli faktycznie tak było to jeśli masz ten z wtryskiem bezpośrednim to montaż instalacji LPG nie opłacalny. Jeżeli jednak takiego systemu wtryskowego w sandero nie było to bez problemu można założyć jaką kol wiek instalacje sekwencyjna tz. 4 generacji. Czy pchać się w fabryczne landi Renzo? Według mnie nie, są o wiele lepsze instalacje na rynku takie jak KME, polski STAG czy ALEX. Ofzywiście nie ważne co wybierzesz, najważniejsze abyś robił to w porządnym serwisie a nie u partaczy - montaż instalacji i jej strojenie jest najważniejsze. Co do integracji dokładanej instalacji LPG z komputerem auta i zegarami to według mojej wiedzy nie da się tego zrobić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum