DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
24 Kompaktowe crossovery i suvy - wielkie porównianie... i
Autor Wiadomość
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-26, 21:50   

Póki co nie mamy w Dusterze silników benzynowych z turbiną.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-26, 23:38   

W Dusterze powinna byc benzyna 2.0 L i o mocy ok 120 KM by moc porownac wlasciwosci trakcyjne z DCI. Jechalem dusterem 1.6 105 i pomyslalem, ze niby 105 KM ale one gdzies uciekly w porownaniu z dieselkiem 85 KM. Dlatego nie jestem wrogiem benzyny ale uwazam, ze dla bezpieczenstwa silnuik powinien miec lekki zapas mocy. DCI 110 KM jest OK, 85 KM daje rade, zas benzynka jakos niezbyt. Tak samo psiocze na 68 Km w moim Sandero - powinno byc min 75-80 KM dla tego autka. Argument, ze 105 KM wystarcza, bo auto jedzie jest dla mnie smieszny - moglo by byc i 75 KM tez by jechal ;-)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-27, 09:10   

mekintosz napisał/a:
W Dusterze powinna byc benzyna 2.0 L i o mocy ok 120 KM by moc porownac wlasciwosci trakcyjne z DCI. (...)

Dobrze prawisz. Tylko wtedy NIKT by nie kupowal Koleosa lub Qashqaia. W Rosji i Ameryce Poudniowej maja Dustery z takim silnikiem ale sprzedawane jako Renault Duster...
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2012-01-27, 09:13   

OK to ja jestem tępy - jak się ma zachwyt nad dieslem do wyników (danych?) przyspieszeń tych samochodów wg np. http://www.francuskie.pl/wiadomosci/5463 ?? bo nie rozumiem??
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-27, 09:31   

yakov napisał/a:
OK to ja jestem tępy - jak się ma zachwyt nad dieslem do wyników (danych?) przyspieszeń tych samochodów wg np. http://www.francuskie.pl/wiadomosci/5463 ?? bo nie rozumiem??

Wg tych danych diesel 110KM przyspiesza lepiej niz benzyna 110 (wersje 4x4 oczywiscie). Roznice nie sa dramatyczne ale tez nie o sama wartosc przyspieszenia chodzi ale o jego jakosc. Diesel przyspieszy bez specjalnego wysilku podczas gdy benzyne bedziesz musial krecic do bardzo wysokich obrotow aby w ogole chciala jechac. Stad inne wrazenia. Diesel bedzie cichszy i spokojniejszy. I w terenie tez lepiej sie sprawdzi, gdy trzeba powoli ale jednak z duza sila przedzierac sie przez piach czy wjezdzac pod gore. A benzyna nie dasz rady tak, bo aby miala moc to musi sie krecic szybko a wtedy bedziesz jechal za szybko w stosunku do okolicznosci.
Innymi slowy ten silnik benzynowy bedzie palil duzo wiecej paliwa niz diesel przy tych samych warunkach jazdy. I nawet nie chodzi tu o roznice w rodzaju paliwa, bo benzyna 2.0 prawdopodobnie bedzie miala mniejsze zuzycie niz 1.6, (przy takim samym sposobie jazdy). Wieksza moc i moment umozliwia jezdzenie przy nizszych obrotach czyli przy nizszym zuzyciu paliwa.
Tak samo np silnik 1.2 turbo bedzie mial na papierze takie same parametry jak 1.6 bez turbo (moc i moment aczkolwiek przy innych obrotach) to jednak jazda i przyjemnosc z jazdy bedzie zupelnie inna. Znaczy 1.6 bedzie bardziej kulturalny.
Nic nie zastapi pojemnosci... Oprocz wiekszej pojemnosci. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-01-27, 09:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2012-01-27, 10:09   

OK rozumiem - muszę się przejechać kiedyś dieselkiem :-) coby mieć porównanie ;-)
 
Joanka 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączyła: 06 Sty 2012
Posty: 35
Skąd: spod Elblaga
Wysłany: 2012-01-27, 11:04   

wojtek_pl napisał/a:
Nic nie zastapi pojemnosci... Oprocz wiekszej pojemnosci. :mrgreen:


I tu się z kolegą zgodzę - dlatego właśnie na dłuższe trasy jeździmy escape'm (3,0 benzin, automat) - bzyka, że aż miło... (tylko wir się w baku robi... :-P )

Mój RX pali sporo, ale prawda jest taka, ze dystanse robię nie za duże (11-15 km) - zimą to on się nawet zagrzać nie zdąży, a aj już wysiadam. pod biurem... Poza tym - drogę do domu mam niefajną trochę - paskudne zakręty i cały czas pod górkę (różnica poziomów ponad 100m na odcinku jakichś 5 km) - to i chochluje... Na trasie - to inna bajka. Ale rakieta to to nie jest, a i przy prędkości powyżej 100km/h to trzeba radio zgłośnić znacznie :-D No i trzeba pamiętać, że to tylko 105 kucyków, a autko waży prawie 1,5 tony...
Przy wyborze Dusterka motto przewodnie było następujące: przy określonym poziomie wydatku ma nie być gorzej niż w RXsie - i myślę, że nie będzie (a nawet będzie lepiej!)
Po lekturze forum , testów i opinii w necie i w gazecie oraz długich rozmowach z panem sprzedawcą (który mnie wcale nie namawiał na diesla, chociaż diesel 10 koła droższy=>wyższa prowizja?) myślę, że dużo zależy od techniki jazdy (diesel bzyka od razu, benzynke trzeba trochę wkręcić na obroty). Ja kiedyś nauczyłam się jeździć w miarę ekonomicznie mesiem 190, 2,0 benzin - ten nieekonomiczny, starej konstrukcji silnik palił mi średnio 8-9l, co było dużym osiągnięciem. Renią nigdy nie jeździłam oszczędnie (raczej wręcz przeciwnie) - pożyjemy-zobaczymy.
_________________
Były: kaszlak,fiesta, Corolla, mercedes 190, laguna kombi, cherokee, musso (ble), był scenic RX4 , jest ford escape (4x4), i JEST: DUSTER (4x4)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-27, 11:44   

Jak na takie krotkie trasy to bierz benzyne. Czy w Dusterze bedzie lepiej niz w RX4 to nie gwarantuje.
Kiedys myslalem, ze nowy kompakt (Megane kombi) bedzie lepszy niz dziesiecioletni Ford Scorpio (2.9 automat) ale sie rozczarowalem. Tutaj co prawda nie ma takiej roznicy klas samochodow ... Ale i tak idz do dealera i pojezdzij Dusterami (diesel i benzyna) aby miec porownanie.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-01-27, 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Daras 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: "2012"
Wersja: Ambiance
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 62
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2012-01-27, 13:23   

Odnośnie porównań diesel a benzynka wśród licznych wypowiedzi i artykułów w necie znalazłem choćby taki... http://www.wojdas.24x7.pl/diesel.html

W mojej ocenie, przy moim stanie dotychczasowej wiedzy oraz po doświadczeniach po przebyciu Alp dieslem wiele z tego artykułu się zgadza.

Choćby takie obserwacje:

-"znacznie wyższa cena (nawet do 15 tyś zł więcej niż za benzyniaka)"


- "mała trwałość silnika Diesla porównywalna lub nawet mniejsza od silnika benzynowego o tej samej pojemności i mocy ze względu na duże wysilenie silnika Diesla [stosunek mocy do jednostki pojemności] (patrz tabela trwałości silników benzynowych i Diesla)"

-"efektywne przyśpieszenia (dla tego samego samochodu) są mniejsze od samochodu z silnikiem benzynowym o tej samej mocy"

- "nieprzyjemna praca silnika (drgania i wibracje przenoszone na nadwozie) szczególnie na wolnych obrotach i obrotach biegu jałowego"


- "zwiększone koszty serwisowania (m. in. większa ilość [nawet o 50%] i wyższa jakość płynów eksploatacyjnych, turbosprężarka, filtr sadzy)"

"Mankamentów" jest więcej.
Ostatnio zmieniony przez Daras 2012-01-27, 13:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-27, 14:29   

wojtek_pl napisał/a:
A benzyna nie dasz rady tak, bo aby miala moc to musi sie krecic szybko a wtedy bedziesz jechal za szybko w stosunku do okolicznosci.


- samochód (zaryzykuję twierdzenie, że każdy :lol: ) posiada taki mechanizm jak skrzynia biegów i tylko od wiedzy i umiejętności kierowcy zależy jak z tego korzystać... ponadto silniki benzynowe Renault wymagają wyższych obrotów - jest to dla nich charakterystyczne i prawidłowe...

wojtek_pl napisał/a:
Innymi slowy ten silnik benzynowy bedzie palil duzo wiecej paliwa niz diesel przy tych samych warunkach jazdy. .... Wieksza moc i moment umozliwia jezdzenie przy nizszych obrotach czyli przy nizszym zuzyciu paliwa.

- silniki benzynowe zawsze palą nominalnie więcej paliwa od silników diesla porównywalnej pojemności i jest to "oczywista oczywistość" a silnik diesla pali mniej nie tylko dlatego, że pracuje na mniejszych obrotach... i nie każdy kierowca kieruje się tylko zużyciem paliwa...

- kol. Daras przytoczył bardzo racjonalne argumenty które trudno kwestionować...

- zapewniam, że posiadałem kilka samochodów z silnikiem diesla (m.in. z silnikiem Renault 1,5 Dci) ale Dustera wybrałem z silnikiem benzynowym, dlatego uważam, że nie można twierdzić jednoznacznie: tylko diesel albo tylko benzyna, każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-27, 14:51   

Alez ja nie pisze, ze tylko taki albo tylko taki. To kwestia indywidualnych preferencji. Ja wolalem Dustera z silnikiem Diesla bo uwazam, ze lepiej sie sprawdzi w tym aucie. Inni moga uwazac inaczej.
 
Daras 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: "2012"
Wersja: Ambiance
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 62
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2012-01-27, 20:19   

Myślę, że wiemy i zgodzimy się wszyscy - zarówno benzyna i diesel mają i swoje zalety, i swoje wady. Gdybym rocznie przejeżdżał ponad 30 tyś km rozważyłbym kupno diesla. Ale Dusterkiem zaliczał będę od 12 do 15 tysiaków km rocznie. Zobaczę jak to wyjdzie "w praniu".
Ostatnio zmieniony przez Daras 2012-01-27, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-28, 11:34   

wojtek_pl napisał/a:
diesel 110KM przyspiesza lepiej niz benzyna 110 (wersje 4x4 oczywiscie). Roznice nie sa dramatyczne ale tez nie o sama wartosc przyspieszenia chodzi ale o jego jakosc.

- nawiażę ponownie do tej wypowiedzi, bo nie wiem o jaką jakość przyspieszenia chodzi?
- ta "jakość" w tym przypadku to nic innego jak subiektywne odczucie (co w dalszej części wypowiedzi kol. wojtek_pl poniekąd innymi słowami potwierdził) bo rzeczywiste różnice są baaaaaardzo niewielkie
(wg katalogu 0-100 km/h:
- 1.5 dCi - 12,5 s,
- 1,6 16V - 12,8 s)
- czy przyspieszenie lepsze 0,3 s już tą jakość zapewnia? silnik diesla osiąga maksymalny moment obrotowy przy poziomie 1750 obr/min a silnik benzynowy przy poziomie 3750 obr/min i jest to prawidłowe a zarazem wyjaśnia dlaczego
wojtek_pl napisał/a:
Diesel przyspieszy bez specjalnego wysilku podczas gdy benzyne bedziesz musial krecic do bardzo wysokich obrotow aby w ogole chciala jechac.

przy czym ta część sformułowania "przyspieszy bez specjalnego wysiłku" jest odczuciem subiektywnym
a ta część "aby w ogóle chciała jechać" jest nieprawdziwa... :-(
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-28, 13:28   

Jakość czyli wygoda. Tak, masz rację, że to są subiektywne odczucia ale nie da się obiektywnie napisać, że dany silnik/samochód jest najlepszy. Dustera w wersji z silnikiem diesla kupiłem nie tylko dlatego, że tam było ESP ale również dlatego, że na forum wyczytałem o hałaśliwości silnika 1.6 benzyna. Zresztą to widać po przełożeniach: diesel przy 100 km/h ma 2000 obr a benzyna 3000 obr.

Niektórzy lubią kręcić silnik do 6000 i słuchać tego jazgotu przy każdym przyspieszaniu. Ja wolę ciszę w aucie. Wrażenia akustyczne zapewniane mi przez basowy bulgot V8 wystarczą w zupełności- wszystko inne to niepotrzebny hałas i powinien zostać zredukowany do minimum bo męczy. :->

PS. Ja też jeździłem różnymi samochodami. Skoda Octavia (rocznik 63), Fiat Punto 75SX, Ford Scorpio 2.9 automat, Megane Kombi 1.6, Jeep Cherokee 4.0, Fiat Cinquecento Sporting, Jeep Cherokee 4.0, Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 i teraz Duster 1.5dCi . Nadal przyzwyczajam się do jeżdżenia samochodem, w którym brakuje czterech cylindrów... :lol:

Zarówno Punto, jaki Megane i Cinquecento wykazywały ochotę do przyspieszania dopiero powyżej 2000 obr/min. Ford pozwalał na sprawne poruszanie się przy obrotach 1200 do 1500. Cherokee podobnie, jazda do 2000 była wystarczająca aby nie być zawalidrogą. Grand Cherokee operował w zakresie do 3000 ze względu na swoją masę (2 tony) ale przy 100 km/h miał poniżej 2000 obr/min. Mój Duster przyspiesza wystarczająco sprawnie w zakresie do 2500 obr/min.
Mój punkt widzenia został "zepsuty" przez Forda. Najlepszy samochód to taki z dużym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów. Do tego dochodzi swoboda terenówki i wybór mam ograniczony. Ale to tylko ja. :roll: ;-)
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-01-28, 13:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-28, 15:40   

o tych subiektywnych odczuciach decyduje lepszy "dół" w 110 konnym Dci :-P To samo można uzyskać kręcąc bardziej energicznie (powiedzmy do 4500 obr/min) benzyniaka, tylko oczywiście kosztem większego pragnienia. Nie ma się o co spierać. Nieważne jaki motor, ważne,żeby jeździł i nie świrował :-P
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-01-28, 16:58   

Ja zrobiłem próby przyspieszania ze startu zatrzymanego i wyniki są tutaj: http://www.daciaklub.pl/f...ghlight=#101963

Podejrzewam, że na benzynie da się uzyskać porównywalne wyniki, tylko obroty będą większe.

Abstrahując od wyników DD na ON czy też Petrol nie nadaję się do startu na dystansie 1 mili. ;-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-28, 20:26   

Dar1962 napisał/a:
Nieważne jaki motor, ważne,żeby jeździł i nie świrował

- to prawda dlatego zastrzegałem, że nie chciałem wywołać dyskusji o tym z jakim silnikiem Duster jest lepszy ale trudno było mi pozostać obojętnym na tak radykalne stwierdzenie jakiego użył kol. wojtek_pl, cyt.: "Tu nie chodzi o opłacalność tylko o to aby to auto w ogóle jeździło" - koniec cytatu, który odbieram wprost (bo jak można inaczej) że silnik benzynowy to tylko gadżet który uniemożliwia jeżdżenie samochodem, dodatkowo w sytuacji gdy różnica mocy pomiędzy tymi silnikami wynosi tylko 4 KM (przy czym "Duster benzynowy" jest katalogowo lżejszy o 44 kg),
- oczywiście preferencje, koszty, doznania słuchowe itp. to sprawy bardzo indywidualne i dlatego o to spierać się nie należy... ale;
wojtek_pl napisał/a:
na forum wyczytałem o hałaśliwości silnika 1.6 benzyna. Zresztą to widać po przełożeniach: diesel przy 100 km/h ma 2000 obr a benzyna 3000 obr.

- nie znam poziomu hałasu (oczywiście chodzi mi o wymierny w decybelach) jaki generuje silnik benzynowy w Dusterze ale zapewne nie przekracza normy dopuszczalnej a wg moich odczuć większy hałas generują opory powietrza gdy prędkość przekracza 110-120 km/h ale ta dolegliwość jest jednakowo i dla "diesla" i dla "benzyny"... a ilość obrotów silnika na minutę niekoniecznie przekłada się na hałaśliwość danej jednostki napędowej...
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-01-28, 20:34   

A mamy Gdzieś dane z testów elastyczności? To były by Ciekawe a zarazem obiektywne dane
_________________
 
Riczi 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5dCI 4x4
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 111
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2012-01-29, 00:34   

Witam ! A-4 ,170 km ,4 tyś obr. Śmigał aż milo. Koniaków Karczma+ korytko pol :lol:ecam ,a te widoki super!! :lol:
_________________
:))))
 
jurlong 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 MPI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-03-02, 11:07   24 Kompaktowe crossovery i suvy - wielkie porównianie... i

Witam !
Mam nietypowe pytanie-gdzie w formie papierowej mogę jeszcze kupić ten dodatek do Auto Moto nr 2/2012 ?

http://imageshack.us/f/600/33536481.jpg/
W moim regionie jest niedostępny, bardzo mi na nim zależy !
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-03-02, 14:10   

Może w archiwalnych nr w Empiku? A może wydrukować sobie to, co koledzy zapodali ;)
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-02, 15:32   

miałem ten numer w rękach i pamiętam artykuł, poszperam w makulaturze - jeśli znajdę to się odezwę i zeskanuję
 
dystrykt9 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 579
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2012-04-13, 10:40   

yakov - wnioskując z miejsca zamieszkania jeździsz DD sporo po terenie górsko-wyżynnym (chociaż G.Świętokrzyskie nie są z tych wyższych :-D ). Do tego masz wersję benzynową z napędem na jedną oś, czyli model, na który ja właśnie czekam.
Czy mógłbyś podzielić się wiedzą, jak ta wersja sprawuje się w takim trudnym terenie (tym bardziej, że jestesmy też świeżo po zimie :-D )?
_________________
Poszło dobrze. Jest duster... :)
duster dystrykta - dystrykt dustera
Mój kanał na YT - filmy z wypraw DKPL
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2012-04-13, 13:58   

Dla dystrykt9 - czy ja wiem czy to taki górzysty teren? :-) Ja bardzo rzadko zjeżdżam z asfaltu (a konkretnie to chyba zrobiłem to raz od października zeszłego roku :lol: - dlaczego październik? :mrgreen: ) Z górkami samochodzik sobie radzi (jak nie na piątym biegu to na czwartym, jak nie na czwartym to ... :-) ). Zaskoczył mnie raz, kiedy mi uciekł na zewnątrz (czyli pojechał bardziej "prosto" niż bym sobie życzył) na brei śniegowej, przy skręcie o 90 stopni na drugim biegu - ale to chyba była moja wina, bo mam niezdrowy zwyczaj wchodzenia w zakręty na luzie (he he to gdzie bieg jak na luzie - wytłumaczę jak wrócę z pracy). Poza tym jestem z niego bardzo zadowolony i po poprawieniu fabryki w kwestii obsługi szyb na postoju, więcej na ten moment od niego nie wymagam.

EDIT: Tłumaczę: przed zakrętem zwalniam do dwójki, ale w sam zakręt wchodzę na luzie. Nie wiem czy to podsterowny czy nadsterowny poślizg, więc próbowałem to opisać obrazowo.
Ostatnio zmieniony przez yakov 2012-04-14, 18:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
dystrykt9 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 579
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2012-04-14, 19:52   

Ostatnio byłem w Świętokrzyskich latem ubiegłego roku swoim punciakiem. Wepchałem się nim w takie miejsca, dojazdy do jaskiń i kamieniołomów, że miałem niekiedy obawy, czy mu co nie urwę :mrgreen:
Na szczęście dał radę.
DD tym bardziej da radę, ale pytałem Cię z ciekawości, licząc na to, że też zapuściłeś się dusti na jakieś dróżki górskie, z głęboko wypłukanymi koleinami po strumykach, które wyryły tam alternatywne koryto :-P
Dobrze wiedzieć, że DD ładnie się sprawuje w Twojej okolicy, bo zamierzam ją jeszcze odwiedzić :-D
_________________
Poszło dobrze. Jest duster... :)
duster dystrykta - dystrykt dustera
Mój kanał na YT - filmy z wypraw DKPL
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne