Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
kolo dwumasowe lodgy
Autor Wiadomość
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-04-02, 19:06   kolo dwumasowe lodgy

Witam wszystkich i mam pytanie do uzytkownikow lodgy 1.5 dci (moja 110km i 35 tys km) czy mieliscie lub macie problemy z kolem dwumasowym? Dzis bylem w serwisie we francji i okazalo sie ze kolo dwumasowe do wymiany poniewaz przy zmianie biegow (redukcji)auto szarpie.Oczywiscie stwierdzono ze na sprzeglo nie podlega gwarancji (koszt naprawy we francji to 1080euro kolo +robocizna+moze cos jeszcze).I tu moje drugie pytanie-Czy to prawda ze moze wystapic taka usterka po 35 tys.Autem jezdze normalnie bez szalenstw i wiekszosci jezdzi po autostradach.z
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-02, 19:12   

trudno powiedzieć , ze sprzęgłem najwięcej zależy od użytkownika choć zdarzały się osoby którym sprzęgło psuło się koło twojego przebiegu ale było to wynikiem niedomknięcia sprzęgła i jazdy cała czas na rozpiętym .Trudno to udowodnić i trzeba mieć trochę wiedzy .
Ja ci proponuje przejechać się do prywaciarz albo nawet zrobić u niego najwyżej stracisz gwarancje na sprzęgło której nie ma :-> Ja w innym aucie mam najechane 180 tyś i nic nie wymieniane .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-02, 19:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-04-02, 19:24   

technika jazdy chyba odpada drugim moim autem jest carisma 1.9 did jest to silnik i skrzynia z reno scenica kupilem jak miala 100 tys teraz ma 320tys i ja nic nie wymienialem moze poprzedni wlasciciel .tak czy inaczej zrobilem 200tys i w tych samych warunkach jak dacia
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-04-02, 19:36   

A ja ci proponuję inne ASO albo infolinia do Renault i zobaczysz co ci powiedzą.

Nie jestem pewien ale chyba w dusterze komuś wymieniali na gwarancji.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-02, 19:41   

koło dwumasowe bardzo nie lubi eko-jazdy ze zmianą biegów na ekstremalnie niskich obrotach
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-04-02, 20:06   

Dar1962 napisał/a:
koło dwumasowe bardzo nie lubi eko-jazdy ze zmianą biegów na ekstremalnie niskich obrotach


Dokładnie, wtedy na sprężyny w kole dwumasowym działają bardzo duże siły i powodują zgniatanie tych sprężyn i robi się luz. Jak to gadają co dwie masy to kupa kasy :-|
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
andrev17 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, LODGY 7os.
Silnik: 1.6 16V, 1,5 dCi 110
Rocznik: 2008 Laureat 7os, 2012
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 59
Skąd: Kujawy:)
Wysłany: 2014-04-02, 20:32   

Mi szarpie od nowości właśnie przy redukcji, najczęściej z 4 na 3 bieg, ale śmigam i się tym nie przejmuję
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2014-04-02, 21:23   

edit
_________________

Ostatnio zmieniony przez słoń 2014-04-02, 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-04-03, 07:24   

Panowie dwumasa a sprzęgło to trochę różne sprawy.
Sprzęgło można zedrzeć przez 30kkm - i wtedy może to być wina kierowcy, ale koło dwumasowe? Jego ideą jest jak najmniejsze przenoszenie drgań silnika na skrzynię biegów.
Szereg dobrych praktyk w przypadku takiego samochodu obejmuje m.in. uruchamianie i gaszenie silnika ze wciśniętym pedałem sprzęgła.

Objawy zwykle to stuki w trakcie uruchamiania i wyłączania zapłonu, drgania na biegu jałowym, nierówna praca silnika, hałasująca skrzynia i to co jest wspomniane szarpanie przy ruszaniu/zmianie biegów.

Słowem komentarza, jazda na zbyt niskich obrotach szkodzi zarówno panewkom jak i dwumasie, problemem są również "strzały ze sprzęgła" spod świateł czy ciągnięcie przyczepy. Generalnie jak jedynym objawem jest brak płynności przy zmianie biegów to i to stwierdzony przez mechanika a nie właściciela to zareagowałbym śmiechem, bo w ASO wszystkie czynności wykonuje się wcześniej. Przykład 45 000km sugestia wymiany klocków, 55 000km pojechałem do mechanika poza ASO na wymianę, wymienił i zapytał mnie dlaczego tak szybko klocki chciałem zmienić, że w takim tempie jeszcze ze 30 000km bym przejechał...
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-03, 14:58   

Tylko jak tym jeździć skoro przy 90km/h na 6-tym biegu jest 1500 obrotów, na piątce przy 80km/h 1500 obrotów. Czyli na polskich drogach nie używamy dwóch ostatnich biegów? :roll:
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-03, 15:01   

Jest jeszcze kwestia obciążenia, bo jednak co innego jechać ze stałą prędkością na 2k obrotów, a inaczej z tych obrotów na najwyższym biegu przyśpieszać z pedałem w podłodze.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-04-03, 15:41   

Cytat:
Tylko jak tym jeździć skoro przy 90km/h na 6-tym biegu jest 1500 obrotów, na piątce przy 80km/h 1500 obrotów. Czyli na polskich drogach nie używamy dwóch ostatnich biegów? :roll:


Cytat:
Jest jeszcze kwestia obciążenia, bo jednak co innego jechać ze stałą prędkością na 2k obrotów, a inaczej z tych obrotów na najwyższym biegu przyśpieszać z pedałem w podłodze.

Dokładnie tak.
Dorzucę jeszcze od siebie, że moja ma najeżdżone 45 000km, a od kiedy ja jeżdżę (22k) to 95% poniżej 2000obrotów i nic się nie dzieje. Dodatkowo moja luba uczyła się na niej jeździć po parkingach, także dwumasa nie miała lekko przez kilka godzin... Stąd mój wniosek że nie da rady przez 35 000km zabić dwumasy, szczególnie:
Cytat:

Autem jezdze normalnie bez szalenstw i wiekszosci jezdzi po autostradach
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-03, 15:57   

No czyli powinno być nie "jazda na niskich obrotach" a "ostre przyspieszanie od niskich obrotów" szkodzi dwumasie. ;-)
Ostatnio zmieniony przez Boogie 2014-04-03, 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-04-03, 18:10   

W przyszlym tygodniu jade do innego aso i zobaczymy co tam powiedza. Jezeli sie potwierdzi to ze padlo kolo to bede walczyl o wymiane a jezeli nie to mam gdzies te ich gwarancje dam znac
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-04-03, 22:22   

najlepiej panowie to postawić samochód i nie jeździć ..... wtedy nic mu poza rudą nie zaszkodzi ...... dajcie spokój .... auto jest po to żeby nim jeździć tak jak się komuś podoba :-D
 
mick 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-04-04, 18:18   

Mowienie o winie uzytkownika w przypadku zuzycia dwumasy po 35tys km to troche zenada. To tak jak zuzyc turbine po 60tys km (Laguna II Dci) Gratuluje dobrego samopoczucia firmie Renault
_________________

 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-05-05, 18:04   

Po miesiacu oczekiwania na odpowiedz aso zadzwonilem do adwokata ktory rozwiazal sprawe z kolem dwumasowym i aso we francji.Mianowcie naprawa zostanie przeprowadzona na gwarancji.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne