Oczywiście: przecież razem z resztą daciek - czyli także poprzednim loganem pick-upem, który był właśnie dłuższy - bazują na wspólnej płycie podłogowej.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-08, 17:42
Lepiej w ogóle zlikwidować te durne przepisy o możliwości odliczenia lub niemożliwości odliczenia VATu, bo to skandal. Ja nie chcę kombinować z przepisami i wybierać 2 miejsca, 5 miejsc. Ja chcę prowadzić firmę.
Jak porównam prowadzenie firmy w Polsce a w Anglii pod względem podatkowym to mi się robi wyjątkowo kiepski nastrój i mam ochotę stąd szybko wyjechać na dobre.
Duster w wersji 4 drzwiowej bardziej mi "leży" Przez tylko 2 miejsca bardzo traci swój charakter.
widzę, że panowie nie w temacie. przepisy o ładowności w samochodach osobowych zanikły. teraz masz prawo kupić każdy samochód osobowy i zadecydować czy będzie on służbowy (100 % odliczenia VAT) czy służbowo-prywatny (50% odliczenia VAT).
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-10-08, 18:29
tia ale jakie są warunki przy aucie osobowym dla celów służbowych?
A taki pickup jest osobowy (mi w zupełności styka) i bez papierologi jest 100% odliczenia.
Co do przepisów - jesteśmy daleko za resztą krajów. Wystarczyłoby przy rejestracji pojazdu oświadczyć że autko tylko do celów DG i inny kolor blach, a do celów prywatnych inny. Dać 100% każdemu i potem patrzeć jak w niedzielę i święta śmigają służbówki ;)
Ale zaraz, a w niedzielę nie można prowadzić firmy? Albo w nocy?
A w niedzielę w nocy do tesco po firmowy alkohol pojechać nie mogę?
No właśnie nie da się kontrolować, ale też nie ma powodu by kontrolować. Gdyby na maxa uprościć sprawy VATu, czyli tak jak w założeniu z VATem miało być, i wywalić niepotrzebnych wtedy urzędników - Państwo by zyskało, Polacy by zyskali, ...
Ale oczywiście nie, u nas się nie da, u nas zawsze musi wszystko być na opak. I potem mamy taką ilość L200, które nigdy z asfaltu nie zjadą, ani euro palety nie uświadczą.
zasada jest taka, że auto jest albo służbowe (nie możesz nim pojechać do domu, w niedzielę do sklepu, na wakacje) i odliczał 100% VAT przy zakupie, leasingu oraz kosztów napraw i paliwa albo samochód jest służbowo-prywatny odliczasz 50% VAT i nikt cię nie pyta gdzie nim jeździsz. może nawet nigdy nie być w firmie (np. kupione żonie itp.) Obiektywnie rzecz biorąc przepisy są pokręcone jak cały VAT ale podobne do analogicznych przepisów w unii europejskiej.
Ostatnio zmieniony przez waldek72 2014-10-08, 19:46, w całości zmieniany 1 raz
zasada jest taka, że auto jest albo służbowe (nie możesz nim pojechać do domu, w niedzielę do sklepu, na wakacje) i odliczał 100% VAT przy zakupie, leasingu oraz kosztów napraw i paliwa albo samochód jest służbowo-prywatny odliczasz 50% VAT i nikt cię nie pyta gdzie nim jeździsz. może nawet nigdy nie być w firmie (np. kupione żonie itp.) Obiektywnie rzecz biorąc przepisy są pokręcone jak cały VAT ale podobne do analogicznych przepisów w unii europejskiej.
No i jest WYJĄTEK-samochód z 1 rzędem siedzeń oddzielonych od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o ładowności pow 500kg,który przez ustawodawcę jest traktowany jako auto z zalożenia tylko do prowadzenia dział.gosp. i możesz odliczać 100%VAT bez spowiadnia się gdzie jezdzisz
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-10-14, 16:49
słoń napisał/a:
waldek72 napisał/a:
zasada jest taka, że auto jest albo służbowe (nie możesz nim pojechać do domu, w niedzielę do sklepu, na wakacje) i odliczał 100% VAT przy zakupie, leasingu oraz kosztów napraw i paliwa albo samochód jest służbowo-prywatny odliczasz 50% VAT i nikt cię nie pyta gdzie nim jeździsz. może nawet nigdy nie być w firmie (np. kupione żonie itp.) Obiektywnie rzecz biorąc przepisy są pokręcone jak cały VAT ale podobne do analogicznych przepisów w unii europejskiej.
No i jest WYJĄTEK-samochód z 1 rzędem siedzeń oddzielonych od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o ładowności pow 500kg,który przez ustawodawcę jest traktowany jako auto z zalożenia tylko do prowadzenia dział.gosp. i możesz odliczać 100%VAT bez spowiadnia się gdzie jezdzisz
czyli mój logan pickup świetnie się w te wymagania wpisuje ;)
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 239 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-05-31, 15:10
Są takie zdjęcia pickup'a od Romturingii z obciążoną paką.
http://www.caradvice.com....r-pick-up-3.jpg
Według różnych źródeł ładowność wynosi 400 albo 450kg. Nie wiadomo ile jest załadowane, ale tył wyraźnie siadł. Ciekawe czy zostawili seryjne zawieszenie czy modyfikowali.
"Seryjne zawieszenie" nie ma jednej stałej "wartości" - w zależności m.in. od wersji silnikowej czy kraju sprzedaży np sprężyny występują w kilku odmianach.
Ale oczywiście każdą można dobić na maksa i po to właśnie są testy jak z tym egzemplarzem z fotki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum