Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy silnik 1.2 Tce można zagazować LPG
Autor Wiadomość
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-04-21, 10:33   Czy silnik 1.2 Tce można zagazować LPG

Witam . Zastanawiam się czy w.w silniczek bez problemu można zagazować i czy to ma sens . Jeżeli Tce to silnik z wtryskiem paliwa do kolektora plus sprzężarka to teoretycznie tak . Jeżeli jest wtrysk bezpośredni do cylindrów- to nie . Te same pytanie mnie nurtuje odnośnie silnika 1.4T w Chevim np. Orlando .
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-04-21, 13:27   

No właśnie TCE 1,2 ma bezpośredni wtrysk, a 0,9 - pośredni.
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-04-21, 14:43   

Sensowność gazowania go jest mocno dyskusyjna. Biorąc pod uwagę cenę instalacji, problematyczność jej zestrojenia oraz potencjalnie wyższą awaryjność turbobenzyny względem wolnossącej, rozsądniejsze staje się chyba jednak kupienie dCi.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-04-21, 22:08   

Zagazować się da. Tyle, że instalacja droga a ilość spalanego gazu ze względu na konieczne dotryski paliwa nie będzie duża. Chyba, że zdecydujesz się na dedykowaną LPDi ( ale nie ma je jescze dla tego silnika) VI generację, ale jakość w Polsce nikt tego w tej chwili nie montuje. Więc trzeba jechać na zachód, cena kosmiczna a i serwis odległy..
Ostatnio zmieniony przez kali 2014-04-21, 22:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-04-22, 08:28   

Jest coś takiego jak instalka Vialle, gdzie wtrysk gazu jest realizowany przez wtryskiwacze benzynowe a gaz doprowadzany jest przez zawór, który odcina zasilanie benzyną i w magistralę od benzyny pakuje płynny gaz. Nie ma więc konieczności stosowania parownika i na gaz możesz przechodzić od razu.
Czy się da do Tce 125- nie wiem, na pewno do silników VW ale trzeba pytać bo coraz więcej producentów ma w swojej ofercie silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Cena instalki do silników ze stajni VW/ Audi/Seat/ Skoda, Kia/ Hyundai lub Ford na razie konkret, bo zaczyna się od 8500 PLNów...
_________________
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-02, 20:55   

Jest firma, która montuje zasilanie LPG do silników TSI od VAG. Cena to ok. 6-10k PLN, co szósty wtrysk to wtrysk benzyny przez fabryczne wtryskiwacze. Inne rozwiązanie to podanie ciekłego gazu do pompy paliwa wysokiego ciśnienia i co jakiś czas przełączanie benzyna-gaz. O, znalazłem tu: 1.2-tsi-lpg-style-samochod-rodzinny-testautokult

TCe z bezpośrednim wtryskiem to te same zagadnienia, co TSI.
Technicznie da się, ale opłacalność i sensowność mocno wątpliwa: 9l gazu + 4l benzyny na każde 100km.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-03, 08:13   

Jedynym sensownym rozwiązaniem jest wtrysk gazu w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzynowe. Niestety drogie i słabo jeszcze rozpracowane technologicznie - na stronie klubu Octavii był kiedyś wątek o eksploatacji Vialle w 1.2 TSI - facet przez pierwszy rok praktycznie co miesiąc odstawiał samochód do poprawek a w końcu wymienili mu instalację na nową :) Rozwiązania z dotryskiem to jedna wielka kupa która nie ma żadnych zalet oprócz ceny.
 
rottweiler 



Marka: Suzuki| Dacia
Model: Hayabusa| Duster FL
Silnik: GSX1300R| 1.2TCE
Rocznik: 1999 | 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 113
Skąd: wrocław
Wysłany: 2014-08-25, 17:13   Duster 1,2 TCe LPG

zauważyłem na otomoto dustera 1.2TCE z LPG, http://otomoto.pl/dacia-d...-C34267101.html wyposażony w najnowszej generacji instalację gazową Direct LiquiMax-2.0 holenderskiej firmy Prins
temat o tyle ciekawy, że nikt z forum go jeszcze nie poruszał
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-25, 17:47   

To jest instalacja gazowa V generacji. Tam nie ma redaktora tylko gaz jest wtryskiwany w stanie ciekłym a nie lotnym jak ma to w IV generacji. Taka instalacja V generacji kosztuje dużo drożej i nie opłaca się montować w polskich warunkach.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-25, 17:56   

z polskim gazem to ciekawe jak daleko się zajedzie
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-25, 18:58   

Polski gaz jest brudny i pompa gazu szybciej padnie niż na Zachodzie.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-25, 18:59   

okolo 8 tys za instalke taaaaa, do tego jakies ubezpieczenie zamiast gwarancji. Z awaryjnością Dacii i tym samym utratą 5 lat gwarancji zakup idealny, jak proszenie się o klopoty...
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-25, 21:19   

Zauważmy jak solidnie zainstalowano wlew, pod nierdzewna jak mniemam blaszką, z gumową uszczelką, by nie rdzewiało miejsce jak u naszych krajowych druciarzy.

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-08-25, 21:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 09:34   

http://shopprins.pl/index...oduct&id_lang=1
plus zbiornik i montaż ...... w zasadzie sens jest średni , albo kupić 1.6 MPI i zagazować za 3000 albo po prostu dCi i mieć święty spokój bo nie wierzę że kilkumiesięczna instalacja na rynku jest w pełni dopracowana ...
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-08-26, 09:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
rottweiler 



Marka: Suzuki| Dacia
Model: Hayabusa| Duster FL
Silnik: GSX1300R| 1.2TCE
Rocznik: 1999 | 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 113
Skąd: wrocław
Wysłany: 2014-08-26, 17:55   

czemu ta instalacja jest taka droga?
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-08-26, 18:07   

rottweiler napisał/a:
czemu ta instalacja jest taka droga?
czy ja wiem, czy taka droga? 5 lat temu jak kosztowała 8 czy 9 tys., a paliwo i gaz ciut tańsze to była droga.
 
rottweiler 



Marka: Suzuki| Dacia
Model: Hayabusa| Duster FL
Silnik: GSX1300R| 1.2TCE
Rocznik: 1999 | 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 113
Skąd: wrocław
Wysłany: 2014-08-26, 18:34   

johanson napisał, że kosztuje ok. 8tys., a ty , że to było pięć lat temu,
więc na dzień dzisiejszy jaka jest aktualna cena?
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-26, 18:37   

ja tylko odjąłem ceny od siebie, tą z ogłoszenia i z cennika z dacia.pl
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-08-26, 20:17   

No to wychodzi na to, ze nie zdrozala mimo iz wszystko inne jest droższe.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 21:33   

nie kupił bym nigdy takiego silnika z gazem .
LPG zawsze skraca żywot silnika do tak wysilonej jednostki jak 1.2 tce zamontowanie lpg może skończyć się remontem bardzo szybko .
Jeżeli mowa o starych silnikach to wiemy że mogły robić nawet na LPG 500 tyś km a jak zachowają sie nowe ?
_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-08-27, 08:07   

Karenzo napisał/a:
Jeżeli mowa o starych silnikach to wiemy że mogły robić nawet na LPG 500 tyś km a jak zachowają sie nowe ?

Stare diesele też latały po 1.000.000km, co dla dzisiejszych jest nie do osiągnięcia. Weź również pod uwagę, że 100KM z 1 litra pojemności osiągane jest nie tylko w silnikach Renault ale i VW (np. 1.4 TSI) i jak na razie to awarie nie dotyczyły trwałości samego silnika ale osprzętu i niektórych rozwiązań, które były be ale sobie z nimi poradzono (m.in. szybko rozciągający się łańcuch rozrządu). Nie demonizowałbym. W wyścigach osiągane są większe moce z litra pojemności ale tam silnik wystarcza czasami na jeden wyścig. Zresztą: poziwiom- uwidim. :->
_________________
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-08-27, 08:43   

Karenzo napisał/a:
nie kupił bym nigdy takiego silnika z gazem .
LPG zawsze skraca żywot silnika do tak wysilonej jednostki jak 1.2 tce zamontowanie lpg może skończyć się remontem bardzo szybko .
Jeżeli mowa o starych silnikach to wiemy że mogły robić nawet na LPG 500 tyś km a jak zachowają sie nowe ?

Z tym skracaniem żywotności to bym nie przesadzał. Jeśli instalacja jest dobrze dostosowana do silnika i odpowiednio wyregulowana to właściwości LPG raczej poprawiają warunki pracy silnika. Mam tu na myśli wyższa liczbe oktanów. W tego typu instalacji nie ma zjawiska podawania zubożonej mieszanki, bo skroplony gaz zajmuje podobną objętość co benzyna, a wiec odpadają problemy wypalonych gniazd zaworowych i uszczelek pod głowicą. Z tego co pamiętam to jedynym problemem w przypadku bezpośredniego wtrysku było zapiekanie się wtrysków benzynowych ale pamiętam, że pracowano nad wtryskami dwupaliwowymi. Ciekawe czy już to wdrożyli czy dalej stosują częściowe zasilanie benzyną ( co którys suw zamiast lpg podawana jest benzyna).
Ostatnio zmieniony przez cookie 2014-08-28, 06:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 09:16   

cookie napisał/a:
( co którys sów zamiast lpg podawana jest benzyna).

Ratunku moje oczy !!!

Przecież ta instalacja korzysta tylko z wtryskiwaczy benzynowych:
http://shopprins.pl/index...oduct&id_lang=1
Tam też są orły ortograficzne:
Cytat:

- Modół paliwa (FSU)
- Modół powrotu paliwa (FRU)
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-08-27, 09:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-08-27, 09:37   

rottweiler napisał/a:
zauważyłem na otomoto dustera wyposażony w najnowszej generacji instalację gazową Direct LiquiMax-2.0 holenderskiej firmy Prins
temat o tyle ciekawy, że nikt z forum go jeszcze nie poruszał

Było
http://www.daciaklub.pl/f...72f3db4519addbe

route2000 napisał/a:
To jest instalacja gazowa V generacji. Tam nie ma redaktora tylko gaz jest wtryskiwany w stanie ciekłym a nie lotnym jak ma to w IV generacji. Taka instalacja V generacji kosztuje dużo drożej i nie opłaca się montować w polskich warunkach.


W V generacji wtryskiwacz był w kolektorze ssącym. Gaz wtryskuje się na grzybek ssący, który pełni rolę parownika. Tu natomiast mam doczynienia z LPDi, Czyli do wtrysku gazu używa się wtryskiwacza benzynowego.

mekintosz napisał/a:
Zauważmy jak solidnie zainstalowano wlew, pod nierdzewna jak mniemam blaszką, z gumową uszczelką, by nie rdzewiało miejsce jak u naszych krajowych druciarzy.


Dostajesz to za co płacisz. Miałem wybór zainstalować gaz u producenta. Czyli KME za 3000zl albo na tych samych komponentach u druciarza za 2300zł Wybrałem druciarza. Instalacja działa tak samo dobrze tyle, że wszędzie tryty

rottweiler napisał/a:
czemu ta instalacja jest taka droga?


Bo tylko dwie firmy na świecie opanowały ta technologię wydając na badania kupę szmalcu. Dodatkowo niska skala produkcji takich zestawów robi swoje.

Karenzo napisał/a:
nie kupił bym nigdy takiego silnika z gazem .

To twoja sprawa.
Karenzo napisał/a:

LPG zawsze skraca żywot silnika do tak wysilonej jednostki jak 1.2 tce zamontowanie lpg może skończyć się remontem bardzo szybko .
Jeżeli mowa o starych silnikach to wiemy że mogły robić nawet na LPG 500 tyś km a jak zachowają sie nowe ?

W tej jednostce gaz wydłuza jej zywotność dodatko łatwo można zwiększyć moc takiego silnika. Więc zastanów się co piszesz. Przypominam ci też

http://www.daciaklub.pl/f...1649567#1649567

Więc może jakieś argumenty za skracaniem żywotności tego silnika bo to nie jest każdy silnik.
cookie napisał/a:
Z tego co pamiętam to jedynym problemem w przypadku bezpośredniego wtrysku było zapiekanie się wtrysków benzynowych ale pamiętam, że pracowano nad wtryskami dwupaliwowymi. Ciekawe czy już to wdrożyli czy dalej stosują częściowe zasilanie benzyną ( co którys sów zamiast lpg podawana jest benzyna).

A co się ma zapiekać skoro mówimy o LPDi
http://www.vialleusa.com/...s/lpdi-premium/
Tu można poczytać o różnych nowych rozwiązaniach.
http://www.vialle.nl/index.php/en/lpdi

DrOzda napisał/a:
.. albo po prostu dCi i mieć święty spokój bo nie wierzę że kilkumiesięczna instalacja na rynku jest w pełni dopracowana ...

Diesla tez da się zagazować a ta instalacja jest już parę lat na rynku a nie miesięcy. Można było kupić w salonie grupy VAG takie zamontowane fabrycznie. Później się z tego wycofali, że względu na pewne problemy techniczne w niektórych krajach. Tu szło o czystość i jakość gazu. U nas takie instalacje mało popularne ze wzglądu na cenę a i koszty serwisowania i naprawy w razie, czego tez spore. Sprawdźcie ile kosztuje litr oleju do tej pompy. Na szczęście tam są potrzebne mililitry. Ale i tak włosy staną wam dęba.
Ostatnio zmieniony przez kali 2014-08-27, 09:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 10:51   

W instalacjach LPDi największym technologicznym wyzwaniem jest konstrukcja pompy paliwowej która obsługuje zarówno LPG jak i benzynę. Opanowały to 2-3 firmy na świecie i stąd te 8k PLN za instalację.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne