Właściciele Duster'ów są w bardzo komfortowej sytuacji, ponieważ jest to samochód, który na rynku traci praktycznie najmniej na wartości w porównaniu do innych samochodów.
Ze względu na to, że lubię zmieniać co jakiś czas samochód i już kilka razy przerabiałem zabawę z kupnem auta na kredyt, użytkowaniem rok / dwa lata, następnie zabawą ze sprzedażą i niestety koniecznością dopłaty do kredytu - oferta tej firmy (dla mnie) to świetna propozycja.
Obawiam się tylko jednego - rozliczenia stanu auta / ewentualnych szkód przy oddaniu.
Bo to wszystko zależy czym się kierujesz, jeśli twoim celem jest częsta zmiana auta co dwa trzy lata to taki najem może być nawet atrakcyjny, jeśli natomiast bardziej kierujesz się efektywnością ekonomiczną to lepszym rozwiązaniem jest leasing, kredyt, czy też gotówka.
...Ty zaś zmieniłeś dane przedstawiając najniższe koszty. oczywiście, masz rację, że w takim przypadku po roku mniej się wyda na abonament niż straci na wartości auta...
Nie ogarnąłem jak Ci wyszło 788zł przy limicie 20kkm, więc przyjąłem założenia pod moje wymagania.
tommylee1 napisał/a:
...Zastanawia mnie, czemu pisząc slogan: kto nie ryzykuje, nie pije szampana - jesteś posiadaczem Dustera comfort 1.6 sce z 2018 r.? Za te pieniądze mógłbyś przez trzy lata jeździć Audi Q2...
Spełnia wymagania, a ja nie jestem z gatunku tych, którzy się popisują.
tommylee1 napisał/a:
... I nie na miejscu jest nie znając człowieka oceniać go i pisać czy pracuje na etacie, czy zarabia 2000 zł czy 10000 zł.
A jak napisze coś, co nie zgadza się z nasza opinią to nazywać marudzeniem.
To jest po prostu chamstwo. ...
Nikomu nie zaglądam do portfela.
Piętnuję takie ograniczone myślenie...
Troszkę się zagalopowałeś.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-05, 10:00
No dobra, to i ja coś napiszę.
Moja żona kończy niedługo użytkowanie trzeciego z kolei Captura. A do produkcji został już zamówiony kolejny. Wszystkie trzy i kolejny czwarty użytkuję właśnie w tzw. abonamencie. Z racji tego, jestem pracownikiem Grupy Renault to mam tzw. zniżkę pracowniczą i jednocześnie możliwość skorzystania z tego abonamentu/najmu.
Ogólnie opcja fajna, bo za około 500 zł miesięcznie ma co roku nowego Captura z przyzwoitym wyposażeniem. Ubezpieczenie jest wliczone w cenę raty, przeglądów się nie robi, bo auto jeździ tylko rok u mnie, SKP tym bardziej odpada. Opony zimowe mam swoje, więc tym bardziej koszt minimalny.
Trzeba tylko zaakceptować fakt, że jeździsz samochodem, płacisz za niego, nawet zaczynasz się do niego przywiązywać, a ono nigdy nie będzie Twoje i choćby nie wiem co musisz je po roku zwrócić.
Chyba, że chcesz je potem odkupić od firmy. Ale tu już będzie praktycznie cena rynkowa.
W razie zdarzenia typu kolizja, czy coś po prostu zgłaszasz szkodę, odstawiasz auto na blacharnię i odbierasz zrobione. Jest jeden kruczek - jak likwidujesz szkodę z AC to niestety jest to Twoje AC, jako użytkownika auta, więc tracisz trochę zniżek.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-05, 10:06
No właśnie problem z tym, że jeśli kupujesz auto w tym abonamencie/najmie to jest ono tylko ze zniżką pracowniczą. A limit obecnie to około 20.000 km. Ona zrobi może niecałą 1/3 tego w rok.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-05-05, 10:27
Kolega znalazł świetne rozwiązanie, gdzie abonament ma sens. Otóż ma motocykl, a z racji zimy na motocyklu nie dojedzie, więc wziął sobie auto w abonament na pół roku. Płacił jakieś 450zł i w sumie to go nic nie obchodzi. Naprawy na gwarancji, opony czy co tam jeszcze potrzeba. A kup trupa za 3 tysiące i się martw czy dojedzie, albo nie daj Boże popsuje i wsadzaj kolejne 3 tysiące żeby naprawić. Abonamenty są dobre dla kogoś kto wie, że za 3-4 lata wymieni auto na nowe.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-05-05, 16:38
Belphegor napisał/a:
musisz je po roku zwrócić.
Pewnie przy pracowniczych abonamentach podchodzą do tego bardziej liberalnie, ale jak wygląda kwestia oddania i ewentualnych szkód na aucie (rysy, odpryski od kamieni na masce czy szybie, przetarta tapicerka) ?
Pewnie przy pracowniczych abonamentach podchodzą do tego bardziej liberalnie, ale jak wygląda kwestia oddania i ewentualnych szkód na aucie (rysy, odpryski od kamieni na masce czy szybie, przetarta tapicerka) ?
1. Z nudów przejrzałem kilka stron z ofertami abonamentu , większość zaznacza okres użytkowania na 12 miesięcy , po czym następuje zwrot auta lub opcja zakupu na własność ( w tym na raty )
2. Tak z pamięci ( co mi zostało jak bliżej przyglądałem się abonamentowi jakiś czas temu ) - użytkownik ma wiele ograniczeń : nie może na przykład dowolnie odstępować auta innej osobie , nie może palić w środku , nie może przewozić zwierząt . Ponad to odpowiada finansowo za uszkodzenia auta typu rysy lakieru , zniszczenie tapicerki . Co ciekawe , potencjalni klienci nie są " straszeni " klauzulami odpowiedzialności , bo to nie pasuje do "cukierkowego" i radosnego obrazu korzyści z abonamentu. Odpowiednie zastrzeżenia zapewne pojawiają się dopiero w finale na podsuwanej do podpisania umowie .
Ostatnio zmieniony przez EBmazur 2019-05-05, 17:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-05, 20:01
walter_g napisał/a:
Belphegor napisał/a:
musisz je po roku zwrócić.
Pewnie przy pracowniczych abonamentach podchodzą do tego bardziej liberalnie, ale jak wygląda kwestia oddania i ewentualnych szkód na aucie (rysy, odpryski od kamieni na masce czy szybie, przetarta tapicerka) ?
Ryski, odpryski są uznawane za kwestie eksploatacyjne, więc nie będzie robił z tego problemu. Jednak jeśli masz przytarcie, coś ułamane, urwane, wgniecione to nim oddasz auto po roku musi to być naprawione lub chociaż zgłoszone do ubezpieczyciela.
Tak samo możesz sobie auto okleić, polakierować na inny kolor, zrobić lustrzane szyby i inne takie. Byle podczas zwrotu auta wszystko było, tak jak w specyfikacji fabrycznej.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Tak samo możesz sobie auto okleić, polakierować na inny kolor, zrobić lustrzane szyby i inne takie. Byle podczas zwrotu auta wszystko było, tak jak w specyfikacji fabrycznej.
czyli przed oddaniem auta zdzieramy lakier czy tez malujemy trzecią warstwę ?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-05, 20:09
EBmazur napisał/a:
Cytat:
Tak samo możesz sobie auto okleić, polakierować na inny kolor, zrobić lustrzane szyby i inne takie. Byle podczas zwrotu auta wszystko było, tak jak w specyfikacji fabrycznej.
czyli przed oddaniem auta zdzieramy lakier czy tez malujemy trzecią warstwę ?
Lepiej zedrzeć, bo przy oddaniu auto przejeżdża przez SKP na pełną weryfikację, wśród której jest i pomiar grubości lakieru.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Właściciele Duster'ów są w bardzo komfortowej sytuacji, ponieważ jest to samochód, który na rynku traci praktycznie najmniej na wartości w porównaniu do innych samochodów.
Ze względu na to, że lubię zmieniać co jakiś czas samochód i już kilka razy przerabiałem zabawę z kupnem auta na kredyt, użytkowaniem rok / dwa lata, następnie zabawą ze sprzedażą i niestety koniecznością dopłaty do kredytu - oferta tej firmy (dla mnie) to świetna propozycja.
Obawiam się tylko jednego - rozliczenia stanu auta / ewentualnych szkód przy oddaniu.
Jaka była rata kredytu a jaka jest cena abonamentu i jakie wyjściowe ceny aut?
Bo jeśli rata była 800 a abonament 1200 to w ciągu roku płacisz 4800 więcej w abo niż w kredycie - i nic dziwnegi, że przy sprzedaży kredytowego musisz dopłacić te 4800...
Czyli raczej podaj wszystkie koszty finansowe.
przy kredycie - wpłata własna przy zakupie + 12 rat - wartość przy sprzedaży + doplata by kupić nowe (czyli wszystkie koszty jakie miałeś od momenty gdy ze staby bez auta przeszedłeś w stan posiadania drugiego nowego0 a w abo - wpłata włąsna plus 12 Abo plus dryga wpłata wlasna ( czyli wszystkie koszty jakie miałeś od bycia bez auta po moment , gdy wsiadłeś w drugie)
Czy naprawdę clio po 5 latach z udokumentowanym praebiegiem 50000 i serwisowaniem w ASO straci 60 procent wartości?
Bo raty qarsona liczone sa przy założeniu MAX 10 000 rocznie a spadek wartości wg eurotaxu. Wątpię, by eurotax liczył taki spadek przy takim przebiegu, bo przy przebidegu 25000 rocznie to pewnie za oddanie auta trzeba by dopłacać....
Znalazłem odpowiedź. Wartość auta po 5 latach zakłąda się na 22 000 przy jednoczesnym zaożeniu, że kupno 5 letniego i to z 75 000 przebiegu to koszt 33 000. I już wiemy skąd takie wnioski. Tu 10 tysięcy w górę, tu 10 w dół , ru 75000 km, tu 50 000m w eurotaxie pewnie więcej - i mamy tezę marketingową udowodnioną.
NIech zrobią takie samo porównanie , ale dla TYCH SAMYCH przebiegów i dla aut wyłącznie z obsługą w ASO inie sprowadzanych.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-05-05, 23:57, w całości zmieniany 1 raz
Nawet jeżeli nie, to warto przyrównać do sumarycznych kosztów normalnego kredytu/leasingu i dopiero wtedy odjąć 60%.
Skoro kogoś interesuje finansowanie, to taki powinien być punkt odniesienia.
Co z tego, że na fakturze mam 55k, jak z leasingiem wyjdzie mi 60k.
Jeżeli po 5 latach sprzedam, np. za 30k, to spadek wartości wyniesie 45%, ale z mojej kieszeni ucieknie 50%.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2019-05-05, 23:59, w całości zmieniany 2 razy
Dokładnie została przeanalizowana oferta firmy Qarson
Wszystkim czytającym przed zrobieniem arkusza excel radzę spojrzeć na swój roczny przebieg i uaktualnić miesięczną opłatę za auto.
Prezentowana oferta ma się tak do potrzeb kierówców jak wersja ACCESS do potrzeb przyszłych posiadaczy auta. NIby jest ale z daleka widać, że to nie to.
HINT: naprawdę ktoś z tych, co chcą zmieniać auta co rok=dwa-trzy jeździ tylko 10 000 km rocznie? Toż nawet ja musiałbym brać z 15 000 rocznie a i tak pewnie raz na 3 lata bym dopłącał po te 24 gr za każdy kilometr więcej.
A już 20 000 rocznie to 189 zł miesięcznie więcej czyli ponad 2200 rocznie.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-05-06, 06:45, w całości zmieniany 1 raz
Ja powoli zauważam potrzebę posiadania zapasowego auta, robiącego góra 3000km rocznie.
I mogę tutaj rozważyć używkę za 10.000zł, z trudnymi do oszacowania ewentualnymi kosztami serwisowymi.
Albo wziąć leasing/wynajem długoterminowy na auto, w którym miałbym pełne odliczenie podatków od samochodu i paliwa.
Jak do tego dołożyć jakieś 1,5 litra oszczędności paliwa na każdą "setkę", to zaraz wyjdzie, że każda nadpłata za wynajem zwraca się w magiczny sposób za pomocą mniejszej ilości Pb95.
I tu miałbym zagwostkę - 10kkm czy 15kkm.
Bo każdą z powyższych wartości mogę wycelować tak, by nie mieć później dopłat.
A dlaczego niekoniecznie leasing?
Bo mam pewność, że ten stan rzeczy (konieczność posiadania drugiego auta) na pewno utrzyma się przez kilkanaście następnych miesięcy.
A czy później będzie takie niezbędne?
Nie wiem...
3000 km rocznie, to taksówką przejedziesz.
Albo autem na minuty, bądź autem z wypożyczalni jeżeli byłaby potrzeba posiadania
auta na kilka dni.
Auto na minuty
a) jest nie we wszystkich miastach
b) nawet jak jest, to nie zawsze jest koło Ciebie
c) nawet jak jest, to nie wszędzie wolno je zostawić.
I nagle wyjazd 15 km za miasto na 5 godzin kosztujące góra 3 litry paliwa bedzie Ciebie kosztować >90 zł, bo auto stawiasz, gdzie nei mozesz zakończyć wypożyczenia.
GRL pisze w taki sposób, z którego wynika, ze ma realną działalność. Zatem klientów może mieć rozrzuconych dośc szeroko i moze mieć działalność, w której u kazdego klienta trzeba być np. 2 godziny.
Taksówki owszem sa dobre np. dla emeryta, który jedzie do kościoła i z powrotem albo do supermarketu i robi rocznie do 3000. Jak poczeka po kościele 15 minut na taksówkę nic złego się nie stanie. Podobnie przy supermarkecie. A jak będzie tam auto na godziny, to troszkę taniej niz taksówką wyjść może.
Ale opierać plany biznesowe na taksówkach... nie w kazdej branży się da, acz, istotnie, przychodzi mi do głowy co najmniej jedna branża, gdzie taksówki byłyby OK.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-05-07, 14:14, w całości zmieniany 1 raz
Baleno waltera właśnie dzisiaj zmieniło właściciela...
Niestety utrata wartości po 2 latach okazała się ogromna - równe 30%
W tym tygodniu jestem umówiony na podpisanie umowy z Qarson-em - przetestuję na własnej skórze i będę zdawał relacje
Jakie auto bierzesz w quarsonie?
Ile zapłacisz za 2 lata?
I dla porównania - ile kosztowało Ciebie to, co dostajesz w quarsonie?
Byłoby bardzo ciekawe zobaczyć za 2 lata zestawienie:
baleno zakup xxxxx
OC, przeglądy, serwis xxx1
razem koszty suma(xów)=xs
sprzedaż yyy
koszty eksploatacji = xs-yyy = delta
i wskaźnik delta/xxxx - procent wartości nowego pojazdu zwięszonej o koszty niezbędne eksploatacyjne, który wydaliśmy na auto
i dla quarsona
quarson wpłata własna xxx1
raty (suma) xxx2
dopłata przy oddawaniu auta xxx3 (być może zero)
jeśli inne koszty , kórych quarson nie pokrywa xxx3
suma kosztów xs
pieniądze otrzymane przy zwrocie (zapewne zero)
i dalej analogicznie...
celowo pomijam koszty paliwa bo one nie zależą od tego, czy ktos jest wynajmującym czy właścicielem
Będzie widać, czy quarson to instytucja charytatywna czy jednak coś dopłacamy.
Albo oszacujemy rabat, jaki dostaje od importera przy zakupie dużej ilości aut... bo to może byc tez źródło zysków.
Aż sprawdziłem - przy 15 000 km rocznie i oponach na zmianę w dwa lata 31,7% w quarsonie... No ale z OC etc... Pytanie, ile przy zwrocie trzeba dopłacić - czy rzeczywiście standardem będzie zero...
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-05-08, 08:30, w całości zmieniany 2 razy
Pytanie, ile przy zwrocie trzeba dopłacić - czy rzeczywiście standardem będzie zero...
Najlepiej byłoby otrzymać warunki umowy.
W mojej poprzedniej pracy- korporacji, tylko mieliśmy służbowe auta w abonamencie.
Jednak za każdą ryskę, plamkę na tapicerce trzeba było zapłacić.
Tzn właściciel szacował ile przez to auto traci na wartości i oddawało się.
Korci mnie, żeby złożyć zapytanie ofertowe i zobaczyć co proponują.
Mam też taką obawę, że 499 zł to mocny chwyt reklamowy a wszystko rozbije się o kilometry.
15000 rocznie i oferta już nie jest taka kolorowa.
Ostatnio zmieniony przez tommylee1 2019-05-08, 10:05, w całości zmieniany 1 raz
[quote
Jednak za każdą ryskę, plamkę na tapicerce trzeba było zapłacić.
Tzn właściciel szacował ile przez to auto traci na wartości i oddawało się.
Mam też taką obawę, że 499 zł to mocny chwyt reklamowy a wszystko rozbije się o kilometry.
15000 rocznie i oferta już nie jest taka kolorowa.
To, ze szanuje to jest ok, łatwiej sprzedać auto potem quarsonowi - ale ile żółci będzie przy oddawaniu niektórych aut....
A co do obawy.. to nie obawa, to jawna oczywistość wykazana w cenniku. każdy następny kilometr to 24 grosze a jak kupujesz pakiet 5000 km na rok ( czyli z 10 000 na 15 000) to w pakiecie kilometr 21,36 gr. Przy 15 000 rocznie zatem roczne opłaty to 499+89 =588 zł , x12 daje 7056, zatem 1 km kosztuje co najmniej 47 groszy.
czyli opony nowe powinny być co 2 sezony - jak starsze to widzimy , na czym quarson zarabia - a na czymś musi).
Krótko mówiąc - qaurson dla tych, co nie chcą bawić sie w sprzedaż auta za góra 2-3 lata i nie chca brac kredytu (bo mają głownie dochody z szarej strefy) i/lub chca za 2-3 lata zostać bez auta (bo na przykład na 2 lata potrzebują drugiego).
Albo jak ktoś chce zaszaleć i rok pojeździć nowym autem a nie stac go na zakup nowego. Weźmie na 10 000 km, trochę sobie przyjemności zrobi a zapłaci co najwyżej 7000 (co najwyżej - bo użytkowanie auta, nawet używanego, przez rok i tak iles by go kosztowało).
Do oceny produktu jeszcze trzeba poczekać na opinie ludzi oddających auto po tych 2 czy 3 latach. Jak dużych dopłat nie będzie, to całkiem dobry produkt dla pewnej dość specyficznej grupy klientów.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-05-08, 11:09, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum