Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Free Tuning 1.5 DCI z zaworem upustowym turbiny
Autor Wiadomość
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-24, 18:09   

MCV napisał/a:
co przy tym samym stopniu sprężania zapobiegnie nadmiernemu wysileniu jednostki?


Ja chciałbym tutaj nadmienić, że stopień sprężania, a ciśnienie sprężania to 2 różne rzeczy i żeby tego nie mylić. Stopień sprężania, to po prostu wielkość geometryczna wynikająca z konstrukcji silnika. Ma to oczywiście przełożenie na możliwość uzyskania wyższego ciśnienia sprężania, ale grzebanie z turbiną stopnia sprężania nie zmieni.

A wastegate w dacii jest otwierany za pomocą siłownika pod ciśnieniem, czy jakoś przez elektrosiłownik sterowany z kompa??
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2014-03-24, 18:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-03-24, 20:58   

Chyba sterowany przez podciśnienie i śruba reguluje czułość układu - muszę popatrzyć TAk jest w 1.9 dci .Temat znany tym co regenerują spręzarki do 1.9 Dci. Szanujące się serwisy właśnie skręcają aby spręzarka dawała mniejsze ciśnienie - większa trwałość . Miałem tak w Scenicu- w sumie po wymianie tak samo ciągnął , ale dopiero na wyższych obrotach , mnie to nie przeszkadzało . Przelatałem na regenerowanej turbinie ponad 100 kkm , bez jakichkolwiek objaw nieszczelności czy usterki turbiny - było nie było bardzo wadliwej i awaryjnej . Skręcić można , ale na bank spadnie trwałość turbiny o ok 20-30 % , silnik spoko wytrzyma .PS w 68 KM na bank nie ma intercoolera .W 1.5 Dci jest o tyle dobrze że jest chłodnica oleju - takie aluminiowe cuś przy filtrze oleju - co dramatycznie poprawa smarowanie spręzarki - tego własnie brakowało 1.9 dci . Słyszałem że niektórzy w silnikach 1.9 dci montowałi chłodnicę oleju na przewodzie doprowadzającym olej do spręzarki . Podobno tak usprawnione silniki wytrzymwały b. długo .
Ostatnio zmieniony przez kubalonek 2014-03-24, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-24, 21:26   

kubalonek napisał/a:
.PS w 68 KM na bank nie ma intercoolera .W 1.5 Dci jest o tyle dobrze że jest chłodnica oleju - takie aluminiowe cuś przy filtrze oleju - co dramatycznie poprawa smarowanie spręzarki - tego własnie brakowało 1.9 dci.


Właśnie 68 KM ma intercooler, chyba nie miały wersje 65 KM.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-31, 13:17   

matucha napisał/a:
wastegate w dacii jest otwierany za pomocą siłownika pod ciśnieniem, czy jakoś przez elektrosiłownik sterowany z kompa??

Siłownikiem pod ciśnieniem, ale ono jest sterowane przez elektrozawór.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne