Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-20, 18:33
Panowie, dla Dustera 110 km to optymalnie tak jak dla Sandero 90 KM. Czesto narzekam na 68 KM w Sandero i pewnie bym psioczyl na 85 w Dusterze. Wlasnie chpdzi o przyspieszenie i elastycznosc , co sie przedklada na dynamike przy wyprzedzaniu czy unikaniu innych niebezpiecznych zdarzen drogowych. Oba silniki 85 i 110 km rozpedza dustera do predksci autostradowych w Polsce. Tylko roznica w cenie jest racjonalnym rozwiazaniem dylematu oraz zasobnosc kieszeni kupujacego. Dzis nie bez powodu samochody male maja moce od 70-90 KM zas kompakty i SUVy od 100 km w gore. Tak jest optymalnie i bezpiecznie- zapas mocy na "czarna godzine" , a nie do szalenstw. Do tego Sandero ani Duster nie nadaja sie.
Dla jednej osoby 20 sek. przy 100 km/h będzie wporzo, inna nawet 10 sek przy 150 uzna za marność.
Ładnych kilka lat temu jeździłem służbowym Fiatem Cinquecento 700, o ile pamiętam to przyspieszenie 0-100 miał przez równe 30 sekund. Muł totalny, ale kolega który prywatnie miał malucha stwierdził że całkiem dynamicznie przyspiesza
Nie jeździłem Dusterem, ale w I30 diesel 90 KM nieźle daje radę, w mojej ocenie można dynamicznie wyprzedzać.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-04-20, 21:41
marekwoj, czasami różnice widać nawet po przesiadce między dwoma użytkowanymi jednocześnie wozami. Jak przesiadłem się z escorta na aveo wydawało mi się bardzo dynamiczne, teraz jak przesiadam się z chipowanego mondeo 2.2 TDCI (175KM,430Nm, używam go kilka razy w miesiącu) mam wrażenie że w aveo jadę na zaciągniętym ręcznym...
zamierzam kupic ale zabardzo nie wiem który silnik a cena miejdzy słabszym a mocnejszym jest 5000 zł
Sibi, powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie: w jakich warunkach najczęściej będziesz użytkował dustera?
wiem, że "najczęściej" ma trudną definicję ale na pewno znajdziesz jakiś zakres użytkowy, który najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.
jeśli ma to być długa trasa i prędkości ponad 90kmh to zrezygnuj z dustera w ogóle.
jeśli miasto i krótkie odcinki to zrezygnuj z dustera dci.
jeśli jeździsz odcinki >10km po przeróżnych nawierzchniach, nie wozisz setek kg w bagażniku, chcesz oszczędności jaką daje diesel bierz 85km.
jeśli potrzebujesz silnego konia na polne drogi i będziesz po nich sporo jeździł to 110km.
duster nie służy do dynamicznego wyprzedzania i oszczędnej jazdy po autostradzie. w tym celu nie sprawdzi się ani 85, 110 czy benzyna. duster dci to tani suv (co się wyklucza ale jednak) do codziennej dosyć ciężkiej pracy. sam zdecyduj do czego go potrzebujesz i jakie koszty w jakich okresach Cię interesują.
Uważam, że ten post jest najbardziej konkretny i na temat w całym wątku. Oczywiście w kontekście udzielenia odpowiedzi pytającemu. Myślę, że w największym stopniu pomoże sibi'emu w wyborze auta, a pozostałe opinie będą uzupełnieniem tejże.
Ostatnio zmieniony przez mrówa 2011-04-21, 06:44, w całości zmieniany 1 raz
Ja mam 90 KM i daje rade. Jeżdżę około 100 km/h za miastem i nie jestem zawali drogą. Wiem ile auto wytrzymuje, jak wyprzedza więc i technikę jazdy dostosowałem do możliwości auta. Gdybym miał 110 KM to na pewno by nie zaszkodziło, ale 5000 zł piechotą nie chodzi, więc kupiłem tańszą wersję. W terenie auta mnie wykorzystuję, do codziennych dojazdów do praacy, czy weekendowwego wypadu za miasto wystarcza. Duster nie jest pogromcą autostrad, więc nie oczekuję od niego osiągów limuzyny klasy wyższej.Ponieważ mam auto o takich parametrach technicznych jeżdżę tak jak pozwala na to samochód. Sam sibi musisz skalkulować, czy chcesz zzaoszczędzić parę złotych, czy mieć bardziej dynamiczny samochód. Ja uważam, że 90KM daje radę, choć demonem prędkości czy przyspieszenia nie jest.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-21, 07:43
Pewnie, że 90KM daje radę. Ale jak kogoś stać i ma do wyboru 90KM 110KM 150KM 200KM, to wybierze 200 KM :) Ja nie miałem wyboru przy kupnie, jakbym miał, to jeździłbym dziś 110.
I w cenniku cennki Duster jest różnica w cenie 3500 PLN, a nie 5000!
witam kolegów wilekie dzieki za szczera odpowidz mam Firme Geodezyjno i potrzebuje takiego samochodu do jazdy w pracy i prywatnie .jedziłem w łodzi w salone jaszporu dacia 4x4 ale z silnikiem 110 Km i ten silnik chyba mi przypasował
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-04-21, 08:14, w całości zmieniany 2 razy
Ja pod wpływem tego tematu zacząłem się zastanawiać dlaczego nie wziąłem wersji 110. I jeszcze raz (pierwszy przy zamawianiu) doszedłem do wniosku, że nie jest mi to konieczne.
Na 90KM przesiadam się z 75KM (teoretycznie bo w praktyce to chyba było tam z 50) i powiem szczerze, że jestem zadowolony. Mimo, że silnik jest na dotarciu i nie wykorzystuję pełni jego mocy to i tak mi wystarcza do dynamicznej (w moim rozumieniu jazdy). Nie zostaję na światłach nie blokuję dróg, jak trzeba wyprzedzam.
Piszę ten post tylko po to żeby powiedzieć że 85/90KM jest całkowicie wystarczający, ale każdmu wedle potrzeb.
Ostatnio ktoś mnie spytał czemu ludzie kupują do jazdy po mieście SUVy, odpowiedziałem, że pewnie z tego samego powodu dla których inni jeżdżą po mieście 200KM ścigałkami, bo lubią.
Ostatnio zmieniony przez Grunschlk 2011-04-21, 10:09, w całości zmieniany 1 raz
Ostatnio ktoś mnie spytał czemu ludzie kupują do jazdy po mieście SUVy, odpowiedziałem, że pewnie z tego samego powodu dla których inni jeżdżą po mieście 200KM ścigałkami, bo lubią.
Ależ SUV jest idealny do jazdy po mieście! Nie spodziewałem się tego zupełnie, ale teraz spokojnie parkuję na KAŻDYM wysokim krawężniku do którego inni boją się nawet zbliżyć, a takich miejsc jest zawsze pod dostatkiem.
Ależ SUV jest idealny do jazdy po mieście! Nie spodziewałem się tego zupełnie, ale teraz spokojnie parkuję na KAŻDYM wysokim krawężniku do którego inni boją się nawet zbliżyć, a takich miejsc jest zawsze pod dostatkiem.
Krawężniki to faktycznie żaden problem i zwiększa się przez to ilość miejsc parkingowych. Ale często miejsca jest tylko na pół Dustera i wtedy jego rozmiary to już żaden bonus.
No akurat TAKI suv jak Duster (czy ASX, Sportage, Yeti) to jest wlasnie zwierze typowo miejskie. To nawet wg nomenklatury nie jest suv, tylko crossover (nazywany rowniez kompatkowym suvem, choc duster, z racji rodowodu, czyli auta typowo miejskiego - platforma wspolna z clio - powinien byc nazywany, nomen-omen "mieskim suvem" )
Bez urazy ale w mojej opinii zwierzęciem typowo miejskim jest auto małe, z małym promieniem skrętu, z krótką maską, ostro ściętym tyłem, szybami które mają nisko położone dolne krawędzie. Duster żadnej z tych cech nie posiada i atut w postaci zdolności pokonywania dużych krawężników jest dosyć słaby; w końcu w miastach głównie jeździ się po zatłoczonych drogach i parkingach, a nie krawężnikach.
Osobiście jadąc do ścisłego centrum miasta wybieram małą fiestą zamiast dustera. Jeszcze lepiej jeździło mi się po mieście yarisem, a jeśli już czymś z "rodziny" to już lepsze sandero niż akurat duster.
Natomiast co do przeznaczenia - hmm... sami producenci tak "targetuja" (kurde, tak ta nowomowa jest agresywna, ze czlowiek zapomina polskich odpowiednikow tych brzydkich slow ) te auta - mi tam po miescie sie wlasnie takim sprzetem jezdzi idealnie, poniewaz:
- siedze wysoko, wiec widze sytuacje lepiej (moge gdzies odbic, jak sie korek kroi)
- wysokie zawieszenie - po kraweznikach, przynajmniej ja, jezdze zadziwiajaco czesto (dobre tez jest na dziury, ktorych przeciez w miastach jest wiecej!)
- z przodu maski krotkiej moze nie mam, ale za to widze jej koniec, wiec parkuje sie latwiej chyba nawet niz z krotka maska ktorej nie widac.
Takze.... no nie do konca NIE JEST to auto miejskie. A juz tym bardziej duster, ktory powstal wlasnie na bazie takiego auta (o, jeszcze Juke mi sie przypomnial, taka wyrosnieta micra)
Ostatnio zmieniony przez fi 2011-04-21, 13:10, w całości zmieniany 1 raz
Jakość dróg w Warszawie jest z reguły o wiele lepsza niż na drogach dojazdowych do niej, więc samochód z takim prześwitem jak duster nie jest tu niezbędny. Ilość miejsc parkingowych jest jednak zbyt mała więc często trzeba się wciskać w jakieś luki. I teraz jeżdżąc małym srajtkiem (CC, IQ czy nawet Yaris/Sandero) łatwiej się gdzieś wcisnąć, z Dusterem natomiast bywa problem.
SUVy czy jak kto woli crossovery zaczynają powoli zastępować kompakty i po mieście tak czy inaczej jeżdżą, ale gdybym miał wybierać czym jeździć po zatłoczonym mieście to raczej wybrałbym wygodny (z racji spędzania czasu w korkach) mały samochodzik (z racji zwinności).
Sporej liczby osób nie stać lub poprostu nie chcą kupować dwóch wyspecjalizowanych samochodów, jednen do miasta drugi na trasę, więc powstają kompromisy w stylu Qashqai'a czy Dustera.
Duster to świetne auto (już na pewno uwzględniając cenę) kupiłem go z rozmysłem i premedytacją jako auto (niewielko) rodzinne Ale czasem jak nie mogę znaleźć miejsca do zaparkowania bo się nie zmieszczę to ....
Cytat:
nie taki jak np. yaris verso
przez przesady tylnia szyba w DD jest (jak dla mnie) praktycznie pionowa
Ostatnio zmieniony przez Grunschlk 2011-04-21, 13:45, w całości zmieniany 1 raz
Od 5 lat nie bylem w wawie (na szczescie!), ale swego czasu centrum mialem cale oblatane i ladne ulice "glowniejsze" sasiadowaly z czyms co przypominalo powierzchnie ksiezyca, a bylo drogami osiedlowymi. By nie stac w korkach, jezdzilo sie nimi na skroty. Wiec nie wiem, jak duzo jezdzisz po centum wawy, ale nie wierze, by te tysiace kilometrow nawierzchni do dzis co do ostatniej ponaprawiali.
A drogi za miastem, w mojej okolicy sa cud-malina.
Ja bym na miasto wybral toyke iq. Tylko, ze nie stac mnie na dwa auta, wiec trzeba bylo kupic jedno, ktore nadaje sie tu i tu. Wiec tu pelna zgoda.
Ale to wciaz jest tylko i wylacznie kwestia gustu - mam kolege, ktory klase C uwaza za, cytuje "male auto miejskie"
to teraz mi powiedz, jaki procent ma tyl sciety az tak, co madralo?
fi, ja bardzo grzecznie zaprzeczyłem twierdzeniu "duster jest idealny do miasta" i przytoczyłem cechy, które uważam, że powinno posiadać auto miejskie, a jako przykład ściętego tyłu dałem verso. i co z tego, że takich aut jest niewiele, ważne, że są. nadal też uważam, że duster jest daleki od takiego ideału i jest to jeden z powodów dla których nie jest autem miejskim, co należało udowodnić.
Ale duster wlasnie MA sciety tyl - zreszta drugi kolega przyznal w tym racje... Problemem jest tutaj co innego - wysoko umieszczona szyba. To ona, a nie "sciecie", ktorego praktycznie nie ma, powoduje, ze ciezko sie cofa. Ale na to jest swietny patent - soczewka szerokokatna, omawiana juz wczesniej w innym watku.
Poza tym, to nie Tobie i nie mi decydowac, czy jest miejski, czy nie - dla jednego bedzie miejskim autem, dla innego nie. Tylko tyle, i az tyle
Ale MOZE byc miejskim autem.
Ostatnio zmieniony przez fi 2011-04-21, 14:01, w całości zmieniany 2 razy
Problemem jest tutaj co innego - wysoko umieszczona szyba. To ona, a nie "sciecie", ktorego praktycznie nie ma, powoduje, ze ciezko sie cofa.
OK, tu przyznaję Ci rację. W każdym razie autem miejskim powinno się łatwo cofać.
A co do decydowania o miejskości dustera, oczywiście, że każdy wie swoje. Tyle tylko, że czytając forum czasami odnoszę wrażenie, że ten duster to świetny do miasta, genialny w terenie, dynamiczny na światłach, błyskawica na autostradzie, i w ogóle bajka, a tak na prawdę każdy chwali nie jakiś tam samochód tylko swój samochód i punkt widzenia diametralnie się zmienia. Ja też jeżdżę po mieście, autostradzie i terenie ale daleki jestem od twierdzenia typowo miejski. Ktoś kto chce kupić dustera dobrze, żeby znał również i moją "wersję wydarzeń".
Forest, język polski jest bardzo giętki, ale kontekst mojej wypowiedzi nie wskazywał, że dokładnie tak ktoś powiedział. Natomiast z powodzeniem znajdziesz wiele wypowiedzi, które to sugerują.
ale swego czasu centrum mialem cale oblatane i ladne ulice "glowniejsze" sasiadowaly z czyms co przypominalo powierzchnie ksiezyca, a bylo drogami osiedlowymi. Wiec nie wiem, jak duzo jezdzisz po centum wawy, ale nie wierze, by te tysiace kilometrow nawierzchni do dzis co do ostatniej ponaprawiali.
Pracuję w centrum centrum, mieszkałem do pewnego czasu w samym centrum więc akurat mam te tereny mocno obeznane. Od kilku lat Warszawa prowadzi weekendowe naprawy dróg i naprawdę ich stan jest o wiele lepszy od średniej krajowej. Zdarzają się oczywiście jakieś tory przeszkód, ale ogólnie coraz mniej można narzekać.
Cytat:
A drogi za miastem, w mojej okolicy sa cud-malina.
Tylko pozazdrościć.
Cytat:
Ja bym na miasto wybral toyke iq. Tylko, ze nie stac mnie na dwa auta, wiec trzeba bylo kupic jedno, ktore nadaje sie tu i tu. Wiec tu pelna zgoda.
I to jest właśnie główny problem , i stąd też takie konstrukcje samochodów.
Dopóki nie sprzedam to do centrum jeżdżę starą astrą. Niby niewiele mniejsza od Dustera, ale łatwiej zaparkować i mogę zostawić w miejscach w których Dustera nie zostawiłbym samego na 2 minuty bo strach (czasem się dziwię co ludzie potrafią zrobić w walce o bezpłatne miejsce parkingowe w centrum).
Ale się offtop zrobił , więc w sprawie 90 vs 110:
ciężko oczekiwać żeby ktoś podjął za nas decyzję co lepsze co gorsze. Można bazować na opinii innych ale tak czy inaczej najlepiej samemu dokonać testów.
Jednym odpowiada 90KM dla innych 110KM to mało, najlepiej więc sprawdzić samemu.
Ostatnio zmieniony przez Grunschlk 2011-04-21, 14:32, w całości zmieniany 1 raz
A to sa moje bardzo osobiste uprzedzenia, co poradze , ze milo czasu spedzonego w wawie nie wspominam. Nie nadaje sie do duzych miast po prostu i tyle. Tlok, halas, to nie dla mnie.
Grunschlk napisał/a:
Pracuję w centrum centrum, mieszkałem do pewnego czasu w samym centrum więc akurat mam te tereny mocno obeznane.
O, to bardzo podobnie do mnie. Mieszkalismy Koszykowa/Niepodleglosci a pracowalem na terenie Politechniki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum