Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-04-07, 20:11
Mnie po 7,5 roku nic się nie wytarło, ale był na forum taki co twierdził że mu piasek lecący spod kół na tylny błotnik wytarł lakier do gołej blachy, ale naciskany o zdjęcia zniknął z forum
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-04-07, 20:12, w całości zmieniany 1 raz
widać wyraźnie ciemne wżery do gołej blachy na styku blendy i klapy, to miejsce kąpane zimą w solance idealne do rozwinięcia się rudy
to takie detale, nie żebym się czepiał ale inni robią to inaczej, wiem wiem to nie jest samochód na 15 lat eksploatacji ...
.. znaczy się cieknące rudawe strugi nie przeszkadzają w jeździe :)
Ostatnio zmieniony przez Miro77 2018-04-08, 05:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: Panda 3 WILD 4x4
Silnik: 0.875 85KM TWINAir
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 37 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-08, 16:40
a wracając do tematu zakupu dacki bez klimy to teraz rozważam opcję BIAŁY bo wg wszelkich testów w necie jest naprawdę spora różnica w temperaturach białego i innego koloru
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 410 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-08, 17:15
Większości biały kojarzy się z autem firmowym. Ja natomiast uważam biały za najpraktyczniejszy kolor wystarczy przepłukać i już wygląda jak nowy. Do białego dobierz fajną felgę przyciemnij szyby i różnica spora
biały mi się zawsze podobał ale taki mało uniwersalny i akceptowalny przez otoczenie/znajomych :P
Miro77 a Ty go dla siebie kupujesz czy dla znajomych?
Odnoszę wrażenie że szukasz dziury w całym by jednak nie kupić Dacii ;). Kupujesz auto do firmy - najtańsze jakie się da w bieda wersji a chcesz by był to co najmniej caddy? I nie żebym pił w tym powyższym coś do Twojej osoby i Twoich pytań :).
Mamy w firmie Dokkera z pierwszego roku produkcji czyli z 2012 - auto w myjni bywa baaardzo rzadko, ma przetarcie na prawym boku od 4 lat i żadna rdza się na nim nie pojawiła. Ogólnie - rdza w aucie występuje TYLKO w jednym miejscu - zawias drzwi tylnych tych mniejszych. I tylko on jeden :). O auto firma zbytnio nie dba więc wszystko co sie do tej pory działo w nim to wynik takiego a nie innego podejścia osób odpowiedzialnych za przeglądy i usuwanie bieżących usterek. Ostatnio poszła skrzynia biegów. A że akurat po gwarancji to koszt wymiany był ciut duży. Ale widocznie tak już jest w mojej firmie. Jak na woła roboczego marka i samochody są bardzo dobre. I mówimy tu o czasie normalnej ich eksploatacji w firmach. Te jak wiadomo w wielu z nich (tych oszczędnych właścicieli) jeżdżą do upadłego i by nie generowały kosztów jeżdżą póki mogą do swojej śmierci.
Daj sobie spokój z accessem i kup essentiala przynajmniej. A nie będziesz cudował w doposażenie auta i okaże się że wychodzi to po czasie dużo drożej niż by się kupiło firmie wyższy o jeden poziom wyposażenia model i będziesz potem miał pretensje do wszystkich.
Wyliczałem autko dla siebie i zacząłem od comforta, potem spróbowałem essentiala a stanęło na prestige bo po wszelkich wyliczeniach uzupełnień modeli niższych zawsze wychodziło lepiej kupić wyższy model.
Jeśli dba się o powierzony samochód i firma reaguje na informacje od kierowców to to auto będzie takie samo jak inne auta kupowane do firmy i się odwdzięczy swoją bezawaryjnością. Jeśli jednak mimo usilnych starań kierowcy jego uwagi pozostana bez reakcji przełożonych wtedy choć byś miał mercedesa i tak się spier..oli.
Te auta naprawdę są pracowniko odporne - ale trzeba o nie odpowiednio zadbać. Ich wada? Maja znaczek Dacia więc podejście wielu ludzi jest do nich takie jakie jest.
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2018-04-08, 18:12, w całości zmieniany 1 raz
Ja natomiast uważam biały za najpraktyczniejszy kolor wystarczy przepłukać i już wygląda jak nowy.
Tak, wygląda jak nowy .... , ale gdy faktycznie jest nowy , wystarczy jak trochę lakier zmatowieje to wygląda na trochę zaniedbany. Chyba że co jakiś czas zrobimy mu polerkę, albo nałożymy ceramikę.
Z tego co wiem , to dacia ma dwa odcienie koloru białego lakieru, jeden to Biel Alpejska a drugiego to nie wiem nazwy , ale w salonie mówił że są dwa. Biały na niektórych samochodach faktycznie wygląda ładnie , szczególnie na modelach takich jak np. Kadjar czy Kia Sportage, co mają dużo wstawek czarnego , ale również dodatki chrom np. listwy dookoła bocznych okien , chromowe wstawki na listwach drzwi bocznych itp.
Jak dla mnie Duster lepiej wygląda w ciemniejszym kolorze, ale jak to mówią, są gusta i guściki a o gustach się nie dyskutuje .
Mój białasek ma 6 miesięcy 11 000 km i kolor dalej jak nowy. Mam tylko zgryza bo ostatnio czyściłem wnętrze i porysowałem sobie szkiełka od liczników i troszkę mnie to denerwuje i nie wiem co na to poradzić macie może jakiś pomysł? po za tym wszystko jest ok.
Mam tylko zgryza bo ostatnio czyściłem wnętrze i porysowałem sobie szkiełka od liczników i troszkę mnie to denerwuje i nie wiem co na to poradzić macie może jakiś pomysł? po za tym wszystko jest ok.
Nie wiem co to jest za plastik na tych licznikach , ale raz byłem u zegarmistrza z zegarkiem i on stwierdził , że trzeba by odnowić szkło. Wziął papier ścierny i zaczął mi po tym szkle haratać aż zrobiło się całe matowe , powiem szczerze , że sam byłem w szoku .Potem nałożył jakąś pastę i zaczął szlifować filcem , który miał nałożony na szlifierkę.Szkiełko wyglądało jak nowe.Sądzę , że jakbyś spróbował to wypolerować na paście to pewnie by odzyskało blask, ale trzeba sprawdzić czym pokryte są liczniki.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-04-09, 21:32
na pewno nie poliwęglan, pewnie zwykły plastik, użyj pasty Tempo (lekkościernej) Wypolerowałem nią rysy na ekranie niejednego dotykowca
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-04-10, 17:29
na pewno nie zepsujesz. Za pomocą Tempo ostatnio polerowałem tylne zespolone lampy w mitsubishi. Mocno porysowane w wyniku wycierania na sucho. To też zwykły miękki plastik. Pół godziny pracy ręcznie i polerką. Wyglądają jak nowe
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-04-10, 17:30, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum