Ponoć koledze GRL, niezbyt zależy na pakowności bagażnika
Mam takie jakieś szczęście, że nieważne jak duży mam bagażnik do dyspozycji, pakunek jest i tak 20% większy.
Chyba muszę się z tym pogodzić i za ewentualnie zaoszczędzone pieniądze z mniejszego samochodu po prostu parę razy w roku zamówić u kogoś transport za 50zł.
Tyle, że opierając się na moim wywodzie z wczoraj, zaczynam wątpić czy np. MCV Stepway jest na pewno tańszy od Logdy Stepway.
2200 różnicy, ale dodatków (tak, tak, wliczając wielkość bagażnika) jest więcej nawet w serii.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-03-31, 09:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 37 Skąd: Otwock - miasto z dobrym klimatem ;)
Wysłany: 2017-03-31, 19:06
mojo napisał/a:
W cenniku w ogóle nic nie ma, chyba "na kolanie" to dodawali bo aż wstyd że pewnie jako ostatni w Europie dostaliśmy propozycję zakupu tego cuda
W cenniku już dołożyli wersję Outdoor. Otrzymałem dziś informację od jednego z dealerów, że produkcja Logan MCV Outdoor rusza w poniedziałek w nowej fabryce w Maroku, co wydłuża czas realizacji zamówienia do 4 - 5 miesięcy, ze względu na transport drogą morską. Czas ten może być krótszy w zależności od zamówionej wersji. Ja interesowałem się 1.5 DCi na full wypasie w kolorze "szary island". Masakra jakaś... Samochód marzeń to nie jest, a tu tyle czekania
Ostatnio zmieniony przez Docent 2017-03-31, 19:21, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-31, 20:42
Docent napisał/a:
Ja interesowałem się 1.5 DCi na full wypasie w kolorze "szary island". Masakra jakaś... Samochód marzeń to nie jest, a tu tyle czekania
Ja bym się jednak najpierw tym autem przejechał bo jak pisałem - jeżeli nie utwardzili zawieszenia to skoro buja zwykłym to tu będzie co najmniej nieciekawie a z uterenowieniem to te bajery nie mają nic wspólnego.
Sam jestem poważnie zainteresowany tylko do końca roku mam w firmie Combo z uwagi na rozliczenia podatkowe. Pomimo że wizualnie ten outdoor jest ciekawszy to nie wiem czy rozsądniejszą wersją nie będzie jednak zwykły mcv.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 37 Skąd: Otwock - miasto z dobrym klimatem ;)
Wysłany: 2017-03-31, 20:53
mojo napisał/a:
Ja bym się jednak najpierw tym autem przejechał bo jak pisałem - jeżeli nie utwardzili zawieszenia to skoro buja zwykłym to tu będzie co najmniej nieciekawie a z uterenowieniem to te bajery nie mają nic wspólnego.
Nie wiadomo kiedy wersja Outdoor trafi do salonów jako auta demo. Na początek zamierzam się przejechać zwykłym MCV, bo nie miałem wcześniej tej przyjemności, więc zobaczymy. Swoją drogą ciekawe jak ma się np. zwykłe Sandero do Sandero Stepway? Czy Stepway w tym przypadku ma bardziej miękkie zawieszenie? Czy ktoś jeździł obiema wersjami i może ocenić?
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-31, 21:22
Docent napisał/a:
mojo napisał/a:
Ja bym się jednak najpierw tym autem przejechał bo jak pisałem - jeżeli nie utwardzili zawieszenia to skoro buja zwykłym to tu będzie co najmniej nieciekawie a z uterenowieniem to te bajery nie mają nic wspólnego.
Nie wiadomo kiedy wersja Outdoor trafi do salonów jako auta demo. Na początek zamierzam się przejechać zwykłym MCV, bo nie miałem wcześniej tej przyjemności, więc zobaczymy. Swoją drogą ciekawe jak ma się np. zwykłe Sandero do Sandero Stepway? Czy Stepway w tym przypadku ma bardziej miękkie zawieszenie? Czy ktoś jeździł obiema wersjami i może ocenić?
Czytałem na jakimś forum (nie pamiętam na jakim niestety) wypowiedz człowieka, że jego Sandero Stepway nie trzyma trakcji jak on uważa, że powinien. Serwis (chyba nieoficjalnie) powiedział mu że to zawieszenie zostało niejako "sztucznie" podwyższone i żeby się nie dziwił. Biorąc pod uwagę, że to auto budżetowe to jakoś mnie to nie dziwi. Z resztą ... sam mam Combo w takiej niby uterenowionej wersji i powiem szczerze że poza wyglądem to jest to samo co zwykłe osobowe Combo Mało tego: te wszystkie plastikowe bajery imitujące zabezpieczenia w terenie pękają przy jakiejkolwiek próbuje wykorzystania ich jako zabezpieczenia Generalnie: tylko wygląd i nic poza tym.
edit
Tak , tak ta sławetna wyższa wysokość Tylko co to da? Jak się jeździ po terenie gdzie liczy się prześwit to ten teren w pewnych porach roku będzie błotnistym bajorkiem i się i tak po nim z takim napędem nie przejedzie a jak się tymi srebrniutkimi bajerami pod zderzakiem po czymś przejedzie to to wszystko zaraz popęka od spodu, itd itd
Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-03-31, 21:29, w całości zmieniany 1 raz
Tak , tak ta sławetna wyższa wysokość Tylko co to da? Jak się jeździ po terenie gdzie liczy się prześwit
Ja na ten przykład stałem się posiadaczem stepway ponieważ właśnie ze względu na wysokość nie boi się krawężników, mogę bez obaw wjechać na działkę (łąkę) przejechać leśną dróżką czego nie mogłem (lub musiałem extremalnie skupić uwagę) laguną z prześwitem ok. 12 cm i dużym rozstawem osi gdzie załadowany duży bagażnik i kolczatka przy stacji paliw przy przekroczeniu prędkości toczenia (ok 3 km/h) oznaczała kontakt z ww kolczatką i tąpnięcie o próg. A do jazdy w terenie to polecam Land Rover Defender wersja krótka (90) z lat 2000 blokady, reduktor fajny motor na ropę, bardzo odporny na warunki extremalne, miałem okazję pojeździć takim w trudnych warunkach, dużo wody, grzązki piach, duże kamienie, tańszy zamienik to nasz Tarpan Honker, ale do niego trzeba znać się na mechanice i zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na serwis
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 37 Skąd: Otwock - miasto z dobrym klimatem ;)
Wysłany: 2017-04-01, 09:28
mojo napisał/a:
Mało tego: te wszystkie plastikowe bajery imitujące zabezpieczenia w terenie pękają przy jakiejkolwiek próbuje wykorzystania ich jako zabezpieczenia Generalnie: tylko wygląd i nic poza tym.
Jestem świadomy, ze to nie auto terenowe i że te plastiki są badziewiarskie. Zależy mi tylko na podwyższonym aucie, żebym nie musiał się zastanawiać za każdym razem, czy zostawię miskę olejową na studzience, czy zderzak na krawężniku, wszak tuskostrady mamy jakie mamy.
Ja sobie chwalę tą ceche. Dzielność na słabych drogach wygrywa z niedostatkami tego zawieszenia. Mimo wszystko, zwykły MCV jest jakimś kompromisem i da się tym normalnie jeździć.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 37 Skąd: Otwock - miasto z dobrym klimatem ;)
Wysłany: 2017-04-12, 06:39
Zamówiłem wczoraj MCV Outdoor 1.5 dCi w salonie w Warszawie (Al. Jerozolimskie). Auto doposażyłem we wszystko oprócz rozszerzenia map i skórzanej tapicerki. Kolor szary islande. Odbiór za 2 miesiące. Rabat niewielki - ok. 1400 złotych od ceny z konfiguratora plus dodatkowy komplet dywaników gumowych z wysokimi brzegami. Czy ktoś z szanownych forumowiczów zamówił już MCV Outdoora?
Ostatnio zmieniony przez Docent 2017-04-12, 09:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-12, 15:55
Docent napisał/a:
Zamówiłem wczoraj MCV Outdoor 1.5 dCi w salonie w Warszawie (Al. Jerozolimskie). Auto doposażyłem we wszystko oprócz rozszerzenia map i skórzanej tapicerki. Kolor szary islande. Odbiór za 2 miesiące. Rabat niewielki - ok. 1400 złotych od ceny z konfiguratora plus dodatkowy komplet dywaników gumowych z wysokimi brzegami. Czy ktoś z szanownych forumowiczów zamówił już MCV Outdoora?
Woow super, tak bez jazdy próbnej - pełen szacun . Ile to wyszło?
O, to ja będę szybszy, zamówiona ta sama konfiguracja (wszystko oprócz pakietu skórzanego i map rozszerzonych) tylko silnik benzynowy, nie diesel. A, felgi stalowe, kolor Szary Iceland
Zamówienie 6 IV, planowany odbiór przed 15 maja. Cena 54000 z wliczonym pakietem serwisowym na 5 lat. Dodatkowo dałem "sam sobie" kupon Ambasador - będę miał 800 zł do wydania na następny serwis Lodgy.
Samochód (dla żony) kupiłem od tego samego dealera... przez telefon ;), wogóle nie byłem w salonie, wszystko mejlem/telefonicznie na razie. Lodgy jeździ dobrze, to i MCV będzie ;)
Przy okazji pytanie: czy te 800 zł z Ambasadora trzeba wydać "na raz", czy można na raty, i ile czasu jest na wykorzystanie tego? Mam plan, żeby pojechać Lodgy na serwis (już będzie 80.000.... ) z własnymi częściami/olejem a robociznę opłacić z Ambasadora a resztę zostawić na następny "duży" serwis po 5 latach/100.000.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 37 Skąd: Otwock - miasto z dobrym klimatem ;)
Wysłany: 2017-04-13, 05:22
Lukasz napisał/a:
O, to ja będę szybszy, zamówiona ta sama konfiguracja (wszystko oprócz pakietu skórzanego i map rozszerzonych) tylko silnik benzynowy, nie diesel. A, felgi stalowe, kolor Szary Iceland
Zamówienie 6 IV, planowany odbiór przed 15 maja. Cena 54000 z wliczonym pakietem serwisowym na 5 lat. Dodatkowo dałem "sam sobie" kupon Ambasador - będę miał 800 zł do wydania na następny serwis Lodgy.
Rzeczywiście wersja benzynowa byłaby szybciej (na połowę maja), ale ja jestem miłośnikiem diesli (w benzynie było jedynie moje pierwsze auto - PF126p) i dużo jeżdżę. Poza tym przejechałem się demonstracyjnym Sandero Stepway 90 TCe, gdzie komputer pokazywał średnie spalanie 9.0 l/100km, to sie troche wystraszyłem (choć raporty spalania na tym forum podają dużo mniejsze wartości). Dostałeś dobrą cenę jak z pakietem przeglądów. Kupon ambasador załatwiałeś przez salon, czy dzwoniłeś na infolinię? Poza tym da się to załatwić bez numeru VIN samochodu?
Ostatnio zmieniony przez Docent 2017-04-13, 05:27, w całości zmieniany 1 raz
Kupon ambasador załatwiałeś przez salon, czy dzwoniłeś na infolinię? Poza tym da się to załatwić bez numeru VIN samochodu?
Załatwiałem przez dealera, podesłałem mu mejlem zrzut ekranu z kuponem. Dla jasności: to będzie nasza druga Dacia, mamy już Lodgy jako "główny" samochód i jej VIN znam od 3,5 roku, MCV będzie dla żony.
Rabatu pewnie dostałem ok. 1200 zł, (750 "gotówką + podłokietnik i dywaniki za 0 zł) ale nie jestem z tych, co za dodatkowe 200 zł będą jeździli przez pół polski po samochód, stawiam na wygodę - jak dobrze pójdzie, to odwiedzę dealera 2x: żeby podpisać kwity do kredytu 50/50 i dać pełnomocnictwa do rejestracji i drugi raz odebrać samochód.
Ostatnio zmieniony przez Lukasz 2017-04-13, 06:23, w całości zmieniany 1 raz
Ceny MCV tce rozkładają się następująco:
- zwykłe Laureate - 44900
- Stepway Outdoor - 49900 (+5000)
I tutaj wychodzi mroczna strona cennika - brak MCV Stepway Laureate za 48600zł. :)
Niby różnica w kosztach niewielka, ale niektórym ludziom ekran dotykowy oraz czujniki parkowania są zbędne.
A tymczasem w UK jest możliwość zakupu tańszej wersji.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-15, 10:06
Poza tym brak koloru czerwonego dla wersji outdoor, brak silnika 1.2 tce. Jedyny sensowny 1.5 dci 90 KM. Mimo zmierzchu ery diesli koszt 58 tyś zł. Kurcze czy tylko ja odczuwam niedosyt ?
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-15, 12:02
Odnośnie koloru właśnie to w tym cenniku jest marketingowe przekłamanie bo z tego co sprawdzałem nie ma możliwości zamówienia Outdoor'a bez lakieru metalik czyli tak naprawdę mamy 58400,00 bazowo za 1.5dci i to bez nawet szyb elektrycznych z tyłu i felg aluminiowych bo w standardzie są stalowe - strukturalne z tego co widzę.
Plastykowych pierdół nie liczę więc zostaje prześwit, który wg mnie jest jak kwiatek do kożucha przy tym napędzie.
Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest jednak Laureate z dci i metalikiem za 53400,00. Dokupić do tego jakieś przyzwoite, indywidualne alusy za ca 2000-2500 wyjdzie ca 56000, 00 vs 61000,00.
Wątpię też aby te dodatkowe 5000,00 dało się odzyskać przy odsprzedaży w przyszłości
Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-04-15, 12:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 37 Skąd: Otwock - miasto z dobrym klimatem ;)
Wysłany: 2017-04-15, 12:30
mojo napisał/a:
nie ma możliwości zamówienia Outdoor'a bez lakieru metalik
Biały kolor jest dostępny, trzeba tylko odpowiednio pożonglować opcjami w konfiguratorze. Mi zależało na zwiększonym prześwicie i kołach 16". Wygląd ma też bardziej bojowy i wierzę, że to pomoże w przyszłości łatwiej auto sprzedać. Poza tym jak to mówią "kto bogatemu zabroni" 😃
Ostatnio zmieniony przez Docent 2017-04-15, 12:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-15, 15:24
Docent napisał/a:
Biały kolor jest dostępny, trzeba tylko odpowiednio pożonglować opcjami w konfiguratorze.
Masz rację. Jak w pierwszych dniach sprawdzałem to były tylko 3 i wszystkie metaliki.
Ja nie neguję, że wizualnie jest fajniejszy przynajmniej dla mnie od zwykłego tylko z drugiej strony jak się na Dacie zdecyduje to nie dla bajeru
Bardzo też jestem ciekaw jak zestrojono zwieszenie bo jednak wyższe auto wymaga lepiej dobranej charakterystyki. Tu może by się wypowiedzieli admini, którzy z Dacią są związani zawodowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum