Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-15, 01:09
Czujniki / system kontroli ciśnienia w oponach TPMS
Autor Wiadomość
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-08-04, 11:55   

BigT napisał/a:
A jest jakieś inne rozwiązanie ?
Pewnie jest... pewnie nie we wszystkich krajach UE podniosą(eśli) ceny z powodu czujników.
Myślałem, że w Polsce jeśłi już, to podniosą ceny w nieco zakamuflowany sposób, no np. przez wprowadznie doplaty 310-410zl za koło zapasowe. No, ale wtedy nie wpadłaby kaska od wersji z lpg oraz ew. od tych osób, które zadowoliliby się zestawem do naprawy opon. Chociaż również w takich przypadkach bylaby jakaś oszczedność/zysk dla producenta - koło zapasowe raczej też musi mieć czujnik.

BigT napisał/a:
Trochę nie rozumiem czemu nie zrobili jak inni i nie mierzą przez ABS zmiany ciśnienia.
Można przypuszczać dwie przyczyny. Może system pośredni nie jest w stanie spełnić wszystkich wymogów Unii (nie znam specyfikacji), albo po prostu tak się Renaultowi bardziej opłaca (unifikacja z innymi modelami i ww "strzyżenie owiec").
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-04, 13:44   

BigT napisał/a:
czemu nie zrobili jak inni i nie mierzą przez ABS zmiany ciśnienia

Bo jak większość metod pośrednich - to kijowa proteza, podatna na milion zmiennych czynników. Jak się chce mieć zmierzone ciśnienie, to się po prostu mierzy ciśnienie, a nie wróży z fusów...
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-04, 14:03   

laisar, mam taki system i nawet go sprawdziłem, bo jako że gumę łapie się rzadko, to chciałbym być pewien że działa.
I tak - nigdy nie wskazał mi błędnie problemu z oponami, po spuszczeniu asymetrycznie kilku dziesiątych atmosfery, prze przejechaniu kilku metrów merda mi miło że jest problem.
Zatem nie wiem czy to aż taka proteza, bo jednak działa, a do tego z każdymi kołami które sobie założę, bez dedykowanych wentyli i myśleniu nad bateriami, czy jak oni tam mają zamiar to zasilać.
Więc nie hejtujmy przesadnie rozwiązań, których nie znamy.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-21, 20:35   

Wg forumduster.ro DD produkowane od 30 tygodnia 2014 roku mają już zainstalowany system TPMS. Czy ktoś może to potwierdzić ?
 
Kaśka 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 4x4 1.6 16V 105
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate Plus 5 os.
Dołączyła: 15 Cze 2014
Posty: 193
Skąd: okolice Gdyni
Wysłany: 2014-09-27, 19:03   

jas_pik napisał/a:
Wg forumduster.ro DD produkowane od 30 tygodnia 2014 roku mają już zainstalowany system TPMS. Czy ktoś może to potwierdzić ?
\
Pewnie ja;-) - odbieram 4.X - więc sprawdzę i poinformuję...
 
rottweiler 



Marka: Suzuki| Dacia
Model: Hayabusa| Duster FL
Silnik: GSX1300R| 1.2TCE
Rocznik: 1999 | 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 113
Skąd: wrocław
Wysłany: 2014-09-27, 19:28   

dzisiaj miałem okazje zasiąść za sterami zamówionego dla mnie dustera, ale sprzedawca sam nie wiedział czy są te czujniki ciśnienia powietrza w oponach, zrobiłem fotke kontrolek po przekręceniu kluczyka, może ktoś będzie wiedział czy są te czujniki

IMG_20140927_124852.jpg
Plik ściągnięto 324 raz(y) 165,34 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-27, 19:33   

@rottweiler: Jest - po prawej stronie kontrolki otwartych drzwi.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-09-28, 07:57   

czujniki cisnien w oponach to jakas pomyłka po prostu ,
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Hamil 



Marka: Dacia
Model: logan
Silnik: 1.6MPI
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-01, 19:59   

Takie czujniki potrafią w aso kosztować i 1800 złotych, w zalezności od marki, będzie miało co sie psuć. :-P
_________________
Dacia...czemu nie.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-01, 20:19   

Ale przecież tu nie ma specjalizowanych czujników na kołach - tylko elektronika sprawdza/porównuje ilość obrotów każdego koła wykorzystując dane z czujników ABS-u :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-01, 21:06   

jas_pik napisał/a:
elektronika sprawdza/porównuje ilość obrotów każdego koła wykorzystując dane z czujników ABS-u

Nie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-15, 00:04   

BigT napisał/a:
[system oparty o ABS] nigdy nie wskazał mi błędnie problemu z oponami

Znam to rozwiązanie w wersji sprzed jakichś 10 lat - i wtedy była masa narzekania, że system często głupieje. Cieszę się, że już to najwyraźniej dopracowano. Ale...

Cytat:
nie wiem czy to aż taka proteza, bo jednak działa

...rzecz w tym, jak to działa: samo wskazanie "opona odbiega ciśnieniem od innych" to w mojej ocenie wciąż właśnie tylko proteza. Alternatywnie mogę mieć przecież dokładny - i prosty do przetworzenia - odczyt wartości ciśnienia w każdej oponie. (W tym także na postoju).

Tymczasem z samej swojej natury pomiar pośredni to głównie coraz bardziej skomplikowane sztuczki programowe, żeby odsiać wpływ czynników zakłócających:

http://en.wikipedia.org/w...m#Indirect_TPMS

Oczywiście, w codziennym użytkowaniu może to być "wystarczająco dobre", ja jednak wolę zwykły pomiar niż wróżby.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-10-15, 07:21   

DD napisał/a:
BigT napisał/a:
A jest jakieś inne rozwiązanie ?
Pewnie jest... pewnie nie we wszystkich krajach UE podniosą(eśli) ceny z powodu czujników.
Myślałem, że w Polsce jeśłi już, to podniosą ceny w nieco zakamuflowany sposób, no np. przez wprowadznie doplaty 310-410zl za koło zapasowe. No, ale wtedy nie wpadłaby kaska od wersji z lpg oraz ew. od tych osób, które zadowoliliby się zestawem do naprawy opon. Chociaż również w takich przypadkach bylaby jakaś oszczedność/zysk dla producenta - koło zapasowe raczej też musi mieć czujnik.

Niekoniecznie - w Zafirze nie ma czujnika w kole zapasowym. W związku z tym system pokazuje ale nie piszczy - więc jak założysz koła bez czujnika to tylko świeci na desce rozdzielczej i odpowiednia zakładka w komputerze pokazuje nieprawidłowo - niektórzy jeżdża całą zimę na kołach bez czujników i nie ma problemu.
 
treblig1974 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 37
Skąd: podkarpacie/podlasie
Wysłany: 2014-10-15, 08:16   

Kolejne badziewie które zepsuje się zaraz po gwarancji i trzeba będzie płacić jak za barszcz. Unia i jej przepisy psia mac... Mam tylko nadzieję, że w Renault nie zgłupieją całkowicie i utrzymają w ofercie wersję Duster, golasa z absolutnym minimum tego co sobie palantunie z jakiejś komisji europejskiej wymyślili. ABS - OK, rozumiem, hamowanie na śliskim trudne jest, więc niech sobie będzie. ESP czy jak to tam zwą - może komuś w awaryjnej sytuacji tyłek uratuje, ale równie dobrze sprowokuje kogoś, kto nie potrafi dobrze jeździec do szarżowania, bo przecież "mam system, który to za mnie załatwi". A te czujniki ciśnienia ... nie obraźcie się, ale kierowca, który przed dłuższą trasą nie sprawdzi ciśnienia w oponach ( minuta roboty) to dupa nie kierowca. A jeśli opona strzeli, to jak już ktoś wcześniej zauważył, szybciej to usłyszycie, niż zobaczycie na kontrolce.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-15, 08:37   

Golasy od 01.11 muszą mieć i tak obowiązkowe minimum homologacyjne czyli DRL, ABS/ESP , czujniki ciśnienia i tysiące innych detali :)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-15, 09:14   

treblig1974 napisał/a:
A te czujniki ciśnienia ... nie obraźcie się, ale kierowca, który przed dłuższą trasą nie sprawdzi ciśnienia w oponach ( minuta roboty) to dupa nie kierowca. A jeśli opona strzeli, to jak już ktoś wcześniej zauważył, szybciej to usłyszycie, niż zobaczycie na kontrolce.

Akurat spotkałem się z sytuacją, kiedy czujniki ciśnienia bardzo by mi się przydały.

Przed dłuższą trasą sprawdzam ciśnienie (mam chiński mierniczek i sprawdzam, a ponieważ u mnie zazwyczaj trasy=autostrady, to często też dopompowuję powyżej normy). Ale to nie była dłuższa trasa - jechaliśmy do sklepu sobie. Najpierw przy skręcie poczułem, że cóś się auto dziwnie prowadzi, ale złożyłem to na karb ogólnego dziwnego prowadzenia się MCVki. Potem w korku jacyś dobrzy ludzie mi zamachali, że coś jest nie tak. Paczam - faktycznie, w tylnej lewej oponce powietrza mało, ale bez tragedii. Stwierdziłem, że doturlamy się jakoś do domu, podpompowując koło na mijanych stacjach benzynowych. Po pierwszym podpompowaniu powietrze przestało schodzić. Trochę się zdziwiłem, ale niech tam. Co jeszcze dziwniejsze - przez parę kolejnych dni samochód stał na parkingu i powietrze nadal nie schodziło. Uznałem, że to jakaś chwila zwątpienia wentyla albo inne duchi i jeździłem dalej. Po jakimś miesiącu wieczorem - powietrze jest, rano - powietrza nie ma. Mam wulkanizatora pod domem, więc podjechałem i pan wulkanizator wyciągnął z opony malutki wkręcik, który najwyraźniej uszczelniał/rozszczelniał oponę w zależności od temperatury/własnego humoru. :>
 
treblig1974 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 37
Skąd: podkarpacie/podlasie
Wysłany: 2014-10-15, 09:43   

DrOzda napisał/a:
Golasy od 01.11 muszą mieć i tak obowiązkowe minimum homologacyjne czyli DRL, ABS/ESP , czujniki ciśnienia i tysiące innych detali :)


Wiem. Niech sobie mają, byle po ich awarii komputerek pokładowy nie świecił wielkim STOP na desce i nie przechodził w tryb awaryjny ;-) uniemożliwiając jazdę i pozwalając tylko na zwleczenie się do serwisu.
 
treblig1974 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 37
Skąd: podkarpacie/podlasie
Wysłany: 2014-10-15, 10:01   

bebe napisał/a:
treblig1974 napisał/a:
A te czujniki ciśnienia ... nie obraźcie się, ale kierowca, który przed dłuższą trasą nie sprawdzi ciśnienia w oponach ( minuta roboty) to dupa nie kierowca. A jeśli opona strzeli, to jak już ktoś wcześniej zauważył, szybciej to usłyszycie, niż zobaczycie na kontrolce.

Akurat spotkałem się z sytuacją, kiedy czujniki ciśnienia bardzo by mi się przydały.

Przed dłuższą trasą sprawdzam ciśnienie (mam chiński mierniczek i sprawdzam, a ponieważ u mnie zazwyczaj trasy=autostrady, to często też dopompowuję powyżej normy). Ale to nie była dłuższa trasa - jechaliśmy do sklepu sobie. Najpierw przy skręcie poczułem, że cóś się auto dziwnie prowadzi, ale złożyłem to na karb ogólnego dziwnego prowadzenia się MCVki. Potem w korku jacyś dobrzy ludzie mi zamachali, że coś jest nie tak. Paczam - faktycznie, w tylnej lewej oponce powietrza mało, ale bez tragedii. Stwierdziłem, że doturlamy się jakoś do domu, podpompowując koło na mijanych stacjach benzynowych. Po pierwszym podpompowaniu powietrze przestało schodzić. Trochę się zdziwiłem, ale niech tam. Co jeszcze dziwniejsze - przez parę kolejnych dni samochód stał na parkingu i powietrze nadal nie schodziło. Uznałem, że to jakaś chwila zwątpienia wentyla albo inne duchi i jeździłem dalej. Po jakimś miesiącu wieczorem - powietrze jest, rano - powietrza nie ma. Mam wulkanizatora pod domem, więc podjechałem i pan wulkanizator wyciągnął z opony malutki wkręcik, który najwyraźniej uszczelniał/rozszczelniał oponę w zależności od temperatury/własnego humoru. :>


Sytuacja faktycznie nieprzyjemna. Tyle ze jak sam powiedziałeś - auto się dziwnie prowadziło, tylko nie zwróciłeś na to uwagi. Teraz, po tej przygodzie pewnie zwracasz, prawda? Jak czuję ze coś dziwnego się dzieje z autem, to zjeżdżam na najbliższe możliwe miejsce i sprawdzam co jest. I tak od 15 lat, bo kiedyś, jadąc sypiącym się Polonezem Truckiem nie zwróciłem uwagi na dziwne zachowanie wozu i potem z przerażeniem patrzyłem, jak samochód nie reagując na kierownicę zjeżdża mi do rowu, a przede mną radośnie turla się po asfalcie moje własne koło, które postanowiło się urwać jakimś szatańskim sposobem. I od tego czasu nigdy, przenigdy nie zignorowałem dziwnego zachowania się samochodu, niezależnie czy jadę starociem czy nówką. Sprawdzam ciśnienie przed trasą, bo to tylko minuta roboty. A jak nie, to na pierwszej prostej po wyjeździe z domu puszczam na chwilę kierownice i patrzę czy mnie nie ściąga. Takie odruchy BHP, może prymitywne, ale działają.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-03, 00:33   

http://www.motofakty.pl/a...-kierowcow.html

Film pokazuje jak wygląda renówkówy czujnik.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-03, 07:11   

Wow!
Dacie mają czujnik
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-11-03, 10:12   

ja jestem już po zmianie opon na zimowe w aucie z czujnikami - co prawda w Oplu, ale system działa podobnie - nie było żadnego problemu - po zmianie aktywacja systemu i po rozpędzeniu się do 50km/h system zaczął działać. Odradzam zakup dwóch kompletów kół - koło trzeba przypisać do swojego miejsca, nawet jak ktoś kupi drugie felgi i czujniki to będzie musiał miec dostęp do clipa - więc raczej lepszą opcją jest 60 zł za wymianę opon 2x w roku, masz je zawsze świeżo wyważone.
Własnie obejrzałem filmik - jeśli rzeczywiście samochody ze stajni Renault nie maja przycisku do aktywizacji systemu to ja ich będę unikać - nie mam ochoty jeździć kilkadziesiąt kilometrów na zmianę opon - czy ktoś kto ma już samochód z tym systemem może napisać czy ma przycisk do jego aktywacji?
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-11-03, 10:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-03, 11:11   

PiotrWie napisał/a:
Odradzam zakup dwóch kompletów kół - koło trzeba przypisać do swojego miejsca

W renówkach jest możliwość przypisania do każdego koła dwóch czujników, które są rozpoznawane automatycznie. (Zapewne dlatego nie mają też żadnego dodatkowego przycisku).

W daciach najprawdopodobniej jest identycznie, choć nie udało mi się jeszcze potwierdzić tej informacji.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-11-03, 11:27   

W filmie jest informacja o konieczności aktywacji -i teraz jest pytanie -czy aktywacja jest jednorazowa -przy pierwszym założeniu kół czy jak np w Oplu po każdym zdjęciu koła?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-03, 11:52   

PiotrWie napisał/a:
czy aktywacja jest jednorazowa - przy pierwszym założeniu kół

Tak.

I znalazłem przycisk - nie "aktywacji" (bo dodatkowe lub zmienione czujniki faktycznie dopisuje się - czyli właśnie "aktywuje w systemie monitoringu" - wyłącznie CLIPem, raz dla każdego sensora), ale resetu pomiaru po zmianie lub naprawie koła: to po prostu dłuższe przytrzymanie przycisku komputera na manetce wycieraczek.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-11-03, 12:30   

laisar napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
czy aktywacja jest jednorazowa - przy pierwszym założeniu kół

Tak.

I znalazłem przycisk - nie "aktywacji" (bo dodatkowe lub zmienione czujniki faktycznie dopisuje się - czyli właśnie "aktywuje w systemie monitoringu" - wyłącznie CLIPem, raz dla każdego sensora), ale resetu pomiaru po zmianie lub naprawie koła: to po prostu dłuższe przytrzymanie przycisku komputera na manetce wycieraczek.

Właśnie o to mi chodziło - z filmu można było zrozumieć że po każdym spadku ciśnienia trzeba jechać na clipa.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-11-03, 12:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne