Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-03-18, 15:53
zaletą w tym sensie,że nie słuchać o jego awariach a okresowa wymiana rozrządu paskowego jest prosta i kosztuje ułamek kwoty rozrządu łańcuchowego (który też wieczny nie jest wbrew ogólnemu mniemaniu - co swego czasu testowali np właściciele nissanów micra)
Drzewiej łańcuch rozrządu był prosty, od kółka zębatego do kółka. Teraz są dodatkowo napinacze i prowadnice, które zużywają się tak samo szybko jak pasek a wymiana jest znacznie droższa. Dlatego obecnie nie ma co narzekać na rozrząd napędzany paskiem. Tylko należy go wymieniać nieco częściej niż podaje producent.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-03-19, 14:49
drzewiej był przeważnie dwurzędowy - teraz coraz częściej z oszczędności lub braku miejsca - pojedynczy - ergo? o połowę słabszy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-03-20, 09:29, w całości zmieniany 1 raz
Diesel na co mało ludzi zwraca uwagę nie zapali się tak szybko przy wypadku lub przypadkowym wycieku jak benzyna a o lpg nie wspomnę.
Z całym szacunkiem - ale powyższe zdanie opiera się tylko i wyłącznie na ... plotkach. Kto z Was widział płonące auto wyposażone w zbiornik lpg i w dodatku zbiornik lpg był rozszczelniony? W sumie ponad 30 lat zawodowo miałem do czynienia z różnymi pożarami (m.in. pojazdów mechanicznych) i muszę stwierdzić, że zagrożenie stwarzane przy pożarach pojazdów wyposażonych w zbiornik lpg jest nadal przesadnie wyolbrzymione. Zakładając, że miałbym do ugaszenia dwa pożary w takiej samej fazie rozwoju - pojazdów wyposażonych w zbiornik lpg oraz drugi tylko w sam zbiornik benzyny - o wiele bardziej niebezpieczny jest ten drugi pożar.
Pomijam niebezpieczeństwo powodowane przez pojazdy z lpg stacjonujące w garażach podziemnych.
Ostatnio zmieniony przez gielzyk 2016-03-19, 21:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-03-20, 09:35
gielzyk napisał/a:
Kto z Was widział płonące auto wyposażone w zbiornik lpg
ano tak się złożyło, że najechałem na takie zdarzenie i to na samym początku - renault 19 z LPG - nie do ugaszenia, mimo iż próbowało interweniować kilkunastu kierowców ze swoimi gaśnicami. Auto płonęło jak ogromny palnik gazowy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-03-20, 09:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-03-20, 13:47
Dar1962 napisał/a:
gielzyk napisał/a:
Kto z Was widział płonące auto wyposażone w zbiornik lpg
ano tak się złożyło, że najechałem na takie zdarzenie i to na samym początku - renault 19 z LPG - nie do ugaszenia, mimo iż próbowało interweniować kilkunastu kierowców ze swoimi gaśnicami. Auto płonęło jak ogromny palnik gazowy
Tez widziałem coś takiego w TV - na stacji benzynowej samochód z LPG się zapalił. Jednak tak jak renault 19 był to jakiś stary padaka który jeździł klika lat bez żadnego przeglądu - zbiornik LPG co 10 lat wymienia się na nowy - i robi się u gazownika przegląd instalacji regularnie i nic takiego się nie powinno zdarzyć. Bo z tego że coś powinno być nie wynika wcale że jest - ale ta zasada dotyczy samochodów na benzynę, ropę, czajników z wodą i wszystkich sytuacji życiowych jakie jesteśmy sobie wstanie wyobrazić :P
Ostatnio zmieniony przez Maximus 2016-03-20, 13:48, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli chodzi o Sce, to owszem diler zamontuje mi gaz, ale gwarancja będzie tylko u niego.
Instalacja gazowa musi być wyposażona w lubryfikator.
Instalacja nie musi być wyposażona w lubryfikację gdyż ona nic nie daje oprócz zasyfiana dolotu. Instalacja musi natomiast być dobrze dobrana i wystrojona. Z tymi dwoma ostatnimi czynnikami bywa różnie niestety. Poza tym silnik bardzo delikatny i bez hydraulicznego kasowania luzu zaworowego.
Diesel na co mało ludzi zwraca uwagę nie zapali się tak szybko przy wypadku lub przypadkowym wycieku jak benzyna a o lpg nie wspomnę.
mylisz się, w przypadku diesla jest to bardziej prawdopodobne. Wyobraź sobie sytuacje gdy pęka jeden z przewodów idących do wtrysku paliwo zalewa całą komorę co się dzieje?
Jadę sobie tirem i widzę dacię stojącą przy ścianie, mówię sobie olać to raz się żyje. Wciskam pedał w podłogę wpadam na dacię sam ginę, dacia skasowana ale butla cała nic nie wybuchło.
Mit o wybuchającym gazie bierze się z tego, że ludzie nie mają pojęcia o gazie, a zwłaszcza niektórzy monterzy prowadzą przewody gazowe kilka cm od wydechu który w czasie jazdy pracuje i może dojść do rozszczelnienia. Ale nawet wtedy ryzyko znikome gdy wielozawór w butli jest sprawny.
Odnośnie lubyfikacji, to powtarzałem tylko słowa servisantów.
Aktualna wersja jest taka, że nowy 115sce silnik będzie gazowany wraz z doposażeniem instalacji o dotrysk benzyny. Jest to oficjalna informacja. Tylko w takim przypadku nie wygaśnie nam gwarancja producenta. Także trzeba uważać na cwanych dealerów, którzy proponują instalację LPG bez dotrysku.
Ostatnio zmieniony przez tqlis 2016-04-20, 06:35, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-20, 13:05
czyli wynika z tego,że boją się o nieutwardzone gniazda zaworowe.Stary, poczciwy, z hydraulicznie regulowanym luzem i przygotowanymi do LPG gniazdami K4M będzie miał wzięcie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-20, 13:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-20, 14:27
gregorisan napisał/a:
tqlis napisał/a:
Jest jakiś guzik, czy coś podobnego?
Tak - ale przy każdym rozruchu trzeba go wciskać na nowo.
ktoś ten temat podobno łatwo rozpracował - pod maską silnika jest krańcówka (taka jak te które włączają wewnątrz lampki oświetlenia), od której wystarczy odłączyć kable, ewentualnie tak ją obniżyć,żeby klapa nie naciskała guzika i święty spokój
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-20, 14:29, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-04-20, 18:52
Dar1962 napisał/a:
ktoś ten temat podobno łatwo rozpracował - pod maską silnika jest krańcówka
Owszem - jest cały temat o tym na forum. Tylko, że w tym przypadku, system cały czas jest włączony, a S&S jest jedynie nieaktywny - cały czas świeci się kontrolka "przekreślone A".
Metoda na guzik całkowicie wyłącza S&S
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-20, 20:48
no ale chodzi chyba głównie o to aby nie gasił silnika, po zmajstrowaniu przerwy na tej krańcówce silnik już nie gaśnie
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-20, 22:05
Sprawdziłem na stronach Dacii w wielu krajach i w żadnym nowe 1.6 nie jest oferowane z lpg, zostało wycofane więc musi poważnie coś być nie tak. Wobec powyższego aby poruszać się ekonomicznie pozostaje tylko dci.
Nie wiem, czy tak jest z każdym samochodem, ale tata czasami parkuje u mnie w garażu Opla z LPG i czuć wówczas "smrodek" gazu, jakby ktoś napuszczał bąków.
Ostatnio, oglądałem Hondę znajomego z instalacją gazową i po podniesieniu maski poczułem ten sam "smrodek".
Jeżeli, to jest norma przy LPG, to wg mnie jest to dyskwalifikacja.
Dopuszczam możliwość, że instalacje były nie szczelne i może nie potrzebnie się zraziłem.
A wiadomo, garaż połączony z domem i czasami zassie, a ja jestem zwolennikiem świeżego powietrza :)
Ps. Ci co trzymają auta na dworze, to ich nie dotyczy.
Ostatnio zmieniony przez tqlis 2016-04-22, 09:40, w całości zmieniany 3 razy
Można parkować w garażu ale BEZ KANAŁU NAPRAWCZEGO, bo gaz propan-butan jest cięższy od powietrza. Jak ktoś ma kanał to lepiej nie parkować, bo kiedyś wyleci w powietrze, jak w kanale nagromadzi dość gazu z nieszczelnej instalacji i wystarczy iskra co spowoduje zapłon mieszanki gazowo-powietrznej.
Taki był wypadek w Niedrzwicy koło Lublina.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum