Uchylmy trochę rąbką tajemnicy. Nie ma żadnych przeciwwskazań do jazdy od razu na lpg.
Jedynie chodzi o korekty długotrwałe które powinno się wyrobić na benzynie , auto pracując na lpg nie wprowadzą korekt długoterminowych na mape tylko ciągnie te z benzyny. Dlatego trzeba trochę poduczyć swojego stylu jazdy samochód właśnie na benzynie szczególnie w silnikach doładowanych.
Dlatego można 1 bak zrobić na benzynie a potem już normalnie jeździć na lpg , trzeba pamiętać że w trakcie docierania opory silnika dynamicznie się zmieniają i musi on wprowadzać nowe korekty dlatego w okresie do 2 tyś co jakiś czas np raz w miesiącu przejechać się tylko na benzynie np do sklepu 10 km. Po docieraniu zmiany w silniku są mniej dynamicznej i wystarczy polatać na benzynie tylko przy zmianach warunków atmosferycznych typu zima/jesień
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-07-19, 00:12, w całości zmieniany 1 raz
Uchylmy trochę rąbką tajemnicy. Nie ma żadnych przeciwwskazań do jazdy od razu na lpg.
Jedynie chodzi o korekty długotrwałe które powinno się wyrobić na benzynie , auto pracując na lpg nie wprowadzą korekt długoterminowych na mape tylko ciągnie te z benzyny. Dlatego trzeba trochę poduczyć swojego stylu jazdy samochód właśnie na benzynie szczególnie w silnikach doładowanych.
Dlatego można 1 bak zrobić na benzynie a potem już normalnie jeździć na lpg , trzeba pamiętać że w trakcie docierania opory silnika dynamicznie się zmieniają i musi on wprowadzać nowe korekty dlatego w okresie do 2 tyś co jakiś czas np raz w miesiącu przejechać się tylko na benzynie np do sklepu 10 km. Po docieraniu zmiany w silniku są mniej dynamicznej i wystarczy polatać na benzynie tylko przy zmianach warunków atmosferycznych typu zima/jesień
Posiadam ten sam motor, rocznik 2017 Logan. O początku jazda na gazie prócz pierwszych około 100 km. Nic się nie dzieje. W 2 lata zrobione ponad 45 tys. Spalanie srednie gazu w okolicach 6,5 litra. Trasy najczęściej z prędkościami 80-100km. Na trasie z prędkościami miedzy 110-130 spalanie około 7,5 litra. Dla mnie bardzo dobry motor. Idealny do moich potrzeb.
Uchylmy trochę rąbką tajemnicy. Nie ma żadnych przeciwwskazań do jazdy od razu na lpg.
Jedynie chodzi o korekty długotrwałe które powinno się wyrobić na benzynie , auto pracując na lpg nie wprowadzą korekt długoterminowych na mape tylko ciągnie te z benzyny. Dlatego trzeba trochę poduczyć swojego stylu jazdy samochód właśnie na benzynie szczególnie w silnikach doładowanych.
Dlatego można 1 bak zrobić na benzynie a potem już normalnie jeździć na lpg , trzeba pamiętać że w trakcie docierania opory silnika dynamicznie się zmieniają i musi on wprowadzać nowe korekty dlatego w okresie do 2 tyś co jakiś czas np raz w miesiącu przejechać się tylko na benzynie np do sklepu 10 km. Po docieraniu zmiany w silniku są mniej dynamicznej i wystarczy polatać na benzynie tylko przy zmianach warunków atmosferycznych typu zima/jesień
WOW
Istotnie, te kilometry to w zwiazku z mapami (cokolwiek to nie jest) przeczytałem - ale WOW dlatego, że z powyzszego wynika, ze nalezy kilka razy (z tego co rozumiem nie mniej niz 2) w roku zrobić jakiś fragment na benzynie.
A pełny bak to wg instrukcji 800 km , przy oszczędnej jeździe nieco więcej.... Stąd ten tysiąc widac się u niektórych pojawia.
Na dobrą sprawę Twój post (bez komentarzy innych ) powinien być przyczepiony jako jeden z bardziej istotnych na tym forum (w kategori: istotne dla nabywców fabrycznej (i chyba nie tylko) instalacji LPG)
Specjalnie nie trzeba tego robić bo zwykle raz na ten miesiąc dwa zapomni się włączyć gazu albo się skończy i same korekty się zrobią.
Poza okresem docierania kiedy mimo wszystko warto robić to częściej.
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2019-07-20, 05:10
Fruxo napisał/a:
Uchylmy trochę rąbką tajemnicy. Nie ma żadnych przeciwwskazań do jazdy od razu na lpg.
Jedynie chodzi o korekty długotrwałe które powinno się wyrobić na benzynie , auto pracując na lpg nie wprowadzą korekt długoterminowych na mape tylko ciągnie te z benzyny.
All Dacia LPG from the Euro 5 and LPG Can bus Ecu emission standards have an adaptive regulation in the LPG Ecu.
Therefore you do not see worn injectors at the long-term correction.
The LPG Ecu tries to steer away the too rich mixture.
https://www.docdroid.net/R90rV4L/6525a.pdf#page=74
Ale po błędzie co według daci oznacza każde zaduszenie silnika gaz jest w pozycji wyłączonej.
Przy manewrach parkingowych auto zgaśnie i wtedy instalacja jest wyłączona , trzeba ja załączyć z guzika. Ja dorobiłem sobie ikonkę informującą o otwarciu elektrozaworu na butli i nie mam już z tym problemu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum