DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-04, 00:42
Problemy z zapalaniem - diesel
Autor Wiadomość
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-08-22, 21:46   

A słyszałeś kiedyś o mechanicznych pompach paliwa? Notabene znacznie starszych id elektrycznych.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-08-23, 16:18   

Takie coś w tym jest zawór zwrotny allegro.pl/gruszka-przewod-waz-paliwa-nissan-juke-1-5-dci-i6002953982.html
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Andrzej Zajczuk 



Marka: Dacia
Model: Duster Journey Hybrid 140
Silnik: 1.6 MPI +EV
Rocznik: 2024
Wersja: Duster
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 157
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2016-08-23, 19:37   

Cav napisał/a:
Andrzej Zajczuk napisał/a:
Duster 1.5 cdi nie ma elektrycznej pompy paliwa



A jaką?
Grawitacyjną?
I paliwo leci z dołu baku, do góry do silnika ? ;-)


Sprawdziłem w zbiorniku nie ma pompy paliwa. Złącze elektryczne dwa przewody do czujnika poziomu paliwa. Ssanie paliwa zapewnia pompa wysokiego ciśnienia zamontowana na silniku i napędzana paskiem rozrządu.
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-08-23, 22:51   

Hmm... na to nikt nie wpadł. Układ się tak jak by wypróżniał z paliwa.
A przy odpalaniu się zapowietrza ;-)
Jak pompką po pompujesz trochę (długo) to jest ok ;-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-24, 16:41   

Andrzej Zajczuk napisał/a:
Cav napisał/a:
Andrzej Zajczuk napisał/a:
Duster 1.5 cdi nie ma elektrycznej pompy paliwa



A jaką?
Grawitacyjną?
I paliwo leci z dołu baku, do góry do silnika ? ;-)


Sprawdziłem w zbiorniku nie ma pompy paliwa. Złącze elektryczne dwa przewody do czujnika poziomu paliwa.


Zintegrowanego z pompą.
http://e-katalog.intercar...mpa-paliwa.html
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-24, 16:42   

Wujek napisał/a:
Hmm... na to nikt nie wpadł. Układ się tak jak by wypróżniał z paliwa.
A przy odpalaniu się zapowietrza ;-)


A nie powinien - tutaj szukaj przyczyny problemu.
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-24, 17:07   

Pisałem o zaworze zwrotnym. To jest właśnie związane z opróżnianie się układu zasilania paliwem.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 755
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2025-06-14, 13:31   

odgrzebie temat bo troszkę drażniący jest.
Pacjent duster 2 2018 1,5dci 110KM
Zeszły rok jesienią ciężej odpalał. Profilaktycznie filtr wymieniony. Potem jakoś akku bo 11,98V ale zimą widać było że ma problem nawet na nowym akku i czasem nie równo obroty były (niby 1-2 sek ale widać na obrotomierzu było).
Teraz zrobiło się cieplutko i pali tak jak kilka lat temu.
Myślę teraz jak sprawdzić świece oraz jak sprawdzić przekaźnik świec (110678071R) - ogólnie przekaźnik względem logana pickup którego mamy umiejscowiony jest słabo bo i dostęp kiepski i wilgoć raczej ma tam łatwiejszy dostęp ale to mało ważne.
Trzecia jeszcze opcja to wtryski ale tego nie chcę za bardzo na razie ruszać.
Ktoś podpowie czy dobra ścieżka myślenia?
I jak najprościej sprawdzić teraz świece i przekaźnik.
Ogólnie jest powyżej 10-15st. C i pali teraz dobrze.
 
topdrive 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Lodgy Outdoor, 500
Silnik: 1.5dCi, 1.2
Rocznik: 2017, 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 132
Skąd: Dobczyce
Wysłany: 2025-06-18, 09:48   

Sam użytkuję 1.5dci z 2017 roku i nadal pali od strzała.

11,98V to trochę niskie napięcie - przy dużym obciążeniu jeszcze mocno spadnie co może spowodować dużo cięższy rozruch.

Moja propozycja - jeździć cały czas na światłach albo odpiąć kostkę przy masie na akumulatorze (wyłącza smart charge akumulatora i start stop) i zobaczyć czy sytuacja się poprawi.
W tym dci akumulator się niewiele ładuje podczas jazdy na dziennych. Włączenie świateł mijania lub odpięcie tej kostki przy akumulatorze powoduje, że napięcie w instalacji stabilizuje się na ponad 14V, więc akumulator ma dużo większy zapas mocy.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 371
Skąd: KR
Wysłany: 2025-06-18, 20:16   

Elm 327 + np. Car Scaner. W przypadku świec błędy powinny wyjść.
Miałem błąd świec żarowych, nie pamiętam już numeru, i faktycznie jak były mrozy palił trochę ciężej i chwilę po odpaleniu były nierównomierne obroty. Trwało to dosłownie kilka sekund. Okazało się, że sprawna była jedna....

edycja

O ile mnie pamięć nie myli są dwa rodzaje świec; aku oczywiście do sprawdzenia.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2025-06-18, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 755
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2025-06-19, 17:51   

akku jak zobaczyłem że ma 11,98 wymieniony na nowy jesienią (trochę może nie jasno napisałem). Obecny trzyma spokojnie powyżej 12,55V. Problem dziwnego rozruchu był całą zimę i w sumie powyżej 10st. C ustąpił sam i pali jak za nowego.

Co do świec - dwa rodzaje? Partsoug.com podaje jeden numer.

thx - spróbuję ELM327 odpalić - może mi się uda tym razem .... i faktycznie poszedł i jest coś czego nie było wcześniej P0380 glowplug/ceater circuit 'A'.
Czyli świece i przekaźnik do sprawdzenia/wymiany.

Świece: 110654876R
Przekaźnik 110678071R lub Mahle MHG 13 lub NTY EZP-RE-000

No jeszcze muszę poczytać o bezpiecznikach bo może gdzieś któryś siadł.
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2025-06-19, 18:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 755
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2025-06-19, 19:58   

przejścia między bezpiecznikami są.

Car scaner dał to - nawet ciekawe.

Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.118.0/401180/GP
DTC report
Connection profile: Dacia Duster II 1.5 dCi [EN]Date: 19.06.2025 20:37:06
VIN: VF1HJD20560XXXXXX
============================
OBD-IIOBD-II
DTCs: 2
----------------------------
P0380 [0x0380]
Glow plugs, circuit A - malfunction
Status: Potwierdzona
----------------------------
P0380(96) [0x038096]
Glow plugs, circuit A - malfunction
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
============================
Jednostka sterująca silnika (11 bit)Jednostka sterująca silnika (11 bit)
DTCs: 1
----------------------------
P0380(96) [0x038096]
Glow plugs, circuit A - malfunction
Odometer: 134876 km
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
============================
Jednostka sterująca ABS (11 bit)Jednostka sterująca ABS (11 bit)
DTCs: 2
----------------------------
U0422(00) [0xC42200] Archiwum (nieaktywne)
Invalid data received - body control module
Odometer: 137310 km
Aging counter: 255
Occurrence counter: 4
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
----------------------------
C1A60(7B) [0x5A607B] Archiwum (nieaktywne)
Odometer: 138049 km
Aging counter: 255
Occurrence counter: 5
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
============================
SRS/Airbags (11 bit)SRS/Airbags (11 bit)
DTCs: 2
----------------------------
B0028(13) [0x802813] Archiwum (nieaktywne)
Right Side Airbag Deployment Control
Status: Potwierdzona
----------------------------
B1053(15) [0x905315] Archiwum (nieaktywne)
Status: Potwierdzona
============================
Power steering (11 bit)
Nie znaleziono DTC.
============================
Dashboard/Instrument cluster (11 bit)Dashboard/Instrument cluster (11 bit)
DTCs: 1
----------------------------
B1413(55) [0x941355] Archiwum (nieaktywne)
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
============================
BCM (11 bit)BCM (11 bit)
DTCs: 8
----------------------------
B1530(18) [0x953018] Archiwum (nieaktywne)
Odometer: 84618 km
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
----------------------------
B1561(23) [0x956123]
Odometer: 137309 km
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
----------------------------
B1560(24) [0x956024]
Odometer: 16777215 km
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
----------------------------
B15F0(31) [0x95F031] Archiwum (nieaktywne)
Odometer: 16777215 km
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
----------------------------
B15F1(08) [0x95F108] Archiwum (nieaktywne)
Odometer: 117367 km
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
----------------------------
B123A(92) [0x923A92]
Odometer: 74096 km
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
----------------------------
B1266(96) [0x926696]
Odometer: 16777215 km
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
----------------------------
B1266(81) [0x926681]
Odometer: 117367 km
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
============================
EMM (11 bit)EMM (11 bit)
DTCs: 3
----------------------------
B1212(15) [0x921215] Archiwum (nieaktywne)
Status: Potwierdzona
----------------------------
B1213(15) [0x921315] Archiwum (nieaktywne)
Status: Potwierdzona
----------------------------
B1270(96) [0x927096] Archiwum (nieaktywne)
Status: Potwierdzona
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne