Od nowości a więc od 2 lat mój VAN porusza się na oryginalnych GOODYEARach GT3.
Opony mają datę z samego końca 2010 roku
Od kilku m-cy zauważyłem , że opony dosłownie się ROZPADAJĄ !!! co widać na fotkach.
Byłem w serwisie, ale powiedziano mi, że zapewne zniszczyłem je wjeżdżając na krawężnik (???!!!???) i nie podlega to jakimkolwiek roszczeniom gwarancyjnym...
Czy ktoś miał podobne "zjawisko" na swoim fabryczny ogumieniu GT3 ?
Widzę, że ta degradacja postępuje w piorunującym tempie...
I tak się dzieje na obu przednich kołach
P1160308.JPG
Plik ściągnięto 260 raz(y) 99,19 KB
P1160307.JPG
Plik ściągnięto 247 raz(y) 99,62 KB
P1160306.JPG
Plik ściągnięto 252 raz(y) 125,1 KB
P1160305.JPG
Plik ściągnięto 253 raz(y) 104,84 KB
P1160304.JPG
Plik ściągnięto 177 raz(y) 107,57 KB
P1160302.JPG
Plik ściągnięto 147 raz(y) 125,78 KB
P1160301.JPG
Plik ściągnięto 164 raz(y) 121,27 KB
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Ostatnio zmieniony przez tomaszgebala 2013-07-24, 15:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-24, 15:16
te ubytki masz na całym obwodzie koła czy np na jakiejś części obwodu? czy to samo występuje na pozostałych oponach, czy na niektórych lub jednej?
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-07-24, 15:21
No faktycznie dziwna sprawa, Goodyear fiirma szacowna, a i wiek oponek nieduzy, bo zaledwie ok. 2,5 roku. Zdarzalo mi sie jezdzic na oponach gorszych firm i wielokrotnie starszych, a mimo to nic podobnego sie nie dzialo.
Rozumiem, ze z grubsza dbales o wlasciwe cisnienie w kolach i nie jezdziles duzo po jakichs kamienistych wertepach?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-24, 21:57
więc nie wchodzi raczej w rachubę mechaniczne uszkodzenie np o krawężnik, bo było by to raczej jedno i na części obwodu. Sprawdzałeś geometrię kół? bo bieżnik zjedzony jest wyraźnie mocniej po zewnętrznym obwodzie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-24, 21:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-07-25, 06:29
Raczej bym reklamował, chyba, że bieżesz ostro zakręty na kiepskiej nawierzchni i raczej z nieco mniejszym ciśnieniem niż powinno być, lub pokonujesz podjazdy po ostrych kamieniach.
Mam takie minimalne wady w fabrycznych continentalach crossLX ale są one ledwo zauważalne - takie rozwarstwienia. Pompuje 2.0 tak jak mam w instrukcji i na tabliczce.
Mam też inną wadę- spękania wzdłuż rowków bieżnika. Zgłosiłem to do ASO Świętochłowice. Zrobili zdjęcia i posłali do continentala. Zobaczymy.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-07-25, 06:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004 Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 56 Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2013-07-25, 09:48
Aby tak zniszczyć opony musiałbyś przez dłuższy czas bardzo ostro, praktycznie w rajdowym stylu (jak na możliwości auta ) jeździć po wyjątkowo agresywnym podłożu (ostre kamienie, wyjątkowo "szorstki" szuter). Osobiście z takim zniszczeniem opon spotkałem się raz, gdy po terenowej wycieczce w góry (szuter, kamienie, trochę stromych podjazdów, ale wszystko w granicach możliwości seryjnego SUV-a z reduktorem) okazało się, że półroczne całosezonówki All-Surface też uznanej marki (Bridgestone) dostały podobnych wżerów. Kumpel reklamował je u producenta, dostał zwrot kasy (okazało się, że "gdzieś po drodze do klienta" były źle przechowywane, guma uległa przyspieszonemu starzeniu i straciła swoje właściwości). Tu też spróbowałbym reklamacji.
Bujdy o krawężnikach, to niech tłumacza małym dzieciom....Jeżeli zniszczenia są równomierne po całym obwodzie i felgi masz cale, to , to nie są krawężniki. Ewidentnie opona parcieje i bieżnik niemal odpada....(jak w nalewkach-tylko tam potrafi całość odejść) Na moje oko, to o ile nie masz do czynienia z wadą tylko i wyłącznie dwóch przednich opon, bo rozumiem, że tył jest ok, to albo masz mocno przenoszoną geometrię, albo jeździsz bardzo agresywnie w łukach/ zakrętach i to z niedopompowanymi kołami, lub jeździsz często po bardzo złej nawierzchni właśnie ze zbyt niskim ciśnieniem w oponach, lub kombinacja powyższych....Aczkolwiek gdyby opona była w porządku, to nawet przy powyższych moim zdaniem nie powinna aż tak się rozpadać. MSZ powinieneś sprawdzić geometrię i jeżeli wyjdzie ok, to reklamować do bólu, a jeżeli wyjdzie , że jednak jest mocno nie tak jak powinno być, to by oznaczało, że zawias zajeździł Ci opony.....
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2013-07-25, 09:55, w całości zmieniany 1 raz
Mam małe śmieszne autko kupione tylko i wyłacznie, żeby przemieścić się z punktu A do punktu B w razie, jakby podstawowe auto zawiodło. Mam w nim założone opony w konfiguracji 2+2, jedna para bodajże 8 letnia, druga para ma chyba 10 albo 11 lat - takie były jak kupiłem samochód w auto-handlu. Opony firmy krzak, nawet nie pamietam nazwy. Wszystkie 4 wyglądają o niebo lepiej, niż Twoje 2 i pół letnie "firmówki" :D
Nie ma bata, żeby oryginalne, nie wadliwe opony doszły to takiego stanu.
A tak w ogóle, to moim pierwszym skojarzeniem było to, że ktoś Ci wcisnął byle jakie nalewki na body od Goodyear'a :)
Bieżnik wygląda podobnie do tego z GT3, ale jak patrzę na obrazy tej opony na google, to wydaje mi się, że środkowe dwa paski bieżnika (rowki poziome) są przesunięte względem bieżnika zewnętrznego. Na fotkach z google pokrywają się, tworzą taką rozciągniętą zet-kę. Ale tutaj to już chyba za bardzo wchodzę w spiskowe teorię ;)
Składaj reklamacje do oporu, najlepiej bezpośrednio do producenta.
A tak w ogóle, to ile wynosi gwarancja na opony Goodyear'a ? Więcej niż standardowe 24 miesiące ? Bo jak nie, to lipa...
więc nie wchodzi raczej w rachubę mechaniczne uszkodzenie np o krawężnik, bo było by to raczej jedno i na części obwodu. Sprawdzałeś geometrię kół? bo bieżnik zjedzony jest wyraźnie mocniej po zewnętrznym obwodzie
auto było na przeglądzie i rzekomo jest OK w temacie zbiezności
Ciśnienie w oponach sprawdzam bardzo często i nie ma odchyleń poza wartości z naklejki na krawędzi drzwi
Napisałem przed chwilą do firmy GoodYear - zobaczymy - może coś napiszą
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Ostatnio zmieniony przez tomaszgebala 2013-07-25, 21:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-25, 21:26
Domel2250 napisał/a:
czyli ewidentna wada materiału....temat do reklamacji.
Proponuje poprawkę na Nazaruków. Słowo "reklamacja" w ich słowniku nie istnieje. Nie znają tego pojęcia.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-07-26, 08:39
wojtek_pl napisał/a:
tomaszgebala napisał/a:
auto było na przeglądzie i rzekomo jest OK w temacie zbiezności
I właśnie to "rzekomo" jest tu kluczowym słowem.
Pojedź na sprawdzenie zbieżności bo przy normalnym przeglądzie nikt tego nie robi, chyba że klient zgłasza problemy z prowadzeniem auta.
Chyba że w Dacii tak robią że nic nie robią ale jak byłem z yariską na przeglądzie po 3 latach sprawdzali zbieżność itd itp widziałem na własne oczy bo można sobie pić kawę i patrzeć przez przeszkloną ścianę na swoje autko i widziałem jak auto przemieszcza się przez poszczególne stanowiska diagnostyczne.
Ja bym Ci radził póki co zakładając że na tyle masz dobry bieżnik przerzucić opony z tyłu na przód a z przodu na tył bo jeśli nie daj odpukać by poszła któraś opona to można wypadek spowodować to lepiej jak na tylnej osi będą te gorsze
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ja bym Ci radził póki co zakładając że na tyle masz dobry bieżnik przerzucić opony z tyłu na przód a z przodu na tył bo jeśli nie daj odpukać by poszła któraś opona to można wypadek spowodować to lepiej jak na tylnej osi będą te gorsze
NIE, na tylną oś zawsze opony lepsze w samochodach przednionapędowych, potwierdzi to każdy wulkanizator, mechanik, doktor mechanik
i ja bo się przekonałem na własnej D#$ie
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez maciek 2013-07-26, 08:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-07-26, 15:17
maciek napisał/a:
NIE, na tylną oś zawsze opony lepsze w samochodach przednionapędowych, potwierdzi to każdy wulkanizator, mechanik, doktor mechanik
i ja bo się przekonałem na własnej D#$ie
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-07-26, 16:50
maciek napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
Ja bym Ci radził póki co zakładając że na tyle masz dobry bieżnik przerzucić opony z tyłu na przód a z przodu na tył bo jeśli nie daj odpukać by poszła któraś opona to można wypadek spowodować to lepiej jak na tylnej osi będą te gorsze
NIE, na tylną oś zawsze opony lepsze w samochodach przednionapędowych, potwierdzi to każdy wulkanizator, mechanik, doktor mechanik
i ja bo się przekonałem na własnej D#$ie
Widziałem jak pękła (wystrzał) prawa przednia opona i auto od razu ściągnęło do rowu a w tym wypadku opony są założone na przodzie co pogłębia zniszczenie bieżnika owszem lepsze opony powinny być na tyle ale tu mamy inny przypadek.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-07-26, 16:53, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-07-26, 18:01
Oczywiście, że na przód lepsze opony. Praktycznie każdy przednionapędowiec ma przód cięższy niż tył, na przednie koła działają większe siły. Napęd przekazywany jest za pomocą tych kół a więc potrzeba odpowiedniej trakcji jest dużo większa niż z tyłu. Hamowanie chyba nie muszę pisać - przód też przyjmuje dużo większą energię. Słuchaj wulkanizatorów... zwykle mają problem z poprawnym napompowaniem kół...
dzisiaj przyszły już 2 zakupione używki GT3 i właśnie wróciłem po wymianie ale o ile na starych auto prowadziło się idealnie prosto przy puszczeniu kierownicy to teraz delikatnie ściąga w prawo. Ciśnienie w oponach jest OK.
Jest o niebo ciszej bo na starych było coś w stylu równomiernego dudnienia.
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Wnioski niech każdy wyciągnie sam :)
Osobiście składam się do poglądu, że lepsze opony zakłada się na tył, a opony w stanie takim, jak na zdjęciach, nie powinny w ogóle być zakładane ani na przód, ani na tył :)
Ostatnio zmieniony przez ZbujMadej 2013-07-26, 19:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum