DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Samochód dla rodziny : )
Autor Wiadomość
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-01-07, 09:46   

PiotrWie napisał/a:
moja jest drobna i w Dusterze miała problem z dopasowaniem fotela - jak dosięgała nogami do pedałów to miała kierownicę za blisko.

Nie wiem, co znaczy określenie "drobna" - moja też do wielkoludów nie należy (165 cm) i żadnego kłopotu z dopasowaniem nie ma - może problem tkwi w wyposażeniu a raczej jego braku? Laureate poza regulacją fotela przód/tył ma ruchome siedzisko - nie wiem jak jest w Ambiance. Nie zgadzam się też z tezą, że za kierowcą o wzroście 184 (akurat mój) w DD powoduje brak miejsca za jego fotelem - chyba, że lubi jeździć na pół leżąco, co akurat w DD nie ma sensu, bo nie sposób prawidłowo sięgnąć do kierownicy. Fakt -w Note jest mnóstwo miejsca na nogi z tyłu (zapewne nawet więcej niż w Lodgy) z uwagi na jeżdżącą na odcinku 15 cm kanapę, ale to już inna bajka. Warto też zaznaczyć,że zarówno w Lodgy jak i w DD siedzi się co prawda podobnie jak w Note (wysoko, jak na krześle) ale kanapy Dacii są znacznie większe, szersze, wygodniejsze, mają lepiej ukształtowane oparcia, kąt jest o wiele przyjemniejszy (w Note oparcie jest niemal pionowe) Zagłówki są płaskie, obszerne, o wiele lepiej chronią głowy. Te w Note to porażka - głowa odbija się od nich jak od piłki a oparta zsuwa na boki
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-01-07, 09:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-01-07, 11:38   

Możesz mieć rację. Napisałem, że mam dość długie nogi w stosunku do wzrostu. Co do ustawienia oparcia to preferuje pionowe ustawienie. W dusterze, przy wysokim kierowcy miejsce za nim jest bardzo okrojone w porównaniu do Logana i Lodgy, a jak do tego dołożymy objętość bagażnika to rodzina 2+2 nie podróżuje w zbyt komfortowych warunkach. O 2+3 można raczej zapomnieć, bo pomysłu z boxem raczej nikt nie traktuje poważnie. Z innej strony można chyba zapakować dustera nad roletą tylko by trzeba dokupić jakąś kratkę akcesoryjną. Wtedy pojemność bagażnika by tak nie doskwierała.
Jak dla mnie dylemat był dość prosty, bo wybór był miedzy urodą i samozadowoleniem płynącym z posiadania quasi suva, a funkcjonalnością i ceną (nie tylko zakup ale i koszt przeglądów, ubezpieczenia i opon). W przypadki lodgy to raczej tylko funkcjonalność, bo cena jest zbliżona do dustera.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-01-07, 11:46   

Dar1962 napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
moja jest drobna i w Dusterze miała problem z dopasowaniem fotela - jak dosięgała nogami do pedałów to miała kierownicę za blisko.

Nie wiem, co znaczy określenie "drobna" - moja też do wielkoludów nie należy (165 cm) i żadnego kłopotu z dopasowaniem nie ma - może problem tkwi w wyposażeniu a raczej jego braku? Laureate poza regulacją fotela przód/tył ma ruchome siedzisko - nie wiem jak jest w Ambiance. Nie zgadzam się też z tezą, że za kierowcą o wzroście 184 (akurat mój) w DD powoduje brak miejsca za jego fotelem - chyba, że lubi jeździć na pół leżąco, co akurat w DD nie ma sensu, bo nie sposób prawidłowo sięgnąć do kierownicy. Fakt -w Note jest mnóstwo miejsca na nogi z tyłu (zapewne nawet więcej niż w Lodgy) z uwagi na jeżdżącą na odcinku 15 cm kanapę, ale to już inna bajka. Warto też zaznaczyć,że zarówno w Lodgy jak i w DD siedzi się co prawda podobnie jak w Note (wysoko, jak na krześle) ale kanapy Dacii są znacznie większe, szersze, wygodniejsze, mają lepiej ukształtowane oparcia, kąt jest o wiele przyjemniejszy (w Note oparcie jest niemal pionowe) Zagłówki są płaskie, obszerne, o wiele lepiej chronią głowy. Te w Note to porażka - głowa odbija się od nich jak od piłki a oparta zsuwa na boki

Moja ma 154 - i zauważyliśmy że im większy samochód tym lepiej - po prostu w dużych samochodach pedały nie są głęboko schowane pod kierownicą - wysoki ma się gdzie odsunąć. W małym aucie nie ma - więc niski nie da rady jeździć.Najlepiej jej pasowało Audi 100 i BMW 5, a także właśnie Zafira.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-01-07, 11:49   

cookie napisał/a:
Możesz mieć rację. Napisałem, że mam dość długie nogi w stosunku do wzrostu. Co do ustawienia oparcia to preferuje pionowe ustawienie. W dusterze, przy wysokim kierowcy miejsce za nim jest bardzo okrojone w porównaniu do Logana i Lodgy, a jak do tego dołożymy objętość bagażnika to rodzina 2+2 nie podróżuje w zbyt komfortowych warunkach. O 2+3 można raczej zapomnieć, bo pomysłu z boxem raczej nikt nie traktuje poważnie. Z innej strony można chyba zapakować dustera nad roletą tylko by trzeba dokupić jakąś kratkę akcesoryjną. Wtedy pojemność bagażnika by tak nie doskwierała.
Jak dla mnie dylemat był dość prosty, bo wybór był miedzy urodą i samozadowoleniem płynącym z posiadania quasi suva, a funkcjonalnością i ceną (nie tylko zakup ale i koszt przeglądów, ubezpieczenia i opon). W przypadki lodgy to raczej tylko funkcjonalność, bo cena jest zbliżona do dustera.

Jak dla mnie quasisuvem jest Porsche Cayenne i tym podobne - spróbuj tam załadować sprzęt sportowy i pojechać np nad brzeg jeziora czy pod ściankę wspinaczkowa.
SUV = Sport Utility Vehicle :-D
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-01-07, 14:43   

Mam Lodgy. Niedawno byłem z dwoma synami na nartach na jeden dzień. Nie mam bagażnika dachowego przystosowanego do wożenia nart ani boksu. Narty zapakowałem bez problemu bez składania tylnych siedzeń. Położyłem po prostu po przekątnej bagażnika, a długość nart to około 167 cm. Oprócz nart jeszcze zmieściły się trzy pary butów narciarskich, kaski i kije. Nawet zasunąłem roletę by nic nie było widać.
Super sprawa z Dacią Lodgy, a silnik 1,6 MPI z niefabryczną instalacją LPG firmy BRC daje doskonale radę, jednak nie jest autem do zrywu spod świateł lecz zwykłym dupowozem i o to mi chodziło. Może nawet jechać 100 km/h bez problemu.
Pozdrawiam wszystkich zastanawiających się nad autami :-D
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-01-07, 19:07   

Stan napisał/a:

Mam nadzieję, że jeździsz Dusterem z innego powodu ;)
Co do lodgy... czyli jak będę chciał sprzedać to zamiast wrzucać ogłoszenie pojechać pod kościół? :lol:

Właśnie, że tak - chciałem sobie kupić fajny samochód, a nie tylko praktyczny, ekonomiczny, do znudzenia pospolity. :-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-07, 19:21   

Wszystko zależy od ciebie ja z tą rodzinnością bym tak nie przesadzał bo full pojemność samochodu wykorzystuje się tylko na wakacje . 99 % jeździ się samemu maks z 1 pasażerem .
Na te wakacje nawet rodzina 2+3 się zabierze kratkę tylko zamontujesz i pod dach jest dużo miejsca .
Też miałem duży samochód ale po wszystkim okazało się że rodzina jeździła w nim tylko na wakacje.
Potem skończyła się era taniego diesla i zaczęliśmy jeździć zwykłym sedanem :mrgreen:
_________________
Moje auto
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-07, 19:24   

Jak mieszkasz w mieście to odpuść sobie od razu wielkie wozy bo do podstawówki już się zaczyna samemu chodzić a przedszkole jest zwykle 1-3 minuty od domu .
Jak samochód nie pasuje do rodziny to masz 2 opcje
zmienić samochód albo :-o
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-07, 19:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-01-07, 21:05   

Karenzo napisał/a:
Wszystko zależy od ciebie ja z tą rodzinnością bym tak nie przesadzał bo full pojemność samochodu wykorzystuje się tylko na wakacje . 99 % jeździ się samemu maks z 1 pasażerem .


Bo warszawski model rodziny jest zgoła odmienny od tego, który jest u nas na prowincji :-) u nas rodzina spędza ze sobą dużo czasu, również w samochodzie :-)
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-01-07, 23:25   

benyo napisał/a:
Bo warszawski model rodziny jest zgoła odmienny od tego, który jest u nas na prowincji

Oj, skąd takie wnioski? :)

Wracając do pytania.
Od 9 miesięcy ma Lodgy 1.6 z gazem założonym i dilera.
Ogólnie ocenę dam 4. Auto całkiem praktyczne, jak na razie wszystko działa. ASO naprawiło wiele rzeczy. Miałem trochę problemów. Głównie z montażem gazu, ale i inne rzeczy też nie działały.

Zalety,
- wiadomo, 7 osób, w trzecim rzędzie nawet dorosły pojedzie. Co nie zdarza się w innych 7 osobowych kosztujących < 100 tysi.
- całkiem przyzwoite wyposażenie w wersji Laurette. ( klima, radio z BT )
- W mojej, jazda na gaz to sama przyjemność, zwłaszcza przy tankowaniu. Nie widzę różnicy w kulturze jazdy, w mocy między gazem a benzyną.

Wady.
- jak dla mnie potężny hałas przy jeździe powyżej 120km/h. Mam skrzynię 5 biegową i wyraźnie przydałby się 6 bieg w trasie.
- kiepski układ kierowniczy, również objawiający się pływaniem/skakaniem samochodu przy jeździe z V>120km/h. Sytuację trochę poprawiło założenie opon 195 ale nadal ze stabilnością kiepsko.
- strasznie zimne plastiki od drzwi. Osoba, która w zimę siedzi na środkowym rzędzie musi być wyposażona w dodatkowy koc aby oddzielić swój bok od drzwi, które są bardzo zimne. Przypadłość wykryta podczas podróży noworocznej. Jechałem jakiś czas siedząc w drugim rzędzie. W środku fotelik, z drugiej strony też ktoś siedział. Zmarzł mi prawy bok, którym dotykałem plastików drzwi.



Ogólnie bardzo fajne autko dla osób, które nie jeżdżą szybciej niż 100 km/h
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-01-08, 00:05   

grapess napisał/a:
Ogólnie bardzo fajne autko dla osób, które nie jeżdżą szybciej niż 100 km/h


Ja na trasie zwykle jeżdżę 120km/h na tempomacie i swobodnie rozmawiam z rodziną :-)

OJ grapess w drugim rzędzie w Nowy Rok ?? Myślę, że byłeś dość rozgrzany od środka :-D

Ale fakt faktem, jak też już pisałem, Lodgy to nie Mercedes nawet klasy A. Trzeba pewne mankamenty przyjąć na klatę.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4272
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-08, 00:57   

Przy okazji wyciszenia drzwi przykleiłem folię, być może dlatego nic mi do drzwi nie przymarzło ;-) Być może wiatr hula w uszczelkach ? Może warto sznury gumowe wsadzić by je "spulchnić" ? Jakby co będę maty WAECO sprzedawał ;-)
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-01-08, 21:27   

benyo napisał/a:
OJ grapess w drugim rzędzie w Nowy Rok ??

he he, akurat tym razem było inaczej :-D Prowadziłem połowę drogi, ale spać się zachciało. Dla bezpieczeństwa zmieniamy się z żoną często za kierownicą.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-01-09, 13:53   

Stan napisał/a:
Niestety wciąż nie mogę wybrać się na jazdy próbne i ostatecznie podjąć decyzji - szpital w domu.
Niemniej jednak, tak na sucho ;-) serce lgnie do Dustera, a rozum skłania się ku Lodgy jako autu rodzinnemu, bardziej pojemnemu, może nie o tak dynamicznej stylistyce jak duster i bez "sportowego zęba", ale odnoszę wrażenie, że to auto, które moja rodzina potrzebuje, zaś Duster to auto, które chciałbym mieć jako drugie auto w rodzinie... może kiedyś :roll: ?

Może jakimś kompromisem będzie ewentualny "Grand Duster" (7-os.) ;-) : http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=11481
 
Stan 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 36
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-01-09, 22:55   

Dziękuję Wam wszystkim za rady...
Udałem się do salonu, jeździłem i najbardziej podobało mi się w Lodgy... standard wykończenia deski rozdzielczej nie odbiega zbytnio od tego co mam obecnie w Nissanie, miałem przyjemność jeździć wersją Prestige dCi 110 i dokładnie na to auto, którym jechałem, dostałem interesującą ofertę... :shock:

Nie tak dawno pisałem:
Stan napisał/a:

Benzyna czy Diesel
Nie biorę pod uwagę diesla bo zakładam, że:
a) nie przejedziemy rocznie powyżej 18 000
b) sprzedamy za 5-6 lat
c) droższe auto i droższy serwis Vs mniejsze spalanie
d) nie miałem nigdy diesla i punkty a) i b) to jak rozumiem sensowne podejście do tematu


ale tylko krowa nie zmienia poglądów...
a - pozostaje bez zmian
b - zdaję się, że biorąc pod uwagę popularność tego modelu (a konkretnie jej brak) rozważę odstąpienie od punktu b...
c - oferta jaką dostałem stawia punkt c daleko w szeregu ważności i jestem skłonny rozważyć dci... :)
d - kurczę, może warto spróbować :D

pozostaje więc temat dość małego kilometrażu, czy to Waszym zdaniem dyskwalifikuje dci?

Co do samej jazdy:
- sprawdziłem fotel... jeszcze stał w miejscu ;)
- MSZ mało precyzyjna wajcha zmiany biegów... parę razy weszła 4 zamiast 2... jak rozumiem kwestia przyzwyczajenia...
- sprzęgło również do przyzwyczajenia, raz mi zgasła bestia :mrgreen:
- klakson... :shock: kto to tak wymyślił? póki co kompletnie mi się to nie widzi, jest jakaś alternatywa? ;)
- nie miałem okazji jechać na 6 biegu (puławska), może wybiorę się jeszcze raz i sprawdzę wyciszenie na obwodnicy, choć wieza, jak rozumiem zachwala, a ta część testu Zachara wygląda zachęcająco
- ogólnie wrażenie dobre, fajna widoczność, dużo miejsca i wygodna pozycja za kierownicą

No i jestem w kropce... wiem, że taki silnik ma wieza, ktoś jeszcze? : ) są z nim związane jakieś TTTM?

Nie chcę zapeszać, ale jeśli wszystko dobrze się ułoży to następny temat założę już w galerii 8-)

DD napisał/a:

Może jakimś kompromisem będzie ewentualny "Grand Duster" (7-os.) ;-) : http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=11481


Mało szczegółów póki co, ale jeśli okaże się przemyślany to może jednak punkt o sprzedaży Lodgy za kilka lat wróci na tapete :lol: ;-)

Pozdrawiam serdecznie wszystkich udzielających się w temacie : )
Ostatnio zmieniony przez Stan 2015-01-09, 23:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-09, 23:21   

nie kupuj demo cara
a na pewnie nie w dieslu
110 konna wersja ma dwumase więc malutka zniżka może odbić się w przyszłości .
to jest auto demonstracyjne przewinęło się przez niego setki klientów z różną nogą i umiejętnościami , obsługa też nim jeździ .

Niektórzy te auta dostają na cały weekend i nie jeżdżą nimi bynajmniej do kościoła .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-09, 23:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Stan 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 36
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-01-09, 23:31   

Karenzo napisał/a:
nie kupuj demo cara
a na pewnie nie w dieslu
110 konna wersja ma dwumase więc malutka zniżka może odbić się w przyszłości .
to jest auto demonstracyjne przewinęło się przez niego setki klientów z różną nogą i umiejętnościami , obsługa też nim jeździ .

Niektórzy te auta dostają na cały weekend i nie jeżdżą nimi bynajmniej do kościoła .


Zabiłeś mi ćwieka... do tego ten artykuł: http://www.auto-swiat.pl/...a-1-5-dci/wl6h1

na 'pocieszenie' mogę dodać, że auto nie ma nawet 1000 km na liczniku... ech..zniżka też nie jest malutka, pytanie czy pod tym też nie czycha jakiś siurprajz ...

Dar1962 napisał/a:
koło dwumasowe nie lubi sportowej, ostrej jazdy, ruszania z piskiem opon, gwałtownych przyspieszeń. Jeszcze bardziej nie lubi przesadnego ecodrivingu i zmian biegów przy ekstremalnie niskich prędkościach obrotowych - trzeba po prostu trzeba starać się jeździć spokojnie, pilnować optymalnych obrotów,nie katować bez potrzeby silnika i koło nowej jednostki wytrzyma bez problemu przebieg rzędu 150 tys km.


pytanie jak bardzo kluczowe jest "nowej" w wypowiedzi Dara :D
Ostatnio zmieniony przez Stan 2015-01-09, 23:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2015-01-09, 23:46   

Stan napisał/a:
Karenzo napisał/a:
nie kupuj demo cara
a na pewnie nie w dieslu
110 konna wersja ma dwumase więc malutka zniżka może odbić się w przyszłości .
to jest auto demonstracyjne przewinęło się przez niego setki klientów z różną nogą i umiejętnościami , obsługa też nim jeździ .

Niektórzy te auta dostają na cały weekend i nie jeżdżą nimi bynajmniej do kościoła .


Zabiłeś mi ćwieka... do tego ten artykuł: http://www.auto-swiat.pl/...a-1-5-dci/wl6h1

na 'pocieszenie' mogę dodać, że auto nie ma nawet 1000 km na liczniku... ech..zniżka też nie jest malutka, pytanie czy pod tym też nie czycha jakiś siurprajz ...

dokup sobie 2 lata gwarancji do standadowych 3 jesli sie da i sie nie przejmuj, jak cena dobra to kupuj.
To jest nowy samochod, przez 1000km na pewno nic mu sie nie stalo. Jezeli nie przeszkadza Ci ze ktos inny baki puszczal w fotel to innymi tematami bym sie nie przejmowal ;-)
 
Stan 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 36
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-01-09, 23:52   

johnson napisał/a:

dokup sobie 2 lata gwarancji do standadowych 3 jesli sie da i sie nie przejmuj, jak cena dobra to kupuj.
To jest nowy samochod, przez 1000km na pewno nic mu sie nie stalo. Jezeli nie przeszkadza Ci ze ktos inny baki puszczal w fotel to innymi tematami bym sie nie przejmowal ;-)

Zapewniam Cię, że moje bąki przepędzą tamte bąki zanim tamte bąki poczują moje bąki :lol:

a opcje gwarancji sprawdzę - thx :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 00:04   

http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=25 <czytaj
Cytat:


Jak wiadomo Duster z silnikiem 1.5 dCi występuje w dwóch wersjach mocy. Słabsza 90 KM oraz mocniejsza 110 KM. Jaka jest techniczna różnica między tymi silnikami?

Bloki silników głowice, zawory itp są takie same. Różnica mocy wynika z zastosowania innej turbosprężarki.

1.5 dCi 110 KM posiada sprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.

1.5 dCi 90 KM posiada sprężarkę o stałej geometrii łopatek.


Przez różne turbosprężarki w tych silnikach jest kolosalna różnica podczas przyśpieszania na niskich obrotach. Wynika to zresztą nawet z samych danych technicznych. Słabszy Duster ma 200 Nm przy 1750 obr/min a mocniejszy 240 Nm przy 1750 obr/min.

Różnica w turbosprężarce oznacza, że samym chip tuningiem nie zrobimy z Dustera 90 KM samochodu 110 KM.

Wady wersji 110 KM

Oczywiście większa moc nie jest pozbawiona wad. Zapewne szybciej zużywa się układ korbowo-tłokowy.

1.5 dCi 110 KM ma koło dwumasowe 90 KM nie ma

Stąd też producent zdecydował się zamontować koło wielomasowe (popularna „dwumasa”) w mocniejszej wersji. Trwałość tego elementu jest oczywiście ograniczona, gdyż występują w nim części ruchome. W efekcie problemy z kołem zamachowym pojawiają się po około 80 000 km. Nowe koło dwumasowe firmy LUK (renomowany producent) wraz ze sprzęgłem (to jest zestaw) to koszt bagatela 3000 zł! Podczas gdy do tańszego modelu samo sprzęgło kosztuje 850 zł. Istnieje jednak możliwość zakupu koła dwumasowego po regeneracji za około 1000 zł jednak opinie na temat regenerowanych kół dwumasowych są podzielone.

zródło


Jeżeli chcesz jeździć 110 1.5 dci to tylko nowy ,turbo + dwumasa w samochodzie butowanym przez obsługę i testerów to bardzo złe połączanie .
Nie twierdze że jest złe ale takie 1000 km to jak 10 albo 20 tyś normalnej jazdy
Pozostaje kwestia dotarcia silnika która nie została wykonana .


http://moto.onet.pl/aktua...amochodow/q1p0r

Cytat:
Rajd "demówką“

Jeżeli środki finansowe nie pozwalały klientowi na zakup całkiem nowego samochodu, proponowałem auto demonstracyjne. Samochody do jazd próbnych sprzedawano po pół roku eksploatacji lub po przekroczeniu przebiegu ośmiu tysięcy kilometrów. Cena w porównaniu do nowego egzemplarza była niższa o 10-15 procent. Klientowi tłumaczyło się, że jest to auto jak nowe, z minimalnym przebiegiem, a przecież każdy pracownik dba o tego typu mienie jak o swoje. Potem zapraszałem klienta na jazdę próbną, podczas której cały czas dawałem wskazówki, żeby nie jeździć szybko po dziurach, łagodnie zmieniać biegi i delikatnie przyspieszać dopóki silnik się nie nagrzeje. Wtedy klient faktyczne czuł jak bardzo zadbane jest to auto.

To piękna opowieść, a teraz coś na temat faktycznego użytkowania tego typu samochodów. Na początku mojej pracy sam dbałem o pojazdy i prowadząc osobiście, starałem się jeździć jak najbardziej optymalnie, zaś kiedy prowadzili klienci, również zwracałem im uwagę jeśli nieodpowiednio użytkowali auto. Jednak kiedy mój pracodawca zaczął mnie "wyzyskiwać", w ramach cichego protestu urządzałem sobie bardzo dynamiczne jazdy "demówkami“. Gaz wciśnięty do końca, sprawdzanie jakie maksymalne obroty silnik jest w stanie osiągnąć, szybka jazda po dziurach, to stanowiło codzienność. Nie martwiłem się o stan turbosprężarki, kiedy na dużym mrozie tuż po uruchomieniu silnika, ruszałem i korzystałem ze stu procent możliwości silnika.

Życzenia dla wroga

Jadąc autostradą 200 km/h i zatrzymując się na stacji benzynowej nie czekałem ani sekundy, aby schłodzić układ doładowania. Kiedy jechałem na jazdę próbną z klientem, nie protestowałem kiedy prowadził w podobnym stylu. Skoro chciał przetestować samochód, pozwalałem na wszystko aby szansa sprzedaży była większa. Z obserwacji i rozmów z innymi sprzedawcami, wnioskuję, że większość z nich jeździła autami testowymi podobnie.

Tak więc opowiadanie klientom jak dobre i zadbane są to samochody, nie było prawdą. Mimo małego przebiegu, samochody eksploatowano bardzo brutalnie. Dlatego zakup auta testowego poleciłbym prywatnie tylko mojemu najgorszemu wrogowi.

Marcin Malinowski



Jak chcesz klekota to ja ci polecę wersje 90 konną , na pewno spalanie będzie mniejsza . Eksportacja w warunkach miejskich nie będzie miała wpływu na turbo oraz tańsze sprzęgło .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-10, 00:21, w całości zmieniany 5 razy  
 
Stan 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 36
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-01-10, 00:25   

Dzięki za lekturkę...

Akurat na tego konkretnego "klekota" mam ofertę, jakbym nie miał to zamówiłbym pewnie TCe

Czy jeśli cokolwiek wyjdzie z tą dwumasą w okresie gwarancji, to ASO traktuje to jako naprawę gwarancyjną? a jeśli nie (a chyba tak jest -> link) to czy ktoś wie ile może kosztować robocizna w ASO?

Pytam bo ostateczna decyzja to będzie czysta matematyka: zniżka przy zakupie Vs ew. koszt naprawy (materiały + rooocizna) po x km.
Ostatnio zmieniony przez Stan 2015-01-10, 00:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 00:30   

sprzęgło to element eksploatacyjny więc nikt ci tego nie naprawi :mrgreen:
nio chyba że ci padnie po 1000 km , ale w demonstracyjnym to zawsze mogą powiedzieć że widziały gały co brały
To tak jak byś zgłosił na gwarancje klocki bo się starły
_________________
Moje auto
 
Stan 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 36
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-01-10, 00:37   

Karenzo napisał/a:
sprzęgło to element eksploatacyjny więc nikt ci tego nie naprawi :mrgreen:
nio chyba że ci padnie po 1000 km , ale w demonstracyjnym to zawsze mogą powiedzieć że widziały gały co brały
To tak jak byś zgłosił na gwarancje klocki bo się starły


Sprzęgło tak, ale dwumasa? zerknij na finał tej dyskusji... - tyle że ja nie jestem prawnikiem, wiec koszty są i tak i tak :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Stan 2015-01-10, 00:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 00:55   

a ile dostałeś tej zniżki w % ?
bo może się okazać że kupisz nowe w podobnej cenie tylko będziesz musiał przejechać się nad np. morze
_________________
Moje auto
 
Stan 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 36
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-01-10, 01:16   

Na nowy w tej samej cenie MSZ nie ma najmniejszych szans... z tego co czytałem na forum 5% to max upust na nowy samochod.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne