Zbiża się zima, jednak Dacia mimo to oferuje samochody tylko z oponami tzw. wielosezonowymi i to bez możliwości zamiany ich na zimowe - za to jak ktoś chce to może sobie w serwisie kupić jeszcze trzy dodatkowe opony a czwartą dostanie gratis...
Tak więc pytanko: Na jakich oponach jeździecie zimą, jakie polecacie, jakie odradzacie?
[ Dodano: 2007-10-04, 09:38 ]
I jeszcze jedno, co myślicie o zakładaniu do MCV na zimę kół 14" [takich, jak w sedanie] z oponami wysokoprofilowymi?
Ja do tej pory zarówno matizem jak pandą, smigałem na Debica Frigo ze starym bieżnikiem takie kostki - opona niekierunkowa. Opona głośna ale niezawodna w górach w wysokim kopnym śniegu na błębokim błocie. Do jazdy tylko po mieście lepsze są oczywiście opony kierunkowe, nowoczesny bierznik. One są znacznie cichsze itd. ale gorzej radzą sobie w warunkach ekstremalnych. Mam porównanie, bo mój brat jeździ na takich właśnie. Co do marki - kwestia gustu i zasobności portwela i tu radzę zdać się na opinię fachowca - ten doradzi co do danego samochodu w odpowiednim rozmiarze i zakresie cenowym jest najlepsze. Uzytkownicy jak to uzytkownicy - każdy chwali to co ma.
Zbiża się zima, jednak Dacia mimo to oferuje samochody tylko z oponami tzw. wielosezonowymi i to bez możliwości zamiany ich na zimowe - za to jak ktoś chce to może sobie w serwisie kupić jeszcze trzy dodatkowe opony a czwartą dostanie gratis...
Tak więc pytanko: Na jakich oponach jeździecie zimą, jakie polecacie, jakie odradzacie?
[ Dodano: 2007-10-04, 09:38 ]
I jeszcze jedno, co myślicie o zakładaniu do MCV na zimę kół 14" [takich, jak w sedanie] z oponami wysokoprofilowymi?
Do każdych 3 opon jest jedna gratis?
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Ja zrozumiałem, że do każdych. Pan w serwisie [Decar- W-wa] powiedział: "u nas jak kupi się trzy opony to czwarta jest gratis" ale nie mówił nic o ew. koszcie zamontowania i wyważenia. W serwisach opon często jest z kolei, że jak kupimy cztery opony to je nam za darmo zamontują i wyważą - co daje ok. 45 - 50zł za koło, a więc cena jednej opony...
Osobiście nie uważam tej "promocji" za szczególną zważywaszy jeszcze na fakt, że nie można dostać auta zimą z zimowymi oponami to wydaje mi się, ze jest to próba wyciągnięcia od klienta dodatkowej kasy. Tak więc opon, a właściwie całych kół poszukam gdzie indziej.
Marka: Opel
Model: Astra G Caravan
Silnik: 1.7 DTI
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 27 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-10-05, 12:16
Andrzej napisał/a:
W serwisach opon często jest z kolei, że jak kupimy cztery opony to je nam za darmo zamontują i wyważą - co daje ok. 45 - 50zł za koło, a więc cena jednej opony...
Jeju, a skąd taki drogi serwis Nigdy nie zapłaciłem więcej niż 70 zł za wymianę i wyważenie kompletu opon i to z pompowaniem azotem. Na jedną oponę to by nie starczyło - chyba, że dojazdówkę albo do malucha
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2007-10-05, 13:11
w szwajcarii, a przynajmniej w okolicach zurichu, najtaniej znalazlem wymiane z wywazaniem oraz pompowaniem powietrzem za 15 CHF od sztuki co daje ok. 34 PLN... z tym ze musze dojechac z miejsca pracy ok. 20 km... inni sa zdecydowanie drozsi.... ceny dochodza do 40 CHF od kola... czyli ok. 100 PLN...
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2007-10-05, 21:24
z tymi gratisami jest tak że może się okazać że taniej bedzie kupić opony gdzieś na necie niż dostać jedną gratis . Oczywiście mówię o nowych oponach bo ceny są tak niskie że nie warto kupować używek. A jesli chodzi o zimówki to tez preferuję takie jak Majkel - z dużymi szeroko rozstawionymi klockami - idealne na polskie nieodśnieżone drogi.
OK. A co myślicie o kołach 14" do MCV. Cena podobna jak 15", ale wyższa opona to większa odporność na dziury w drogach, z drugiej strony gorsze prowadzenie się auta na zakrętach.
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 325 Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-10-06, 11:57
Ja zakupilem niecaly tydzien temu przez www.oponeo.pl oponki do mojej ibizy FRIGO 2 185/60/R14 za 149 zł sztuka Wygladaja przyzwoicie i opinie jakie czytalem na ich temat tez nie sa zle. Zobaczymy jak sie bedzie na nich jezdzic.
W kazdym razie polecam www.oponeo.pl Raz ze najtaniej w internecie, dostawa kurierem gratis, to jeszcze realizacja szybka i bez problemowa
Ja się zastanawiam nad zimówkami.
W Matizie jeździłem na Kormoranach i były całkiem przyzwoite. Nie wiem czy dalej są produkowane.
Teraz myślę o Barum'ach, no i zakup przez necik, pewnie Oponeo.
...
A jesli chodzi o zimówki to tez preferuję takie jak Majkel - z dużymi szeroko rozstawionymi klockami - idealne na polskie nieodśnieżone drogi.
Oki zgodzę się że dopóki mamy do czynienia ze świeżym śniegiem to takie opony starczą, ale zimą są różne warunki a na tych oponach gdy jest błoto pośniegowe to aquaplaning jak w pysk strzelił. Na lodzie to żadne nie dadzą rady, po prostu trzeba być ostrożnym. Ja bym polecał jednak coś z wyższej półki, w końcu to nasze bezpieczeństwo.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Ja się zastanawiam nad zimówkami.
W Matizie jeździłem na Kormoranach i były całkiem przyzwoite. Nie wiem czy dalej są produkowane.
Teraz myślę o Barum'ach, no i zakup przez necik, pewnie Oponeo.
Barumki możesz brać śmiało, na takich wyjechałem z salonu i nie narzekam
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2007-10-08, 21:25
Black Eryk napisał/a:
straszna_maruda napisał/a:
...
A jesli chodzi o zimówki to tez preferuję takie jak Majkel - z dużymi szeroko rozstawionymi klockami - idealne na polskie nieodśnieżone drogi.
Oki zgodzę się że dopóki mamy do czynienia ze świeżym śniegiem to takie opony starczą, ale zimą są różne warunki a na tych oponach gdy jest błoto pośniegowe to aquaplaning jak w pysk strzelił. Na lodzie to żadne nie dadzą rady, po prostu trzeba być ostrożnym. Ja bym polecał jednak coś z wyższej półki, w końcu to nasze bezpieczeństwo.
Toś mnie bratku rozbawił z tym aquaplaningiem
Opony o ktorych piszę mają bieżnik zbliżony do terenowych a to oznacza że lepiej sobie radzą na kopnym śniegu. Dodatkowo dzięki szerokim rozstawom między klockami bieżnika szybciej sie oczyszczają co jest dodatkowym plusem gdy jest breja pośniegowa. Generalnie opony zimowe są dużo bardziej odporne na aquplaning ponieważ maja wyższy bieżnik ( sięgający 10mm i więcej) co powoduje ze woda zwyczajnie ma gdzie płynąć. Oczywiście kluczowym plusem opon zimowych z tzw "wyższej półki" jest takie zaprojektowanie bieżnika że opona jest dosyć cicha i zapewnia lepsze prowadzenie przy dużych prędkościach( w stos. do opon które polecam). Są to po prostu opony do szybkiej jazdy zimą i bardziej po mokrej drodze niż po śniegu. Jednak na prawdziwą zimę z kopnym śniegiem, breją, zmarzlinami pobrejowymi opony z szeroko rozstawionymi klockami pozwalają na lepszą kontrolę i przejezdność w takich warunkach. Minusem jest większa głośność i to że nie nadają się do dużych prędkości ( przekraczających 120km/h) bo daja spore drgania i są zwyczajnie niestabilne. Na lód oczywiscie dużo rozsądku i kolce
Zimą radzę jeździć wolniej. Czy śnieg, czy deszcz.
Na mokrej jezdni opony zimowe wydłużają drogę hamowania nawet blisko dwukrotnie. Warto o tym pamiętać.
Ze swojej strony polecam zimowe Firestone Winterhawk. Najtańsze z najlepszych.
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
...
A jesli chodzi o zimówki to tez preferuję takie jak Majkel - z dużymi szeroko rozstawionymi klockami - idealne na polskie nieodśnieżone drogi.
Oki zgodzę się że dopóki mamy do czynienia ze świeżym śniegiem to takie opony starczą, ale zimą są różne warunki a na tych oponach gdy jest błoto pośniegowe to aquaplaning jak w pysk strzelił. Na lodzie to żadne nie dadzą rady, po prostu trzeba być ostrożnym. Ja bym polecał jednak coś z wyższej półki, w końcu to nasze bezpieczeństwo.
Toś mnie bratku rozbawił z tym aquaplaningiem
Opony o ktorych piszę mają bieżnik zbliżony do terenowych a to oznacza że lepiej sobie radzą na kopnym śniegu. Dodatkowo dzięki szerokim rozstawom między klockami bieżnika szybciej sie oczyszczają co jest dodatkowym plusem gdy jest breja pośniegowa. Generalnie opony zimowe są dużo bardziej odporne na aquplaning ponieważ maja wyższy bieżnik ( sięgający 10mm i więcej) co powoduje ze woda zwyczajnie ma gdzie płynąć. Oczywiście kluczowym plusem opon zimowych z tzw "wyższej półki" jest takie zaprojektowanie bieżnika że opona jest dosyć cicha i zapewnia lepsze prowadzenie przy dużych prędkościach( w stos. do opon które polecam). Są to po prostu opony do szybkiej jazdy zimą i bardziej po mokrej drodze niż po śniegu. Jednak na prawdziwą zimę z kopnym śniegiem, breją, zmarzlinami pobrejowymi opony z szeroko rozstawionymi klockami pozwalają na lepszą kontrolę i przejezdność w takich warunkach. Minusem jest większa głośność i to że nie nadają się do dużych prędkości ( przekraczających 120km/h) bo daja spore drgania i są zwyczajnie niestabilne. Na lód oczywiscie dużo rozsądku i kolce
Jeździłeś kiedyś na dębicach frigo Ja jeździłem i wiem jak te opony się zachowują przy wpadnięciu w kałużę ! i żadne szerokie odstępy im nic nie dają jak się jeździ na nich po mokrym i po głębszych kałużach. Więc jeżeli jeździsz w nich po mieście to jest oki, ale wyjedź z takimi na trasę - życzę powodzenia.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Ja jeździłem na Frigo trzy zimy trasa/miasto 50/50. Nie zauważyłam ani gorszego prowadzenia sią na mokrym, ani aquapalningu - ale staram się nie jaździć szybko po kałużach bo nigdy nie wiadomo jak jest głęboka. Co do hałaśliwości tych opon to fakt przy większych prędkościach są hałaśliwe.
Co do jazdy po lodzie to polecam albo kolce albo łańcuchy... ...albo łyżwy
Co do opon z tzw wyższej półki to dałem się namówić na Klebery /letnie/[wiaxel czy jakoś tam...] - oczywiście chodziło półkę wyżej od tych opon które chciałem kupić i jedno, co wiem to to, że już nigdy z tej półki nie wezmę bo opony owszem są dobre jak temp. na zewnąż jest +30 stopni, a jak się robi ok +10 i jeszcze na dodatek mokro to opony się ślizgają - ale za to po ok. 30 000km prawie nie widać zużycia.
Jak ktoś jest zainteresowany oponami Dębica Frigo, to wczoraj wieczorem widziałem jak w Biedronce wyjmowali (we wszystkich Biedronkach w kraju jest to samo). Ok. 100 zł sztuka (w zależności od rozmiaru).
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2007-10-11, 22:18
Black Eryk napisał/a:
Jeździłeś kiedyś na dębicach frigo Ja jeździłem i wiem jak te opony się zachowują przy wpadnięciu w kałużę ! i żadne szerokie odstępy im nic nie dają jak się jeździ na nich po mokrym i po głębszych kałużach. Więc jeżeli jeździsz w nich po mieście to jest oki, ale wyjedź z takimi na trasę - życzę powodzenia.
Jesli chodzi o aquaplaning to opony dają sobie z nim rade jeśli mamy powiedzmy do 10 mm wody. Przy większej warstwie wody te wszystkie hipersystemy przestają działać bo wody jest zwyczajnie zbyt wiele. Po prostu należy zmniejszyć prędkość. Co więcej kałuże wody przy zbyt dużej prędkości pokazują wszystkie niedomagania w systemie kierowniczym i zawieszeniu.Systemy zapobiegające poślizgowi na wodzie najskuteczniejsze są.. na reklamach .
Jeśli chodzi o jazdę po mieście... rozumiem że to taki trend jak jeździsz tylko po miescie to "możesz mieć" gorsze opony ( w domyśle żaden z ciebie kierowca bo jeździsz tylko po mieście )... to mamy do czynienia zarówno z odśnieżonymi drogami jak i z nieprzejezdnymi ( drogi osiedlowe). Podobnie zresztą jest w trasie bo mamy drogi o różnej kolejnosci odśnieżania co oznacza że możemy w zimie mieć od suchego asfaltu poprzez wszystkie stany drogi do głębokiego kopnego śniegu. Więc nie ma żadnej różnicy gdzie się jeździ bo zima jest zimą wszędzie . Znaczenie ma raczej prędkość z jaką kierowca sie porusza i jego doświadczenie oraz stan techniczny pojazdu - bo to są czynniki wypadkotwórcze.
Jeśli chodzi o jazdę po mieście... rozumiem że to taki trend jak jeździsz tylko po miescie to "możesz mieć" gorsze opony ( w domyśle żaden z ciebie kierowca bo jeździsz tylko po mieście )... to mamy do czynienia zarówno z odśnieżonymi drogami jak i z nieprzejezdnymi ( drogi osiedlowe). Podobnie zresztą jest w trasie bo mamy drogi o różnej kolejnosci odśnieżania co oznacza że możemy w zimie mieć od suchego asfaltu poprzez wszystkie stany drogi do głębokiego kopnego śniegu. Więc nie ma żadnej różnicy gdzie się jeździ bo zima jest zimą wszędzie . Znaczenie ma raczej prędkość z jaką kierowca sie porusza i jego doświadczenie oraz stan techniczny pojazdu - bo to są czynniki wypadkotwórcze.
Nie uważam aby ktoś kto jeździ tylko po mieście był złym/słabym kierowcą i nie chodziło mi tu o wyższość kierowców tych którzy jeżdżą na dłuższe trasy. Chodziło mi tylko i wyłącznie że gdybym ja jeździł tylko po mieście to debica frigo 2 i nie ma sensu sie zastanawiać czy będe miał aquaplaning czy nie, bo prędkość w mieście jest na tyle zaniżona że nowa opona zimowa poradzi sobie bez problemu w każdych warunkach, ale jak się jeździ na dłuższych odcinkach i jeździ się większymi szybkościami to zimą trzeba przemyśleć zakup opon które i nie dość że będą się mniej zużywały to jeszcze będą tak samo dobre na śniegu jak np dębica frigo 2 i dodatkowo będą się super zachowywały na mokrej nawierzchni przy dużych prędkościach i jeszcze najlepiej żeby jak najmniej pływały na suchym i w ciepłe dni - bo takowe warunki zimą też się zdarzają - a większe prędkości to i potrzebna jest lepsza skuteczność hamowania. I w żaden sposób nigdy nie dyskryminuje żadnych opon, poprostu każda opona jest przeznaczona do innych parametrów jazdy. Ja szukam dla siebie opon z wyższej półki gdyż dużo jeżdżę i są one bardziej uniwersalne w różnych warunkach od opon z niższej półki.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Myślę że spokojnie 15 tysięcy zrobię na sezon. Planuje kupić Dunlop Winter Sport 3D bo w UG7 coś się boję tego bieżnika, co do Conti T810 też jakoś bieżnik mi nie pasi, a na
Michelin Primacy Alpin 3 szkoda mi kasy. Podoba mi się też bieżnik w Nokian-ach WR lub W ale słyszałem że tylko na zaśnieżonych drogach są rewelacyjne. Jeżeli się mylę co do Dunlopów to proszę o cynk .
Co do bieżnika podoba się jest różne o upodobanie wizulane chodzi o podoba się pod względem wgryzania się
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2007-10-19, 08:50 Re: Opony zimowe
Andrzej napisał/a:
Zbiża się zima, jednak Dacia mimo to oferuje samochody tylko z oponami tzw. wielosezonowymi
temperatura troche spadla, jeszcze nie wymienilem opon na zimowe, ktore leza sobie w ogrodku pod pawilonem i czekaja na zmilowanie... jutro jade w teren gdzie moze spasc snieg, ale nie musi...
czy te opony Debicy to sa naprawde wielosezonowe? bo sie na tym totalnie nie wyznaje... dzisiaj im sie przygladalem i porownalem z oponami samochodu obok na parkingu i bieznik na moich faktycznie byl duzo grubiej rzezbiony... wiem ze to kretynskie pytanie ale chcialbym spac spokojniej... szansy na odwiedziny w warsztacie przed wyjazdem juz nie mam niestety...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-10-19, 09:18
Debica passio to typowe letniaki. Nie pchaj się na nich zimą w góry. Jedyne znane mi polskie opony wielosezonowe M+S to navigator.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Pisze na każdych oponach jakiego są typu, wystarczy zerknąć na oznaczenia, a jeżeli chodzi o Dębice to PASSIO, FURIO, VIVO i D-124 to opony letnie, całoroczne to NAVIGATOR i NAVIGATOR 2, a typowo zimowe to FRIGO S-30 , FRIGO Directional i FRIGO 2.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum