A ja kupiłem takie zimówki sandero:
http://www.oponeo.pl/dane...185-65-r15-88-t
poprzednik wypadł nieźle w testach tuż za oponami klasy premium a zdecydowanie lepiej niż polskie nie mówiąc o chińskich.
Zobacz sobie Kelly WInter też, dzisiaj założyłem w końcu, ja kupowałem na allegro za 150zł sztuka.Mają fajny bieżnik ostry.
Dzisiaj zakupilem komplet tych opon. Zobaczymy co i jak.
Póki co, na letnich moja Sandi tańczyła jak ta lala. W nocy jadę do jakiegoś wulkanizatora na akcję "opona"
ja już po wymianie ... zimowki z oferty salonu ... 4x felgi 15, 4x opony Kormoran SnowPro 185/65 ( a nie Kleber jak miało być w ofercie ... ), 16 srub, + wymiana 1836,26 zeta...
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Miały być Uniroyale, ale ... jedna paczak zaginęłą w drodze do mnie i zaproponowano mi Fuldę Kristall Montero 3 po 210 zł/szt, na co przystałem. Dziś montaż w Katowicach po 15 zł/szt.
Przymierzam się do zmiany letnich opon i zastanawiam się nad wrzuceniem czegoś w rozmiarze 195/65 R15 (wcześniej myślałem o "klasycznym" zamienniku 185/65 R15 - 195/60 R15, ale kusi mnie cena, a technicznie oczywiście prędkościomierz i jego nieszczęsne 5km/h poślizgu). Jakieś uwagi?
A o jakich oponach myślisz klasa: premium, standard czy budżetowa?
Jestem gorącym zwolennikiem Uniroyali ;), czyli (wyższa-)standard, oczywiście kierunkowa oponka. I tutaj też różnica jeśli chodzi o wymiary - węższe mają 3, a szersze 4 rowki podłużne w przypadku modelu rainexpert.
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-03-17, 22:03, w całości zmieniany 2 razy
Mus to mus, wymyśliłem więc coś takiego:
http://www.oponeo.pl/dane...185-65-r15-88-t
Ma może ktoś jakieś doświadczenia ?
Jako człowiek racjonalny i umiarkowany patriotra miałem kupic dębicę aż tu okazało się ze jest produkowana w słowenii :(. Jak tak dalej pójdzie to za troszkę będzie tu mozna tylko pozamiatać.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-03-18, 12:05, w całości zmieniany 1 raz
Bardzo dobra opona na nasze koleiny (szczególnie jak jest deszcz). Żona używa ten typ w Lanosie, cena rewelacyjna ja ostatnio płaciłem ponad 220 PLN (Uniroyal RainExpert 185/60 R14 82 H)
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 717 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2011-03-18, 12:46
stempik napisał/a:
Mus to mus, wymyśliłem więc coś takiego:http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainexpert-185-65-r15-88-t
Ma może ktoś jakieś doświadczenia ?
Jako człowiek racjonalny i umiarkowany patriotra miałem kupic dębicę aż tu okazało się ze jest produkowana w słowenii :(. Jak tak dalej pójdzie to za troszkę będzie tu mozna tylko pozamiatać.
no mi tydzień temu w 3 czy 4 letniej zimówce dębicy wyszły druty po zewnętrznej stronie, do TWI jeszcze kawałek ale z wystającymi drutami jak w szczotce jeździć się nie da ;)
Przez długi czas nie kupię dębicy.
chriskb napisał/a:
stempik,
Bardzo dobra opona na nasze koleiny (szczególnie jak jest deszcz). Żona używa ten typ w Lanosie, cena rewelacyjna ja ostatnio płaciłem ponad 220 PLN (Uniroyal RainExpert 185/60 R14 82 H)
Pozdrawiam
no właśnie z racji że zimówki poszły się paść to założyłem sobie te uniroyal do pandy i zobaczymy jak się spiszą. Cenowo to zwykła klasa budżetowa (przynajmniej mnie tanio wyszły).
W Loganie niestety mam układ inny bo na zimę uniroyal a na lato goodyear (chciałem na lato rainexperta a na zimę ultra gripa7+). Niestety nie wyszło.
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-18, 14:17
koniu napisał/a:
Seal napisał/a:
A o jakich oponach myślisz klasa: premium, standard czy budżetowa?
Jestem gorącym zwolennikiem Uniroyali ;), czyli (wyższa-)standard, oczywiście kierunkowa oponka. I tutaj też różnica jeśli chodzi o wymiary - węższe mają 3, a szersze 4 rowki podłużne w przypadku modelu rainexpert.
Dobry wybór ja już w porzednim sezonie pomykałem na Rainexpertach, szczególnie bdobre na deszcz.
Ktoś to policzył przed nami więc jeśli nie ma uzasadnionej konieczności, to po co?
Na mój gust jeśli większa powierzchnia styku z jezdnią to powinno być bezpieczniej. Ale skoro nic nie ma za darmo to powinieneś spodziewać się rachunku.
Choć mogę się mylić.
Zrozumem jednak jeśli w końcu kupisz 195/xx/16 . Bo autko zwłaszcza nowe powinno sprawiać radość.
--------------------------------------
TAXI AIRPORT napisał/a:
Te same opony są tu taniej:
I nawet 3 zł taniej ale już zamówiłem.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-03-18, 20:43, w całości zmieniany 1 raz
Ktoś to policzył przed nami więc jeśli nie ma uzasadnionej konieczności, to po co?
Na mój gust jeśli większa powierzchnia styku z jezdnią to powinno być bezpieczniej. Ale skoro nic nie ma za darmo to powinieneś spodziewać się rachunku.
Choć mogę się mylić.
Zrozumem jednak jeśli w końcu kupisz 195/xx/16 . Bo autko zwłaszcza nowe powinno sprawiać radość.
--------------------------------------
TAXI AIRPORT napisał/a:
Te same opony są tu taniej:
I nawet 3 zł taniej ale już zamówiłem.
No to źle policzył, skoro są takie przekłamania na liczniku ...
Większa powierzchnia styku - krótsza droga hamowania, większa liczba rowków w szerszej oponie (od 195 w górę), lepsze odprowadzenie wody (szerszych nie ma co montować, bo na wodzie będą sobie gorzej radziły, szczególnie przy coraz bardziej zużytym bieżniku).
16" - szkoda alusków przy polskich/wrocławskich DZIURACH właśnie w piątek rozwaliłem sobie stalową felge na korzeniu i dziękowałem opatrzności, że jeszcze ALU nie założyłem ... a miałem zimowe 15" (można kombinować z "xx", tylko żeby znowu nie przekombinować ... moim zdaniem szkoda zachodu)
Reasumując - czy poza tym, co na drzwiach jest opisane, Dacia umożliwia zakładanie zamienników, a jak tak to jakich? Jakaś tabela? Czy np w razie wypadku nie będzie to jakimś problemem? Nie manewrowałem nigdy w wymiarach, więc pod kątem prawnym jestem zielony.
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-03-21, 09:00, w całości zmieniany 1 raz
czy poza tym, co na drzwiach jest opisane, Dacia umożliwia zakładanie zamienników
Tylko to, co masz w homologacji - reszta na własną odpowiedzialność...
...Aczkolwiek w najgorszym przypadku sprawa oprze się prawdopodobnie o biegłego sądowego, który raczej nie będzie udowadniał, że "czarne jest białe", tylko oceni realny wpływ na bezpieczeństwo - i może on być nawet pozytywny.
No, ale właśnie: "może" - ale nie musi, wbrew temu co się czasem wydaje... Np.: "Większa powierzchnia styku - krótsza droga hamowania" - owszem, ale tylko jeżeli jeszcze pozwolą na to hamulce. Itd., itp...
Na nawigacji zawsze mam ok. 5 km/h mniej, niż na liczniku, co potwierdza wielu użytkowników Dacii, a jak mnie na suszarkę złapali, to się pozytywnie zaskoczyłem, że oszczędziłem 50 zł. i 2 punkty dzięki temu jednak wolałbym mieć dokładne dane na zegarach, no i przebieg poniekąd nie będzie tak nabijał ...
Reasumując, z moich obliczeń wynika, iż stosunek 185/65 do 195/65 (R15), szczególnie w przypadku Uniroyali RainExpert, przemawia kategorycznie na korzyść tych drugich. Szczegółowo wygląda to tak, że koło ma średnicę większą o 13 mm, a opona oczywiście szersza o 10 mm, co nie powinno w ogóle przeszkadzać, szczególnie, że ET w moich Alusach jest chyba na poziomie 39 ... do tego ALU mam szersze chyba o pół cala w stosunku do stalowych fabrycznych, więc aż się prosi o szerszą oponkę. Jeśli ktoś chciałby mnie jeszcze merytorycznie odwieźć od tego zamiaru, to zapraszam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum