Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-10-17, 08:53
Jak wygląda sprawa z środkowym pasem w drugim rzędzie siedzeń w MCV? Tzn. tym kotwiczonym w dachu? W wersji 7 osobowej podobno po zapięciu znajduje się na wysokości głów osób z ostatniego rzędu. Jak przeglądam informacje o MCV (w większości bardzo pozytywne, pozbawione uwag krytycznych jak to było w przypadku sedana) to najczęściej krytykowanym rozwiązanym jest właśnie ten pas.
Jak wygląda sprawa z środkowym pasem w drugim rzędzie siedzeń w MCV? Tzn. tym kotwiczonym w dachu? W wersji 7 osobowej podobno po zapięciu znajduje się na wysokości głów osób z ostatniego rzędu. Jak przeglądam informacje o MCV (w większości bardzo pozytywne, pozbawione uwag krytycznych jak to było w przypadku sedana) to najczęściej krytykowanym rozwiązanym jest właśnie ten pas.
Ten pas znajduje sie faktycznie pomiedzy glowami. Wyglada moze nieciekawie, ale w praktyce nie przeszkadza pasazerom* w ostatnim rzedzie. Nikt o niego nie zawadzal.
U mnie jest przez caly czas zapiety na jedna klamre w drugim rzedzie (dot. stanu spoczynku).
*na podstawie osobistych doswiadczen 4 roznych osob, ktore nie zeznawaly przez grzecznosc...
Potwierdzam. Usiedliśmy z ojcem w bagażniku - ja mam 178, a ojciec 170 cm wzrostu [ ale ta różnica to przede wszystkim kwestia długości nóg... ] i ten pas nam wcale nie przeszkadzał tzn. przechodził na wysokości czubków naszych głów. Dodatkowo jest zakotwiczony tak, że przebiega po środku tylnych siedzeń więc nie ma mowy o jakimkolwiek drapaniu pasażerów tylnych miejsc. Problemem może być jedynie jego zapinanie - chyba, że nie zostanie on wypięty z drugiego zapięcia - tylko czy czasem nie rozciągamy w ten sposób jego sprężyny?
Specyfika specyfiką, ale gdzie w innym miejscu można by to przymocować? Czytałem w jakimś mądrym artykule, że lepiej byłoby przymocować pas np. do fotela - Genialny pomysł, zwłaszcza przy składamym fotelu - wtedy pasażer wylatywałby przez przednią szybę razem z fotelem zabierając po drodze ze sobą tych z przednich siedzeń - taki "ostatni wspólny wyskok"
Sam pisałem o tym, że np w Scenicu też tak jest i jakoś to nikt tego wytyka.
No a trochę miejsc by się znalazło... Oczywiście nie do fotela - chociaż swoją drogą nie przypominam sobie jakichś doniesień o fotelach które się urwały w wypadku - ale można by puszkę schować albo w suficie (najlepiej, choć może jakieś względy wytrzymałości strukturalnej wymagały by też innych dodatków konstrukcyjnych)), albo z boku (gdzieś widziałem taki patent), albo w podłodze (chociaż tu z kolei pewnie potrzebne byłoby zabezpieczenie przed zablokowaniem przez ładunek).
A jest jak jest z trzech powodów: 1. - cena, 2. - cena i 3. - cena ;) I ponieważ "widziały gały co brały" to nie narzekam, ale ocenić ten pomysł jako niefortunny jak najbardziej nie omieszkam.
Akurat wczoraj spędziłem trochę czasu w salonie i posiedziałem sobie w Espace - jak się okazało, trzy "lotnicze" fotele drugiego rzędu mają właśnie konstrukcyjnie zintegrowane pasy: czyli da się to zrobić nawet na 5 *.
[ Dodano: 2007-10-26, 14:14 ]
I jeszcze przy okazji dwie ciekawostki:
- sufitowe kratki nawiewu drugiego rzędu (nad słupkami środkowymi) są identyczne (modulo kolor) jak w Loganie;
- dźwigienki przy kierownicy też są takie same (plus dodatkowa regulacja czasoodstępu przerywanego biegu wycieraczek przednich).
Za to miejsce na wspomnianych fotelach drugiego rzędu jakoś niezabójczo dużo - są zdecydowanie mniejsze niż przednie. Za to środkowy można odsunąć aż pod tylną szybę.
Jak to "narozrabiałem"? Przecież tylko macałem :P - a w końcu po to mają te autka w salonie, nie?
A za cenę bym się nie obraził - od "zawsze" Espace to było moje ulubione autko, choć najbardziej podobały mi się najwcześniejsze, kanciaste modele. Całę szczęście, że po okresie "mydlanym" znowu trochę wracają z ostrzejszymi liniami - nie da się ukryć, że także w wyglądzie MCV-ki jest to dla mnie przyjemny plusik.
Gorzej niestety, że od aktualnej generacji karoseria Renault Espace jest taką samą blaszanką jaką ma większość innych samochodów - wcześniej była to absolutna "nierdzewka" (: włókno szklane.
Nawiązując do właściwego tematu wątku: dzisiaj w końcu odbieram mojego Logana!!! Komu życie miłe niech lepiej popołudniem nie pojawia się na drogach Wrocławia :)
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Gratuluję i pozwolę sobie zacytować rady jakie troskliwa matka udzieliła swojemu synowi, świeżo upieczonemu pilotowi samolotów odrzutowych : "synku, pamiętaj, LATAJ NISKO I POWOLI"
Nawiązując do właściwego tematu wątku: dzisiaj w końcu odbieram mojego Logana!!! Komu życie miłe niech lepiej popołudniem nie pojawia się na drogach Wrocławia :)
Już stoi na parkingu! Ale się cieszymy z Żoną - aż trudno to opisać! To nasze pierwsze auto, w dodatku od razu nowe - coś wspaniałego!
Jakoś dojechałem, w jednym momencie było trochę groźnie jak wyjeżdżając ze stacji benzynowej włączałem się do ruchu na trzypasmówce u wylotu z miasta, gdzie nie ma korków i wszyscy szybko jadą. Tylną szybę miałem zaparowaną, bo z tych emocji nie zwróciłem uwagę na wentylację i ciężko było wyjechać (już ciemno było). Jakoś się jednak udało i tak poza tym, to nie było większych bez problemów. Zaraz też włączyłem wentylację i szybko problem zniknął. Dzięki za wszystkie porady!
A teraz takie pierwsze wrażenia, pełne emocji i trochę chaotyczne...
To moje pierwsze auto jako kierowcy, ale jako pasażer jeździłem już dużo Polonezem Caro, Skodą Favorit, Oplem Astrą I i II, Fiatem Sieną i Fordem Focusem II (wszystkie nowe), więc trochę porównanie mam. Logan wypada bardzo dobrze, wcale nie czuć, że to auto ekonomiczne. Dużo miłych szczegółów: przytulne wnętrze (po zmroku - te kolorowe podświetlenia są bardzo ciepłe i sympatyczne), przednie reflektory bardzo dobrze oświetlają drogę (kolosalne różnica w porównaniu do Sieny), wentylacja bardzo szybko odparowuje tylną szybę, progi zwalniające "łyka" łagodnie i bez problemów... no biegi chodzą trochę ciężko, ale to nie przeszkadza, a przynajmniej dobrze czuć co się robi. Siedzi się wygodnie, miejsca jest ogromna ilość - sami wiecie najlepiej!
Jutro pojeżdżę trochę w dzień, to napiszę więcej. Na razie jesteśmy bardzo zadowoleni i podekscytowani!
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Dużo miłych szczegółów: przytulne wnętrze (po zmroku - te kolorowe podświetlenia są bardzo ciepłe i sympatyczne), przednie reflektory bardzo dobrze oświetlają drogę
Kurcze miałem takie samo odczucie jak wyjechałem z salonu, też było szaro i ciemnawo. Ech, piękne uczucie...
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-11-01, 15:35
Pablo78 napisał/a:
psur napisał/a:
Dużo miłych szczegółów: przytulne wnętrze (po zmroku - te kolorowe podświetlenia są bardzo ciepłe i sympatyczne), przednie reflektory bardzo dobrze oświetlają drogę
Kurcze miałem takie samo odczucie jak wyjechałem z salonu, też było szaro i ciemnawo. Ech, piękne uczucie...
Gość ze stacji benzynowej, która jest obok salonu obszedł dookoła autko i zapytał z głupim usmiechem, czy mi jeszcze zostało coś kasy na benzynę, czy wszystko wydałem...
Pierwsze tankowanie rzeczywiście fajne, dla mnie to było pierwsze tankowanie w ogóle. A za mną policja czekała, potem zwolnił się dystrybutor przede mną i oni do niego podjechali. Jak zatem ruszałem to musiałem ich wyminąć, a trochę tam wąsko było. Dużo wrażeń jak na pierwszą jazdę :)
Ale chciałem przede wszystkim o jednym napisać: jak zaparkowałem obok Fiata Tipo i spojrzeliśmy na tyły obu samochodów z odległości kilkunastu kroków, to ten Tipo wygląda jak jakiś maluszek...
Ale fajnie się jeździ!
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum