Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 389
Skąd: małopolska
Wysłany: 2025-03-14, 20:29   

Mam nadzieję, że Ci sami programiści nie robią oprogramowania do elektrowni ... atomowych 8-) .
Stare, dobre MediaNav jest aktualnie bardzo dopracowane. To może trzeba było się go trzymać i opakować w nowy interfejs. Bo za wiele nowych funkcji w nowym tablecie to nie ma.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1366
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-03-15, 13:04   

Ja generalnie współczuję pracownikom ASO... dostają często obarczone sporą ilością błędów softy, proces aktualizacji przewidziany jest pewnie na max 20min a oni pier...ą się z tym kilka godzin i bez efektu, żeby po kilkudziesięciu/kilkuste takich interwencji centrala wykryła że mają babola i rzucają kolejny soft. ASO obrywa od klienta - no bo wiadomo że nie jest zadowolona że samochód nadal nie pracuje jak powinien a do tego pokrywają koszty niekompetencji producenta, samemu nie mogąc nic zrobić.
Tak jak z szarpaniem silników 1.0 LPG przy zimny starcie - centrala siebie nie doświadczyła tego problemu więc go nie ma :/ Niestety... korporacje zawsze są oderwane od rzeczywistości a ostatni szczebel obsługi klienta i klienci obrywają.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1252
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-03-15, 15:17   

Dla mnie to jest niepojęte, że tak długo czeka się na nowe wersje oprogramowania. W między czasie pokazują Bigstera, i co też ma mieć takie same wady softu? Co tam Bigster, już chwalą się że wersja Duster 2025 nadchodzi. Era komputerów pokazuje jak to wszystko jest drogie i jak bardzo uzależnione od oprogramowania. W starszych modelach przynajmniej było wiadomo co ustawiać.
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 389
Skąd: małopolska
Wysłany: 2025-03-16, 12:45   

ASO jak widać po tym forum również jest ... różne. Wiadomo, że to interes i zysk musi się zgadzać... czasem są profesjonaliści a czasem bajkopisarze. Mnie się tylko nie podobają wykręty, bo ten typ tak ma, bajki i szukanie czegoś co wiadomo, że nie będzie naprawione ... Chyba w tym rozpasanym kapitalizmie często brakuje zwykłej szczerości i elementarnej uczciwości. Tylko czy wydając co najmniej 60-70-80 tyś. na fabrycznie nowe auto chcemy słuchać wykrętów spowodowanych pazernością i liczeniem każdej złotówki? Jakoś supermarkety spożywcze czy budowlane od dłuższego czasu wymieniają rzeczy na nowe, zwracają kasę...

A jak chodzi o soft, to chyba po prostu chcą za zbyt małą kasę zrobić zbyt dużo funkcji i wyglądu. Takie g.... w złotym papierku.
W sumie dużo osób chwali ten RLink z Renault. Tak przypuszczam, że dobrze im wyszło na zdrowie korzystanie z Android Automotive ... bo za nim stoi duża, bogata korporacja i zarabia na tym, że to działa dobrze. Przecież nasze telefony na Androidzie czy IOS albo komputery na Windows/MacOS/Linux/ChromeOS działają dużo sprawniej, a ich objętość i skomplikowanie jest nieporównywalnie większa od tabletu z funkcją radia, nawigacji, muzyki i kilku ustawień...

A na koniec taka uwaga a'la składki ZUS na przykładzie zdrowotnej (miesięcznej) i koszt jednego dnia pobytu w szpitalu... Jak ECO-G ma być tanie (w porównaniu do 110) to zlikwiduje się automatyczną regulację luzów zaworowych i sprawdzone turbo z Nissana, a kasę przeznaczy na LandiRenzo... Pytanie czy skoro ogromny wolumen sprzedaży w Polsce stanowią wypasione Extreme to czy... nie chcielibyśmy dopłacić do lepiej zrobionego ECO-G? Per saldo chyba wszystkim by się to opłacało.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1366
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-03-16, 19:15   

O ile wiem to wersja tce 110 jest rozwinięciem silnika eco-, powstała po wersji tce90/100 i eco-g100. Wersję eco-g z 2024 mają o ile mam dobre informacje turbo takie samo jak wersja tce110. Kiedy zgłębiałem temat euro trafiłem zdaje się na info że turbo do eco-g dostarczył garrett więc nie był to jakiś babol dopiero co wymyślony dla obniżenia kosztów.
Co do głowicy bez hydraulicznej regulacji luzu - pewniej czułbym się gdyby mój Eco-g taka miał. Ale nie słyszałem żeby szklanki i brak regulacji stanowiły problem nawet w samochodach z przebiegami 300tys więc nic dziwnego że producent pochylił się nad rozwiązaniem które jest wystarczające do założonej trwałości a do tego tańsze i mające mniejsze opory (zastosował najpewniej wariator który eliminuje przegrzewanie się zaworów i gniazd oraz pozwala na większą moc i moment niż na benzynie. Do tego sonda szerokopasmowa i rzekomo wzmocnione zawory i gniazda mają dać wystarczającą kontrolę nad procesem spalania i trwałość.
Podejrzewam że znaczną część z kosztów instalacji LPG porywa klient w dopłacie do tej wersji napędu :oops: i brak opłat za nadmiarowej emisję do UE w związku z homologowana mniejsze ilością emitowanego CO2 w samochodach z LPG .
Co do opracowania softu - pełna zgoda. Niestety, uważam że te same zastrzeżenia co do oprogramowana samochód można nic do wymienionych systemów operacyjnych - daleko im do ideału a oprawki są wypuszczane chyba bez żadnej kontroli.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Rycha 


Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1.6 benz/gaz
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 18
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2025-03-26, 22:28   

[quote="zbir"]
gawel napisał/a:
zbir napisał/a:
Cześć :)

Przebrnąłem dzisiaj przez cały temat o fabrycznym LPG i szczerze mówiąc zgłupiałem.
Z tego co zrozumiałem przy serwisie należy wymienić filtry + wyregulować instalacje na komputerze.

Jak serwisujecie swoje samochody z fabrycznym lpg? Czy udało wam się znaleźć zakład (poza ASO) gdzie ogarniają "podpięcie pod komputer"? Jest to realne? (udało mi się teoretycznie znaleźć taki zakład, ale nie wiem czy to nie ściema) i najpoważniejsze pytanie - czy przy tym całym Lando Renzo ktoś to w ogóle robi? Czy jednak skazany jestem na ASO? (koszty = kosmos)

Posiadam od kilku dni SS III 2021 z 1.0 TCE LPG. Nigdy wcześniej nie miałem samochodu z gazem i szczerze mówiąc natłok informacji i problemów z rzeczą która teoretycznie powinna bezproblemowa jest ultra imponujący :shock:


gdzie jest napisane o "regulacji" ?? Podłączanie pod komputer to ściema dla leszczy żeby stworzyć sztuczny problem i strzyć jełopów.To mój trzeci samochpd na gaz i każdym zrobiłem na lpg minimu 150 tys km. Dopiero dacia ma fabtuczny LPG i dotarło do mnie ile pieniędzy wyrzuciłem w błoto z włąsnej glupoty. Niczego nie trzeba regulować. Wyienić filtry po 30 i 60 tyś km i niczego nie psuć i nie jest to wymiana co 10 tyś jak zalecają Janusze od LPG.


Dokładnie , wymyślanie adaptacji itp. po to jest komputer żeby sam dobrał parametry.
pierwszy gaz miałem w 96 i trzymam sie jednej zasady.
Tankuje tylko na orlenie ...więc nie mam syfu w filtrach.
Ale wymieniam, bo to nie majątek , dwa to góra 100zł ( mowa o orginałach) więc raz na rok.
nie zaszkodzi.
Megane przejechało na gazie 300tys na jednych wtryskach i parowniku.
Teraz daczka śmiga już 100tys i działa jak ta lala. Spalanie srednio 8l/100 1,6 sce.
 
Rycha 


Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1.6 benz/gaz
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 18
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2025-03-26, 22:34   

sobol1976 napisał/a:
malygabrys napisał/a:
Cześć.
Przeglądając dokumentację od gazu od nowego Dustera doczytałem, że instalkę dostarcza Westport Italia/Canada. Idąc tropem na stronie firmy pokazane są marki należące do firmy: BRC, OMVL, PRINS, GFI, EMER, ZAVOLI, VALTEK i STAKO.


Tak. Rozmawiając w listopadzie ze sprzedawcą w salonie dostałem informację, że w nowych modelach zmienili dostawcę instalacji LPG na BRC. Ale nie sprawdzałem tego osobiście w modelu salonowym.


Jak już opanowali Landi Renzo i działały bez zarzutu ....to teraz beda testować na klientach BRC :-/
Nie mam nic przeciwko BRC , w megance przelatało 300tys .
Tyle że istalacja cała w orginale a w tych łapi maczają "inżynierowie" renault.
Nie wrózy to nic dobrego ...z poczatku.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2025-03-30, 16:28   

Rycha napisał/a:
sobol1976 napisał/a:
malygabrys napisał/a:
Cześć.
Przeglądając dokumentację od gazu od nowego Dustera doczytałem, że instalkę dostarcza Westport Italia/Canada. Idąc tropem na stronie firmy pokazane są marki należące do firmy: BRC, OMVL, PRINS, GFI, EMER, ZAVOLI, VALTEK i STAKO.


Tak. Rozmawiając w listopadzie ze sprzedawcą w salonie dostałem informację, że w nowych modelach zmienili dostawcę instalacji LPG na BRC. Ale nie sprawdzałem tego osobiście w modelu salonowym.


Jak już opanowali Landi Renzo i działały bez zarzutu ....to teraz beda testować na klientach BRC :-/
Nie mam nic przeciwko BRC , w megance przelatało 300tys .
Tyle że istalacja cała w orginale a w tych łapi maczają "inżynierowie" renault.
Nie wrózy to nic dobrego ...z poczatku.


Mój gazownik (autoryzowany serwis BRC) już oglądał instalację i powiedział że komponenty ok, a jak programu nie skopali to bedzie jeździć jak w starym (300 tys. duster, 250 tys. mcv, i dalej kulają na orginałach) i do niego akurat mam zaufanie.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 679
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2025-03-30, 21:59   

Silnik 1.0 TCe sprawdzony na hamowni:
https://www.youtube.com/watch?v=VBHmHiPL3mM
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 374
Skąd: WPR
Wysłany: 2025-05-16, 16:58   

Witam Szanowne Grono.
Dziś mi się w trakcie jazdy po szrpnięciu wyłączyła instalacja LPG i nie chciała ponownie właczyć. Dopiero po zgaszeniu silnika i odczekaniu chwili. Ale się to powtarza. mam przejechane 118 tys. ostatnio po 96 tys. wymeinione były nie pierwszy raz oba filtry na oryginalne. Mam takie odczucie że silnik był osttanio jakby lekko słabszy i wymagał większego przysićnięcia na obrotach bo churczał. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być ?? Czy wymaina filtrów pomorze ?
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Ostatnio zmieniony przez gawel 2025-05-16, 17:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 341
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2025-05-16, 21:21   

ja u siebie mam coś podobnego, wyłącza mi LPG w trakcie jazdy. OBD pokazuje czujnik temperatury lub przerwany obwód. Byłem z tym u mechanika, ale wtedy jak na złość wszystko działało jak trzeba...
_________________
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 374
Skąd: WPR
Wysłany: 2025-05-17, 09:56   

NIe mam OBD i co gorsza nie wiem co to jest? Przeczytałem co na ten temat instrukcja no i jak kończy się gaz efekt jest podobny tzn piknęcie i migajaca kontrolka LPG i jednoczesna jazda na beznzynie i kontrolka pomarańczowa. Jeżeli ejst to podczas nagłego zwrostu mocy to po spadku następuje powrót na lpg i gasnie lampka pomaranczowa lub gasnie zielona i dalsza jazda jest na benzynie.
Tutaj efekt jest opisany jako koniecznosc odwiedzenia tzw ASO. W opisanych powyżej przypadkach powodem jest za niskie ciśnienie zasilania tylko że w moim przypadku moze to wynikać tak myśle ż kliku czynników po trochę tzn zatankowałem zły gaz i o na małym ciśniniu, jednocześnie jest już przytkany filtr. I to powoduje taki efekt że jedziesz np 90 km /h i nagle następuje takie hamowanie instlacja sie wyłoćza i wtedy wspakuje beznyna.
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
Osa_Sandero 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 + LPG
Rocznik: 2021
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 107
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2025-05-17, 12:05   

Zdarzało mi się coś podobnego, ale tylko przy jeździe na końcówce gazu (głęboka rezerwa). Przy mocniejszym przyspieszeniu potrafił się przełączyć z szarpnięciem na benzynę, ale potem sam wracał. Może przy wymianie filtrów coś skopali (te filtry są kierunkowe).
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 374
Skąd: WPR
Wysłany: 2025-05-17, 12:07   

Filtry mjają już 22 tys więc nie są nowe ale moze trafiłem na słaby gaz i stąd takie wyłaczenia. Wmienię filtr lub oba i zobaczę i postaram się zużyc ten gaz co mam
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne