DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Diesel czy benzyna?
Autor Wiadomość
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-10-10, 06:49   

Cav napisał/a:

I zapewniam Cię, że ten 0,9 tce nie potrafi się wkręcić na obroty, nie dość że jest dość słaby z dołu (pojemność), to jeszcze w ogóle nie ma góry.
Można odnieść wrażenie, że auto napędza turbina a nie silnik, dopóki ona żyje, to auto w miarę jedzie (choć przyspiesza nierówno), ale turbina ma to do siebie, że działa w dość ograniczonym zakresie obrotów.
Zwłaszcza taka malutka jak w 0,9 tce.
Tu masz racje ale nie wiedzieć czemu stawiasz dla dacii poprzeczkę jak dla samochodu o 2 klasy wyżej zapominając ile ten samochód kosztuje. To nie jest samochód kupowany do dawania frajdy z jazdy tylko typowy dupowóz, który ma mnie ekonomicznie zawieźć do pracy i z powrotem i do tego się nadaje.
Zupełnie nie rozumiem twojego narzekania na tego typu rzeczy w tym segmencie cenowym samochodów.
Równie dobrze możesz narzekać, że porsche ma za twardy zawias.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-10, 17:34   

cookie napisał/a:
Cav napisał/a:

I zapewniam Cię, że ten 0,9 tce nie potrafi się wkręcić na obroty, nie dość że jest dość słaby z dołu (pojemność), to jeszcze w ogóle nie ma góry.
Można odnieść wrażenie, że auto napędza turbina a nie silnik, dopóki ona żyje, to auto w miarę jedzie (choć przyspiesza nierówno), ale turbina ma to do siebie, że działa w dość ograniczonym zakresie obrotów.
Zwłaszcza taka malutka jak w 0,9 tce.
Tu masz racje ale nie wiedzieć czemu stawiasz dla dacii poprzeczkę jak dla samochodu o 2 klasy wyżej zapominając ile ten samochód kosztuje. To nie jest samochód kupowany do dawania frajdy z jazdy tylko typowy dupowóz, który ma mnie ekonomicznie zawieźć do pracy i z powrotem i do tego się nadaje.
Zupełnie nie rozumiem twojego narzekania na tego typu rzeczy w tym segmencie cenowym samochodów.
Równie dobrze możesz narzekać, że porsche ma za twardy zawias.


Nie stawiam poprzeczki wyżej niż trzeba, skoro w ofercie jest normalnie jeżdżący diesel o tej samej mocy i dużo wyższym momencie i kulturze pracy.
Fakt - w Sandero (i w ogóle w Dacii) brakuje mocniejszych silników zarówno benzynowych, zarówno pędzonych gnojówą jak i benzyną.
Konkurencja zazwyczaj daje większy wybór, ot choćby Kia Soul i 128 konny diesel 1.6 crdi.
Gdy się zastanawiałem nad topowym Stepwayem, ten Soul był raptem kilka tys droższy (poprzedni model jeszcze), tyle to ja bym i Dacii dopłacił do 90 konnego diesla, żeby tylko był 128 konny.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-10-10, 19:18   

Cav, czy Ty naprawdę nie rozumiesz, że to celowe działanie R.?
Naprawdę jesteś taki uparty, aż do poziomu maniaka, czy też marudzisz dla zasady marudzenia?
Powtarzam głos forumowiczów: TO JEST CELOWE DZIAŁANIE SPÓŁKI MATKI. A wszystkie te dodatkowe wtopy, jak falowania obrotów wynikają z ludzkiej niekompetencji (i tu narzekać moim zdaniem możesz do woli). Przy czym okazjonalne rdzewienie bardziej zaliczyłbym do świadomego zaniechania po weryfikacji kosztów...

Ale ja Daćki nie mam, a wiedzę czerpię m.in. z tego szacownego forum...
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-10, 21:10   

Dyziek napisał/a:
Cav, czy Ty naprawdę nie rozumiesz, że to celowe działanie R.?


Rozumiem.
Ale co to niby zmienia?
Nadal minus pozostaje minusem, nie robi się z niego plus, ani stan zadowalający.
Zresztą Renault ma te same problemy - Captur nijak nie ma lepszych silników niż Duster.
Nawet w porównaniu do Stepwaya nie bardzo - niby jest 1.2 tce, ale tylko z automatem i w efekcie kosztuje więcej niż analogiczny silnikowo (ale mocniejszy) Duster, czyli opcja bez sensu.
Tak więc nie do końca to sekowanie Dacii - raczej jakaś głupota decydentów.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-10-10, 21:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-10-10, 21:28   

Wiesz, racja jest jak d..pa. Każdy ma swoją.
Pasuje.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-10-11, 08:09   

A czemu nie jak głowa? Też niby każdy ma swoją?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-11, 11:40   

Znajomi kupili kilka miesięcy temu Stepwaya 0,9 TCE, 2012 rocznik, aktualnie 35 tysięcy na liczniku. Jeżdżą główni po mieście, spalanie przy ich stylu jazdy 5,2 litra na 100 kilometrów.
Leją, jeżdżą, zero problemów.
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne