Z powodów opisanych w zalinkowanym temacie o pilotach nie ma jednego przewodu "od mute", nie ma też stałych kolorów kabli, zmianę trzeba więc dopasowywać po pinach.
Żółta wtyczka 6-pinowa:
pin - linia - opis
1 - 34AS - sygnał IN0 pilota radia
2 - 34AT - sygnał IN1 pilota radia
3 - 34AU - sygnał IN2 pilota radia
4 - 34AR - sygnał L2 pilota radia
5 - 34AQ - sygnał L1 pilota radia
6 - 34AP - sygnał L0 pilota radia
Układ pinów gniazda pilota w radiu bez Bluetooth:
1|4
|3|6
2|5
Szara wtyczka 8-pinowa:
pin - linia - opis
1 - 34AS - sygnał IN0 pilota radia
2 - 34AT - sygnał IN1 pilota radia
3 - 34AU - sygnał IN2 pilota radia
4 - 34AP - sygnał L0 pilota radia
5 - 34AQ - sygnał L1 pilota radia
6 - 34AR - sygnał L2 pilota radia
7 - (brak)
8 - (brak)
Układ pinów gniazda pilota w radiu z Bluetooth:
4321
8765
Zatem z żółtej wtyczki przewód nr 1 - 34AS, IN0, bez względu na kolor - umieszczany w szarej wtyczce w pozycji nr 1 - żeby zgadzał się opis 34AS, IN0.
Witam, chciałbym podłączyć sterowanie radiem do radia Android z aliexpress, brakuje mi fabrycznego kabla do sterowania może ktoś wie jak po kolei kolorami podłączyć kabelki z radia Android do oryginalnej manetki.
Mam problem czy będą pasować wtyczki z Sandero I do tego radia z Sandero II klik , bo coś mi nie pasuje a jeśli nie to czy są jakieś przejściówki by pasowało?
górne o ile pamiętam to chyba od sterowania przy kierownicy. przejściówkę Renia>ISO mam, bo była potrzeba zmiany po drodze radia więc musiałem nabyć. Ale jeżeli dalej nie będzie działać to widać radio od Sandry II nie podejdzie i zostaje szukać co ma takie same wtyki... i chciej tu człowieku podrasować auto
_________________ jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3971 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-04-04, 09:02
przemoc84 napisał/a:
Ale jeżeli dalej nie będzie działać to widać radio od Sandry II nie podejdzie i zostaje szukać co ma takie same wtyki... i chciej tu człowieku podrasować auto
Nie pisałeś, że coś nie działa... Dawaj tu zaraz szczegółowo info co i jak nie działa. Radio podłączone przez przejściówkę nie działa, nie ma w ogóle zasilania czy co się dzieje?
radio oryginalne ma takie wtyczki na foto (to jest moje), zamieniłem na takie co ma CD i USB więc musiałem zakupić wspomnianą przejściówkę a także taką do anteny. Niestety sterowania z manetki obok kierownicy nie było gdzie podłączyć, więc przestałem używać, a chcę wrócić, bo to wygodne. Więc chcę znów zmienić na fabryczne ale z Sandry II i tam są wtyczki jak widać ciiut inne (link do aukcji podałem) i dlatego się pytam, bo coś mi już nie pasuje po samych zdjęciach wtyczek.
_________________ jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
Ostatnio zmieniony przez przemoc84 2022-04-04, 09:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3971 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-04-04, 09:18
Radio na Twoim zdjęciu ma standardowe wtyczki ISO- te dolne 2x po 8 pinów. To jest zasilanie i wyjścia na głośniki. Jakie radio z CD wstawiałeś i jaką musiałeś dodać przejściówkę? To drugie radio nie miało ISO? Antenę i sterowanie na razie pomijam...
drugie radio miało wejście ISO więc przejściówkę z Ranatowej do ISO musiałem nabyć, dodatkowo antena Renatowa też inne wejście miała i też jakąś przejściówkę musiałem kupić
_________________ jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3971 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-04-04, 09:44
Ale to pierwsze ze zdjęcia też ma ISO, więc tego nie rozumiem...
Byłoby łatwiej gdybyś pokazał swoje złącza fabryczne instalacji na samochodzie tak jak były wyjściowo.
Bo na pewno przejściówka, którą musiałbyś kupić teraz to nie to samo co już masz.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-04-04, 09:48, w całości zmieniany 2 razy
no i jak człowiek poparzył to zmądrzał i wie więcej :) dlaczego sterowanie nie działa, bo mniej pinów ma to radio niż fabryczne i dlatego pewnie nie działa. przejściówek brak na ISO kostka oryginalna (dobrze pamiętałem o kostce ale jak zabaczyłem to mnie oświeciło, że nim zacząłem to 1 zdejmować musiałem się upewnić jaka kostka i czy przejściówki Renia>ISO nie będę musiał nabyć i już miałem kupić ale wpierw sprawdziłem że nie potrzebuję - pamiętaj co robiłeś 4lata temu ). Jedynie co to przejściówka jest na antenie bo mówiąc najprościej nie mam wtyczki tylko dziurkę i dlatego musiałem nabyć, zresztą na zdjęciach widać.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3971 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-04-05, 07:56
przemoc84 napisał/a:
...przejściówek brak na ISO kostka oryginalna...
No więc właśnie to mi nie pasowało
Teraz mamy jasność sytuacji. Jeżeli chciałbyś zastosować jakieś radio od następnej generacji Dacii (wszystko jedno jakie, bo kostki mają takie same), to potrzebujesz przejściówkę taką jak sugerowałem wcześniej (z ISO w samochodzie na standard radia Dacia-Renault) i kolejną przejściówkę ISO-Fakra aby podłączyć antenę (bo tam jest jeszcze inne złącze). TAKIE COŚ No i pozostaje temat pilota do sterowania z kierownicy, bo żółta wtyczka, którą masz teraz nie pasuje do radia nowego standardu. I tu jest gorzej, bo na tego rodzaju przejściówkę nie natrafiłem- wiadomo jak to powinno być połączone i można wymienić samą wtyczkę, ale do tego i tak potrzebna byłaby ta 8-pinowa wtyczka pasująca do nowego radia (albo cała używana wiązka) i nie ma też 100% pewności czy Twój pilot dogada się z nowym radiem (choć podobno tak). Dlatego myślę, że najprostsze rozwiązanie to wymiana pilota wraz z wiązką do radia- wtedy wszystko byłoby bez problemów i elegancko. Musiałbyś tylko wyszukać pilot o takim samym owalnym kształcie i przyjrzeć się u siebie czy mocowanie nowego pilota będzie takie same- to bardzo ważne, bo pilotów jest wiele i mogą mieć różne mocowania. Czyli zdjąć pokrywy na kolumnie kierowniczej i zobaczyć całego pilota razem z "korzeniami"
Na moje oko mechanicznie pasowałby 1:1 pilot jak Duster II, czyli taki: KLIK- te piloty mają wiązkę wyprowadzoną "na stałe", bez złącza na pilocie a mocowanie na jeden wkręt ukryty pod zaślepką (czyli tą częścią pilota przy samej kierownicy).
Zresztą szeroki temat o pilotach masz TUTAJ
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-04-05, 08:10, w całości zmieniany 3 razy
sprawdzę jeszcze w domu podłączając to stare radio jedną rzecz, no i oczywiście zdejmując osłonę kolumny by zobaczyć i zapodać fotki, ale jak mówię nie dziś, bo od razu z jednej do drugiej pracy jadę. Jutro temat ogarnę :) dzięki za pomoc na ten moment
_________________ jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum