Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2015-03-07, 09:09
mojo napisał/a:
Może to jednostkowy przypadek i samo przejdzie bo też miałem z autami takie jaja, że się "check" pojawiał a później znikał i już problemu nie było. Jeżeli to będzie się powtarzać to zasugerowałbym wgranie od nowa oprogramowania ecu żeby nie tracić czasu na wizyty w aso. Przerabiał w Peugeocie takie coś, zaczęły najpierw same się wyłączać kierunkowskazy, później padały światła, pozycje, stop a na końcu zaczęło wywalać m.in. padnięty system startu pod górę. Styków się naczyściłem, zabawa trwała blisko rok aż wgrano mi nowe oprogramowanie i wszystko przeszło.
tu niedomagania znikły, jednak " na szczęście" kody błędów w komputerze zostały.
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-03-07, 09:10, w całości zmieniany 1 raz
jestem bardzo zadowolony z obsługi w ASO Auto Spectrum w Wieliczce, pełna "profeska" i brak u mechaników lekceważącego stosunku do Dacii
A z czego kolega to wnioskuje? Akurat z tego, że mechanik miał dobry dzień?
Jak dla mnie to mechanik nie bardzo wiedział co i jak i wymyślił najbardziej pasującą odpowiedź. Bo jeśliby silnik był zalany u sprzedawcy to błąd by wywaliło zaraz po myciu (gdy było wszystko mokre) albo po wyschnięciu gdy styki byłyby zabrudzone. Ale wtedy by waliło błędami co chwilę. Jakoś nie widzę tego, że gdzieś tam zalano silnik a błędy pojawiły na chwilę po 2 tygodniach.
Jeśliby mechanik tak naprawdę uważał, że silnik był zalany to powinien czyścić styki od razu a nie odsyłać klienta do "następnego razu". A tak dał łatwą (niby wszystko tłumaczącą) i przyjemną (bo się nie narobił poza podpięciem komputera) odpowiedź dla klienta i jednocześnie się go pozbył . Takich mechaników robiących diagnozy na podstawie tylko i wyłącznie błędów ecu to omijać dalekim łukiem. Miałem z takim jednym przyjemność i nie był w stanie za Chiny ludowe znaleźć, że problemem jest przepływomierz... bo komputer nie pokazywał błędu .
corrado napisał/a:
Może to jednostkowy przypadek i samo przejdzie bo też miałem z autami takie jaja, że się "check" pojawiał a później znikał i już problemu nie było. Jeżeli to będzie się powtarzać to zasugerowałbym wgranie od nowa oprogramowania ecu żeby nie tracić czasu na wizyty w aso. Przerabiał w Peugeocie takie coś, zaczęły najpierw same się wyłączać kierunkowskazy, później padały światła, pozycje, stop a na końcu zaczęło wywalać m.in. padnięty system startu pod górę. Styków się naczyściłem, zabawa trwała blisko rok aż wgrano mi nowe oprogramowanie i wszystko przeszło.
Bardziej obstawiałbym to co pisze kolega corrado. Szczególnie, że też zdarzało mi się w rożnych samochodach "świrowanie" ECU łącznie z świeceniem wszystkimi lampkami na desce bez powodu. A zdarzało się też tak, że po podłączeniu do gniazdka "zapalniczki" sprzętu wytworzonego przez małe chińskie rączki migacze w czasie wykonywania skrętu wyłączały się same a światła przełączały.
Niestety wsadzana do samochodów elektronika bardzo często jest "złem". Koncerny teraz szpikują samochody elektroniką bo jest ona tania w produkcji oraz bajecznie droga w wymianie/naprawie.
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-03-07, 16:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2015-03-22, 12:22
dziś przyszła do mnie "fantazja", postanowiłem zamknąć auto kluczykiem i okazało się, że kluczyk zamyka tylko jeden zamek , jeśli użyje pilota, radio zamyka wszystkie pięć zamków.
Jak jest w waszych autach?
Gdy kupowałem poprzednie auto, miało centralny zamek sterowany kluczykie , lecz nie miałem alarmu.Po założeniu (w ASO), a w sumie połączeniu alarmu z centralnym zamkiem możliwość zamknięcia drzwi została wyłączona.
TTTM - tylko w daciach z zamkiem centralnym bez pilota można zamknąć wszystkie zamki kluczykiem (w zależności od modelu i rocznika - albo tylko w drzwiach kierowcy, albo używając jednego z zamków drzwi; w żadnym z aut nie dało się tego zrobić za pomocą zamka bagażnika).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-03-22, 15:55, w całości zmieniany 1 raz
dziś przyszła do mnie "fantazja", postanowiłem zamknąć auto kluczykiem i okazało się, że kluczyk zamyka tylko jeden zamek , jeśli użyje pilota, radio zamyka wszystkie pięć zamków.
Jak jest w waszych autach?
Ja też tak mam w Lodgy. Z kluczyka zamyka się tylko bagażnik lub drzwi kierowcy.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-11, 16:55
Zdjęcia super - widać żeś profesjonalista w tym względzie.
Wizualizacja, podkreślam wizualizacja fajna.
Nie mój sposób na auto bo to wszystko było by super jakby to auto paliło gumę na 3 biegu i poważniejsze uderzenie w rury nie zdeformowało puszki. 200KM i min 400Nm no i rama by się przydała.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum