DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
dziwne zniszczenie opon
Autor Wiadomość
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-24, 14:51   dziwne zniszczenie opon

Od nowości a więc od 2 lat mój VAN porusza się na oryginalnych GOODYEARach GT3.
Opony mają datę z samego końca 2010 roku

Od kilku m-cy zauważyłem , że opony dosłownie się ROZPADAJĄ !!! co widać na fotkach.
Byłem w serwisie, ale powiedziano mi, że zapewne zniszczyłem je wjeżdżając na krawężnik (???!!!???) i nie podlega to jakimkolwiek roszczeniom gwarancyjnym...

Czy ktoś miał podobne "zjawisko" na swoim fabryczny ogumieniu GT3 ?

Widzę, że ta degradacja postępuje w piorunującym tempie...
I tak się dzieje na obu przednich kołach

P1160308.JPG
Plik ściągnięto 260 raz(y) 99,19 KB

P1160307.JPG
Plik ściągnięto 247 raz(y) 99,62 KB

P1160306.JPG
Plik ściągnięto 252 raz(y) 125,1 KB

P1160305.JPG
Plik ściągnięto 253 raz(y) 104,84 KB

P1160304.JPG
Plik ściągnięto 177 raz(y) 107,57 KB

P1160302.JPG
Plik ściągnięto 147 raz(y) 125,78 KB

P1160301.JPG
Plik ściągnięto 164 raz(y) 121,27 KB

_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Ostatnio zmieniony przez tomaszgebala 2013-07-24, 15:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-24, 15:16   

te ubytki masz na całym obwodzie koła czy np na jakiejś części obwodu? czy to samo występuje na pozostałych oponach, czy na niektórych lub jednej?
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-07-24, 15:21   

No faktycznie dziwna sprawa, Goodyear fiirma szacowna, a i wiek oponek nieduzy, bo zaledwie ok. 2,5 roku. Zdarzalo mi sie jezdzic na oponach gorszych firm i wielokrotnie starszych, a mimo to nic podobnego sie nie dzialo.
Rozumiem, ze z grubsza dbales o wlasciwe cisnienie w kolach i nie jezdziles duzo po jakichs kamienistych wertepach?
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-07-24, 17:40   

jak by to powiedzieli fachowcy u jednego odleci 1 mm a u drugiego polowe opony ale sumarycznie się opony dobrze sprawują :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-24, 20:23   

Dar1962 napisał/a:
te ubytki masz na całym obwodzie koła czy np na jakiejś części obwodu? czy to samo występuje na pozostałych oponach, czy na niektórych lub jednej?

ubytki są na całym obwodzie na obu przednich kołach
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-24, 21:57   

więc nie wchodzi raczej w rachubę mechaniczne uszkodzenie np o krawężnik, bo było by to raczej jedno i na części obwodu. Sprawdzałeś geometrię kół? bo bieżnik zjedzony jest wyraźnie mocniej po zewnętrznym obwodzie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-24, 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-07-25, 06:29   

Raczej bym reklamował, chyba, że bieżesz ostro zakręty na kiepskiej nawierzchni i raczej z nieco mniejszym ciśnieniem niż powinno być, lub pokonujesz podjazdy po ostrych kamieniach.
Mam takie minimalne wady w fabrycznych continentalach crossLX ale są one ledwo zauważalne - takie rozwarstwienia. Pompuje 2.0 tak jak mam w instrukcji i na tabliczce.
Mam też inną wadę- spękania wzdłuż rowków bieżnika. Zgłosiłem to do ASO Świętochłowice. Zrobili zdjęcia i posłali do continentala. Zobaczymy.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-07-25, 06:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
teran 
Zielony listek


Marka: jeszcze brak
Model: n/d
Silnik: n/d
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-07-25, 09:21   

czy te firmy oponiarskie tak zeszły na psy? Mam nexeny 4-ro letnie i nie mam żadnych tego typu wad :/
Ostatnio zmieniony przez teran 2013-07-25, 09:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
PT 


Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 56
Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2013-07-25, 09:48   

Aby tak zniszczyć opony musiałbyś przez dłuższy czas bardzo ostro, praktycznie w rajdowym stylu (jak na możliwości auta ;-) ) jeździć po wyjątkowo agresywnym podłożu (ostre kamienie, wyjątkowo "szorstki" szuter). Osobiście z takim zniszczeniem opon spotkałem się raz, gdy po terenowej wycieczce w góry (szuter, kamienie, trochę stromych podjazdów, ale wszystko w granicach możliwości seryjnego SUV-a z reduktorem) okazało się, że półroczne całosezonówki All-Surface też uznanej marki (Bridgestone) dostały podobnych wżerów. Kumpel reklamował je u producenta, dostał zwrot kasy (okazało się, że "gdzieś po drodze do klienta" były źle przechowywane, guma uległa przyspieszonemu starzeniu i straciła swoje właściwości). Tu też spróbowałbym reklamacji.

Pozdrawiam,
Piotr.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-07-25, 09:54   

Bujdy o krawężnikach, to niech tłumacza małym dzieciom....Jeżeli zniszczenia są równomierne po całym obwodzie i felgi masz cale, to , to nie są krawężniki. Ewidentnie opona parcieje i bieżnik niemal odpada....(jak w nalewkach-tylko tam potrafi całość odejść) Na moje oko, to o ile nie masz do czynienia z wadą tylko i wyłącznie dwóch przednich opon, bo rozumiem, że tył jest ok, to albo masz mocno przenoszoną geometrię, albo jeździsz bardzo agresywnie w łukach/ zakrętach i to z niedopompowanymi kołami, lub jeździsz często po bardzo złej nawierzchni właśnie ze zbyt niskim ciśnieniem w oponach, lub kombinacja powyższych....Aczkolwiek gdyby opona była w porządku, to nawet przy powyższych moim zdaniem nie powinna aż tak się rozpadać. MSZ powinieneś sprawdzić geometrię i jeżeli wyjdzie ok, to reklamować do bólu, a jeżeli wyjdzie , że jednak jest mocno nie tak jak powinno być, to by oznaczało, że zawias zajeździł Ci opony.....
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2013-07-25, 09:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2013-07-25, 11:05   

Mam małe śmieszne autko kupione tylko i wyłacznie, żeby przemieścić się z punktu A do punktu B w razie, jakby podstawowe auto zawiodło. Mam w nim założone opony w konfiguracji 2+2, jedna para bodajże 8 letnia, druga para ma chyba 10 albo 11 lat - takie były jak kupiłem samochód w auto-handlu. Opony firmy krzak, nawet nie pamietam nazwy. Wszystkie 4 wyglądają o niebo lepiej, niż Twoje 2 i pół letnie "firmówki" :D
Nie ma bata, żeby oryginalne, nie wadliwe opony doszły to takiego stanu.
A tak w ogóle, to moim pierwszym skojarzeniem było to, że ktoś Ci wcisnął byle jakie nalewki na body od Goodyear'a :)
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-07-25, 19:38   

bo wlasnie przedstawiony na zdjeciu bieznik wyglada identycznie jak bieznik debicy passio..
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2013-07-25, 20:43   

Bieżnik wygląda podobnie do tego z GT3, ale jak patrzę na obrazy tej opony na google, to wydaje mi się, że środkowe dwa paski bieżnika (rowki poziome) są przesunięte względem bieżnika zewnętrznego. Na fotkach z google pokrywają się, tworzą taką rozciągniętą zet-kę. Ale tutaj to już chyba za bardzo wchodzę w spiskowe teorię ;)
Składaj reklamacje do oporu, najlepiej bezpośrednio do producenta.
A tak w ogóle, to ile wynosi gwarancja na opony Goodyear'a ? Więcej niż standardowe 24 miesiące ? Bo jak nie, to lipa...
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-25, 21:05   

Dar1962 napisał/a:
więc nie wchodzi raczej w rachubę mechaniczne uszkodzenie np o krawężnik, bo było by to raczej jedno i na części obwodu. Sprawdzałeś geometrię kół? bo bieżnik zjedzony jest wyraźnie mocniej po zewnętrznym obwodzie

auto było na przeglądzie i rzekomo jest OK w temacie zbiezności
Ciśnienie w oponach sprawdzam bardzo często i nie ma odchyleń poza wartości z naklejki na krawędzi drzwi

Napisałem przed chwilą do firmy GoodYear - zobaczymy - może coś napiszą
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Ostatnio zmieniony przez tomaszgebala 2013-07-25, 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-07-25, 21:12   

czyli ewidentna wada materiału....temat do reklamacji.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-25, 21:26   

Domel2250 napisał/a:
czyli ewidentna wada materiału....temat do reklamacji.


Proponuje poprawkę na Nazaruków. Słowo "reklamacja" w ich słowniku nie istnieje. Nie znają tego pojęcia.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-26, 08:25   

tomaszgebala napisał/a:

auto było na przeglądzie i rzekomo jest OK w temacie zbiezności

I właśnie to "rzekomo" jest tu kluczowym słowem.

Pojedź na sprawdzenie zbieżności bo przy normalnym przeglądzie nikt tego nie robi, chyba że klient zgłasza problemy z prowadzeniem auta.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2013-07-26, 08:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-07-26, 08:39   

wojtek_pl napisał/a:
tomaszgebala napisał/a:

auto było na przeglądzie i rzekomo jest OK w temacie zbiezności

I właśnie to "rzekomo" jest tu kluczowym słowem.

Pojedź na sprawdzenie zbieżności bo przy normalnym przeglądzie nikt tego nie robi, chyba że klient zgłasza problemy z prowadzeniem auta.


Chyba że w Dacii tak robią że nic nie robią ale jak byłem z yariską na przeglądzie po 3 latach sprawdzali zbieżność itd itp widziałem na własne oczy bo można sobie pić kawę i patrzeć przez przeszkloną ścianę na swoje autko i widziałem jak auto przemieszcza się przez poszczególne stanowiska diagnostyczne.

Ja bym Ci radził póki co zakładając że na tyle masz dobry bieżnik przerzucić opony z tyłu na przód a z przodu na tył bo jeśli nie daj odpukać by poszła któraś opona to można wypadek spowodować to lepiej jak na tylnej osi będą te gorsze
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-26, 08:47   

Lukas87 napisał/a:
Ja bym Ci radził póki co zakładając że na tyle masz dobry bieżnik przerzucić opony z tyłu na przód a z przodu na tył bo jeśli nie daj odpukać by poszła któraś opona to można wypadek spowodować to lepiej jak na tylnej osi będą te gorsze


NIE, na tylną oś zawsze opony lepsze w samochodach przednionapędowych, potwierdzi to każdy wulkanizator, mechanik, doktor mechanik ;-)
i ja bo się przekonałem na własnej D#$ie ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2013-07-26, 08:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-07-26, 15:17   

maciek napisał/a:

NIE, na tylną oś zawsze opony lepsze w samochodach przednionapędowych, potwierdzi to każdy wulkanizator, mechanik, doktor mechanik ;-)
i ja bo się przekonałem na własnej D#$ie ;-)


Potwierdzam, mi mówiono to samo
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-07-26, 16:50   

maciek napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
Ja bym Ci radził póki co zakładając że na tyle masz dobry bieżnik przerzucić opony z tyłu na przód a z przodu na tył bo jeśli nie daj odpukać by poszła któraś opona to można wypadek spowodować to lepiej jak na tylnej osi będą te gorsze


NIE, na tylną oś zawsze opony lepsze w samochodach przednionapędowych, potwierdzi to każdy wulkanizator, mechanik, doktor mechanik ;-)
i ja bo się przekonałem na własnej D#$ie ;-)


Widziałem jak pękła (wystrzał) prawa przednia opona i auto od razu ściągnęło do rowu :roll: a w tym wypadku opony są założone na przodzie co pogłębia zniszczenie bieżnika owszem lepsze opony powinny być na tyle ale tu mamy inny przypadek.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-07-26, 16:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-07-26, 18:01   

Oczywiście, że na przód lepsze opony. Praktycznie każdy przednionapędowiec ma przód cięższy niż tył, na przednie koła działają większe siły. Napęd przekazywany jest za pomocą tych kół a więc potrzeba odpowiedniej trakcji jest dużo większa niż z tyłu. Hamowanie chyba nie muszę pisać - przód też przyjmuje dużo większą energię. Słuchaj wulkanizatorów... zwykle mają problem z poprawnym napompowaniem kół...
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-26, 18:09   

dzisiaj przyszły już 2 zakupione używki GT3 i właśnie wróciłem po wymianie ale o ile na starych auto prowadziło się idealnie prosto przy puszczeniu kierownicy to teraz delikatnie ściąga w prawo. Ciśnienie w oponach jest OK.

Jest o niebo ciszej bo na starych było coś w stylu równomiernego dudnienia.
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2013-07-26, 19:19   

http://www.opony.com.pl/a...-przod/?id=1069 - stanowisko Michelin, ADAC i OAMTC


Wnioski niech każdy wyciągnie sam :)
Osobiście składam się do poglądu, że lepsze opony zakłada się na tył, a opony w stanie takim, jak na zdjęciach, nie powinny w ogóle być zakładane ani na przód, ani na tył :)
Ostatnio zmieniony przez ZbujMadej 2013-07-26, 19:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-26, 20:44   

ZbujMadej napisał/a:
opony w stanie takim, jak na zdjęciach, nie powinny w ogóle być zakładane ani na przód, ani na tył :)

i właśnie z tego względu dzisiaj wymieniłem je na inne
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne