Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-12-08, 21:01
nowy napisał/a:
Panie i panowie taka prośba: proszę doradźcie mi jaki olej zalać do samochodu córki.
Pacjent to Honda Civic 1.6 VTEC z 2004r, przebieg 215 tys. Instrukcja przewiduje, że mogą to być oleje o lepkości SAE:
0W-20, 0W-30, 0W-40 lub
5W-30, 5W-40
w zakresie temp <- -30°C - 40°C ->
10W-30, 10W-40
w zakresie temp od -20°C - 40°C ->
15W-40
w zakresie temp od -15°C do 40°C ->
Klasa lepkości SJ lub SL wg API
I teraz taka zagwozdka, bo poprzedni właściciel lał Gulf 5W-30 i chciałem kupić taki sam, ale wyskoczyło mi kilka opcji i nie wiem co wybrać?. Ilość oleju potrzebna do wymiany 3,2l
Nic innego jak 5w30 lub 5w40 , trzeba zobaczyć jaki ten motor ma oznaczenie i poszukać w necie co zaleca producent. Jako ze jest to japoniec to obstawiam, że 5w30 i tego bym się trzymał.
Jeśli to jest ten silnik: Silnik Honda 1.6 VTEC D16 o mocy 110KM znany z Hondy Civic. Konstrukcja zaawansowana technologicznie o niskiej awaryjności ze zmiennymi fazami rozrządu. System V-TEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) czyli elektronicznie sterowanie zmiennych faz rozrządu, którego zadaniem jest podwyższenie mocy, poprawienie elastyczności przy niskim poziomie spalania, to Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000 lub 5 lat
Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane zaczerpnięte ze strony motobenzyna.pl
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2024-12-08, 21:03, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli to jest ten silnik: Silnik Honda 1.6 VTEC D16 o mocy 110KM znany z Hondy Civic
to jest dokładnie ta jednostka
dudu$ napisał/a:
Jako ze jest to japoniec to obstawiam, że 5w30 i tego bym się trzymał.
I taki chcę kupić. Poprzedni właściciel stosował GULF 5W-30. Wpisuję w wyszukiwarkę i wyskakuje mi około 9 odmian tego oleju z różną formułą:
- Formuła G - jest najwyższej klasy olejem silnikowym do samochodów osobowych, wyprodukowanym z najlepszej jakości baz syntetycznych i najnowocześniejszego pakietu dodatków. Gulf Formula G 5W 30 został zaprojektowany do użycia w najnowszych turbodoładowanych, wysokiej mocy silnikach benzynowych i diesla, montowanych w samochodach osobowych, SUVach, autach dostawczych i ciężarówkach. Technologia zasatosowana w Gulf Formula G 5W 30 pozwala na długie przebiegi między wymianami bez tworzenia się osadów w silniku i na turbosprężarce, tak aby zapewnić osiąganie założonej mocy i momentu obrotowego w całym okresie eksploatacji.. Odpowiednik oleju RN 0700 i RN 0710
- Formuła CX - to doskonały olej silnikowy do samochodów osobowych, w pełni kompatybilny z katalizatorem, wykonany w technologii „Mid SAPS” (oleje o zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki). Został opracowany specjalnie na potrzeby nowoczesnych wysokowydajnych samochodów osobowych, terenowych, dostawczych i ciężarowych z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, wymagających olejów o najwyższej klasie jakości ACEA C2/C3.
- Formuła Fs - jest najnowszej generacji olejem syntetycznym do samochodów osobowych, zaprojektowanym specjalnie, aby sprostać wymaganiom wszelkich, ostatnio produkowanych modeli Forda spełniających normy emisji Euro 4 i Euro 5 oraz specyfikację Ford WSS-M2C913-D. Zaawansowana formulacja Gulf Formula FS 5W 30 zapewnia wyjątkową ochronę przeciwzużyciową, brak tendencji do formowania osadów oraz oszczędność spalania paliwa.
- Formuła Gvx - jest najnowszym niskoemisyjnym, całkowicie syntetycznym olejem silnikowym zapewniającym mniejsze zużycie paliwa. Został on stworzony specjalnie aby spełnić wymagania wszystkich samochodów osobowych firmy Volkswagen. Olej powstał ze starannie dobranych syntetycznych baz olejowych oraz wysoko zaawansowanych technologicznie dodatków spełniających wymagania SAPS tak, aby był w pełni kompatybilny z większością nowoczesnych Filtrów Cząstek Stałych silników diesla (DPF) oraz z Katalicznymi Dopalaczami Spalin w silnikach benzynowych. Pomaga przedłużyć żywotność silnika, oraz utrzymać efektowność układów oczyszczania spalin w najnowszej generacji samochodach benzynowych i diesla.
- Formuła ULE - jest syntetycznym olejem silnikowym do samochodów osobowych o niskiej emisji spalin, stworzonym przy użyciu najnowszych technologicznie dodatków tak, aby spełnić wymogi średniej zawartości SAPS (Pyłów Siarczanych, Fosforu i Siarki). Gulf Formula ULE 5W-30 został specjalnie stworzony aby wydłużyć żywotność i utrzymać efektywność układów oczyszczania spalin w najnowszej generacji samochodach z silnikami benzynowymi i diesla.
- Formuła RNX - jest syntetycznym, kompatybilnym z nowoczesnymi systemami katalitycznymi olejem do silników samochodowych, zaprojektowanym z użyciem nowoczesnego, niskopopiołowego (low SAPS) pakietu dodatków, spełniającym normy Euro 4. Gulf Formula RNX 5W 30 jest specjalnie formułowany do smarowania w warunkach wysokiego ścinania i temperatury (HTHS>3.5mPa.s) silników benzynowych i diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i trójdrożny katalizator (TWC), tak aby wydłużyć znacząco żywotność tych układów oczyszczania spalin.
- Formuła Pcx - to najbardziej zaawansowany olej do silników samochodów osobowych skomponowany z syntetycznych olejów bazowych oraz dodatków odzwierciedlających aktualny stan wiedzy technologicznej z myślą o zapewnieniu oszczędności paliwa oraz wydłużeniu żywotności a także zachowaniu sprawności układów zmniejszających emisje. Olej Gulf Formula PCX 5W-30 jest całkowicie kompatybilny z filtrem cząstek stałych (DPF) oraz katalizatorem 3-funkcyjnym do silników benzynowych (TWC) a także jest specjalnie opracowany aby przekroczyć wymagania w zakresie wymian oleju firmy PSA Peugeot Citroën oraz innych OEM, wymagających olejów typu ACEA C2, A5/B5.
- Formuła LEF;
i który tu wybrać?
_________________ Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2024-12-08, 23:23, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-12-08, 23:23
nowy napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Jeśli to jest ten silnik: Silnik Honda 1.6 VTEC D16 o mocy 110KM znany z Hondy Civic
to jest dokładnie ta jednostka
dudu$ napisał/a:
Jako ze jest to japoniec to obstawiam, że 5w30 i tego bym się trzymał.
I taki chcę kupić. Poprzedni właściciel stosował GULF 5W-30. Wpisuję w wyszukiwarkę i wyskakuje mi około 9 odmian tego oleju z różną formułą:
- Formuła G;
- Formuła CX;
- Formuła Fx;
- Formuła Gvx;
- Formuła ULE;
- Formuła RNX;
- Formuła Pcx;
- Formuła CFE;
- Formuła LEF;
i który tu wybrać?
Obstawiam, że sytuacja jest podobna jak w mojej Toyocie Corolli E12 1.6 VVTi tz. patrzymy tylko na to aby był to olej 5W30 i tyle, żadne inne normy są nie ważne, więc możemy sobie wybrać jaki chcemy olej. Ja do Swojej Toyoty zalewam silnik Katarskim olejem 5w30 firmy Q8 i złego słowa nie mogę o nim powiedzieć. Żona jeździ delikatnie ale ja jak tylko dorywam to auto to często obroty sięgają 5 tysięcy i silniczek jest w idealnym stanie, spalanie oleju zerowe co jest aż nie możliwe w japońcu.
Zamierzam wymienić olej w silniku w moim 1.0 Tce połączonym ze skrzynią CVT w SSIII.
Auto ma przebieg w tym momencie od pażdziernika 2680 km.
W ASO oczywiście Pan mówił nie ma potrzeby wymieniać tutaj nic się nie dociera. Można wymieniać olej co 30 000 km bo to 0w20 tyle wytrzyma i będzie smarował bez problemu- koniec cytatu.
Jakoś nie chce mi się wierzyć w te zapewnienia .
Nie znam się na mechanice bo moją dziedziną są rejony humanistyczne ale coś tam z fizyki i chemii jeszcze z liceum pamiętam. Chcę też autem pojezdzić znacznie dłużej niż 3 lata. Po mnie po kilku latach dostanie je moja małżonka.
Chcę wymienić olej w niezależnym warsztacie na fakturę oczywiście tak, żeby w razie "w" zachować gwarancję czyli olej 0w20 i dedykowany filtr oleju.
Czy po tym przebiegu warto już wymienić olej czy doczekać np. do 4000 km ?
Jakie są Wasze doświadczenia po wymianie oleju poza ASO vs póżniejsza wizyta na przeglądzie gwarancyjnym ? Głównie pytranie czy się o to nie czepiali na serwsie w trakcie wizyty.
Ostatnio zmieniony przez oktawian 2024-12-16, 16:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Spring
Silnik: EV
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2024 Posty: 61 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-12-16, 17:23
Jak chcesz wymieniać poza ASO to wymieniaj i niczym nikomu się nie chwal. Żadna faktura Cię nie pomoże, pilnuj żeby filtr oleju był oryginalny jak w ASO.
Ja pierwsza wymianę w 1,33 TCe miałem po 30 kkm, potem co 15 teraz mam 130 kkm i zero jakichkolwiek problemów.
Wymieniactwo oleju to nowy polski sport narodowy. Również w skrzyniach.
Są różne bzdurne filmy pokazujące jakąś smołę wylatującą po 30 kkm - kompletne bzdury.
Ostatnio zmieniony przez Pepone 2024-12-16, 17:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1343 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-12-16, 18:16
Ja pierwszą i każdą kolejną zmianę oleju robię po 15tyś km. Interwał dobrałem przeprowadzając analizę oleju przepracowanego po 12.5tyś km - wył w takim stanie i miał tak niewiele pierwiastków zużyciowych, że spoko powinien dać radę do 20tyś dociągnąć, ale dla wszelkiego spokoju wybrałem 15tyś .olej oczywiście pierwszy wybór - czyli 0w20. Po 3 latach samochd ma 100tyś km po drogach lokalnych, miejskich, wiejskich i sporadycznie Skach i silnik pracuje idealnie, poboru oleju między zmianami nadal brak. Spalanie LPG/PB wręcz symboliczne
Odpuściłem sobie wymianę po 2,3 4 cz 5 tyś ok - wg informacji którą dostałem, olej zalewany fabrycznie ma formulację sprzyjającą docieraniu silnika. W swoim życiu docierałem od nowości kilkanaście samochodów i w niektórych robiłem pierwszą wymianę po 4 -5 tyś, a w innych nie. Do przebiegu 250tyś nie miało to żadnego przełożenia na pracę silnika. Ważniejsze wydaje mi się było to, jak traktowałem silnik przez pierwsze 15-20tyś km -takie same auta katowane od początku potrafiły po 60-80tyś brać olej i brzydko pracować.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-12-16, 18:18, w całości zmieniany 3 razy
Wysłany: 2025-02-14, 08:44 Trzecie spotkanie z ekspertami Castrol online
Panowie, nie było nas tu trochę, ale zapraszam na spotkanie online- będzie można zadać wszystkie pytania- postaramy się wspólnie w naszym gronie i zaproszonych gości z różnych forów odpowiedzieć na Wasze pytania.
Trzecie spotkanie online z ekspertami Castrol. Założenia pozostają niezmienne: łączymy się online i dyskutujemy o produktach olejowych, omawiamy problemy techniczne, szukamy wspólnych odpowiedzi, wymieniamy się doświadczeniami.
Rejestrację prowadzimy tylko na potrzeby spotkania online i dla wygody uczestników (przyjdą automatyczne linki z potwierdzeniem uczestnictwa, przekierowaniem bezpośrednio do spotkania w przeglądarce oraz przypomnieniem o zbliżającym się wydarzeniu) oraz obsługi technicznej- nie zbieramy danych marketingowych, a wszelkie informacje podane przy rejestracji zostaną automatycznie usunięte zaraz po webinarze. I tym razem również TO NIE JEST SPOTKANIE HANDLOWE.
Zasady uczestnictwa:
💡Będzie można zadać wszystkie trudne pytania na temat produktów olejowych,
💡pomówimy o różnych przypadkach, z którymi zetknęli się użytkownicy Internetu
💡lub postaramy się znaleźć odpowiedzi na techniczne kwestie związane z produktami olejowymi.
Na spotkaniu każdy będzie mógł wygłosić swoje zdanie, bez oceniania czy przekonywania innych.
Chcę wymienić olej poza ASO,ale nie mogę znaleźć filtra do mojego silnika Dacia Sandero Stepway 3 110KM.Warsztat w którym będę wymieniał też go nie ma w hurtowniach. Filtr na znanym portalu aukcyjnym o nr OE 152995084R gdy sprawdzam w opisie do jakich silników pasuje,to mojego silnika tam brak.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 213 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2025-04-13, 08:31
kemor5556 napisał/a:
Chcę wymienić olej poza ASO,ale nie mogę znaleźć filtra do mojego silnika Dacia Sandero Stepway 3 110KM.Warsztat w którym będę wymieniał też go nie ma w hurtowniach. Filtr na znanym portalu aukcyjnym o nr OE 152995084R gdy sprawdzam w opisie do jakich silników pasuje,to mojego silnika tam brak.
A czy można wiedzieć jaki Kolega ma zalecany olej wg książki serwisowej?
Obecnie zalecane to 0W20 z normą RN17FE zaprzyjaźnionej z Renault firmy Castrol.
Obecnie jakoś słabo dostępny w popularnych sklepach.
Ja zalewam castrol 5W30 RN17. Moim zdaniem u nas lepiej się sprawdza. Szczególnie w cieplejszych miesiącach gdzie 0w20 jest po prostu gorsze.
A to przekonanie to na jakiej podstawie tak trochę przewrotnie zapytam ? ;) Jak określiłeś to który lepiej a który gorzej się sprawdza "u nas" ?
Kolego jak wiadomo, dziś motoryzacja nie rzadzi się prawami logiki a tym bardziej fizyki.
Dziś rzadzi sekta ekologów i ich utopia.
Auta bada się pod kątem emisji i gramów , a nie trwałości.
Dlatego silniki zalewne są 0w20. Ale trzba pamiętać o tym by jezdzić tak jak przewiduje producent ....2tys obrotów i zmiana biegu.
Czym się różni 0w20 od 5w30 proponuje stronę elf.
Dobrać olej do 1.0 eco-g i porównac parametry techniczne olejów, zwlaszcza lepkośc w 100c.
Zgodzę sie , przecież jeżdzą ....tyle że jezdzili by dłużej na 5w30
Prawda ...zalecają 0w20 wiec co zrobic .
Swoją drogą , ciekawe co by było , gdyby załadowć daczke na full.
I za Zadarem na tym podjezdzie dac w palnik przy upale ...tak 40c
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1343 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-04-15, 18:01
No tak... Jeśli stale jedziesz z załadowana przyczepą i przeciążonym samochodem a korzystasz z niego tylko przy upałach powyżej 40stC to ma to sens. Ja mam inny profil korzystania w mojej Dacii i znacznie więcej korzyści dostrzegam w lepszej ochronie zimnego silnika po każdym uruchomieniu kiedy następuje w sumie większość jego zużycia, niż sporadycznej ochrony w ekstremalnych, nadmiarowych obciążeniach i zastosowaniu 5w30. Potwierdziły to badania oleju przepracowanego które wykonałem po 12.5tys km i okazało się że zarówno ten olej 0w20 jak i silnik (ilość pierwiastka życiowych) mają się po tym dystansie świetne pomimo tego że to j znak nie ten magiczny 5w30 albo jeszcze lepiej 5w40 :)
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-04-15, 22:00
zenek666 napisał/a:
Prosto i skutecznie - co lać do 0.9 z 2018? Dla pewności vin UU15SDL1C59578285
Przebiegi symboliczne, góra 6-7kkm, 90% w mieście po kilka kilometrów.
ps. 80+ stron bełkotu, kłótni o tym i o tamtym; proponuję na 1szej stronie wkleić krótkie podsumowanie - co do jakiego silnika.
Co lac do 0.9Tce ? To co było zalecane przez producenta przez większość lat produkcji tego silnika czyli 5W40. Oczywiście dobrze by było aby olej spełniał normy Renault RN 700/710 . Ja obecnie jeżdżę na Molul X-Cess 5w40 ale w czerwcu będę go zmieniał na nasz polski olej czyli ORLEN MAX EXPERT C3 5w40. Olej jest wychwalany na różnego rodzaju forach i ma atrakcyjną cenę w porównaniu do olejów zagranicznych producentów. W drugim swoim aucie w styczniu przeszedłem na Orlen 5w30 i wszystko jest OK.
Prawda ...zalecają 0w20 wiec co zrobic .
Swoją drogą , ciekawe co by było , gdyby załadowć daczke na full.
I za Zadarem na tym podjezdzie dac w palnik przy upale ...tak 40c
Wprawdzie nie jeżdżę już Dacią, ale autem z silnikiem, który uchodzi za możliwie najgorszy na świecie, do którego leje się (a właściwie to niedawna lało) 0W20. Podjeżdżałem nieźle załadowanym Peżotem kilka lepszych przełęczy w Alpach, w Rumunii, bywało i +37 st. (może nie na 2-2,7 tys. m) i jak dotąd wszystko w środku jest czyściutkie, lśniące, pachnące.
Takich szumów na różne rozwiązania w motoryzacji już troszkę przeżyłem, więc troszkę zdołałem się ostudzić z emocji -- wydaje mi się, że najlepsza zasada to: rób jak uważasz, byle z głową. Jak ktoś nie szanuje auta, pałuje na zimno, nie wymienia oleju, itd., to nawet magiczna formuła mu nie pomoże.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-04-16, 09:05
zenek666 napisał/a:
Prosto i skutecznie - co lać do 0.9 z 2018?
W tym roczniku mamy zapewne silnik 0,9TCe jeszcze w najbardziej poczciwej wersji H4B-408.
Lejemy zalecany przez wiele lat, źródłowy i nominalny olej dla tego silnika, czyli: ELF EVOLUTION 900SXR 5W-40
Po co kombinować? Olej cały czas dostępny- około 120zł za 5l (wchodzi trochę ponad 4l). Można też kupić sobie w butlach 4l + 1l. W Twoim wypadku akcja co 1-1,5 roku.
ASO w okresie gwarancji wlewały często zamiennik MOTRIO RENAULT 5W40 RN0700/RN0710 , ale detalicznie kosztuje on więcej niż ELF, więc- jak wyżej.
Koniec tematu.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-04-16, 09:39, w całości zmieniany 5 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum