Misiaczki,
dajcie już na luz z tymi wrzutkami, który silnik (benzyna czy diesel) lepszy bo każdy patrzy na co innego wg swoich kryteriów i czasami wybór nie musi być racjonalny (diesel z DPF do miasta) ale jest taki a nie inny bo użytkownikowi taki silnik/ osiągi/ cokolwiek innego odpowiada.
Też mi się podoba charakterystyka diesela ale mam obawy (mam do nich prawo, nieprawdaż?) o przyszłe koszty serwisowania i śmigam benzyną. Przecież wystarczy popróbować jazdy z różnymi silnikami aby ocenić, który bardziej odpowiada użytkownikowi, potem wypisać za i przeciw albo podjąć decyzję na wariata (jak kto chce, wolny wybór) i dokonać zakupu.
Takie dyskusje mogłyby zniknąć jeśli w przyszłości z powodów mi teraz nieznanych zostaniemy skazani na jeden rodzaj paliwa. Wtedy będzie można sobie porównywać silniki napędzane tym samym paliwem ale znowu jest to samo rozwiązanie- jazda próbna i co komu odpowiada. Chyba, że na świecie będzie produkowany tylko i wyłącznie jeden silnik to już o osiągi nie będzie się można pokłócić.
Dyskusja stoczyła się na parametry (osiągi silnika).
Duży moment obrotowy od niskich obrotów osiągają V8 szczególnie prod. USA + automat i nie ma problemu nigdzie - oprócz stacji benzynowej.
Coś za coś.
Marka: jeszcze nie
Model: DUSTER?
Silnik: 1,6 ?
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 20 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-30, 23:07
Joozwa napisał/a:
Wysłany: 2015-07-18, 20:36
No to ja mam pytania do zorientowanych w przełożeniach/skrzyniach/obrotach silnika tych "nowych" silników w Dusterach
Z katalogu starego benzyniaka (nie ma jeszcze danych dla nowego) wynika że wersja 2x4 na 5-tce przy 140 km/h ma 3800 obr/min a wersja 4x4 na 6-tce przy 140 km/h ma 4398 obr/min .
Dla wersji TCe wygląda to dużo lepiej bo (skrzynie 6b) 2x4-3164obr/min a 4x4- 3348obr/min
Czy jest szansa że przy tych nowszych silnikach skoro są mocniejsze to dadzą lepsze przełożenia takie jak w TCe???
Wracając do tematu przełożeń odpowiem sam sobie.
Zmienili niewiele, od 3-ki w górę obroty są ciut niższe i sce 115 przy 140 km/h ma teraz 3970 obrotów.
Najgorsze że w okolicy Wrocka nikt nie ma i na razie nie zamierza mieć tych silników (1,2tce i 1,6sce) na jazdy testowe. Mają tylko diesle i jedną benzynę 105KM a słabo kupić auto bez sprawdzenia jak się jeździ.
Ktoś wie ile potrafią wypić te nissanowe silniki i czy mniej niż poprzedni benzyniak?
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-10-03, 01:29
walter_g napisał/a:
Porównując silniki pokusiłem się o wrzucenie danych technicznych Dustera.
Jak widać na załączonym obrazku, osiągi nowego silnika benzynowego są lepsze niż silnika diesla, i tylko odrobinę gorsze niż benzynowego z turbo. Jestem w szoku!
To pewnie byłbyś też w szoku , gdybyś zrobił analogiczne porównanie na podstawie danych z tabelki z danymi technicznymi, gdy jeszcze K4M było w cenniku. Według tamtych danych K4M ciut ustępował dieslowi (109KM) wyłącznie w Vmax (165 vs 169km/h), natomiast byl ciut lepszy w pozostałych osiągach podanych w tabelce - 0-100km/h, 400m ze startu zatrzymanego, 1000m ze startu zatrzymanego.
Nie widzę obecnie żadnej promocji na ubezpieczenie przy zakupie nowego Dustera. Czy ktoś się orientuje jakie teraz są stawki ubezpieczenia przy zakupie Dacii?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-10, 11:40
Piitubski napisał/a:
jakie teraz są stawki ubezpieczenia przy zakupie Dacii?
nie ma żadnych specjalnych stawek poza tym,że Dacia nie jest w grupie aut szczególnie narażonych na kradzież (honda,vw,audi) które to grupy - zresztą dość dowolnie układane, różni ubezpieczyciele obkładają nie jako z urzędu zwyżką. Inna rzecz,że z początkiem roku 2016 miało znacząco (ok 20%) wzrosnąć OC.
no oczywiście bo taki badziew jak K9K przy 7 tyś już by się zapalił
Haha , a pokaż jakiś inny diesel który kręci się do takich obrotów ?
Podpowiem nie jest to możliwe w żadnym aucie o zapłonie samoczynnym z uwagi na długość fazy spalania - jest po prostu dłuższa niż w autach o zapłonie iskrowym .
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-01-10, 21:32
Rzeczywiscie te pakiety ubezpieczen znikly.
Coraz bardziej rozczarowuje mnie Dacia. Czlowiek sie na cos nastawia i nagle pyk, nie ma. Praktycznie kazdy producent ma umowe przynajmniej z jednym ubezpieczycielem na jakies dobre warunki.
Swoja droga zakladajac, ze te pakiety by wrocily, co byscie wybrali i dlaczego: PZU czy Allianz?
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-10, 21:36
ken-wawa napisał/a:
Swoja droga zakladajac, ze te pakiety by wrocily, co byscie wybrali i dlaczego: PZU czy Allianz?
Też o to dokładnie dopytałem przed podpisaniem umowy na zakup samochodu i pani zajmująca się ubezpieczeniami u dilera zaproponowała PZU, chociaż jak stwierdziła to bez większej różnicy bo to podobna oferta.
Mnie akurat bardzo ten pakiet interesował - bo nie mam żadnych zniżek na AC. Przy zakładaniu polisy wg. wyliczeń, które przedstawiła mi osoba tym się zajmująca to musiałbym za taki pakiecik zapłacić w PZU ponad 3 tysiące złotych.
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-01-10, 21:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-01-10, 21:43
Mnie kiedys Pani z Allianz'a mowila, ze lepiej brac u nich niz w PZU, bo oni szybciej daja znizki. Ponoc w Allianzie juz po 4 latach bezwypadkowej jazdy masz maksymalna znizke. I dodatkowo jak wtedy porownywalem to Allianz mial o 10-20% tanszy pakiet OC+AC. CHoc to bylo dobrych kilka mc temu a dodatkowo wiadomo, ze dla kazdego wozu moze byc inaczej. Dlatego bylbym bardzo ciekaw waszych opini?
Coraz bardziej rozczarowuje mnie Dacia. Czlowiek sie na cos nastawia i nagle pyk, nie ma. Praktycznie kazdy producent ma umowe przynajmniej z jednym ubezpieczycielem na jakies dobre warunki.
Piitubski napisał/a:
Nie widzę obecnie żadnej promocji na ubezpieczenie przy zakupie nowego Dustera. Czy ktoś się orientuje jakie teraz są stawki ubezpieczenia przy zakupie Dacii?
Na ten rok stawki ubezpieczeń wzrosły...i nie dotyczy to tylko jednej marki.
Na DOP,LDG,DOVz 2015 roku przy finansowaniu ubezpieczenie promo 1PLN
Na DST z 2016 roku ubezpieczenie około 3,7% bądź dla osób prowadzących działalność kupujących pojazd na firmę 4,2%
Ostatnio zmieniony przez Zbychu504 2016-01-12, 20:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-01-11, 21:46
Zbychu504 napisał/a:
Na ten rok stawki ubezpieczeń wzrosły...i nie dotyczy to tylko jednej marki.
Na DST z 2015 roku przy finansowaniu ubezpieczenie promo 1PLN
Na DST z 2016 roku ubezpieczenie około 3,7% bądź dla osób prowadzących działalność kupujących pojazd na firmę 4,2%
Czegos tu nie rozumiem. Skoro przy finansowaniu oplaca sie dac ubezpieczenie za 1 zl a normalnie kosztuje 3.7% to jak wysoki jest koszt takiego ubezpieczenia. Ile wynosi oprocentowanie i jakie sa dodatkowe koszty typu ubezpieczenie na zycie?
W zyciu zwykle nic nie ma gratis, wiec chyba koszt kredytu musi byc naprawde wysoki, by "zaplacic" ubezpieczenie i jeszcze by starczylo dla banku na odsetki.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-11, 22:50
ken-wawa napisał/a:
Zbychu504 napisał/a:
Na ten rok stawki ubezpieczeń wzrosły...i nie dotyczy to tylko jednej marki.
Na DST z 2015 roku przy finansowaniu ubezpieczenie promo 1PLN
Na DST z 2016 roku ubezpieczenie około 3,7% bądź dla osób prowadzących działalność kupujących pojazd na firmę 4,2%
Czegos tu nie rozumiem. Skoro przy finansowaniu oplaca sie dac ubezpieczenie za 1 zl a normalnie kosztuje 3.7% to jak wysoki jest koszt takiego ubezpieczenia. Ile wynosi oprocentowanie i jakie sa dodatkowe koszty typu ubezpieczenie na zycie?
W zyciu zwykle nic nie ma gratis, wiec chyba koszt kredytu musi byc naprawde wysoki, by "zaplacic" ubezpieczenie i jeszcze by starczylo dla banku na odsetki.
I jest wysoki.
Jak liczyłem, jest totalnie niekonkurencyjny wobec zwykłych kredytów bankowych.
Dlatego mogą sobie pozwolić na parę niskokosztowych bonusów.
I jest wysoki. Jak liczyłem, jest totalnie niekonkurencyjny wobec zwykłych kredytów bankowych.
No może jednak nie do końca, jedna oferta jest całkiem spoko - 50/50 , płacisz de facto cenę a oszczędzasz na ubezpieczeniu . Założenie że ryzyko jest po Twojej stronie jeśli dalej się będzie utrzymywała deflacja. Chociaż po cenie samochodów jej nie widać.
W 2014 roku jednak to się opłacało w szczególności gdy miałeś własne środki finansowe i mogłeś 2 część ceny zapłacić po roku a procenty były w bankach na lokatach rocznych dość duże
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum