A tak w ogóle, to autko jeździ i chyba czas zrobić jakąś wycieczkę. Planuję przywitać wiosennie żubry w Białowieży. Nigdy ich jeszcze nie widziałem
Czyli generalnie nie jest źle, tylko klima trochę Cię denerwuje
Też kiedyś muszę zobaczyć wiosenne żubry w Białowieży. Póki co pozostaje je wypijać na Śląsku prosto z lodówki
P.S. Wybacz mi ale piszemy "zużyte"
Ostatnio zmieniony przez benyo 2015-04-13, 10:54, w całości zmieniany 2 razy
Dziennik pokładowy kolejny zapis.
Wczoraj zaobserwowałem dziwne zjawisko, w nocy, cofając autem zużywałem, że światła lepiej świecą,
jak dodam więcej gazy.
Zdziwienie moje było wielkie, takiego czegoś nie obserwowałem w żadnym samochodzie, który miałem.
Jak wyłączyłem wsteczny to światła przestawały reagować na prędkość obrotów silnika.
Co dziwne za drugim razem, gdy wróciłem do domu zjawisko zniknęło i auto nie chciało mocniej świecić gdy wzrastały obroty. Zarówno przy włączonym jak i wyłączonym wstecznym.
Spróbuj pokręcić kierownicą - problem leży w bardzo dużym poborze prądu przez elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy.
grapess napisał/a:
Dziennik pokładowy kolejny zapis.
Wczoraj zaobserwowałem dziwne zjawisko, w nocy, cofając autem zużywałem, że światła lepiej świecą,
jak dodam więcej gazy.
Zdziwienie moje było wielkie, takiego czegoś nie obserwowałem w żadnym samochodzie, który miałem.
Jak wyłączyłem wsteczny to światła przestawały reagować na prędkość obrotów silnika.
Co dziwne za drugim razem, gdy wróciłem do domu zjawisko zniknęło i auto nie chciało mocniej świecić gdy wzrastały obroty. Zarówno przy włączonym jak i wyłączonym wstecznym.
Tak, jak u mnie, gdy jak pokręcę kierą to światła trochę przygasają, bo elektrohydraulika pobiera niemało prądu, ale to tylko przy kręceniu kierownicą, a jak jazda na wprost to nie przygasa...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
A widzisz, tego nie skojarzyłem. Faktycznie cofając za pierwszym razem również kręciłem kołami manewrując.
Dzięki, sprawdzę.
Ale z drugiej strony, to jadąc do przodu i skręcając też musiały by mrugać
Jak się przyjrzysz to i do przodu przygasają przy manewrowaniu. Przy wyższych obrotach nie ma efektu, dlatego podczas jazdy do przodu tego nie czuć, ale przy manewrowaniu obroty są małe więc efekt jest bardziej odczuwalny.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2015-04-21, 16:07, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli lubisz to czemu nie Tylko w jakim celu? To naturalne zjawisko znane z elektrotechniki, gdy rośnie prąd obciążenia spada napięcie na źródle, czyli w tym przypadku na alternatorze, a prąd rośnie bo działa wspomaganie kierownicy. Można zastosować alternator o większej wydajności ale do tego też musi być nieco mocniejszy silnik, który dostarczy CI więcej energii do tegoż alternatora. A tutaj mamy silnik 1.6, więc ja kto mówią "z pustego to i Salomon nie naleje"
Ostatnio zmieniony przez benyo 2015-04-21, 18:54, w całości zmieniany 1 raz
Podobna sytuacja dzieje się też jak chcesz zamknąć elektryczne szyby, podciągasz za dźwignię do góry, a szyby już są zamknięte to też światła lekko przygasają na wolnych obrotach czyli tez pobierają trochę więcej prądu, bo silnik szyby próbuje dalej kręcić mimo dużego oporu przy zamkniętych szybach
W Scenicu miałem podobny przypadek, że jak kręciłem kierownicą w obie strony na postoju to silnik dostawał lekki spadek obrotu i zaraz elektronika pokładowa wkraczała do akcji, by podnieść obroty silnika by nie zgasł. Było to wspomaganie hydrauliczne napędzane pompą z paska napędowego z wału korbowego (ten sam pasek napędzał klimę, wspomaganie kierownicy i alternator), a drugi wewnętrzny pasek zębaty napędzał rozrząd i pompę wodną.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Aktualizacja dziennika,
Dzisiaj regulacja zaworów i wymiana świec w ASO.
Kilka razy mrugała kontrolka silnika( spalin ). Stąd wywniskolwali ( i na podstawie zapisanego kodu błędu ), że trzeba wyregulować zawory.
Przebieg 42kkm
Miałem możliwość zainstalowania Landi, ale ASO miało oprócz tego BRC, więc wybrałem BRC, bo miałem z nim wcześniejsze doświadczenie (poprzednie auto Scenic z BRC). I było tańsze o 500 zł w stosunku do Landi.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum