Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 01:07
UWAGA na oryginalne micheliny E 3A
Autor Wiadomość
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-07-21, 06:19   UWAGA na oryginalne micheliny E 3A

Niestety ku mojemu niesamowitemu zdziwieniu po przejechaniu około 35 tysiecy km na tych oponach mogę powiedzieć tylko jedno - szmelc nad szmelce - auto - dacia logan z silnikeim 68KM 1.5DCI potrafi ślizgać się na tych oponach przy starcie ze świateł na mokrej nawierzchni, od pierwszego biegu do 3 biegu byłem cały czas w poślizgu i przejechałem może ze 10 metrów, wczesniej jeszcze jakieś kilka tys. km temu było to niemożliwe - i widzę że te opony przy przebiegu ponad 35 tys. km bardzo drastycznie tracą przyczepność , ale ich bieżnik jest na zadowalającym poziomie ... Dodatkowo w zeszłym tygodniu popisały się niesamowitą przyczepnością na łuku i poleciałem po mokrym jak po lodzie, gdybym miał mniej doświadczenia i znał troche mniej to auto to dzisiaj albo leżał bym w grobie , albo w szpitalu ( chodz nie wiem czy to nie to samo) ... na szczescie wyszłem z tego cało i mimo iż nie była to wina moja, ani auta mojego, tylko jakiegoś zaspanego idioty za kierownicą to niestety juz wiem ze na te opony nie ma co liczyć, bo na mokrym strasznie szybko traca przyczepność.
Tylko na suchym spisują się poprawnie, ale i tak na zakrętach już piszczą i jak się da po garach to można je nieźle spalić - nawet na suchym przy słabym silniku...
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-21, 07:31   

Na Dębicy Passio jest to samo. Jak na Michelinach też tak się dzieje to będzie bardziej wina zawieszenia.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-21, 08:17   

A może to jest kwestia tego, co oprócz wody było na nawierzchni?

Ale miałem kiedyś podobne spostrzeżenia na pirelkach - tylko po większym przebiegu. Dobrze "kleiły" tylko na suchym i przy temperaturze +30°C.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-07-21, 09:24   

Wystarczy, że gdzieś dłużej stał jakiś rupieć, albo po prostu jechało coś w tak wspaniałym stanie technicznym, że kapał sobie olej, to po deszczu może zrobić się niezła ślizgawka. Bardzo często spotykam się z barwnymi plamami na drogach.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-21, 09:29   

To jest efekt rozdzielenia funkcji opon na Letnie i Zimowe, a raczej na nawierzchnie SUCHE i ZAŚNIEŻONO-ZABŁOCONE.
W Polsce mamy klimat UMIARKOWANY ZMIENNY i po większości kraju powinniśmy jeździć na oponach WIELOSEZONOWYCH UNIWERSALNYCH.
Producenci opon z Włoch czy Francji mają klimat o wiele łagodniejszy i nie wiedzą co to są zmienne warunki jazdy, oni albo mają przez 3/4 roku suche jak pieprz drogi lub jadą na narty w Alpy gdzie leży metr śniegu na drodze.
Marketing i PR firm oponiarskich zrobiło wodę z mózgu wszystkim samochodziarzom, że muszą mieć dwa komplety opon czyli zarabiają DWA RAZY WIĘCEJ.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-07-21, 09:38   

tez sie zastanawiam nad zawieszeniem, ale na razie raczaj nie zmienie zawieszenia ani tez opon, tylko po prostu wiedzac co te opony potrafia, jeszcze bardziej będę uważał.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-07-21, 10:05   

Kiedy A klasa wywaliła się przy łosiu, kierowcy testowi firmy, w odpowiedzi na nagonkę konkurecji, zapowiedzieli, że w teście łosia położą na dachu KAŻDY samochód, jeśli oczywiście konkurencja zgodzi się na taką próbę. Zdaje się, że nikt nie podjął wyzwania.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-07-25, 09:38   Re: UWAGA na oryginalne micheliny E 3A

Black Eryk napisał/a:
...Tylko na suchym spisują się poprawnie, ale i tak na zakrętach już piszczą i jak się da po garach to można je nieźle spalić - nawet na suchym przy słabym silniku...

Krystian,
Mam to samo na rumuńskich "Montanach"przy przebiegu 29 600 km . I też myslałem, że to od zawieszenia, lub geometrii kół ? :shock:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2008-07-25, 13:59   

[quote="wox"]Wystarczy, że gdzieś dłużej stał jakiś rupieć, albo po prostu jechało coś w tak wspaniałym stanie technicznym, że kapał sobie olej, to po deszczu może zrobić się niezła ślizgawka. [quote]
I to może być ten trop! Ja mam dwa talie miejsca (lewoskretęty) gdzie się długo stoi zanim sie uda wjechać. I tam ma czas nakapać. Potem się zabiera to oleum ze sobą i piszczy dalej.
Przed chwilą zrobiłem sobie parokilometrową przejażdzkę, na stosunkowo mało uczęzczaną drogę z, uwaga ważne! nowym asfaltem przerpowadziłem próby wyjazdu i to "z kopem" i... odpukać w nieocynkowaną blachę,... NIC NIE PISZCZY!
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne