Wysłany: 2019-06-14, 20:37 Hydraulika zaworów w 1.6 SCe + LPG
Ha ha, no i widzicie, jednak warto czytać FB, można się dowiedzieć ciekawych rewelacji a mianowicie. Dowiedziałem się od szpeniów na FB- owej grupie Dacii Duster, że silniki 1.6 SCe z fabryczną LPG są zmodernizowane i mają hydraulikę zaworów. Na moje pytanie skąd ma takie rewelacje napisał, że ma wiarygodnego znajomego z serwisu ASO, więc wie to na 100% . No, aż mnie przytkało Czy ktoś słyszał z was takie rewelacje.
Tak, też to widziałem na FB i próbowałem zadać identyczne pytanie, ale mnie ubiegłeś. "Znajomy pracuje w ASO", "szwagier jest mechanikiem", "ciocia słyszała", "w radiu napisali" - to standardowe hasła intelektualnych leniów, którym nie chce się sprawdzić, ale za to bardzo lubią rozpowszechniać sensacyjne informacje. Ten sam mechanizm, co plotka.
Te grupy na fb to tragedia , gamoń pogania gamonia a jak jeszcze napiszesz coś żeby komuś pomóc to cie zakrzyczą bo on wie lepiej.
Po 2-3 dniach musiałem z tego zrezygnować bo poziom bzdur przekroczył wszelką skalę , najlepszy był gość co twierdził że wymiana oleju w silniku to spisek koncernów i nie trzeba tego robić.
Witam,
silnik juz chwile jest w sprzedazy i stad moje pytanie - zalozyl moze ktos z forumowiczow gaz do 1.6 SCe, zrobil wiekszy przebieg i sprawdzal juz luzy zaworowe? Bo strasznie duzo gdybynia w tym watku
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2019-09-30, 13:44
mopiel napisał/a:
Witam,
silnik juz chwile jest w sprzedazy i stad moje pytanie - zalozyl moze ktos z forumowiczow gaz do 1.6 SCe, zrobil wiekszy przebieg i sprawdzal juz luzy zaworowe? Bo strasznie duzo gdybynia w tym watku
Jedź do Ryba Taxi i tam zapytaj. We Wrocławiu mają Lodgy z tym silnikim, nalot po 200.000 km, BRC od nowości i bez problemów. Znajomy ma znajomego z Megane z tym silnikiem, przebieg 365.000 km, gaz w sumie 250.000 km. Ostatnio wymienił 2 czy 3 szklanki, bo ciężko palił na ciepłym. I zrobił to przy okazji wymiany drugiego rozrządu. Tak bez żadnych problemów czy jakichkolwiek regulacji.
Ja w Lodgy mam 85.000 km w niecałe 3 lata i też bez interwencji. Gaz od przebiegu 500 km.
Sam silnik był opisany 2 tygodnie temu w Motorze na przykładzie Dustera z 2015 chyba roku i przebiegu 150.000 km na Pb, bez LPG. Po jakimś czasie u Pani zaczął występować problem z falującymi obrotami na jałowym (serwis próbował wgrywać oprogramowanie, wyczyścili przepustnicę, ale problem wciąż był - mam to samo). Drugi problem to usterki sondy Lambda za katalizatorem. U mnie wystąpił ten problem przy 10.000 km, serwis mnie olał bo LPG, a teraz okazuje się że to wada fabryczna. I trzeci problem w tym zestawieniu to uszkadzający się wysprzęglik. U siebie już czuję pod pedałem, że sprzęgło inaczej bierze na zimnym i ciepłym silniku. Na zimnym gdy jest ok. 10 stopni na dworze po nocy, pierwsze ruszenie potrafi być jak na nauce jazdy, lekko poszarpuje jakby się dławił.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2019-09-30, 13:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2019-09-30, 13:55
Mamert napisał/a:
Obywatel MK napisał/a:
Dlatego instalacja powinna być dostrajana pod konkretny LPG z danej stacji i tam powinno być tankowane auto.
Rozwalają mnie takie teksty, kupiłeś LPG to jeździsz wokół komina...
Różnica jest między stacjami. Zwłaszcza "markowe" i jakieś "przy trasie". Sam u siebie zauważyłem, że korekty długoterminowe na gazie z markowej stacji są bogatsze, tzn. po zatankowaniu słabszego gazu sterownik benzynowy dodaje czasu wtrysku. Oczywiście zależy na jakim gazie wystroi się instalację. Jak na lepszym to na gorszej stacji będzie dorzucał czasu, bo będzie za ubogo. Jak dostroisz na gorszym gazie, to po zatankowaniu lepszego będzie ucinał czas wtrysku korygując na minus. Podobnie jak pojedziesz na PB 98 na strojenie LPG to też inaczej sterownik silnika skoryguje swoje obliczenia.
U mnie jak trzech po kolei dostrajało instalację, to zrobili tak, że w sumie długoterminowe na lepszym gazie miałem na -45%. Zaczęły dziać się głupoty z pracą silnika. Dostroiłem po swojemu i są w okolicach 0% czyli jak być powinny, a i silnik pracuje jak należy na LPG. A ogólnie sterownik w SCe bardzo wolno reguluje korekty długie. Niekiedy potrzeba na to i kilkanaście kilometrów jazdy w trasie, a potem potrafi zmieniać co kilka sekund. Tak to żabojady zaplanowały i jak ktoś jest przyzwyczajony do normalnych aut ze sterownikami Boscha, może mieć problem na tych Continentalach.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2019-09-30, 14:08, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2019-09-30, 14:16
Piitubski napisał/a:
Może rzeczywiście gniazda zaworowe są wzmacniane fabrycznie dla wersji z LPG...
Jak wersja fabryczna ma sterownik, którego nie można regulować. Landi Renzo jest jak sterownik silnika, musisz mu wgrać dane, a regulacji nie ma. Ma zwykłą, dokładaną instalację, na którą serwis dał gwarancję. Czyli kod H4M 738, a z gazem fabrycznym Landi Renzo jest H4M 740.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2019-09-30, 14:20
jammo napisał/a:
Nie bardzo bym liczył na to. Podpytywałem w serwisie Renault-Dacia czym różnią się silniki te wydawane na PB a te z fabrycznym LPG, czy są tam jakieś modyfikacje, czy np. utwardzane dodatkowo gniazda, to nikt nie potrafił tego potwierdzić, tylko na ustach mieli lekki uśmieszek. Owszem, niektóre części różniły się nr. katalogowymi, ale to nie dowodziło niczego. Zresztą wydaje mi się, że o takich rzeczach serwis powinien wiedzieć. Skoro wcześniejsze wersje tego silnika w P1 tego nie miały , to raczej nie liczyłbym na to, że jest coś zmienione w obecnych wersjach.
Pozmieniali numery katalogowe, aby było ich więcej i mogły być droższe. Ze swoich obserwacji wnioskuję, że wersja pod Pb i pod Lpg (738 i 740) różnią się jedynie dokładnością dobrania szklanek. Znam przypadki, gdzie przed montażem Lpg do 738 sprawdzano luzy zaworowe po około 5000 km czy 10.000 km przebiegu auta i kilka szklanek było źle spasowanych. Po wymianie auta mają przebiegi ponad 100.000 km i bez problemu. A co do lpg-forum to nie traktuję tego forum poważnie. I Wam także proponuję nie brać do serca wszystkich zawartych tam informacji.
Co do samych gniazd zaworowych 3 lata temu zasięgnąłem informacji u Pana z Warszawy, który siedzi w tym całe życie, regeneruje głowice, itd. Interesowałem się jedynie wiekiem takiej osoby, a nie nowoczesnym pokoleniem jutubisiów z laptopami. Ów Pan powiedział mi, że gniazda zaworowe MUSZĄ być wzmocnione bo w benzynie nie ma OŁOWIU - jest przecież bezołowiowa. To akurat wiedziałem, że ołów odpowiadał za smarowanie zaworów i dlatego musieli je wzmocnić na etapie produkcji pod koniec lat 90tych. Tak więc nie gaz psuje silniki a EKOLOGIA drodzy Państwo. Przykłady Fordów co to na Pb nie zrobią 50.000 km, bo gniazda i zawory wypalone. A czemu? Bo normy emisji coraz wyższe, czyli auta jeżdżą na ... powietrzu a nie mieszance paliwa z powietrzem. I dalej znacie te opowieści o zbyt ubogiej mieszance. Więc śmiem twierdzić, że LPG w najnowszych autach URATUJE silnik przed zbyt wczesnym zużyciem.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2019-09-30, 14:27, w całości zmieniany 1 raz
A co do lpg-forum to nie traktuję tego forum poważnie. I Wam także proponuję nie brać do serca wszystkich zawartych tam informacji.
Fakt potwierdzam.
U mnie Doker - 87,5 tyś przebiegu - od nowości LPG BRC, wszystko regulowane wymieniane na czas - filtry, olej, lubrykant, silnik tak samo.
co do awarii :
sondy lambda cały komplet 2 sztuki po 12 tyś - zapalony chek na początek za katalizatorem potem ta pierwsza.
Poza tym nic więcej.
Obecnie zaczęła nierówno pracować nie trzyma kompresji. Zakładam konieczność regulacji/naprawy zaworów. Do tego ponowny chek - spalona grzałka sondy za katalizatorem.
Ktoś może polecić zakład na mazurach bo serwis odpada z racji ceny - ponad 5500 brutto
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-22, 10:09
dacialoganmcv napisał/a:
Ze swoich obserwacji wnioskuję, że wersja pod Pb i pod Lpg (738 i 740) różnią się jedynie dokładnością dobrania szklanek.
Moim skromnym zdaniem... to różnica pomiędzy 738 a 740 głównie polega na otworach pod wtryski gazu w kolektorze dolotowym... Dacia to nie Ferrari, więc nikt nie będzie dokładnie i ręcznie dobierać części. Oglądając Ferrari w cenie Skody Mikiciuka, można się dowiedzieć, że w Ferrari też lecą w kulki i montują pewne rzeczy od Punto...
Moim skromnym zdaniem... to różnica pomiędzy 738 a 740 głównie polega na otworach pod wtryski gazu w kolektorze dolotowym...
Ja też mam takie zdanie. Przecież szklanki przyjeżdżają gotowe i mają wymiar x dla dolotu i wymiar y dla wylotu.
Nikt ich pilnikiem nie piłuje, ani nie wkłada wg widzi mi się...
Marka: Renault
Model: Megane GrandCoupe
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 4 Skąd: Krakow
Wysłany: 2020-02-14, 23:18
Witam
Ostatnio pisałem o wypalonych gniazdach zaworowych w dacii duster LPG przy 45 tys km,u mnie przebieg 50 tys dziś po raz trzeci zapaliła mi się chceck i brak mocy w aucie oraz komunikat Skontroluj układ wtrysku paliwa, wizyta w ASO i wstępną diagnozę wypadanie zapłonu na 1 cylindrze ,chcą wymieniać świece potem cewki i zobaczyć co będzie,sądzę że finał będzie jak w tej dacii,ktoś miał podobny problem?
Jak wygląda regulacja zaworów w silniku 1.6 SCe przy zalozeniu ze nie ma utwardzanych zaworów i na wlasna rękę założę LPG np BRC, a jak wyglada regulacja luzów zaworów przy fabrycznym LPG i zalozeniu ze zostały utwardzone zawory i głowica? Jest różnica w częstotliwości regulacji?
Dodatkowe pytanie jak z żywotnością motoru 1.6 SCe, który zostął zakupiony jako PB i został sam przerobiony na LPG, a jak z żywotnościa motoru 1.6 Sce, który fabrycznie został przez Dacie przygotowany do LPG?
Tutaj pojawia sie pytanie czy dochodzi do "znaczących" przeróbek silnika przez producenta, które wpływają na żywotność silnika?
Jak wygląda regulacja zaworów w silniku 1.6 SCe przy zalozeniu ze nie ma utwardzanych zaworów i na wlasna rękę założę LPG np BRC, a jak wyglada regulacja luzów zaworów przy fabrycznym LPG i zalozeniu ze zostały utwardzone zawory i głowica? Jest różnica w częstotliwości regulacji?
Podejrzewam, że regulacja zaworów wygląda tak samo w jednym jak i drugim przypadku. Co do częstotliwości to już jest loteria. Sama kontrola np. co 30-40 kkm to koszt od 150- 500 zł w zależności od firmy gdzie jest to robione, ale wcale nie jest powiedziane, że akurat trzeba będzie coś regulować i kombinować ze szklankami. Jeżeli byłaby taka konieczność zrobienia szklanek, to koszt może skoczyć do góry i zaczynać się od 2 tyś zł tak mi powiedziano w serwisie LPG. I tu nie będzie znaczenia, czy to instalacja fabryczna czy nie. Co do tych modernizacji w silnikach z instalacją fabryczną, byłbym sceptyczny w ocenach, gdyż nawet w serwisach ASO Dacia-Renault nie potrafią na 100% stwierdzić, czy są takowe i co jest w silniku z instalacją fabryczną innego, pytałem o to osobiście w ASO i nikt mi nie dał na to jednoznacznej odpowiedzi. Przy LPG najważniejsza jest dobrze wystrojona instalacja i wtedy nie powinno być kłopotów. Trzeba jeszcze wiedzieć, że tej instalacji fabrycznej nikt postronny, czyli żaden serwis LPG zewnętrzny nie da rady podregulować czy ustawić, gdyż podobno jest zablokowany dostęp do sterownika i tylko ASO może tam się wpiąć, a oni z kolei, nie wszyscy się dobrze na tym znają. Ja mam w Hyundai i30 z silnikiem 1.4 Mpi , który też ma mechaniczne zawory założoną instalację BRC SQ 32 , i już mimo że na LPG zrobione jest prawie 40 kkm, to nic się nie dzieje, a na 100% tam głowica też jest szykowana tylko pod PB. To samo miałem w Oplu, którego kupiłem tylko na paliwo PB i dopiero sam zleciłem montaż instalacji w salonie do nowego auta. Zrobiłem nim 160 kkm na LPG i wszystko było ok, z ty, że w oplu była hydraulika zaworów.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2020-02-24, 15:09, w całości zmieniany 1 raz
Witam
Obecny samochód Dacia Logan MCV 1.6 16V przebieg 340 tys w tym 240 na gazie .
Dorabiam na taxi i przymierzam się do zmiany.
Zastanawiam się nad Lodgy , Duster , Renault Megane 4 generacji z silnikiem 1.6 SCE .
Szukam używki z przebiegiem do 100 tys ale po przeczytaniu całego wątku mam obawy.
Jest ktoś na forum z dużym przebiegiem i mógłby podzielić się wrażeniami jak to w końcu jest z tą regulacją zaworów?
Ostatnio zmieniony przez zorkadar 2024-04-27, 12:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum