Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V 75 KM LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 17 Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-11, 19:02 Brudny spód maski Dacia Sandero II
Witam,
mam myślenice. Podniosłem dzisiaj maskę i zauważyłem brudne, czarne plamy na jej spodzie(od strony silnika). Zastanawiam się co to może być? Czy jakiś płyn gdzieś wybił? Plamy są suche i schodzą pod wpływem tarcia palcem. Dwa tygodnie temu miałem delikatne bum(uszkodzony zderzak tylko) i zastanawiam się czy przy tym coś się nie wydarzyło. Maski nie podnosiłem bo nie było takiej potrzeby, a ostatnio przy wymianie oleju dolali mi w serwisie 0,5l płynu chłodniczego. Czy to normalne w nowym aucie? W ASO twierdzą że tak, mnie się nie chce w to wierzyć. Co radzicie? Zmienić serwis? Czy ktoś z Was ma/miał podobne problemy?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-11, 19:39
może po prostu brud i błoto z nawierzchni? jeśli silnik nie ma płyty ochronnej to zupełnie możliwe
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2014-03-12, 08:50
Plamy są prawdopodobnie efektem, wyciekającej konserwacji z maski, która była fabrycznie zabezpieczona i trochę po zakupie wyciekło.
Mało prawdopodobne by coś z silnika wywalało w górę.
Co do płynu to trzeba posprawdzać czy po tym małym bum nie doszło do mikropęknięć w chłodnicy albo gdzieś poluzowała się opaska na przewodach i może się delikatnie sączyć bez zauważalnych wycieków pod autem.
Płynu się dolewa bo paruje i to normalne a czy pół litra to dużo...ciężko powiedzieć. Jak masz ciężką nogę i silnik pracuje na wysokich obrotach to jego temperatura wzrasta a co za tym idzie układ chłodzenia ma więcej pracy.
Myślę, że jednak warto zdjąć osłonę i dokładnie obejrzeć chłodnicę i przewody.
Płynu się dolewa bo paruje i to normalne a czy pół litra to dużo...ciężko powiedzieć. Jak masz ciężką nogę i silnik pracuje na wysokich obrotach to jego temperatura wzrasta a co za tym idzie układ chłodzenia ma więcej pracy.
.
Mnie w Dusterze 1,6 po okresie "docierania" ubyło właśnie około 0,5 l płynu chłodzącego - na przeglądzie mi dolali na max i teraz już prawie 2 lata nic nie ubyło (może kilka mm poniżej max jest)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum