Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-05, 10:09
Ja o zupie a ty o .....
Piszę o porównaniu wyników według reguł obowiązujących w danym roku, wymagania EuroNCAP czy GlobalNCAP są ciągle zaostrzane. I tak ciągle produkowany w Ameryce Południowej Clio 3 dostało zaledwie trzy gwiazdki w teście zderzeniowym (po doposażeniu w poduszki):
http://www.globalncap.org/renault-clio-mio/
Pięciogwiazdkowe Renault Megane z 2002 obecnie kwalifikowałoby się na co najwyżej trzy ...
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-05, 10:51
DrOzda napisał/a:
Ja o zupie a ty o .....
Piszę o porównaniu wyników według reguł obowiązujących w danym roku, wymagania EuroNCAP czy GlobalNCAP są ciągle zaostrzane. I tak ciągle produkowany w Ameryce Południowej Clio 3 dostało zaledwie trzy gwiazdki w teście zderzeniowym (po doposażeniu w poduszki):
http://www.globalncap.org/renault-clio-mio/
Pięciogwiazdkowe Renault Megane z 2002 obecnie kwalifikowałoby się na co najwyżej trzy ...
Kolego różnica w rocznikach jest tylko w ocenie ogólnej, w skład której teraz dochodzą systemu bezpieczeństwa (głośny przykład Fiata Tipo), natomiast składowa oceny ogólnej tj. ochrona dorosłych pozostaje bez zmian.
To nie jest Clio 3 tylko 2FL, ponadto wersja która dostała 3* pozbawiona jest poduszek bocznych, które były standardem na rynek europejski. Testy LatinNCAP są niemiarodajne i nieodpowiadające EuroNCAP, gdyż nie testują uderzeń bocznych - inna skala oceny. Nie ma porównywać - inny standard.
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2016-12-05, 10:52, w całości zmieniany 1 raz
Luckyboy euroncap nawet sam zaznacza wyraźnie iż NIE powinno się porównywać testów z różnych lat z względu na coraz to inne obostrzenia związane z testowaniem. Popatrz na ewentualne odkształcenia występujące przy zderzeniach, jak działają strefy zgniotu w golfie 4, a w takim Reno Kwid. Przy zderzeniu widać wyraźnie iż auto traci na sile dużo wolniej by w końcowej fazie już przy kabinie wytracić nagle połowę (?) siły uderzenia (mowa o golfie)
Natomiast przy Kwid 3 gen siła uderzenia jest wytracana bardziej równomiernie. W ostatniej fazie uderzenia raczej niewielka siła pozostaje wytracana nagle (po dotarciu zgnieceń do przodu kabiny pasażerskiej). Szacuję że jest to o około połowę mniejsza siła.
Proszę również pamiętać o starzeniu się materiałów wraz z biegiem lat.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-05, 16:53
Thomson1708 też jestem zdania, że trudno porównywać dokładnie oceny z okresu 15lat, jednak widać w testach jaką sztywność nadwozia ma Sandero i inne pojazdy - na oko widać, że 5 gwiazdek nie może mieć, bo zbytnio deformacji ulega wnętrze przestrzeni pasażerskiej. W połowie stycznia ma być w salonie nowy model i jestem ciekawy jak jeździ ta litrówka, nie omieszkam przejechać się i podzielić wrażeniami :)
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2016-12-05, 16:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-06-21, 13:47
pozostaje jeszcze drobiazg - cena - ta realna a nie pobożne życzenia
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-06-21, 13:49, w całości zmieniany 1 raz
Ładnie ale jak dla mnie to chyba im się waluty pomieszały i zamiast 20-25 tys zł powinno być euro. W renault z tego co wiem dochodzi jeszcze czynsz za najem akumulatorów... Nie wiem czy przy cenie samochodu i koszcie najmu ogniw ma to jakikolwiek sens ekonomiczny...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-21, 14:47
Pomieszanie z poplątaniem. 20 (raczej 25 z uwagi na inflację i kurs Euro) tys PLN będzie pewnie kosztowała podstawowa wersja z silniekiem 1.0 Sce - co i tak jest fajną ofertą jak na miejski nowy samochód.
Wersja elektryczna jest do zrobienia za drugie tyle o ile nie wsadzi się tam najnowszych osiągnięć w tej dziedzinie akceptując choćby niższy zasięg pojazdu.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2018-06-21, 14:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3951 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-21, 14:48
Podana cena dotyczy przecież zwykłego pojazdu benzynowego. Wzmianka o elektryku to tylko życzenie autora. Samochód wygląda w zasadzie jak Sandero a że ponoć jest mniejszy to i powinien być tańszy od najtańszego Sandero.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-06-22, 13:48
W tico też swego czasu ludzie jeździli, więc nie demonizujmy. Albo coś jest bardzo bezpieczne i bardzo drogie (biorąc pod uwagę stosunek cena-wymiary) albo bardzo tanie i ledwie spełniające podstawowe normy bezpieczeństwa - vide auta indyjskie w stylu Nano. Doposażenie każdego taniego pojazdu do norm europejskich praktycznie podwaja jego cenę i cały sens ekonomiczny takiego przedsięwzięcia czyni problematycznym, bo okazuje się że za podobne pieniądze można kupić coś bardziej prestiżowego czy solidniejszego. Jeśli coś takiego kupuje się wyłącznie z myślą o podróżowaniu po mieście, gdzie prędkości są o wiele niższe a ruch uliczny dodatkowo spowolniony wieloma restrykcjami typu światła, znaki, spowalniacze itd - taki pojazd nadal ma sens. I nadal będzie bezpieczniejszy niż wspomniany rower.
Nie zabraniam, ale sam wolałbym nie jeździć takimi śmiercionośnymi puszkami...
Może nie będzie tak źle, poniżej przeklejam komentarz dotyczący porównania indyjskiej i brazylijskiej wersji Kwida.
Sam będę się temu przyglądał z ciekawością, bo może to być dobry pomysł na auto do jazdy po bułki.
Cytat:
In Brazil, the Kwid received structural efforts (weighing about 100 kg more than the Indian car). And every car in Brazil is required to come with ABS brakes and 2 air bag's as standard - the Kwid made in Brazil gets 4 air bag's and standard Isofix system. Engine 1.0 12v flexible-fuel, with 66 hp (petrol) and 70 hp (ethanol) Torque 9.38 kgfm (petrol) and 9.79 kgfm (ethanol) Fuel tank capacity- 38 liters Boot Space 290 - liters Weight - 758 kg
Jak podałeś - w Brazyli już autko ciut lepiej wyposażone. Z drugiej strony wszystkie te małe autka to tak naprawdę śmiercionośne puszki. Z trzeciej strony - jak pokazują wiadomości i duże są niestety śmiercionośnymi puchami.
Ja tam czekam na tego malucha - własnie jako drugie autko w rodzinie. Jeszcze lepiej gdyby to był elektryk - super sprawa.
Zobaczymy. Jestem wstępnie na tak i obserwuję jego historię od samego początku.
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-06-28, 14:43
Dymek napisał/a:
Podana cena dotyczy przecież zwykłego pojazdu benzynowego. Wzmianka o elektryku to tylko życzenie autora. Samochód wygląda w zasadzie jak Sandero a że ponoć jest mniejszy to i powinien być tańszy od najtańszego Sandero.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-28, 17:04
franius napisał/a:
Dymek napisał/a:
Podana cena dotyczy przecież zwykłego pojazdu benzynowego. Wzmianka o elektryku to tylko życzenie autora. Samochód wygląda w zasadzie jak Sandero a że ponoć jest mniejszy to i powinien być tańszy od najtańszego Sandero.
Co do elekttyka to obstawiam bardziej okolice 100 000 PLN niż 50 000. 80 000 było by na prawdę hitem sprzedażowym przy zasięgu 100-120 kilometrów.
Nie przesadzajmy , koszt akumulatorów to ok 200 USD za kWh więc w lżejszym sprzęcie można się zmieścić w 30 kWh i wtedy za same akumulatory dopłacimy 20 kPLN - dochodzi jeszcze silnik elektryczny i układ sterowania ale odpada silnik spalinowy i jego zasilanie wydech katalizatory itd.
IMHO 50 kPLN jest realną ceną do uzyskania ...
Obecnie Dacia sprzedaje auta które przekraczają to normę (liczy się średnia dla floty) i będzie płaciła 100 EUR za każdy gram przekroczenia no chyba ze zaczną sprzedawać hybrydy pług-in lub BEV. Dlatego wiem że nastąpi to najpóźiej w 2021 w EU
Albo w Unii Europejskiej dojdzie do politycznego przewrotu, albo klasyczne spalinowe auta rzeczywiście szybko przejdą do lamusa. Przy ogromnych kosztach dla nas wszystkich.
Ostatnio zmieniony przez psz 2018-12-24, 09:41, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum