Nie do końca, z Niemiec będą większe przychody z serwisu pogwarancyjnego, a to w przypadku Dacii jest bardzo ważne, najlepszym porównaniem jest tania drukarka z drogimi tuszami.
To porównanie chyba nie całkiem trafione. Nie sądzę, żeby ktoś wkładał w serwis/naprawy samochodu (poza zabytkami) więcej, niż wydał na jego zakup.
Jeśli dla Renault jest jakiś czynnik, który sprawa, że chętniej wysyłają Dacie do Niemiec niż do Polski, to pewnie - jak wspomniano wyżej - po pierwsze jest to skala rynku. Po drugie - Niemcy wydają się być gospodarką w miarę pewną, więc i rynek samochodowy jawi się stabilnie. Warto tam walczyć o swój "kawałek tortu" - to może przynieść długoterminowe korzyści. Polska mimo wszystko jawi się jako rynkowa niewiadoma. Oczywiście Renault mógłby przyjąć strategię rozwoju w oparciu o rynki rozwijające się, ale jeśli tak - to raczej nie w Europie tylko w Azji.
Kurcze, ale mój wątek się poszerzył zahaczając nawet o politykę międzynarodową
Na dzień dzisiejszy od jakiś 3 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Fiata Tipo w wersji hatchback z korkiem wstydu (120KM)
No więc w zasadzie tyle zostało z mojej przygody z Dacią, że się na forum zarejestrowałem.
Pozdrawiam wszystkich oraz życzę radości z jazdy :)
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-05, 18:47
Nie chcieli sprzedawać wersji z gazem to klienta stracili.
A widzę, że kupiłeś i z korkiem wstydu i z turbiną, więc będzie i ekonomicznie i przyjemnie. Szerokości!
@Prezes właśnie taka konfiguracja jak piszesz, więc na ta chwilę jestem całkiem zadowolony.
No niestety - nie mogłem sobie pozwolić na dłuższe oczekiwanie.
Tym co jednak mają czas i nerwy życzę zakupu swojego wymarzonego auta :)
Również życzę szerokości.
Chyba dobrze zrobiłeś, bo pojawił się nowy cennik (listopadowy), w którym dalej nie ma wersji Dustera z LPG.
Ja wysłałem wczoraj maila do lokalnego dealera, u którego miałem jazdę próbną z zapytaniem, czy cokolwiek wiedzą o LPG i czy jest sens dalej czekać. Zero odpowiedzi, czyli przypuszczam, że dealerzy są tak samo robieni w trąbę przez Renault, jak potencjalni klienci.
No tak, a ja w międzyczasie zamówiłem zwykłe 1.6 SCe bez LPG...
Ale nie żałuję, bo jak dotąd fabryczna instalacja LPG do tego silnika nie miała dobrej opinii, o czym piszą w innych wątkach na forum. Może zdecyduję się na późniejsze dołożenie LPG, jak silnik się ułoży.
Ja niestety się też nie doczekałem. 1,6 Sce kosztem wyższej wersji.
Tak na marginesie ciekawe czy już pozwolą montować LPG w salonie ? Do tej pory wiązało się to z utratą gwarancji.
To raczej na pewno tak. Dlatego nie będę się spieszył z zakładaniem instalacji, żeby zdążyły wyjść wszelkie ewentualne problemy z silnikiem. Jak dotąd wydaje się, że dotyczyły one raczej oprogramowania wtrysków niż samego silnika, więc jestem dobrej myśli. Z drugiej strony na forum LPG w Nissanie z tym silnikiem były problemy z instalacją. Jeśli więc dodawałbym instalację, to tylko w serwisie, który ma ten silnik ogarnięty - może AG w Katowicach?
Witam !!!
Od nowości zrobiłem 80 tyś na gazie. Czas na wynianę wtryskiwaczy gazowych.
Instalacja LavatoSmart
Jakie wtryskiwacze gazowe polecanie ?
Znalazłem STAG lub VALTEK
Jestem jeszcze przed zakupem Dustera. Forum oczywiście przejrzałem :)
Odwiedziłem dwóch dilerów, wypytując m.in. o LPG.
Podsumowanie rozmów:
1) sprzedawca u dilera "X":
- nie poleca Dustera z LPG, twierdzi, że są wyliczenia, z których wynika, że przy rocznym przebiegu (nie pamiętam dokładnie, czy ostatecznie mówił o 15000 km) zwrot kosztu następuje po 6 latach
- instalacje LPG montowane są w Polsce (na Śląsku?), a nie przez producenta
- pomimo wtrysku pośredniego jest dotrysk benzyny (nawet do 2 l/100 km), a koszty serwisowe itd., itp. powodują, że przy rocznych przebiegach 15-20 tys. dopłata za LPG nie ma sensu, wobec tego poleca wyłącznie benzynę, a 2500 lepiej wydać na interesujące mnie opcje, akcesoria - albo zostawić w kieszeni :)
2) sprzedawca u dilera "Y":
- instalacje montowane są w Rumunii,
- nie ma żadnego dotrysku benzyny, bo to wtrysk pośredni,
- z zakupem LPG trzeba się spieszyć, bo w produkcji tylko do lata, potem 1.6 wycofywany z produkcji i będą tylko TCe
I tak jak wcześniej skłaniałem się ku zakupowi Dustera z LPG, teraz mam wątpliwości, czy w świetle informacji (szczerych? czy nieprawdziwych?) z rozmowy z pierwszym sprzedawcą, nie wybrać bez LPG...
Sam "słyszałem" "prywatną "rozmowę w salonie między sprzedawcami w chwili, w której otrzymali info o wstrzymaniu produkcji jakiegoś typu silnika w Dacia'ch. Nie znam konkretów, ale wynikało z tego, że do któregoś miesiąca (czerwca?) tylko mogą przyjmować zamówienia na dany napęd bo go wycofują.... Może o tym właśnie była mowa.
Jestem jeszcze przed zakupem Dustera. Forum oczywiście przejrzałem :)
Odwiedziłem dwóch dilerów, wypytując m.in. o LPG.
Podsumowanie rozmów:
1) sprzedawca u dilera "X":
- nie poleca Dustera z LPG, twierdzi, że są wyliczenia, z których wynika, że przy rocznym przebiegu (nie pamiętam dokładnie, czy ostatecznie mówił o 15000 km) zwrot kosztu następuje po 6 latach
- instalacje LPG montowane są w Polsce (na Śląsku?), a nie przez producenta
- pomimo wtrysku pośredniego jest dotrysk benzyny (nawet do 2 l/100 km), a koszty serwisowe itd., itp. powodują, że przy rocznych przebiegach 15-20 tys. dopłata za LPG nie ma sensu, wobec tego poleca wyłącznie benzynę, a 2500 lepiej wydać na interesujące mnie opcje, akcesoria - albo zostawić w kieszeni :)
2) sprzedawca u dilera "Y":
- instalacje montowane są w Rumunii,
- nie ma żadnego dotrysku benzyny, bo to wtrysk pośredni,
- z zakupem LPG trzeba się spieszyć, bo w produkcji tylko do lata, potem 1.6 wycofywany z produkcji i będą tylko TCe
I tak jak wcześniej skłaniałem się ku zakupowi Dustera z LPG, teraz mam wątpliwości, czy w świetle informacji (szczerych? czy nieprawdziwych?) z rozmowy z pierwszym sprzedawcą, nie wybrać bez LPG...
Ktoś z Was wie coś więcej na ten temat?
Instalacja jest fabryczna, w kraju instalują tylko zbiornik ze względu na kwestie przeglądowo/papierkowe i jeszcze silnik 1.6 wypada z Dustera więc jak go chcesz to nie myśl zbyt długo.
Jestem jeszcze przed zakupem Dustera. Forum oczywiście przejrzałem :)
Odwiedziłem dwóch dilerów, wypytując m.in. o LPG.
Podsumowanie rozmów:
1) sprzedawca u dilera "X":
- nie poleca Dustera z LPG, twierdzi, że są wyliczenia, z których wynika, że przy rocznym przebiegu (nie pamiętam dokładnie, czy ostatecznie mówił o 15000 km) zwrot kosztu następuje po 6 latach
- instalacje LPG montowane są w Polsce (na Śląsku?), a nie przez producenta
- pomimo wtrysku pośredniego jest dotrysk benzyny (nawet do 2 l/100 km), a koszty serwisowe itd., itp. powodują, że przy rocznych przebiegach 15-20 tys. dopłata za LPG nie ma sensu, wobec tego poleca wyłącznie benzynę, a 2500 lepiej wydać na interesujące mnie opcje, akcesoria - albo zostawić w kieszeni :)
2) sprzedawca u dilera "Y":
- instalacje montowane są w Rumunii,
- nie ma żadnego dotrysku benzyny, bo to wtrysk pośredni,
- z zakupem LPG trzeba się spieszyć, bo w produkcji tylko do lata, potem 1.6 wycofywany z produkcji i będą tylko TCe
I tak jak wcześniej skłaniałem się ku zakupowi Dustera z LPG, teraz mam wątpliwości, czy w świetle informacji (szczerych? czy nieprawdziwych?) z rozmowy z pierwszym sprzedawcą, nie wybrać bez LPG...
Ktoś z Was wie coś więcej na ten temat?
Niech ci pokaże te wyliczenia. Mi w sandero mniej palącym wychodzi zwrot instalacji plus przeglądy po góra trzech latach. A dotrysk benzyny jest np w skodzie
Mi jeden diler mówił że w tce jest hydrauliczna regulacja zaworów.
Kupuje u innego bo samochód trzeba kupować u sprzedawcy aut a nie rzodkiewki. A sprzedawca aut lepiej jak powie NIE WIEM I SPRAWDZE niż na kłamać. Kłamie w tym kłamać będzie i w innym
PS mój dilera ma gazownikow którzy zakładali póki wolno było instalacje. Potem dacie zabroniła dilerskich instalacji ale wiedzą została
Do TCe pewnie też zrobią gaz ale kiedy? Ergo: spiesz się i popytaj dokładniej
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-04-13, 23:10, w całości zmieniany 1 raz
Zastanawiam się tylko, dlaczego ten pierwszy sprzedawca tak mówił.
Na logikę:
1) był szczery i mówił prawdę,
2) celowo wprowadzał w błąd, aby sprzedać nie LPG, a benzynę.
Jeśli to drugie, to po co? 2500 zł więcej, pewnie dla niego powinno być bez większej różnicy, czy tę kwotę wydam na LPG czy jakiś pakiet.
Pierwszą opcję wykluczyliście, więc 2 - ale jaki cel?
Ostatnio zmieniony przez pomorzanin 2019-04-14, 12:11, w całości zmieniany 1 raz
Zastanawiam się tylko, dlaczego ten pierwszy sprzedawca tak mówił.
Na logikę:
1) był szczery i mówił prawdę,
2) celowo wprowadzał w błąd, aby sprzedać nie LPG, a benzynę.
Jeśli to drugie, to po co? 2500 zł więcej, pewnie dla niego powinno być bez większej różnicy, czy tę kwotę wydam na LPG czy jakiś pakiet.
Pierwszą opcję wykluczyliście, więc 2 - ale jaki cel?
Jest tez trzecia opcja. Był to specjalista od rzodkiewki a nie od samochodów i się znał na autach jak ja na efedrylach.
Jest też opcja, która wyszła w innym wątku - w instrukcji obsługi wyraźnie jest opisane, że w zależności od wersji samochodu (nie wymienione jakie) auto może przełączyć się np. przy dużym obciążeniu na benzynę. Ale to nie jest dotrysk, tylk chwilowe przełączenie na 100% benzyny.
Jak wybierałem auto zacząłem wątek na temat silnika 0.9 Tce i gazu i poszukałem informacji. Zebrane informacje nie wskazują, by w 0.9 TCe następowało takie przełączanie, brak było informacji, że dużo benzyny idzie.
Zatem jeśli (raczej) nie w 0.9 - to widocznie dotyczy to silnika 1.6 w dusterze.
Załóż odpowiedni wątek, może ktoś coś wie o tym konkretnym silniku.
Znajdź inteligentnego dilera, który być może podzieli się wnioskiem z uwag dotychczasowych klientów. Pójdź do tego z punktu a) podejrzewanego o kłamstwo - zapytaj się dokłądnie co jest z tym dotryskiem. Jeśli powie, że jest to dotrysk cały czas - to jest to info niezgodna z instrukcją i wiarygodność nadal bliska zeru; jeśli powie, że to chwilowe przełączania a o tych 2 litrach wie od niezadowolonych klientów.... to jego wiarygodność nieco wzrośnie.
No i oszacuj sobie, czy gaz pozwoli ci na osiągnięcie oszczędności eksploatacyjnych wystarczających dla uzasadnienia kupna. Przy dusterze nawet przy takich 2 l /100 może okazać się, że gaz nadal daje oszczędności w sensownym czasie.
Ja podjąłem decyzję o gazie, wiedząc, że kupując gaz maksymalna moja strata w ciągu 5 lat to 2500+3 przeglądy po 163 + ew. 300-400 zł jeśli będęe chciał szybciej wymienić filtry - kwota wzięta od JEDNEGO Z ASO (kupuje easy service czyli filtry gazu przez 5 lat na koszt dacii) czyli 3500 max strata.
Szacowany zysk to:
przy założeniu, że na 1 litrze gazu oszczędzam 2,50 to przy spaleniu 1400 litrów gazu jestem na zero. . Musiałbym zrezygnować z gazu przed spaleniem 1400 l gazu (zamiast tego spaliłbym powiedzmy 1200 l benzyny) by być realnie na minusie.
Nie wiem, jak ten pierwszy Twój diler szacował, że potrzeba 5 lat by spalić 1400 l gazu.
Mi wychodzi 20- 25 k km czyli przy Twoim przebiegu max 2 lata.
Wniosek - nawet przy częściowej pracy na benzynie LPG jest opłcalne przy założeniu przejechania autem ponad ok . 25 k km
Potem na każde nie-spalone 1000 l gazu za 2200 (zamiast którego musisz kupić ponad 800 za grubo ponad 4000 benzyny) tracisz do 2500....
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-04-14, 13:24, w całości zmieniany 2 razy
Jak wybierałem auto zacząłem wątek na temat silnika 0.9 Tce i gazu i poszukałem informacji. Zebrane informacje nie wskazują, by w 0.9 TCe następowało takie przełączanie, brak było informacji, że dużo benzyny idzie.
Czy aby te informacje nie były tak samo pogmatwana jak dziś w przypadku Dustera 1.6? Czy była oparta o fakty?
Przecież najlepszym źródłem weryfikacji będą użytkownicy 1.6 LPG. za tydzień, dwa będziemy wiedzieć ile zużyli Pb. Ja się chętnie założę, że jest to zwykła instalacja lpg do silnika wolnossącego.
Ostatnio zmieniony przez tommylee1 2019-04-14, 13:58, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum