Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 787 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2018-09-21, 10:07
Dracid napisał/a:
Z fabryki stalowe i aluminiowe wychodzą na tych samych śrubach. Jakbyś chciał potem dokupić śruby antykradzieżowe, to faktycznie są inne.
Idar napisał/a:
Będziesz mógł przekładać dowolnie, wymagane jest wówczas zresetowanie systemu kontroli ciśnienia z pozycji komputera auta. Procedura opisana w instrukcji auta.
2xj napisał/a:
W ASO uzyskałem informacje, że śruby do felg stalowych i aluminiowych są stosowane takie same nr. 7703003008
Dziękuję za info. Chciałbym zaznaczyć "pomógł", ale nie wiem gdzie jest ta opcja.
Wysłany: 2018-10-11, 22:40 Czujniki ciśnienia w oponach
Witajcie,
Chciałbym Was zapytać, jak to jest z czujnikami ciśnienia w oponach przy wymianie opon. Jakie są teraz rekomendacje, czy lepiej mieć jeden komplet czujników i przekładać opony, czy tez dwa komplety felg i płacić za przeprogramowanie. Czy przy dwóch parach czujników przeprogramowanie musi odbywać się w ASO? Jak to jest z tymi czujnikami? Dla mnie to nowinka techniczna, ale wyglada na to, ze będzie dość kosztowna. Dopytywałem w ASO z tego co się dowiedziałem potrzebny jest drugi komplet czujników do drugiego kompletu kół, przekładanie jest ryzykowne, bo można uszkodzić czujnik. Dodatkowo po przełożeniu kół jest konieczna diagnostyka komputerem, co oczywscie również kosztuje.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-10-11, 23:36
Na pweno do dwoch kompletow kol bedziesz potarzebowal dwoch kompletow czujnikow. W starszych modelach nic nie trzeba bylo przeprogramozywac i wszystko dzialalo. Nie jestem pewien ,ale byc moze w nowszych wersjach wymyslili jakies programowanie, ale jakos nie wydaje mi sie .
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-12, 09:14
czarnybociek, A na pewno masz czujniki w kołach a nie układ pośredni z jednym czujnikiem przy module ABS? Tak jest np. w nowych dusterach. I w dużej części poprzednich dusterów też.
@ czarnybociek - jeśli masz instrukcję, to tam jest wyjaśnienie jak sprawdzić jaki system kontroli masz w samochodzie. Jeśli masz etykietę z info o systemie z boku drzwi (widać po otwarciu), to jest jeden czujnik, a jeśli jej brak, to w każdym kole w zaworze powietrznym.
Ostatnio zmieniony przez ttedi 2018-10-12, 09:53, w całości zmieniany 1 raz
czarnybociek, A na pewno masz czujniki w kołach a nie układ pośredni z jednym czujnikiem przy module ABS? Tak jest np. w nowych dusterach. I w dużej części poprzednich dusterów też.
Pytałem serwisanta jak jest u mnie z czujnikami i ten musiał zasięgnąć języka u mechanika.
Mam układ pośredni na module ABS i się cieszę.
Przeczytałem wcześniejsze wątki na temat czujników i teraz zastanawiam się, bo w mojej Lodgy (tegorocznej) jest taka naklejka na drzwiach, czyli to by jednak wskazywało na czujniki ABS, natomiast w instrukcji mam wpisane, że są czujniki w każdym kole.
Nikt nie demonizuje tematu, tylko bierze pod uwagę dodatkowe koszty czujników przy ewentualnym zakupie drugiego kompletu felg i opon, bo chyba bogaczami nie jesteśmy decydując się na markę Dacia.
@ czarnybociek - Teraz zauważyłem, ze moja instrukcja dotyczy Sandero, Logan, Logan MCV. Opisane są oba systemy. Sądzę jednak, ze masz czujnik przy ABS. Może jakiś posiadacz Lodgy się tu wypowie.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-10-14, 08:00
Mam dwa komplety kół. Za felgi + czujniki dałem coś ok. 1500 pln w ASO. Wymieniam normalnie pod domem i wystarczy ten reset. Rotacja kół po sezonie jak stosujesz to też żaden problem, auto musi poprostu widzieć 4 czujniki, a które gdzie to ma obojętne.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-10-14, 22:21
Pojęcia zielonego nie mam co, czy w ogóle i kiedy oni z nimi robili. Zamówiłem, odebrałem w fabrycznej folii zapakowane czujniki i felgi. Pojechałem z tym całym mandżurem do mojego wulkanizatora, on mi to założył i działało od razu. Naprawdę nie ma z tym problemów.
Czesc.Ja równiez zakupiłem komplet czujników i felg w aso. Dostałem zimówki .Dlatego w marcu tego roku pojechałem poskładac moje drugie koła . Następnie założenie letnich , na których przyjechał w grudniu 2017r. Kosztowało to 180 zł. Ładna Pani zapowiedziała mi , ze wymiana kół na koła / czy z sprawdzeniem nie wiem/ to ok.100 zł. Zakładam , ze gdyby wystąpił problem z czujnikami itd. to wszystko ma gwarancję . Wiadomo że mechaniczne uszkodzenia to eliminują Gdy tą całą procedurę chciałem przeprowadzic prywatnie to wyszło to drozej. I na zasadzie - może nie zadziałać. Chodziło o soft do przypisania w systemie.
a jak to jest w Loganie? Właśnie mam w planach kupić drugi komplet kół z zimówkami, używki jakieś.
Wydaje mi się że chyba nie mam czujników, jak to jest? Mam podstawową wersję Logana 2013 rok, najprostszą bez żadnych bajerów.
W lodgy jest jak w dokkerze. Jak kupisz czujniki renault, to na 500% wystarczy je założyć do nowego kompletu kół, napompować, zamontować opony, wcisnąć "Set TP" i działają. Nic więcej nie trzeba robić. Piszę "czujniki renault", bo je właśnie kupiłem w ASO do drugiego kompletu kół, w sensie oryginały (można na Allegro też je pewnie dostać albo w niezależnych sklepach, nie tylko w ASO). Jak kupisz uniwersalne, to pewnie też będzie działać, bo częstotliwość sygnału jest identyczna, ale nie próbowałem tego robić, więc to tylko przypuszczenia.
Jak zmienisz koła na letnie, to znów wciskasz "Set TP" i wszystko działa. Niech Ci nie próbują wmówić w ASO, że coś trzeba sparować.
Ostatnio zmieniony przez Dracid 2018-10-23, 13:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-23, 13:54
Dracid napisał/a:
Niech Ci nie próbują wmówić w ASO, że coś trzeba sparować.
Zdarza się czasem, że Set Tp nie daje efektu i trzeba przyuczać czujniki serwisowo. Co prawda częściej zdarza się to w Renault, niż w Dacii, ale jednak ma miejsce.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-10-24, 16:13
Dracid napisał/a:
W lodgy jest jak w dokkerze. Jak kupisz czujniki renault, to na 500% wystarczy je założyć do nowego kompletu kół, napompować, zamontować opony, wcisnąć "Set TP" i działają. Nic więcej nie trzeba robić. Piszę "czujniki renault", bo je właśnie kupiłem w ASO do drugiego kompletu kół, w sensie oryginały (można na Allegro też je pewnie dostać albo w niezależnych sklepach, nie tylko w ASO). Jak kupisz uniwersalne, to pewnie też będzie działać, bo częstotliwość sygnału jest identyczna, ale nie próbowałem tego robić, więc to tylko przypuszczenia.
Jak zmienisz koła na letnie, to znów wciskasz "Set TP" i wszystko działa. Niech Ci nie próbują wmówić w ASO, że coś trzeba sparować.
I to dokładnie staram się przekazać cały czas ale zawsze ktoś ma jakieś "ale" :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum