Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-07, 13:40
Kluczowe zdanie: "Koncern nie potrafi w podobny sposób obniżyć kosztów bez uszczerbku na jakości". No tak, musieliby zrezygnować z ocynku...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Szefowie koncernu [VAG] zachodzą w głowę, jak konkurentom z Dacią na czele udało się stworzyć wysokiej jakości auta
To albo PijaRowy wykręt, albo dziennikarski wymysł takowego - recepta przecież jest znana i prosta: stare, a więc dawno zamortyzowane projekty części. Bo koszty produkcji to jedno, ale najdroższe jest właśnie opracowanie konstrukcji.
Prędzej uwierzę, że VW przyjrzał się jak Renault ciężko walczy, żeby utrzymać odseparowanie swoich marek od siebie, jaki to ma wpływ na ich sprzedaż (bo wbrew zaklinaniu rzeczywistości kanibalizacja występuje) - i zdecydował, że nie ma co się w to bawić.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-07, 14:55
chodzi jak zwykle o pieniądze, vw zdaje sobie sprawę,że stworzenie taniej marki odbije się na sprzedaży własnej
Co do seata to do lat ok 2002 kiedy były to po prostu tańsze VW to odniosły duży sukces .
Potem marka została mocno zaniedbana 0 sprzedaż w PL . cenny z kosmosu czasem wyższe niż VW .
W tym roku się to zmieniło wszystkie modele miały lifta i ofera zaczyna być interesująca cenny również są atrakcyjne . Chodź braknie tam starych sprawdzonych jednostek silnikowych wszystko jest na 1.4 tsi i 1.8 tdi więc to może odpychać kupujących bo jeżeli decydują się na turbo doładowany silnik to chcieli by mieć najnowszą konstrukcje
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-07, 18:35
Bez przesady, a Exeo ?
Karenzo napisał/a:
Chodź braknie tam starych sprawdzonych jednostek silnikowych wszystko jest na 1.4 tsi i 1.8 tdi więc to może odpychać kupujących bo jeżeli decydują się na turbo doładowany silnik to chcieli by mieć najnowszą konstrukcje
1.4Tsi to nie jest już tak nowa konstrukcja, a do tego IMO jest lepsza od 1.8Tsi. Jeździłem oboma, wybrałem 1.4.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-07, 21:50
Prawda jest taka że jak byłem w styczniu w salonie to VW miał 15k Passatów z homo i w lutym zostały same diesle i to też w nie w takich ilościach do przebierania, więc hajs ma ;)
A żeby było jaśniej w kwestiach pieniężnych to w tym samym czasie skody nie było ani jednej praktycznie.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-03-09, 13:22
VW miał niby zbudować tanią markę... Załóżmy, że statystyczny Kowalski będzie zainteresowanymi albo segmentem B, albo kompaktem. Nie dalej jak wczoraj byłem w salonie Skody w Rybniku. Fabia z klimą i radiem za 33800 zł, Rapid (coś pomiędzy B a kompaktem, choćby z uwagi na bagażnik) 42400, Octavia 53800 zł.
Czy nowa, tania marka, której wdrożenie na rynek pochłonęłoby znaczną ilość czasu i pieniędzy, zaoferowałaby korzystniejsze ceny dla klienta? Nie sądzę, a w zanadrzu wracająca na rynek Tata Motors, chińskie Geelly które w crast-testach coraz częściej ma po 5 gwiazdek... Za ciasno się robi jak na mój gust.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-09, 15:38
benny86 napisał/a:
a w zanadrzu wracająca na rynek Tata Motors
Siedziałeś kiedyś w takim ? :)
Myślę że po doświadczeniach z tą marką z ostatnich kilku lat, mało kto by się zdecydował.
Szczególnie że nie były jakoś specjalnie tanie,a wykonanie... Ludzie którzy to kupili marzą o jakości z Daci, a wśród nich jest jedna moja znajoma.
Do tego dochodzi dostępność części zamiennych, ich ceny i czas oczekiwania.
A po kilku latach (chyba już 5?) nikt nie chce tego kupić, niezależnie od ceny.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-03-09, 15:41
benny86 napisał/a:
... Nie dalej jak wczoraj byłem w salonie Skody w Rybniku. Fabia z klimą i radiem za 33800 zł ...
To chyba wyprzedaż rocznika ... i to wielka okazja - ba takowe cudo z klimą i radiem wg. konfiguratora Skody to najmniej 43 tys zł. - wersja Fresh (Easy 35 700 zł - golas). Citigo chodzi już od ponad 35 tys. zł. wzwyż, ale o klimie i radiu w tej cenie można zapomnieć. Dlatego jak rzeczywiście Fabia z radiem i klima stała za 33 800 ... to pewnie jakaś demówka lub była "zadrapana".
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-09, 15:45
benny86 napisał/a:
Czy nowa, tania marka, której wdrożenie na rynek pochłonęłoby znaczną ilość czasu i pieniędzy, zaoferowałaby korzystniejsze ceny dla klienta?
Jak dla mnie, to wprowadzenie auta typu Octavia II przed FL z silnikami np 1,6 ze znaczkiem "tani VW" nie kosztowałaby nic i trwała by też prawie nic, a auto teoretycznie mogłoby być z 10 tys. tańsze niż obecna Octavia. Pytanie tylko po co? Na nowe VW czeka się dłużej niż na Dacie. Tańsze auto = mniejszy zysk.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-09, 18:10
Nie wiem jak teraz, ale dwa lata temu Skoda Octavia Tour 1.6 mpi z LPG i klimatyzacją kosztowała 52-53 tys. zł. Tyle samo kosztowała MCV 1.6 mpi Laureate BL II 7 os. z LPG.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-03-10, 00:37
krakry1 napisał/a:
to pewnie jakaś demówka lub była "zadrapana".
Zanim coś napiszesz, rusz się sprzed kompa i sprawdż osobiście - bo ceny na portalach ogłoszeniowych są często nieaktualne (albo i samo ogłoszenie nieaktualne.
Skoda już ma taką politykę - wywindować ceny, a potem dać duży rabat. W sierpniu wspomniana Fabia kosztowała 35500 zł - niewiele więcej, powiedzmy że tyle samo co sandero ambience z pakietem komfort (nie znam dokładnie cen, ale z dokładnością do kilkuset złotych chyba się zgadza).
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-03-10, 18:05
benny86 napisał/a:
... Zanim coś napiszesz, rusz się sprzed kompa i sprawdż osobiście...
Mądrości objawiona byłem w salonie Skody w Lublinie - szukając auta dla żony - i o takich okazjach jak Ty piszesz nie było mowy (wszystko jak z katalogu). Więc zanim coś napiszesz, rusz się osobiście do salonu w Lublinie ...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-03-10, 18:32
krakry1 napisał/a:
Więc zanim coś napiszesz, rusz się osobiście do salonu w Lublinie ...
Jakoś nie mam okazji,a jak widać powyżej tubylcy tam mało gościnni Na śląsku, małopolsce i w rejonach opolsko-wrocławskich ceny są baaaardzo zbliżone, nie wiem czemu akurat w Lublinie są wyższe - tereny chyba nie należą do silnie zurbanizowanych ani licznie zamieszkiwanych, więc na logikę ceny powinny być co najwyżej takie same, jeśli nie niższe.
... Zanim coś napiszesz, rusz się sprzed kompa i sprawdż osobiście...
Mądrości objawiona byłem w salonie Skody w Lublinie - szukając auta dla żony - i o takich okazjach jak Ty piszesz nie było mowy (wszystko jak z katalogu). Więc zanim coś napiszesz, rusz się osobiście do salonu w Lublinie ...
a gdzie byłeś ?
Danelczyk czy Żaglu ?
bo ostatnio Danelczyk dostał kopa w d#$% od VW i stracił koncesje na sprzedaż i serwis a Żagiel teraz nie ma z kim wojować na rynku Lubelskim, radze popisać po różnych salonach, a potem się wybrać do dealera w Lublinie i powiedzieć żeby ich przebili
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-03-10, 19:13
U jednego i drugiego. Z tym, że u Danielczyka oglądałem i zamówiłem VW up. Rzeczywiście u Danielczyka - Skody niet. Nie wiem co z tym kopem poniżej krzyża, bo na jego stronie stoi:
Cytat:
W dniu 11 lutego b.r. w naszej firmie odbył się audyt kontrolny ISO certyfikacji partnera koncernu VW.
Z przyjemnością chcieliśmy powiadomić wszystkich Państwa, że uzyskaliśmy pozytywny wynik kontroli co oznacza, że spełniamy standardy jakościowe ISO 9001:2008 założone przez markę VW.
No i nie starasz mnie na Boga, bo wpłaciłem zaliczkę.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2014-03-10, 19:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum