Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-06-01, 11:43
Otóż to, ceny RD na Ukrainie są dużo wyższe niz DD w PL, stąd mogą/mogły się w nich (RD) pojawić różne dodatkowe bajery. Już o tym była w przeszłości mowa na forum, np. tutaj: http://www.daciaklub.pl/f...1616628#1616628
P.S. Tak przynajmniej bylo jeszcze w zeszłym roku... ciekawe czy podnieśli ceny RD po sporym spadku kursu Hrywny po wiadomych wydarzeniach na Ukrainie? Bo gdyby nie podnieśli, to dla kogos z zachodu cena obniżyłaby się aż o kilakadziesiąt %.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-06-01, 14:06
Eeee nic z tego - wyrażnie podniesli ceny w Hrywnach. Na podstawie cen poszczególnych wersji trudno powiedziec dokładnie o ile, bo się pozmieniały wersje wyposażeniowo-silnikowe (wlącznie ze zmianą nazw) oraz ich liczba. W cenniku z sierpnia 2013 bylo ich 20(!), a w obecnym są już tylko 4! M.in. "wyleciały" wszystkie wersje z silnikiem 2.0 i wszystkie z automatyczną skrzynią. Jednak na podstawie zmiany wysokości dopłaty za światła p/mgielne (1000 vs 1567 UAH) można byłoby sądzić, że podwyżka cen w Hrywnach wyniosła 56,7%. I to by sie mniej wiecej zgadzało, bo teraz jest kurs ok. 28gr za 1UAH, a kiedyś pamiętam było 40kilka gr.
Karenzo napisał/a:
http://www.renault.ua/media/Price/att3c6af71267f04284ab4fa50f3f9d4c1c/Duster_RUS.pdf
jak widać na ukrainie oferuję jeszcze gorsze wersje niż u nas
jest tylko 1.5 dci 90 4x4
a reszta 4x2 z benzyną 1.6 16v
Bez wątpienia mają teraz gorzej ze względu na to, że występują tylko 2 typy silnikow (1 benzyna + 1 diesel), na dodatek 4x2 jest wylącznie z 1.6 16V, a 4x4 wyłącznie z 1.5dCi. Co do mocy maks. tego 1.5dCi, to w tym obecnym ubogim wersjowo cenniku tego nie widać, ale w tym ww cenniku z 08.2013 było widać, że ten 1.5dCi 90KM to jest/był ichni mocniejszy 1.5dCi, a ten słabszy był 85KM. Kto wie, czy tu nie chodzi jeszcze o jakiś nieco inny przelicznik mocy z kW na ich konie mechaniczne (końskie siły - "k.s.")? No bo zauważ, ze ich 1.6 16V (i to Euro4) ma tylko 102k.s., a u nas jak jeszcze były 1.6 16V Euro4, to miały bodaj 107KM. Więc albo te ichnie konie znaczą więcej niz nasze, albo u nich silniki są zdławione . No O.K., w przypadku 1.5dCi to przynajmniej istniały/istnieją takie wersje 85KM i 90KM (choć u nas to obie slabsze wersje - starsza i nowsza) , ale jeśli chodzi o 1.6 16V (K4M), to chyba nie bylo nigdy takiej wersji 102KM zasilanej benzyną?
Tak czy owak, teraz ten ukraiński cennik jest wersjowo bardzo ubogi, a ceny zostaly odpowiednio podniesione. Czyli dla nas jest nadal bardzo drogo (jak kiedyś), a na domiar złego zrobiło się jeszcze ubogo.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-01, 17:14
po kursie dnia Hrywny -
1,5 dCi 4x4 Privilege kosztowałby po naszemu 70 900 PLN
1,6 2x4 Expression 60 000 PLN - szczególnie ta cena jest mało atrakcyjna (biorąc pod uwagę,że drugi napęd to circa 11 000 PLN)
więc okazja - w porównaniu z cenami u nas łba nie urywa. Chyba,że za ten romb na masce tak sobie liczą?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-06-01, 17:16, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-06-12, 20:59
Karenzo napisał/a:
A tam czasem nie testuje się silników na 92 oktanowej benzynie ?
Byłoby to dość logiczne, ze R. Dustery na rynek Ukrainy i Rosji są przystosowane do normalnej (tzn. nie tylko sporadycznej) eksploatacji na bezołowiówce o niższej LO, np. 91 (odpowiednio zmodyfikowany soft ECU). Jeśli by tak faktycznie było, to rzeczywiście ma prawo ulecieć tych kilka koników. Może warto byłoby zapytać, wspomnianego niedawno na forum, Griszy z Kaliningradu, co ma napisane na naklejce po wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa ?
W sumie to nawet w instrukcji do DD wspominają o możliwości awaryjnego (w razie konieczności), zastosowania benzyny bezołowiowej:
- o LO 91 w przypadku, gdy na naklejce podano 95, 98;
- o LO 87 w przypadku, gdy na etykietce podano 91, 95, 98.
Pytanie, czy ten tekst ma jakis glębszy zwiazek z Dusterem (tzn., czy istnieją takie z "91" na naklejce), czy może taki sam tekst standardowo wałą do instrukcji obsługi wszystkich/wielu modeli Renaulta/Dacii?
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-06-12, 21:40
Na moim jest naklejka 98-95-91, zresztą na Lagunie z tym samym silnikiem też. Nawet kiedy byłem we Francji zdarzało mi się tankować 91 - tam nie na każdej stacji jest 95, bardzo często tylko 91 i 98. Wyczuwalnej różnicy ( poza ceną ) nie było, w przypadku obu samochodów. Zresztą w odwrotną stronę też - kiedyś przy galopujących wzrostach cen trafiłem na sytuacją, gdy 98 w "starej"cenie była tańsza od 95, wiec nalałem. ECU zmienia ustawienie zapłonu i ten silnik bez problemu może jeździć na 98, 95 i 91.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-06-12, 21:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-06-13, 09:49
Karenzo napisał/a:
To raczej pewne że ten silnik i pewnie na 85 by śmigał albo gorszym syfie
nie takie cuda polacy lali do baków
No i pewnie na Ukrainie czy zwlaszcza w odleglych obszarach Rosji nawet wspólcześnie zdarzają się beny, ktore realnie mają LO po 80kilka. I taka sytuacja mogła zostać przewidziana podczas dostosowywania R. Dustera na rynki wschodnie i stąd pewnie ten ubytek kilku koników. Obecność czujnika spalania stukowego i odpowiednie zmniejszanie kąta wyprzedzenia zaplonu przez ECU przy wystąpieniu spal. stuk. jednak nie zalatwi wszystkiego i nie dziala w "nieskończoność" . Co innego gdy silniik jest przewidziany tylko do sporadycznego/awaryjnego zastosowania benzyny o niskiej LO, np. 87, a co innego, gdy producent liczy się z tym, ze taka kiepska bena mogałaby być stosunkowo często tankowana.
Poza tym oczywiście ma niebagatelne znaczenie, czy "kierownik", ma na uwadze owo kiepskiej jakosci paliwo i jedzie spokojnie (dość lagodnie przyspieszając), czy też olewa sprawę i "butuje".
Jako ciekawostka dodam że Duster w Indiach jest sprzedawany z logiem Renault. Nie można "dobierać" sobie opcji w aucie. Jest kilka "zdefiniowanych" wersji i ich modyfikacja jest niemożliwa. Dodatkowo ich wykonanie jest gorsze niż naszej Dacii i cena wyższa niż w Polsce.
Wiem o tym ponieważ mam kolegę w pracy który kupił tam Dustera i opowiadał :)
Nowy Renault Duster na Ukrainie ma nowe wnętrze, skopiowane z Arkany. Jest podgrzewana kierownica i regulacja 2 stopniowa podgrzewania foteli. Z tyłu też są podgrzewane. Jest też grzanie przedniej szyby.
Nie dla Ukrainy, tylko dla Rosji. Dustery dla Ukrainy składane są w Rumunii i mają podobne specyfikacje do naszych. Dustery dla Rosji składane są w Moskwie i dla nich dołożyli te wszystkie ogrzewania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum