Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-24, 18:09
MCV napisał/a:
co przy tym samym stopniu sprężania zapobiegnie nadmiernemu wysileniu jednostki?
Ja chciałbym tutaj nadmienić, że stopień sprężania, a ciśnienie sprężania to 2 różne rzeczy i żeby tego nie mylić. Stopień sprężania, to po prostu wielkość geometryczna wynikająca z konstrukcji silnika. Ma to oczywiście przełożenie na możliwość uzyskania wyższego ciśnienia sprężania, ale grzebanie z turbiną stopnia sprężania nie zmieni.
A wastegate w dacii jest otwierany za pomocą siłownika pod ciśnieniem, czy jakoś przez elektrosiłownik sterowany z kompa??
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2014-03-24, 18:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 221 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-03-24, 20:58
Chyba sterowany przez podciśnienie i śruba reguluje czułość układu - muszę popatrzyć TAk jest w 1.9 dci .Temat znany tym co regenerują spręzarki do 1.9 Dci. Szanujące się serwisy właśnie skręcają aby spręzarka dawała mniejsze ciśnienie - większa trwałość . Miałem tak w Scenicu- w sumie po wymianie tak samo ciągnął , ale dopiero na wyższych obrotach , mnie to nie przeszkadzało . Przelatałem na regenerowanej turbinie ponad 100 kkm , bez jakichkolwiek objaw nieszczelności czy usterki turbiny - było nie było bardzo wadliwej i awaryjnej . Skręcić można , ale na bank spadnie trwałość turbiny o ok 20-30 % , silnik spoko wytrzyma .PS w 68 KM na bank nie ma intercoolera .W 1.5 Dci jest o tyle dobrze że jest chłodnica oleju - takie aluminiowe cuś przy filtrze oleju - co dramatycznie poprawa smarowanie spręzarki - tego własnie brakowało 1.9 dci . Słyszałem że niektórzy w silnikach 1.9 dci montowałi chłodnicę oleju na przewodzie doprowadzającym olej do spręzarki . Podobno tak usprawnione silniki wytrzymwały b. długo .
Ostatnio zmieniony przez kubalonek 2014-03-24, 21:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-24, 21:26
kubalonek napisał/a:
.PS w 68 KM na bank nie ma intercoolera .W 1.5 Dci jest o tyle dobrze że jest chłodnica oleju - takie aluminiowe cuś przy filtrze oleju - co dramatycznie poprawa smarowanie spręzarki - tego własnie brakowało 1.9 dci.
Właśnie 68 KM ma intercooler, chyba nie miały wersje 65 KM.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum