Wysłany: 2017-05-15, 16:22 wyłączenie czujników to być może dobrowolne oddanie AC
hej, ja w swojej pierwszej Lodgy z roku 2013 również nie miałem czujników, ale teraz skoro są seryjne, obowiązkowe dla nowych aut i monitorują ciśnienie, sądzę, iż w razie wypadku i późniejszej walce z każdym ubezpieczycielem, szybko wyjdzie na jaw, kto i kiedy wyłączył monitorowanie ciśnienia, więc ZERO kasy z odszkodowania, bo wina "sprytnego" kierowcy i racja (chcącego uniknąć wypłaty) ubezpieczyciela, że ktoś istotnie wpłynął na ograniczenia własnego bezpieczeństwa jazdy takim autem.
Jak komplet czujników kosztuje na allegro 400PLN za 4 sztuki to pytanie czy warto :) Moim zdaniem nie. Skoro i tak kupujemy drugi komplet czy alu czy stalówek, i dodatkowo bierzemy opony, to dodatkowa stówka na kole nas nie zaboli aż tak bardzo...
nie wiem, ile kosztuje sama wyłączenie funkcji monitorowania ciśnienia, bo od razu odrzuciłem propozycję, więc musisz zapytać w jakimś pobliskim serwisie. Pamiętaj, że wyłączenie to ryzyko braku odszkodowania przy wypadku.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-16, 20:44
tomasso napisał/a:
Pamiętaj, że wyłączenie to ryzyko braku odszkodowania przy wypadku.
A jak bedzisz mial wypadek na kole zapasowym/dojazdowym, w ktorym nie ma czujnika to co?
To tak samo jak zasadzisz chipsa i co tez po odszkodowaniu?
Jak jezdzisz na zapalonym checkiem i kompem w trybie awaryjnym. To tez? Bo w koncu nie ma mocy i tez wplywasz na bezpieczenstwo na drodze.
Jedynie moge zgodzic sie co do czipsow w niektorych krajach UE.
Chciałbym się upewnić, jako że planuję dokupić alusy do lodgy'ego: oryginalne czujniki ciśnienia to te o numerze 407009322R? Czy jest ktoś, kto ma szansę w najbliższym czasie zdjąć oponę i to potwierdzić (albo ktoś, kto już to wie)?
Ostatnio zmieniony przez Dracid 2017-06-06, 10:29, w całości zmieniany 1 raz
Kończąc rozważania o systemie TPMS w moim dokkerze, informuję, że udałem się do znajomego magika, specjalizującego się w autach francuskich, żeby pokombinował coś przy systemie. Efekt:
nic się nie da zrobić. Albo wszystkie koła z czujnikami i po przełożeniu kół wgrywanie czujników do systemu, albo machnąć ręką i co 10 km kasować błąd. Mam 12 kół, więc już wyrabiam nawyk pstrykania w guzik. To coś jak czuwak w lokomotywach, żeby maszynista nie zasnął :);)
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2017-06-06, 20:11
jborowy napisał/a:
Kończąc rozważania o systemie TPMS w moim dokkerze, informuję, że udałem się do znajomego magika, specjalizującego się w autach francuskich, żeby pokombinował coś przy systemie. Efekt:
nic się nie da zrobić. Albo wszystkie koła z czujnikami i po przełożeniu kół wgrywanie czujników do systemu, albo machnąć ręką i co 10 km kasować błąd. Mam 12 kół, więc już wyrabiam nawyk pstrykania w guzik. To coś jak czuwak w lokomotywach, żeby maszynista nie zasnął :);)
a co Ty masz za system?
ja ma 8 kół i tylko za pierwszym razem "wgrywałem" nowe czujniki, teraz przekładam co pół roku koła i zmieniam tylko bazowe ciśnienie :)
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2017-06-06, 20:12, w całości zmieniany 1 raz
Niestety, ale mam najbardziej skurwiale rozwiązanie - pomiar bezpośredni, już na homologację UE.
Chciałem to wyłączyć i jeździłem w różne miejsca.
Oryginalny clip nie dawał rady, jedynie możliwość jechać do kogoś, kto zajmuje się chipsami, ale to będzie droga impreza.
Chciałem to u siebie całkowicie wyłączyć, ale poległem.
Bardziej należy się skupić na konwersji metody z bezpośredniej na pośrednia
Gość, u którego próbowałem wyłączyć TPMS, to bardzo uznany fachowiec. Jeżeli on twierdzi, że się nie da, to wierzę, że przy obecnie dostępnym sprzęcie i oprogramowaniu nie jest to możliwe. Jeżeli problem się upowszechni, to na pewno żółte, zdolne paluszki wyprodukują taniuśki symulator czujników i będzie po problemie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-06-07, 15:33
W programie ddt4all sa wszystkie ustawienia do czujnikow cisnienie, predkosci, kalibracja itd. Jezeli nie da sie ich wylaczyc to da sie napewno zanizyc wartosci nawet do zera. Wlasnie wczoraj to ogladalem. Ja nie mam czujnikow, ale w piatek lub sobote sprubuje je aktywowac i zobaczymy.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-06-08, 07:46
shrek napisał/a:
W programie ddt4all sa wszystkie ustawienia do czujnikow cisnienie, predkosci, kalibracja itd. Jezeli nie da sie ich wylaczyc to da sie napewno zanizyc wartosci nawet do zera.
czyli w razie wyczerpania baterii pokaze blad ale za to nie pokaze niebezpiecznego spadku cisnienia w czasie jazdy?
to mamy dwa w jednym!
a jak dojdzie do wypadku i ubezpieczyciel sie dowie o manipulacji to nawet trzy w jednym!
wow!
Ostatnio zmieniony przez swissman 2017-06-08, 07:46, w całości zmieniany 1 raz
Żyliśmy w latach PRL-u i jeszcze nadal żyjemy...
Kontrolę ogumienia można sprawdzić ręcznie ciśnieniomierzem od czasu do czasu.
Producenci tak robią, bo doprowadzić ludzi do większego lenistwa... Bo automatyka to zrobi za innych.
A jak złapiesz gumę na trasie? To można wyczuć w czasie jazdy zachowanie auta, obecnie większość aut ma koła bezdętkowe, co powoduje, że jak guma zostaje przebita to powietrze uchodzi powoli albo szybciej w zależności od wielkości dziury. A w dętkowych to już o wiele szybciej...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-06-08, 11:20
swissman napisał/a:
shrek napisał/a:
W programie ddt4all sa wszystkie ustawienia do czujnikow cisnienie, predkosci, kalibracja itd. Jezeli nie da sie ich wylaczyc to da sie napewno zanizyc wartosci nawet do zera.
czyli w razie wyczerpania baterii pokaze blad ale za to nie pokaze niebezpiecznego spadku cisnienia w czasie jazdy?
to mamy dwa w jednym!
a jak dojdzie do wypadku i ubezpieczyciel sie dowie o manipulacji to nawet trzy w jednym!
wow!
Nikogo do niczego nie zmuszam. Pisze tylko o mozliwosciach.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-06-08, 12:05
chodzilo mi tylko o sytuacje gdy ustawimy cisnienie na zero... a czujnik straci napiecie w baterii... wtedy zapewne wlaczy sie blad systemu i nic nam to nie da poza watpliwa radoscia z braku powiadomien o spadku cisnienia w gumie... gdyby spadalo w takiej konfiguracji...
do tego dochodzi sprawa odpowiedzialnosci za ewentualny wypadek...
tu chodzilo jedynie o brak logiki takiego dzialania a nie o to kto ile lat zyl w prl-u czy zmuszanie do czegokolwiek...
i chociaz dolaczylem tego zoltego potwora to nikt nie wylapal ze zartuje?
Ostatnio zmieniony przez swissman 2017-06-08, 12:06, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem czy się tak to będzie funkcjonowało. Jak padnie bateria to nie będzie system widział czujnika w ogóle. Ustawienie wartości na zero może nic nie dać, bo błąd będzie. Tylko czy będzie wyświetlany?
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-06-08, 14:33
Marek1603 napisał/a:
Nie wiem czy się tak to będzie funkcjonowało. Jak padnie bateria to nie będzie system widział czujnika w ogóle. Ustawienie wartości na zero może nic nie dać, bo błąd będzie. Tylko czy będzie wyświetlany?
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2017-06-08, 18:16
Marek1603 napisał/a:
Nie wiem czy się tak to będzie funkcjonowało. Jak padnie bateria to nie będzie system widział czujnika w ogóle. Ustawienie wartości na zero może nic nie dać, bo błąd będzie. Tylko czy będzie wyświetlany?
Spuść powietrze z wszystkich kół i zaprogramuj
Ja jeździłem z trzema czujnikami, czwarty padł, to mi kontrolka cały czas świeciła na żółto
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2017-06-08, 18:25, w całości zmieniany 2 razy
Wczoraj zweryfikowałem konieczność przypisywania nowego czujnika w ecu. Nie ma takiej konieczności.
Kupiłem oryginalny czujnik, po wymianie i próbie przypisania waliło błąd po 20 km.
Wczoraj spuściłem powietrze do zera w tym kole, poczekałem ok 2 minuty, następnie napompowałem fabryczną wartością i działa.
Przejechane 150 km i brak błędu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum