Sprawdziłem W instrukcji piszą, że jak zaświeci się kontrolka to trzeba jechać z z prędkością 50-110 km/h, aż lampka zgaśnie. Lampka powinna zgasnąć po upływie 5-20 minut.
Czyli jak zaświeci mi się lampka przed pracą albo przed domem to mam jeździć wokół budynku jeszcze kilka, kilkanaście minut?
Trochę śmiechłem Żona będzie mi musiała odgrzewać obiad, a ja w tym czasie będę dopalał FAP-a jeżdżąc wokół domu. Wot tjechnika
Czyli jak zaświeci mi się lampka przed pracą albo przed domem to mam jeździć wokół budynku jeszcze kilka, kilkanaście minut?
Trochę śmiechłem Żona będzie mi musiała odgrzewać obiad, a ja w tym czasie będę dopalał FAP-a jeżdżąc wokół domu. Wot tjechnika
Ciesz się że masz lampę i informację o wypalaniu a więc masz możliwość zdecydowania czy je dokończysz czy przerwiesz bo niektóre marki jak to mówią bardziej renomowane takiej możliwości Ci nie dają!
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-18, 11:23
Nie demonizował bym tak tego FAPa. Przynajmniej w silnikach Renault. Ja mam zrobione prawie 18.000 km i na bank już co najmniej raz, czy dwa FAP się wypalał przy takim przebiegu (auto sporo jeździ po mieście - korki). I ani razu nie zauważyłem kiedy to się dzieje.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Belphegor - na bank już co najmniej raz, czy dwa FAP się wypalał przy takim przebiegu (auto sporo jeździ po mieście - korki). I ani razu nie zauważyłem kiedy to się dzieje.
Stwierdzenie na bank i nie zauważyłem tak jakby się kłócą trochę z sobą. Z czego wnosisz że się wypalał?
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2019-04-18, 14:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-18, 15:26
Bo ujeżdżałem sporo diesli w podobnych warunkach i z reguły FAP/DPF odzywał się pierwszy raz po 6000-8000 km. I np. w grupie VAG zawsze było to słychać i widać. A po rozmowie z mechanikami i po własnych spostrzeżeniach utwierdzili mnie w przekonaniu, że przy takim przebiegu i sposobie eksploatacji musiało to już być co najmniej raz.
Dodatkowo w 1.5 dCi ponoć przebiega to bezproblemowo.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-04-18, 15:27, w całości zmieniany 2 razy
Bo ujeżdżałem sporo diesli w podobnych warunkach i z reguły FAP/DPF odzywał się pierwszy raz po 6000-8000 km. I np. w grupie VAG zawsze było to słychać i widać. A po rozmowie z mechanikami i po własnych spostrzeżeniach utwierdzili mnie w przekonaniu, że przy takim przebiegu i sposobie eksploatacji musiało to już być co najmniej raz.
Dodatkowo w 1.5 dCi ponoć przebiega to bezproblemowo.
W VAG było widać i słychać ale Ty nic nie zauważyłeś, a co z kontrolką o której pisze kolega trochę wcześniej czy Ci się zaświeciła? Mechanicy jeszcze nie bardzo wiedzą jak zachowuje się ten FAP w tych silnikach PB bo jest zbyt krótko i wiedzę opierają na ON a to całkiem inna bajka jest. Interesuje mnie to z praktycznego punktu widzenia bo czekam na 150 ale 4x4 i super jak by był automat ( choć to nierealistyczne jest )
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 336 Skąd: KR
Wysłany: 2019-04-18, 19:13
Tak sobie dumam, że 130 od 150 różni się pewnie programem, więc pewnie nie warto dopłacać.
Brat wziął Focusa 1,6 150 koni i zamiast 182 wyszło 205 i niutonometrów też trochę więcej niż fabryka przewidziała, za część dopłaty do mocniejszej wersji.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-18, 19:35
Black Dusty napisał/a:
W VAG było widać i słychać ale Ty nic nie zauważyłeś, a co z kontrolką o której pisze kolega trochę wcześniej czy Ci się zaświeciła?
W VAGu właśnie słyszałem i widziałem, że się wypala. Samochód dymił trochę na siwo, chodził jak traktor i lekko temperatura silnika się podniosła. Kontrolka raz się zapalała, raz nie.
W 1.5 dCi kontrolka się nie zapaliła nigdy, ale mechanicy mówili mi, że jak się zapali to oznacza problem, czyli filtr zapchany, czy coś. Podczas wypalania nie.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-19, 08:40
Black Dusty napisał/a:
Belphegor napisał/a:
W 1.5 dCi
Czyli Ty gadasz o dCi a w temacie mamy TCE.
Oczywiście. Mój pierwszy post na ten temat miał za zadanie pokazać, że w dieslu jest to mało zauważalne, albo w ogóle. Więc nie sądzę, żeby w benzynie było inaczej.
Ciekawe, że w instrukcji nic nie znalazłem o wypalaniu FAPa. Albo źle szukałem.
A żeby było bardziej na temat:
Mamy dwie demówki z 1.33 TCe. 140 KM i 160 KM. Obie mają ponad 10.000 km i jeżdżą sporo po mieście i traktowane są... różnie. W obu albo FAP się jeszcze nie wypalał, albo nikt na ten fakt nie zwrócił uwagi.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-04-19, 08:42, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault
Model: Megane II
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 18 Paź 2018 Posty: 8 Skąd: Świecie
Wysłany: 2019-07-01, 09:06 Duster TCe 150 4x2 FAP
Dzień dobry klubowiczom...
Chciałbym zapytać się o opinie i doświadczenia użytkowników silników TCe 150 4x2 FAP oraz TCe 130 4x2 FAP. Czy te silniki są warte swojej ceny? Czy warto dopłacić 2500 pln do 150? Czy te silniki nadają się lub też czy dobrze współgrają z instalacja gazową?
Jeśli macie doświadczenie - podzielcie się. Moje plany zakupowe teraz rozbiły się o silnik, bo 1,6 znam z mojej meganki, jednak czy nie lepiej zainwestować w nowe?
Nie masz wyboru. 1,6 Sce już nie będzie, chyba, że znajdziesz coś na placu, ale musisz się spieszyć, bo to najbardziej poszukiwana wersja.
Do produkcji nie zamówisz, bo Unia Rządzi, Unia Radzi, Unia w Normy Cię Wprowadzi. 1,6 nie spełnia nowych norma i już.
Zostają tylko silniki TCE w różnych wersjach.
Na temat gazu w tym silniku się nie wypowiem, bo się nie znam, ale do tej pory Tce w Dusterach fabrycznie nie były gazowane, więc prawdopodobnie instalacja jest droga, o ile w ogóle możliwa.
Dzień dobry klubowiczom...
Chciałbym zapytać się o opinie i doświadczenia użytkowników silników TCe 150 4x2 FAP oraz TCe 130 4x2 FAP. Czy te silniki są warte swojej ceny? Czy warto dopłacić 2500 pln do 150? Czy te silniki nadają się lub też czy dobrze współgrają z instalacja gazową?
Jeśli macie doświadczenie - podzielcie się. Moje plany zakupowe teraz rozbiły się o silnik, bo 1,6 znam z mojej meganki, jednak czy nie lepiej zainwestować w nowe?
Nowe to zawszeć ryzyko chorób wieku dziecięcego. Zapewne coś z LPG się pojawi w dusterze ale nie musi to byc prędko. A jak będzie to na przykłąd 1.0 TCe z 110 KM? Czyli o mocy minimalnie niższej niż 1.6?
A 1.6 jeszcze z gazem na otomoto u dilerów kilkadziesiąt jest. Czyli jesli jesteś pewny, że chcesz dustera z LPG to albo teraz albo moze za dopiero kilka miesięcy.
Ogólnie - zależy od Twoje filozofii życia. Ja nie lubię DROGICH nowinek, wolę by było coś sprawdzone. Więc ja bym kupował już teraz, byle sprawdzoną konstrukcję, sprawdzona w sensie, że nie ma dużo narzekających a jest trochę chwalących.
Ale są tacy, co chcą mieć to co najnowsze....
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-07-01, 09:45, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Renault
Model: Megane II
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 18 Paź 2018 Posty: 8 Skąd: Świecie
Wysłany: 2019-07-01, 10:19
Ostatnim razem w salonie byłem w okolicach maja. Możliwe było zamówienie benzyny 1,6, jak jest dziś to dowiem się dziś ponieważ planuję wybrać się do salony i omówić konfigurację. BTW na stronie nadal jest możliwość wybrania 1,6 SCe
Co kluczowe dla mnie: przebiegi na poziomie 2000 miesięcznie, nie chce diesla, gaz jest opcją a nie koniecznością.
I tak jak w Megance mam te 1,6 i przejechałem nią 150 000km bez awarii silnika przy wymianach olejów i rozrządu, tak opinie o tym silniku w Dusterze są trochę dla mnie dziwne. Brak mocy, nie nadaje się, słaby. W Megance przy 4 osobach i bagażu ten silnik jest słaby, ale czy aż tak tragiczny? Moim zdaniem nie. Dlatego też nie obawiałbym się go w Dusterze, ale z drugiej strony nie zaszkodziłoby mieć 130km albo nawet 150.
Gdybym miał zakładać gaz nawet do tego TCe to pewnie wymagałbym gwarancji na silnik od zakładu montującego tą instalację. Bo zdaję sobie sprawę że utrata gwarancji itp, ale oszczędności na spalaniu gazu zamiast 95tki są.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-07-01, 10:20
pikodat napisał/a:
Nowe to zawszeć ryzyko chorób wieku dziecięcego. Zapewne coś z LPG się pojawi w dusterze ale nie musi to byc prędko. A jak będzie to na przykłąd 1.0 TCe z 110 KM?
Będzie, ale 1.0 TCe 100 KM z LPG. Nie będzie jak w Lodgy 1.6, że 10 KM więcej dodadzą.
1.33 TCe w obu wersjach mocy nie ma wielkiej różnicy. Tak, jak nie zauważyłem wielkiej różnicy przypadku Kadjara 140 KM i 160 KM. 1.33 ma super dół, rewelacyjnie reaguje na pedał gazu, przyspiesza fajnie, ale.. liniowo. Czyli od razu fajnie wyrywa spod nogi, ale potem nie dzieje się dużo więcej, czyli przyspiesza bardzo sprawnie, ale nie coraz i coraz lepiej.
Ogólnie świetny silnik na miasto i do wyprzedzania. W porównaniu z moim dCi przyspiesza oczywiście lepiej, ale w moim mniemaniu szału nie ma. Podobnie jak w Scenicu 1.33 TCe 160 KM, którym zrobiłem 1000 km po różnych drogach.
Jednak jak porównasz go do 1.6 SCe, to jest mega przepaść. Dlatego jeśli pytasz o odczucia, to warto wiedzieć co jest punktem odniesienia. Spotkałem klienta, dla którego 1.6 SCe był... cytuję "o rany, ale ma odejście". Ale przesiadka była z Cinquecento 0.9 39 KM.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Renault
Model: Megane II
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 18 Paź 2018 Posty: 8 Skąd: Świecie
Wysłany: 2019-07-01, 13:44
Zgodzę się że 1,6 renault to inna jednostka niż ta obecna w Daci. Jednak zawsze mnie przerażał downsizeing a tutaj tak to wygląda i jeszcze turbina. A 1,6 i do gazu i do wszystkiego.
Po wizycie w salonie mam informacje (to tak na marginesie) że produkcja Daci w sierpniu jest wstrzymana, bo mają jakieś przerwy itp więc przy ewentualnym złożeniu zamówienia termin odbioru auta to październik listopad.
Silnik SCe 1,6 nadal można zamówić. Taką otrzymałem informację z salonu.
Marka: Renault
Model: Megane II
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 18 Paź 2018 Posty: 8 Skąd: Świecie
Wysłany: 2019-07-07, 10:30
Zastanawiałem się nad podpieciem linka do forum scenika i ich historii z fazowaniem 1,4 TCe. Większość poleca i nie ma problemów.
Nadal rozważam 1,3 TCe 130km w Dusterze zamiast 1,6.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum