Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
lodgy by grapess
Autor Wiadomość
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-04-13, 10:51   

grapess napisał/a:
A tak w ogóle, to autko jeździ i chyba czas zrobić jakąś wycieczkę. Planuję przywitać wiosennie żubry w Białowieży. Nigdy ich jeszcze nie widziałem


Czyli generalnie nie jest źle, tylko klima trochę Cię denerwuje :-)
Też kiedyś muszę zobaczyć wiosenne żubry w Białowieży. Póki co pozostaje je wypijać na Śląsku prosto z lodówki :-)

P.S. Wybacz mi :-) ale piszemy "zużyte" :-D
Ostatnio zmieniony przez benyo 2015-04-13, 10:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-13, 22:30   

benyu, W Pszczynie możesz zobaczyć ;-)
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-04-14, 06:14   

Ajgor napisał/a:
benyu, W Pszczynie możesz zobaczyć ;-)


No ale ja chciałem zobaczyć w Białowieży, takie samopas biegające :-) Pszczyńskie już widziałem :-)
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-04-21, 10:57   

Dziennik pokładowy kolejny zapis.
Wczoraj zaobserwowałem dziwne zjawisko, w nocy, cofając autem zużywałem, że światła lepiej świecą,
jak dodam więcej gazy.
Zdziwienie moje było wielkie, takiego czegoś nie obserwowałem w żadnym samochodzie, który miałem.
Jak wyłączyłem wsteczny to światła przestawały reagować na prędkość obrotów silnika.

Co dziwne za drugim razem, gdy wróciłem do domu zjawisko zniknęło i auto nie chciało mocniej świecić gdy wzrastały obroty. Zarówno przy włączonym jak i wyłączonym wstecznym.
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2015-04-21, 11:52   

Spróbuj pokręcić kierownicą - problem leży w bardzo dużym poborze prądu przez elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy.

grapess napisał/a:
Dziennik pokładowy kolejny zapis.
Wczoraj zaobserwowałem dziwne zjawisko, w nocy, cofając autem zużywałem, że światła lepiej świecą,
jak dodam więcej gazy.
Zdziwienie moje było wielkie, takiego czegoś nie obserwowałem w żadnym samochodzie, który miałem.
Jak wyłączyłem wsteczny to światła przestawały reagować na prędkość obrotów silnika.

Co dziwne za drugim razem, gdy wróciłem do domu zjawisko zniknęło i auto nie chciało mocniej świecić gdy wzrastały obroty. Zarówno przy włączonym jak i wyłączonym wstecznym.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-21, 13:10   

Tak, jak u mnie, gdy jak pokręcę kierą to światła trochę przygasają, bo elektrohydraulika pobiera niemało prądu, ale to tylko przy kręceniu kierownicą, a jak jazda na wprost to nie przygasa...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-04-21, 13:59   

A widzisz, tego nie skojarzyłem. Faktycznie cofając za pierwszym razem również kręciłem kołami manewrując.

Dzięki, sprawdzę.

Ale z drugiej strony, to jadąc do przodu i skręcając też musiały by mrugać :shock: :shock: :shock:
Ostatnio zmieniony przez grapess 2015-04-21, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-04-21, 16:05   

grapess napisał/a:
A widzisz, tego nie skojarzyłem. Faktycznie cofając za pierwszym razem również kręciłem kołami manewrując.

Dzięki, sprawdzę.

Ale z drugiej strony, to jadąc do przodu i skręcając też musiały by mrugać :shock: :shock: :shock:


Jak się przyjrzysz to i do przodu przygasają przy manewrowaniu. Przy wyższych obrotach nie ma efektu, dlatego podczas jazdy do przodu tego nie czuć, ale przy manewrowaniu obroty są małe więc efekt jest bardziej odczuwalny.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2015-04-21, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-04-21, 16:31   

I co pewnie TTTM :-P

Czy kolejna batalia z ASO.

Widzę, że problem nie tylko u mnie występuje

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8763
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-04-21, 16:45   

grapess napisał/a:
I co pewnie TTTM :-P

Czy kolejna batalia z ASO


Jeśli lubisz to czemu nie :-) Tylko w jakim celu? To naturalne zjawisko znane z elektrotechniki, gdy rośnie prąd obciążenia spada napięcie na źródle, czyli w tym przypadku na alternatorze, a prąd rośnie bo działa wspomaganie kierownicy. Można zastosować alternator o większej wydajności ale do tego też musi być nieco mocniejszy silnik, który dostarczy CI więcej energii do tegoż alternatora. A tutaj mamy silnik 1.6, więc ja kto mówią "z pustego to i Salomon nie naleje" :-)
Ostatnio zmieniony przez benyo 2015-04-21, 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-21, 19:16   

Podobna sytuacja dzieje się też jak chcesz zamknąć elektryczne szyby, podciągasz za dźwignię do góry, a szyby już są zamknięte to też światła lekko przygasają na wolnych obrotach czyli tez pobierają trochę więcej prądu, bo silnik szyby próbuje dalej kręcić mimo dużego oporu przy zamkniętych szybach ;-)
W Scenicu miałem podobny przypadek, że jak kręciłem kierownicą w obie strony na postoju to silnik dostawał lekki spadek obrotu i zaraz elektronika pokładowa wkraczała do akcji, by podnieść obroty silnika by nie zgasł. Było to wspomaganie hydrauliczne napędzane pompą z paska napędowego z wału korbowego (ten sam pasek napędzał klimę, wspomaganie kierownicy i alternator), a drugi wewnętrzny pasek zębaty napędzał rozrząd i pompę wodną.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-05-03, 20:16   

Dzisiaj wypad z rodzinka do Ogrodu botanicznego w Powsinie pod Warszawą.
Wracamy a tu taki widok !!!!!

Może ktoś z forum stał koło mnie ????

DSC_3326.JPG
Plik ściągnięto 71 raz(y) 150,77 KB

Ostatnio zmieniony przez grapess 2015-05-03, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-11-29, 23:52   

Na temat samochodu nie ma nic do powiedzenia ciekawego :)

Auto zrobiło się, na szczęście !!!, bardzo nudne.
Jeździ, każe sobie coś tam dolewać co jakiś czas. Jest Ok.

W związku z tym, piszę tylko po to aby coś napisać :)

A co najważniejsze pozdrowić wszystkich użytkowników forum, zwłaszcza tych, których miałem przyjemność poznać osobiście :)

Pozdrawiam 8-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-11-30, 05:43   

Dzięki i nawzajem.

Życzę dalszego, bezawaryjnego użytkowania drakuli.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-30, 08:11   

grapess, o to właśnie chodzi! Ma jechać a nie psuć. :-D
Oby jak najdalej.... a tak: ile już tys. km nawinąłeś? ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-12-03, 22:34   

Skromniutko na razie :)

Coś ok 28 tysięcy niedługo stuknie.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2016-12-01, 11:22   

Aktualizacja dziennika,
Dzisiaj regulacja zaworów i wymiana świec w ASO.
Kilka razy mrugała kontrolka silnika( spalin ). Stąd wywniskolwali ( i na podstawie zapisanego kodu błędu ), że trzeba wyregulować zawory.
Przebieg 42kkm
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-01, 12:39   

Pierwsza regulacja zaworów?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-01, 14:12   

grapess napisał/a:
że trzeba wyregulować zawory

Pomogło?
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2016-12-03, 00:04   

Tak, to pierwsza regulacja zaworów.

Niestety nie pomogło, po regulacji zaworów i wymianie świec kontrolka świeciła się nie tylko na gazie ale i na benzynie.


Dzisiaj wymienione przewody zasilające świece i wykasowane błędy.

Przewody nosiły ślady pogryzienia. To może być przyczyna, tylko że te ślady są praktycznie od nowości.

Zobaczymy poczekamy,


[edit]
Nie trzeba było długo czekać, dzisiaj znowu mrugała kontrolka od silnika.
Pojawiły się błędy P0304 i P0314
Ostatnio zmieniony przez grapess 2016-12-03, 10:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2016-12-18, 23:35   

Wymienione zawory gazowe na nowe.
Te są jakieś czarne, tamte miały elementy aluminiowe na obudowie.
Ciekawe ile wytrzymają ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-19, 08:51   

Coś jakoś kiepskie części masz w tej instalacji LPG.. :-/
Mam zainstalowane BRC i nalatałem już ponad 66 tys. km na LPG bez najmniejszego problemu. ;-)

Grapess, jakiej firmy LPG masz w Lodgy?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-12-19, 08:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2016-12-19, 10:49   

Instalacja Landi, zakładana w ASO jako dedykowany kit do Lodgy.
Też jestem zdziwiony, że tak szybko padło.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-19, 11:01   

Miałem możliwość zainstalowania Landi, ale ASO miało oprócz tego BRC, więc wybrałem BRC, bo miałem z nim wcześniejsze doświadczenie (poprzednie auto Scenic z BRC). I było tańsze o 500 zł w stosunku do Landi. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2016-12-19, 13:51   

Zastanawia mnie ile takie wtryskiwacze wytrzymują?
Znalazłem przypadki na forum, gdzie były wymieniane również przy 40 tysiącach.

W necie znalazłem artykuł, w którym twierdzą, że najlepsze wtryskiwacze wytrzymują do 100 tysięcy.

Ogólnie to chyba przestanie się ten gaz opłacać, zwłaszcza jak "dobra zmiana" podniesie ceny gazu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne