No i stało się. Dzisiaj o 5:11 pękło 100000km. Nie przestawiłem jeszcze zegarka bo nadal się rozkoszuję jazdą .
Muszę znaleźć chwilę i opisać historię.
No i się dzisiaj stało. Zawitała kolejna drakula na podwórku. Nie moja, a rodziców.
Dacia Sandero Stepway Laureate 0.9 Tce
Dodatki:
- dywaniki gratis
- Aluski enzo wave 16' gratis (stalowe z kołpakami pójdą na zimówki)
- breloczek do kluczyków gratis
- koło zapasowe
- FNS
- przeglądy za 299zł
Trasa około 35km z Krakowa i średnie spalanie spadło z 14,4l na 6,2l. Myślę, że rodzice będą zadowoleni. Osobiście się bardzo podoba ale na razie za mało praktyczne jak dla mnie.
1.jpg
Plik ściągnięto 490 raz(y) 46,71 KB
2.jpg
Plik ściągnięto 390 raz(y) 39,06 KB
3.jpg
Plik ściągnięto 416 raz(y) 57,16 KB
4.jpg
Plik ściągnięto 317 raz(y) 65,51 KB
5.jpg
Plik ściągnięto 403 raz(y) 62,68 KB
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-06-26, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-06-27, 08:32
Wooooowwwwwwwwwwwwwwww!!!!!
Stepway to jedno z najładniejszych aut na rynku. Super Mareczku. Cieszę się razem z Tobą Twoim nowym zakupem.
Teraz Marek pojedzie z nami na przeprawówkę górską
Huuurrrraaa!!!
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-06-27, 08:34, w całości zmieniany 1 raz
Wymieniony filtr powietrza i świece przed wczasami. Oczywiście NGK i filtr jak wyżej. Jeszcze 4kkm i będzie olej + filtr.
No i oczywiście wysprzątałem w środku.
Nawiązując do regulacji odstępu przerwy między elektrodami to są one fabrycznie ustawiane, a sama świeca zabezpieczona tekturową tulejką w okół gwintu aż za elektrodę.
Dla tych co nie wiedzą.
Przewody zapłonowe SENTECH HIGH POWER LPG
8402
Renault Clio 1.4i L(Mot E7J 634/635) 98->
Renault Kangoo 1.4i L(Mot E7J 634/635) 97->
Renault Kangoo 1,6i L(Mot K7M) 97->
Renault Megane Cabriolet 1,6i L(Mot K7M 702/720) 98->
Renault Megane Classic, Coach 1,6i L(Mot K7M 702/703/720) 98->
Renault Megane Grandtour Scenic 1,6i L(Mot K7M 702/703/720) 98->
Parę dni temu, podczas pierwszych, jesiennych, chłodnych dni przy ruszaniu auto zaczęło "szarpać". Myślałem, że to sprzęgło, poduszki silnika i nie wiem co jeszcze. Jeździłem i obserwowałem, aż pewnego dnia, jak ustały chodne dni, objaw prawie ustąpił. Postanowiłem w pierwszej kolejności zakupić przewody i dzisiaj wieczorem zrobić test przed wymianą. Woda w spryskiwaczu do mycia szyb,którym potraktowałem przewody po odpaleniu auta. No i nie myliłem się. Zrobiła się ładna choinka między przewodami, a osłoną kolektora (tam przewody miały najbliżej do masy).
Przewody wymienione, a objaw "szarpania" przy ruszaniu wygląda, że ustąpił.
A tak przy okazji numery poduszek silnika i skrzyni udostępnione przez Laisara.
Prawa górna: 112107695R - 425 zł.
Środkowa dolna: 8200575641 - 227 zł.
Lewa dolna: 6001548623 - 383 zł.
Lewa górna: 6001548160 - 345 zł.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-11-08, 21:24, w całości zmieniany 1 raz
Wymiana poduszki środkowej dolnej silnika. Koszt 64zł
Febi FE29397
Zakupiona też prawa górna i czeka na wymianę. Koszt 197zł
Febi FE34295
Po wymianie przewodów zapłonowych wydawało mi się, że już jest wszystko ok ale coś jeszcze nie dawało mi spokoju. Zakupiłem więc ww poduszki i podczas zmiany oponek wymieniłem dolną i teraz jest widoczna różnica. Po prostu stara była już wypracowana i zaczęła pomału pękać tracąc swoje właściwości. Zdjęcie poniżej.
Problem występował podczas ruszania. Takie jakby szarpanie. Podczas jazdy wszystko było ok.
Poduszki lewa górna i dolna niedostępne w sklepie po numerach z poprzedniego postu. Pozostaje mi znajomy, który zajmuje się francuzami. Może coś dopasuje od jakiejś Reni. A może po prostu znajdzie odpowiedni zamiennik.
6.jpg
Plik ściągnięto 254 raz(y) 238,69 KB
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-11-08, 21:41, w całości zmieniany 1 raz
Regulacja zaworów. Koszt 30zł plus uszczelka 10zł.
Nawet bez LPG warto ją wykonać ponieważ widzę teraz różnicę w pracy silnika.
Będę widział jeszcze jutro jak pracuje po rozgrzaniu się w trakcie, jazdy do pracy (około 25km).
Wymiana cewki zapłonowej przy 125000 oraz reklamowanie przewodów WN.
Podczas ściągania ta metalowa skuwka zlazła z przewodu i została na świecy.
Zakupiłem tymczasowo Boscha ale są za krótkie i napięte jak barania to..... Zwłaszcza te dwa najdłuższe.
Aktualnie 126800km w zaokrągleniu
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-01-20, 18:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum