Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-15, 01:09
Czujniki / system kontroli ciśnienia w oponach TPMS
Autor Wiadomość
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-20, 12:33   

dacialoganmcv napisał/a:
Napiszę jeszcze raz. ESP NIC NIE MIERZY. Mierzy to centralka pompy hamulcowej z odczytów czujników do układu ABS. ESP to dodatek, który umożliwia lepszą kontrolę trakcji i jednocześnie układ wspomagania ruszania na tych samych warunkach. Jest sam ABS albo ABS i ESP z dodatkami.

Mierzy, mierzy. :) Ty mówisz o systemie, ja mówię o urządzeniu. Obecnie jest to jedno i to samo urządzenie, które odpowiada za odbieranie danych z czujników i sterowanie hamulcami, a te wszystkie ABSy, ESPy i inne uphille to tylko efekt jego działania.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-20, 12:36   

Mierzy i steruje płytka drukowana zwana powszechnie komputerem. Potem wysyła to do licznika. Body jest mu niepotrzebny w tym momencie. Sama pompa ABS i ABS z ESP plus gratisy (jest wyższa) ma inną budowę i innymi przewodami jest zasilana w związku z różnicą temperatur płynu hamulcowego w zimie.

W sumie dla klienta w aso to bez różnicy co mu mierzy. Jednak dyskutując na forum i to technicznie, warto wypowiadać się rzeczowo i konkretnie. Bo jak chcę posłuchać głupot to do serwisu jadę...
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-03-20, 12:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-20, 12:41   

dacialoganmcv napisał/a:
Mierzy płytka drukowana zwana komputerem
Jak już chcemy tak łapać za słówką to na tej płytce drukowanej to możesz mieć co najwyżej przetworniki analogowo-cyfrowe, a faktycznie to mierzy czujnik, bo to on jest przetwornikiem wielkości fizycznej, na sygnał o charakterze elektrycznym.
Tym bardziej że:
dacialoganmcv napisał/a:
Jednak dyskutując na forum i to technicznie, warto wypowiadać się rzeczowo i konkretnie. Bo jak chcę posłuchać głupot to do serwisu jadę...
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-20, 13:03   

Doprecyzowałeś to jak rzeczywiście jest.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4053
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-20, 18:03   

Z tego co się zdążyłem zorientować to w Renault/Dacia zastosowany system pośredni TPMS - wyliczjący utratę ciśnienia na podstawie obliczeń obrotów koła.
Poniżej link do filmu pokazujący jak wyłączyć kontrolkę za pomocą klipa
.
To może nam się uda włączyć i aktywować w naszych samochodach?
A wtedy tylko dolutować LED-a i mamy samochód rocznikowo 2015 :mrgreen:
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-20, 19:22   

Nie da rady. Brak opcji. Sprawdzone.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4053
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-20, 19:37   

dacialoganmcv napisał/a:
Brak opcji. Sprawdzone.

W modelu tegorocznym ( wyprodukowanym w 2014 ?)
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-20, 19:39   

Listopad 2013.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-01, 09:09   

No i dziś czujnik by mi się przydał. Ruszyłem z garażu podziemnego po jodełce i zauważyłem że tylne koło dziwnie stuka - kapeć. No i zamiast zmienić je sobie w ciepłym garażu musiałem to zrobić na zewnątrz w porannym chłodzie :(
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-04-01, 09:13   

Nie wiem czy po jodełce przy 5 km/h logika by coś wskazała. A nie prościej podejść do aut z prawej i rzucić okiem na dwa koła i potem od kierowcy na kolejne dwa?. :)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-01, 09:16   

Akurat jak na złość kapeć był w kole od strony pasażera które jest całkowicie zasłonięte przez słup nośny garażu.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2014-04-08, 19:16   

A co za problem przestawić słup? :mrgreen:
 
rottweiler 



Marka: Suzuki| Dacia
Model: Hayabusa| Duster FL
Silnik: GSX1300R| 1.2TCE
Rocznik: 1999 | 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 113
Skąd: wrocław
Wysłany: 2014-07-25, 09:20   

otrzymałem taką wiadomość od dealera cyt.: W Pana samochodzie też będzie system ESP i czujniki ciśnienia w oponach.
Pana zamówiony samochód powinien być na wrzesień
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
  Wysłany: 2014-07-27, 11:37   Typ systemu kontroli ciśnienia w oponach

Wkrótce Dacie Duster mają być standardowo wyposażone w system monitorowania ciśnienia w oponach. Czy ma ktoś może jakieś w miarę pewne informacje, czy system ten będzie bazował na pomiarze pośrednim czy bezpośrednim?? Innymi słowy, czy spadek ciśnienia w oponach będzie wykrywany z większej prędkosci obrotowej danego koła z flaczkiem ;-) na podstawie sygnalów z cz. ABS, czy może na podstawie informacji o ciśnieniu z czujnika ciśnienia umieszczonego "w oponie" (przy wentylu)? Potocznie w obu przypadkach mówi się o "czujnikach ciśnienia w oponach", jednak sposób już konkretnej realizacji ma niebagatelne znaczenie nie tylko pod wględem kosztów dla producenta samochodu, ale również późniejszych kosztów eksploatacji dla właścicieli/użytkowników.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-27, 18:09   

DD napisał/a:
na podstawie informacji o ciśnieniu z czujnika ciśnienia umieszczonego "w oponie" (przy wentylu)?

Tak - wentyle z czujnikiem ciśnienia są widoczne w dokumentacji serwisowej. Mają nr referencji 407001628R i oprócz daciek występują już w capturze i masterze III.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-07-27, 18:31   

patrząc na to że kontrolkę na desce już mam jest jakaś opcja uruchomienia tego systemu w DD faza 2?
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-07-27, 18:35   

laisar napisał/a:
Tak - wentyle z czujnikiem ciśnienia są widoczne w dokumentacji serwisowej.

O kur... tzn. kobieta lekkich obyczajów :-( . Mam nadzieję, że przynajmniej będzie się to dało CLIPem wyłączyć.

Dzięki za info :-) .
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-27, 20:32   

johnson napisał/a:
patrząc na to że kontrolkę na desce już mam jest jakaś opcja uruchomienia tego systemu w DD faza 2?

nie warto .
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-27, 20:34   

Jak to jest połączone wentyl z komputerem ? Radiowo ? Czy jest jakieś okablowanie ?
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-07-27, 21:11   

radiowo
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-07-27, 23:58   

Karenzo napisał/a:
johnson napisał/a:
patrząc na to że kontrolkę na desce już mam jest jakaś opcja uruchomienia tego systemu w DD faza 2?

nie warto .


A czemu chcecie wyłączać? W czym to ma przeszkadzać? :?:
_________________
Pozdrawiam.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-28, 00:21   

mekintosz napisał/a:
Jak to jest połączone wentyl z komputerem ? Radiowo ?

Tak.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-08-01, 13:53   

leo napisał/a:
A czemu chcecie wyłączać? W czym to ma przeszkadzać? :?:

Koszty, koszty, problemy, koszty - 100kilkadziesiąt zl/szt., wprogramowywanie do UCH, po kilku latach, gdy padną baterie, wymiana czujników na nowe (w przypadku dwóch kompletow kół to duuuża suma), to tak w wielkim skrócie. Oj będzie strzyżenie owiec, oj będzie :mrgreen: .
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-08-01, 14:42   

O w mordę, juz sie zaczęlo - pojawil się nowy, świeży cennik (01.08.2014) i wszystkie wersje DD podrożaly o 400zl! Oczywiście za wyjątkiem golasa (wiecie "Już od 39.900zl"). Najprostsze rozwiązanie, przerzucili koszty czujnikow ciśnienia na klientów :mrgreen: . A jeszcze ile ASO zarobią na sprawie czujnikow :mrgreen: .

I pomyśleć, że do niedawna Dacie to były tanie, proste woziki, ze sprawdzonymi od lat i trwałymi silnikami oraz małą ilością elektroniki...
Ostatnio zmieniony przez DD 2014-08-01, 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-03, 18:05   

DD napisał/a:
Najprostsze rozwiązanie, przerzucili koszty czujnikow ciśnienia na klientów
A jest jakieś inne rozwiązanie ?

Trochę nie rozumiem czemu nie zrobili jak inni i nie mierzą przez ABS zmiany ciśnienia.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne