Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-24, 09:31
przez pierwsze 3 tys starać się raczej nie przekraczać 120 km/h, nie katować zimnego silnika i nie deptać pedału gazu do podłogi. Z jazdą na LPG poczekać do mniej więcej 1500 km przebiegu, żeby silnik wstępnie się ułożył.I to chyba tyle
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-24, 19:34, w całości zmieniany 1 raz
Witam. Ja również jestem o krok od zamowienia Logana MCV. Zastanawiam sie tylko nad silnikiem tce lub dci. Sklaniam się bardziej ku tce gdyż w zasadzie jeżdżę tylko po Śląsku. W trasy dwa razy do roku. Rocznie max 20 tkm. Czy ktos już jezdzil MCV Tce? Nie mają do jazd testowych wiec nie wiem jak to chodzi. Jeździłem dci i jest przyjemny ale wielu mi odradza diesla nawet sprzedawca w salonie
Ostatnio zmieniony przez MercedesW201 2014-01-28, 18:39, w całości zmieniany 1 raz
MercedesW201, TCe w Sandero spisuje się super, MCV jest nieco cięższe tak więc osiągi będą z pewnością gorsze, ale na jazdy miejskie i podmiejskie będzie z pewnością okey ;) Ja swym TCe zrobiłem już ponad 11 tys. i jestem zadowolony jeździ na nowy.
Jeździłem Capturem Tce 90 ale jak slyszalem Logan nie porownywalnie lepiej jeździ z tym silnikiem. Jest lżejszy. Captur mnie nie zachwycił z tym silnikiem dlatego byl czas ze pod uwagę bralem tylko dci. No ale nie mam gorącej głowy na szczęście i nie podejmuje decyzji pochopnie lub pod wplywem emocji. Musze się przejechać MCV z tym silnikiem bo nie chce kupować w ciemno. Może przesadzam no ale zakup auta to nie zakup bułek
Co TCe nie pomogę, bo mam MPI. Ale ogólnie Logana prowadzi się bardzo dobrze, przynajmniej mi.
Zrobiłem już niecałe 900km z tego 700 czy 650 (już nie pamiętam) na benzynie reszta w gazie. Ogólnie pierwszy bak na benzynie. Dziś zalałem znów do pełna benzyny, ale to będzie już tylko na rozruch i pierwsze metry, albo km przy mrozach. Jadąc autostradą nie przekraczałem 120km/h tak jak podaje instrukcja. Tylko mało precyzyjnie tam napisali o niższych biegach 3 - 3,5 tys obrotów.... ze niby co zmieniać pomiędzy 3-3,5? czy mac tyle? jeśli tak to mogli po prostu 3,5 napisać :) czy może stosować się do wskaźnika "oszczędnej jazdy" i zmieniać biegi w okolic 2 tys, czasem nawet poniżej. Ale tak się może to autko zamulić.
Co do wrażeń jezdnych to tak, wcześniej jeździłem Felicią więc nie mam odniesienia tzn. jest lepiej niz w Feli ale to oczywiste. Moja fela jest tak wysłużona, że jadąc autobusem jest lepiej.
Na duży plus na pewno zasługuje radio. Włączam Bluetooth. Nie wyjmując tel. z kieszeni dzwonię na kontakty z telefonu, słucham muzyki, super!
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-29, 10:24
3-3,5 tys obr to po prostu zalecenie dotyczące "zdrowego" dla nowego silnika zakresu obrotów, przy których należałoby zmieniać biegi. Odradzałbym raczej eksperymenty ze zmianą biegów przy obrotach poniżej 2 tys. A na ten głupi wskaźnik "oszczędnej jazdy" w ogóle nie warto zwracać uwagi - przynajmniej przez pierwsze 3 tys. przebiegu
Witam. Ja również jestem o krok od zamowienia Logana MCV. Zastanawiam sie tylko nad silnikiem tce lub dci. Sklaniam się bardziej ku tce gdyż w zasadzie jeżdżę tylko po Śląsku. W trasy dwa razy do roku. Rocznie max 20 tkm. Czy ktos już jezdzil MCV Tce? Nie mają do jazd testowych wiec nie wiem jak to chodzi. Jeździłem dci i jest przyjemny ale wielu mi odradza diesla nawet sprzedawca w salonie
pytanie ile chcesz tym autem jeździć ?
jak 5 lat - Tce
5-10lat - DCI
10+ wolnossące jednostki
ogólnie z powodu słabej (mocy) jednostki wolnossącej wybrał bym DCI ze względu na niskie spalanie
obejrzyj sobie te tabele
http://de.wikipedia.org/w...echnische_Daten
oczywiście najtaniej wypada LPG w 1.2 ale trochę słaba moc jak do takiego dużego samochodu , oczywiście niektórym to nie przeszkadza
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-29, 12:32, w całości zmieniany 3 razy
Karenzo, przedział drugi czyli od 5 max 8 lat. Byłem umowiony na jazdę Tce specjalnie dla mnie ściągnąć mieli z jakiegos salonu. Przyjechałem wszystko ładnie autko już czeka wiec nie zwlekając wsiedlismy do auta i w droge. I co? I pierwsze wrażenie auto słabo jedzie. Po mieście nie jest źle. Rozpedzam się na DTŚ do 110 i larmo okropne. Myślę sobie że porażka ten silnik. I mówię do sprzedawcy ze słaby jest ten Tce i głośny a on mi, że to 1.2 w gazie
No to się wk....łem i tyle ale nie bylem nieprzyjemny tylko grzecznie podziękowałem i pojechalem do innego salonu sie umówić.
Rozpedzanie się i przyspieszenie tego silnika jest w miare i od biedy do przyjecia ale nie hałas panujący od 110 km/h wzwyż. Porażka
Ostatnio zmieniony przez MercedesW201 2014-01-29, 16:37, w całości zmieniany 1 raz
Hałas można wyeliminować ja sobie autko trochę wygłuszyłem jest o niebo lepiej .
Ile w dusterze hałasują słupki i bagażnik
więc dodatkowe uszczelki + wygłuszenie bagażnika polepszyło sprawę
Pewnie jechałeś niebieskim loganem w Świętochłowicach :) też nim jeździłem.
Ja miałem odwrotnie niż ty, czyli nigdzie nie mieli 1.2 w gazie, jak i samego 1.2.
Zadzwoń do Będzina, bo tam taki mieli z tego co pamiętam. Przynajmniej jakiś czas temu jak się chciałem umówić na jazdę testową.
P.S. Nie wiem czemu ale jak jeździłem na próbnej tym samym Loganem co ty tez wydawał mi się okropnie duży. Ale wiedziałem czego się spodziewać po relacjach na forum. Gdy odebrałem swojego Logana MCV, jest w nim jakoś ciszej :O ale może mi się tylko wydaje, bo jestem już "na swoim".
Ostatnio zmieniony przez Bartek_TG 2014-01-29, 16:48, w całości zmieniany 1 raz
Jechałem niebieskim mcv w Swiętochłowicach
Wcześniej jechałem dieslem i nie to auto. Poważnie. W dieslu ten samochód mi sie strasznie spodobał i jeździł wyśmienicie. To co przeżyłem dziś zniechęciło mnie do tego auta. Oba Laureate. Jakaś masakra
fizyki nie oszukasz
wyciągając taką moc z takiego silnika szybciej się go zużywa .
Stare silniki z pojemnościami po 5 litrów i jednym cylindrze potrafią działać po 80 lat bez napraw .
Każde zwiększenie mocy powoduje szybsze zużycie dotyczy to każdego silnika .
Stare wolnosaki disla robiły milion kilometrów bez większych problemów a te nowe super euro doładowane mają problemy przy 250 000 bo wtryski padną albo turbina na wymianę
te mega super eko doładowanej kosiarki pewnie nie przejedzie 100-150 i będzie do robienia a tanio go nie naprawisz . Każdy product dąży do tego żeby jego samochód nie nadawał się do dalszej odsprzedaży bo wtedy klient jest zmuszony na nowe auto .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-29, 22:44, w całości zmieniany 2 razy
Stare wolnosaki disla robiły milion kilometrów bez większych problemów a te nowe super euro doładowane mają problemy przy 250 000 bo wtryski padną albo turbina na wymianę
te mega super eko doładowanej kosiarki pewnie nie przejedzie 100-150 i będzie do robienia a tanio go nie naprawisz
A super niewysilony silnik z gaźnikiem w skuterze, bez turbiny i wtrysków, nie przejedzie więcej, niż 50 tys. .
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-01-31, 00:18
Czytałem w jednym z tygodników motoryzacyjnych, że "Renault określa żywotność silnika 0,9 TCe na ok. 200 tys. km".
Z punktu widzenia producentów samochodów, najlepsza sytuacja to taka, jak ich klient kupuje nowe auto co 4 - 5 lat (a ten przebieg "200 tys. km", w zależności od rocznego przebiegu, spokojnie starczy na ok. 8 lat eksploatacji).
Ja też zastanawiam się nad zakupem Logana MCV więc dołączę się do tego wątku.
Samochód będzie jeździł w firmie, głównie po mieście ale średnio raz w miesiącu będzie robił dłuższą trasę ze sporym obciążeniem.
Z tego tytułu odpada raczej najsłabszy silnik, myślałem o podstawowej wersji z TCE i w związku z tym mam kilka pytań.
1. Czy ktoś zakładał gaz do tego silnika na forum, czy jest to technicznie wykonalne i jak ten silnik może spisywać się z gazem. Wiem ze ASO do tego silnika nie założy instalacji dlatego musiałbym zakładać instalację na własną rękę. Czy jeśli dokonam takich zmian stracę gwarancję na sam silnik czy taż na cały samochód?
2. Czy w wersji bez radia są fabryczne głośniki i okablowanie, czy trzeba wszystko zakładać samemu?
3. jak jest z pakownością nowego MCV, kufer duży ale widać na zdjęciach, że po złożeniu siedzeń powstaje wysoki próg. Czy po obciążeniu powierzchnia się nieco wyrównuje czy wszystko się będzie z niego zsuwać? Czy jest możliwość awaryjnego wymontowania siedziska by uzyskać płaską powierzchnię (tak jak np. w nowym Clio).
Jak ktoś zna odpowiedź chociaż na część z moich wątpliwości niech pisze śmiało, każda rada się przyda :)
1. Czy ktoś zakładał gaz do tego silnika na forum, czy jest to technicznie wykonalne i jak ten silnik może spisywać się z gazem. Wiem ze ASO do tego silnika nie założy instalacji
Można ale .
1.za 10 tyś zł
2.Są 3-4 warsztaty które to zrobią
3.tracisz gwarancje na wszystko co było modyfikowane ale każda usterka silnika będzie zwalana na lpg
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3753 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-06, 14:23
Eeeee wystarczy sekwencja IV generacji - TCE 90 ma wtrysk wielopunktowy pośredni więc nie ma z tym problemu.
Zapytaj na forum lpg:
http://lpg-forum.pl/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum